Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Goede reacties op het concert van Black Midi op ESNS19, en de #1 van de woensdag volgens 3voor12. Is ook zeker welkom voor een mooi plekje in FIVE.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Mainstream en pop zijn 2 totaal verschillende zaken. George Ezra heeft nooit pop gemaakt, het was gewoon een mainstream songwriters album. Budapest vond ik het begin ook een redelijk nummer moet ik zeggen, dat het daarna 1000x op de radio is geweest maakte het idd minder ja, maar het heeft geen pop intentie gehad.
Dit vind ik juist pleiten om Ezra niet en Jepsen wel op BKS te zetten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik heb liever popmuziek die niet zo in de mainstream zit dan songwriters als George Ezra die met mainstream nummers komen. Ik denk dat BKS niet echt per se om bepaalde genres gaat, maar juist om alternatieve muziek binnen alle genres. En dan past Carly Rae Jepsen toch beter dan een George Ezra, een Boxer Rebellion of een Kaleo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Zucht....

Ik leg enkel uit waarom George Ezra geen "pop muziek" is. Daarnaast is Carly Rae Jepsen ook gewoon mainstream... als je dat ook niet wil inzien is dat echt jammer dan. Er is NIETS alternatief aan Carly Rae Jepsen. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat George Ezra een goede naam voor BKS was, dus om dit nu als standpunt te gebruiken gaat ook niet echt op.


 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.665
1.189
Los van of ik het goed vind of niet of het op BKS zou passen of niet, snap ik ook niet goed waarom Carly, Robyn of Lorde als alternatiever word gezien dan een Ellie Goulding of Kesha of dergelijke... Kan iemand mij dat uitleggen? Is er iets van sound dat anders is? Of heeft het ermee te maken hoe de (eventuele) fullband is? Of gaat het hier puur om radiothits?

Ben ook wel helemaal niet thuis in de pop wereld.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Dit zijn eigenlijk geen problemen toch ? Het mooie van elk festival is dat je gewoon helemaal niks van Jepsen mee hoeft te krijgen, als je niet wilt. Ik kan je nou al zeggen dat ik lekker ver weg sta als Jepsen eventueel begint, dan wel Chris.
Ik vind George Ezra trouwens echt wel n beetje leuk, blije gup dattie is, misschien had hij dit jaar gewoon op DTRH of Lowlands moeten staan en niet op het 50 jaar classics Pinkpop festival.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Dit zijn eigenlijk geen problemen toch ? Het mooie van elk festival is dat je gewoon helemaal niks van Jepsen mee hoeft te krijgen, als je niet wilt. Ik kan je nou al zeggen dat ik lekker ver weg sta als Jepsen eventueel begint, dan wel Chris.
Ik vind George Ezra trouwens echt wel n beetje leuk, blije gup dattie is, misschien had hij dit jaar gewoon op DTRH of Lowlands moeten staan en niet op het 50 jaar classics Pinkpop festival.
En anders is altijd wel wat lekkers te eten ;).
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik ben het ook wel eens met Indiaantje. Ondanks dat Carly nu wel probeert om meer kwalitatieve pop te maken dan vroeger (en daar ook wel voor een deel in slaagt) ben ik van mening dat het inderdaad echt geen genre is is voor BKS. Ik geloof dat er zeker ruimte is voor pop maar niet het soort hitparade pop waar Carly ook met haar nieuwe werk nog inpast. Wel subcategorien zoals bv FKA Twigs. BKS lijkt me de perfecte mix van kwalitatieve muziek, die aan de alternatieve kant ligt. Daarom denk ik dat George Ezra door liedjes als Did you hear the rain en Kaleo met No good, echt wel beter goed te praten zijn dan Carly. Neem bv haar Party for one (2 maanden oud), zou zo een Taylor Swift hit kunnen zijn. De mix van genres op BKS vind ik super mooi, maar ik denk dat hitparadepop evenmin als hardstyle thuishoort op dit festival.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.998
8.648
George Ezra. Mijn god zeg. Sta nu niet bepaald te springen voor Carly Rae Jepsen, maar laat die Ezra alstjeblieft de weg naar de Beekse Bergen niet terugvinden. Wat een holle gedrochtjes van nummers heeft die al uitgebraakt zeg.

Vind Ezra meer 'top 40 Pinkpop' dan Jepsen trouwens.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Mocht BKS nou besluiten om elke avond een indie-headliner en daarna een elektronische afsluiter te doen op ONE zie ik daar wel mogelijkheden om Chemical Brothers en Aphex Twin naast Kraftwerk op de affiche te zetten.

Voor de nacht op THREE kunnen DJ Koze, Moody Mehran, David Vunk, Benny Rodrigues, Lyzza, Torus en Joost van Bellen bijvoorbeeld aantreden.
Voor de nacht op FIVE upsammy, Know VA, Woody 92, Helena Hauff, HAAi of Ben UFO
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Mocht BKS nou besluiten om elke avond een indie-headliner en daarna een elektronische afsluiter te doen op ONE zie ik daar wel mogelijkheden om Chemical Brothers en Aphex Twin naast Kraftwerk op de affiche te zetten.

Voor de nacht op THREE kunnen DJ Koze, Moody Mehran, David Vunk, Benny Rodrigues, Lyzza, Torus en Joost van Bellen bijvoorbeeld aantreden.
Voor de nacht op FIVE upsammy, Know VA, Woody 92, Helena Hauff, HAAi of Ben UFO
Dat lijkt me onwaarschijnlijk,

Maar meestal heb je na de headliner in de Two altijd wel leuke dingen staan. Aphex Twin zou te gek zijn, maar ik verwacht het niet.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Het is vooral een gedachtenspinsel dat is afgeleid uit het gebruik van de term headliner voor Bon Iver en afsluiter voor Kraftwerk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.248
2.186
Het is vooral een gedachtenspinsel dat is afgeleid uit het gebruik van de term headliner voor Bon Iver en afsluiter voor Kraftwerk.

Over het gebruik van die termen is hier al eerder discussie geweest. Je kunt er, ook met het wegvallen van verschillende potentiële headliners, wel vanuit gaan dat Kraftwerk gewoon headliner is op zaterdag. Net zoals zij vorig jaar ook headliner van bijv. Lollapalooza Berlijn waren.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
390
132
Morgen een hele rits nieuwe namen, aldus facebook

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/50461257_2165628586832049_6044348222015537152_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=a0287bac2eab7ebc08795e5a1a280353&oe=5CCF0000
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.979
555
Morgen weten we meer!!

https://twitter.com/BKSfestival/status/1085854267607519233
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken