Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Door Carly Rae Jepson zou ik een dagkaart overwegen, zij is wel een van de betere popacts van dit decennium.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Nicolas Jaar mag van mij ook wel een keer de TWO komen afsluiten, hij staat weliswaar ook op Rewire maar dat lijkt me geen probleem.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Ik snap gewoon niet waar plots uit de "alternatieve scene" plots de behoefte aan "popmuziek" vandaan komt.

Carly Rae wekt enigszins best mij interesse. En ik ben echt van alle muziek stijlen, dus ik kan behoorlijk wat hebben. Maar ik ga niet naar BKS met de insteek om Carly Rae Jepsen te zien.

Daar wil ik dus Guided By Voices, Built To Spill, Stereolab Jarvis Cocker, Interpol, Courtney Barnett, Shellac zien om maar wat te noemen. En beetje bang dat dat soort namen juist aan BKS dit jaar een beetje voorbij gaan door in de zelfde weekend te zitten als Primavera.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Ik snap gewoon niet waar plots uit de “alternatieve scene” plots de behoefte aan “popmuziek” vandaan komt.

Carly Rae wekt enigszins best mij interesse. En ik ben echt van alle muziek stijlen, dus ik kan behoorlijk wat hebben. Maar ik ga niet naar BKS met de insteek om Carly Rae Jepsen te zien.

Daar wil ik dus Guided By Voices, Built To Spill, Stereolab Jarvis Cocker, Interpol, Courtney Barnett, Shellac zien om maar wat te noemen. En beetje bang dat dat soort namen juist aan BKS dit jaar een beetje voorbij gaan door in de zelfde weekend te zitten als Primavera.

Helemaal mee eens.
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
I'm still thinking about the riddle.... If Dream Wife/Snail Mail, Viagara Boys and Carly Rae Jepsen will be at BKS, the ??? ????? band still has to be found. I can't find that many bands really fitting not playing Primavera. Has anyone else another guess?

- The Voidz (would probably only make sense if also The Strokes would perform and it was announced that they will start their tour at BBK)

Booked by Firendly Fire:
- Amy Shark
- Ben Hobbs
- Max Frost
- The Hunna
- The Lazys

Booked by FKP Scorpio:
- Boo Seeka
- Cat Clyde
- Dan Croll
- Joe Banfi
- Lil Mosey
- Roo Panes
- The Drums
- The Kooks
- Tom Odell

Booked by Mojo:
- Ben Folds
- Mic Lowry
- Sam Smith
- Seu Jorge
- Sol Heilo
- The Hives
- The Maine
- The Vamps
- Tom Misch
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Indiaantje89 wrote:
Ik snap gewoon niet waar plots uit de “alternatieve scene” plots de behoefte aan “popmuziek” vandaan komt.

Carly Rae wekt enigszins best mij interesse. En ik ben echt van alle muziek stijlen, dus ik kan behoorlijk wat hebben. Maar ik ga niet naar BKS met de insteek om Carly Rae Jepsen te zien.

Daar wil ik dus Guided By Voices, Built To Spill, Stereolab Jarvis Cocker, Interpol, Courtney Barnett, Shellac zien om maar wat te noemen. En beetje bang dat dat soort namen juist aan BKS dit jaar een beetje voorbij gaan door in de zelfde weekend te zitten als Primavera.

Helemaal mee eens.

Maar dat is toch het mooie aan festivals als BKS, DTRH en LL. De popacts die worden geboekt (een Aurora, Robyn, Christine + the Queens, Carly Rae of CHVRCHES) zijn wel de acts die wat extra's bieden dan standaard-pop-acts ('pitchfork approved'). En er staat altijd op een ander podium een indie, garage etc-act tegenover.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
noid wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik snap gewoon niet waar plots uit de “alternatieve scene” plots de behoefte aan “popmuziek” vandaan komt.

Carly Rae wekt enigszins best mij interesse. En ik ben echt van alle muziek stijlen, dus ik kan behoorlijk wat hebben. Maar ik ga niet naar BKS met de insteek om Carly Rae Jepsen te zien.

Daar wil ik dus Guided By Voices, Built To Spill, Stereolab Jarvis Cocker, Interpol, Courtney Barnett, Shellac zien om maar wat te noemen. En beetje bang dat dat soort namen juist aan BKS dit jaar een beetje voorbij gaan door in de zelfde weekend te zitten als Primavera.


Helemaal mee eens.

Maar dat is toch het mooie aan festivals als BKS, DTRH en LL. De popacts die worden geboekt (een Aurora, Robyn, Christine + the Queens, Carly Rae of CHVRCHES) zijn wel de acts die wat extra’s bieden dan standaard-pop-acts (‘pitchfork approved’). En er staat altijd op een ander podium een indie, garage etc-act tegenover.
Het is meer een algemene tendens die je ziet dan dat het alleen gaat om BKS.

Een J. Balvin als headliner van Primavera snap ik echt niet. Of zoals in het Paaspop topic men al vermeld, waar de hel komt die Merol hype vandaan in NL. Walgelijke muziek. Maar ik begin me ook een grumphy old man te voelen op deze manier. In Robyn zie ik nog een meerwaarde, maar Carly Rae Jepsen of een Christine And The Queens doen me echt totaal niets. Maar plots omdat het pitchfork approved is moet iedereen er maar aan meedoen? Zet lekker Amenra dan weg in die Two.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.423
11.292
Wat heb ik gemist aan Carly Rae Jespen? Dat is toch die zangeres met een draak van een zomerhit wat jaren geleden? Is die nu opeens hipster approved?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.052
639
[Hmm, beetje vreemd, we posten hem gewoon nog een keer :p]
Je post was als 'spam' aangemerkt. Dat gebeurt nog wel eens, met name wanneer lange posts nog eens bewerkt worden. Stuur gerust een berichtje naar één van de mods, dan slepen we 'm weer uit de spam.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:
[Hmm, beetje vreemd, we posten hem gewoon nog een keer :p]

Je post was als ‘spam’ aangemerkt. Dat gebeurt nog wel eens, met name wanneer lange posts nog eens bewerkt worden. Stuur gerust een berichtje naar één van de mods, dan slepen we ‘m weer uit de spam.

Ah oké! Dankje, het is inmiddels al vanzelf goedgekomen. :p
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
In Robyn zie ik nog een meerwaarde, maar Carly Rae Jepsen of een Christine And The Queens doen me echt totaal niets. Maar plots omdat het pitchfork approved is moet iedereen er maar aan meedoen?

Dit is wel erg kort door de bocht. Tuurlijk, Robyn is godlike voor vrouwlijke pop maar waarom mag Carly Rae en Christine dan niet? Niks mee te maken dat het Pitchfork approved is. Wel een manier waardoor BKS bezoekers het misschien makkelijker oppakken. Het lijkt me eerder dat de 'standaard' BKS bezoeker zich totaal niet verdiept in hedendaags pop en dan krijg je dat men het verafschuwt wanneer het ineens een prominent plekje krijgt. Waar mag kwaliteitspopmuziek geen plekje krijgen op BKS? Ik zie het probleem totaal niet. Waar moeten we anders popacts zien die geen airtime krijgen?

Wat heb ik gemist aan Carly Rae Jespen? Dat is toch die zangeres met een draak van een zomerhit wat jaren geleden? Is die nu opeens hipster approved?

Haar laatste album is erg 80's pop achtig. Men mag er best aan denken dat sommige artiesten naast hun bekende hits best degelijke muziek kunnen maken.
Als je een beetje geïnteresseerd bent in popmuziek geef dit dan eens een kans.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=UlFMVzo9zuE[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=TeccAtqd5K8[/video]
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Je onderschat erg de kennis van de BKS bezoeker en die van pop muziek. Ik ken de filmpjes die je hier post, ik ken haar albums. Ik verafschuw haar helemaal niet. Maar BKS is in het leven geroepen om de leegte in te vullen waar Pinkpop het Lowlands het lieten liggen. Namelijk dat er niet te scherp werd geprogrammeerd, en bepaalde acts links hebben laten liggen. Als je dan paar jaar later met Carly Rae Jepsen aankomt dan vind ik dat gewoon misplaatst met de filosofie van je festival. Er is helemaal niets mis met haar muziek, maar het past niet mijn optiek niet in het BKS plaatje.

Ik ben bijna 30 jaar... heb genoeg pop muziek in mijn leven geluisterd. Ik weet ook wat techno is, maar Richie Hawtin op Graspop zou ik ook misplaatst vinden. Terwijl ik er op Lowlands blij mee ben. Daarom vind ik Carly Rae Jepsen een naam die op Pinkpop "moet". Heeft niets verdiepen te maken...
 

kiwi

Playlistbediener
6 nov 2018
24
0
[Hmm, beetje vreemd, we posten hem gewoon nog een keer :p]

tekst
Ha, ik realiseer me dat mijn reactie wat lomp overkwam. Excuus, ik had niet de intentie om deze discussie hier te ontlokken, maar toch bedankt voor je heldere uiteenzetting. De reden voor mijn post was dat het mij opviel dat in het lijstje waar ik op doelde 9 van de 11 artiesten een vrouwelijke zangeres hebben. Ik heb verder totaal niets tegen vrouwelijke artiesten, en als ze goede muziek maakt, dan is het mij om het even wat het geslacht , ras of haarkleur van de artiest is. (Over enkele weken ga ik naar een club show van Julien Baker terwijl ik weet dat ik haar op BKS waarschijnlijk ook ga zien, yay).

Echter heb ik nu enkele weken naar Primavera artiesten zitten te luisteren en veel van die (poppy) artiesten beginnen na een tijdje toch aardig op elkaar te lijken. Misschien ben ik te veel oude stempel om mee te kunnen op die trend. BKS zal uiteindelijk vast met een goed programma komen en je hoeft toch nooit alles te zien op een festival. Dus als er een bandje a la Kikagaku Moyo ergens in een hoekje staat te spelen terwijl Carly Rae Jepsen of Christine & the Queens bezig is op het hoofdpodium ben ik al lang tevreden :)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Voor zover ik de hints goed begreep ging het om vier kleine(re) namen. Mevrouw Jespen, met 7 miljoen streams per maand, lijkt me daar dan niet bij te horen.

Ik had ook nog nooit van haar gehoord maar ik heb ook niks met dat soort popmuziek. Dat veranderd ook niet als ik me er in verdiep. Het ligt te ver van mijn persoonlijke smaak verwijderd. Er zijn nou eenmaal grenzen aan hoever je je muzieksmaak kunt oprekken ook al stel je je er voor open. BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
....BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.

Ik denk dat je de jeugd hier tekort doet. Heb twee pubers in huis, waarvan er 1 superblij is met Bon Iver en Julien Baker en zelf indie electro georienteerd is en eentje die vindt dat er na Nirvana geen gitaarmuziek meer van betekenis wordt gemaakt , maar vooraan stond bij Royal Blood op BKS. Die komen voor mevrouw Jepsen hun bed niet uit hoor.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
….BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.

Ik denk dat je de jeugd hier tekort doet. Heb twee pubers in huis, waarvan er 1 superblij is met Bon Iver en Julien Baker en zelf indie electro georienteerd is en eentje die vindt dat er na Nirvana geen gitaarmuziek meer van betekenis wordt gemaakt , maar vooraan stond bij Royal Blood op BKS. Die komen voor mevrouw Jepsen hun bed niet uit hoor.

Dillinger wrote:
….BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.

Ik denk dat je de jeugd hier tekort doet. Heb twee pubers in huis, waarvan er 1 superblij is met Bon Iver en Julien Baker en zelf indie electro georienteerd is en eentje die vindt dat er na Nirvana geen gitaarmuziek meer van betekenis wordt gemaakt , maar vooraan stond bij Royal Blood op BKS. Die komen voor mevrouw Jepsen hun bed niet uit hoor.

Goed om te horen?. Neemt niet weg dat er toch een aanzienlijk deel van de jeugd weinig moet hebben van alternatieve pop en des te meer van radiovriendelijke hiphopdancepop. Zoals Carly Rae Jespen.
 

kiwi

Playlistbediener
6 nov 2018
24
0
Ik kon me niet inhouden en heb op een dood moment geprobeerd een overzichtje te maken van artiesten die touren en wellicht beschikbaar zijn rond het Best Kept Secret weekend.

Het is bij lange na niet compleet en ben halverwege mijn poging om de US festivals toe tevoegen gestaakt. Heb de artiesten niet gefilterd dus de lokale slager uit Nimes die op het lokale festivalletje een DJ-set doet staat er bijvoorbeed ook in. Heb ook geen zee van tijd, dus als mensen zich vervelen en eraan willen toevoegen hoor ik het wel.


 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
At efestivals a new user posted a possible, but unconfirmed leak:

- Metronomy
- The Twilight Sad
- Foals
- The Streets
- Jarvis Cocker
- Die Antwoord (unfortunately)


With Die Antwoord just confirming shows in June and with the other bands being probable anyway this could be genuine, but Foals seem very unlikely with being at DTRH.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.301
8.997
At efestivals a new user posted a possible, but unconfirmed leak:

– Metronomy
– The Twilight Sad
– Foals
– The Streets
– Jarvis Cocker
– Die Antwoord (unfortunately)


With Die Antwoord just confirming shows in June and with the other bands being probable anyway this could be genuine, but Foals seem very unlikely with being at DTRH.

Don't know about this one. Die Antwoord isn't really a BKS act, Foals is as you mentioned already playing DTRH and Twilight Sad is touring with The Cure. Would like Jarvis Cocker and the Streets though.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken