Cass McCombs op 1/6 te zien in DOK, Gent. Schrijf ‘m maar dikke stift op.
Die heeft ook al een zaalshow in Nederland.
Cass McCombs op 1/6 te zien in DOK, Gent. Schrijf ‘m maar dikke stift op.
Ik snap gewoon niet waar plots uit de “alternatieve scene” plots de behoefte aan “popmuziek” vandaan komt.
Carly Rae wekt enigszins best mij interesse. En ik ben echt van alle muziek stijlen, dus ik kan behoorlijk wat hebben. Maar ik ga niet naar BKS met de insteek om Carly Rae Jepsen te zien.
Daar wil ik dus Guided By Voices, Built To Spill, Stereolab Jarvis Cocker, Interpol, Courtney Barnett, Shellac zien om maar wat te noemen. En beetje bang dat dat soort namen juist aan BKS dit jaar een beetje voorbij gaan door in de zelfde weekend te zitten als Primavera.
Indiaantje89 wrote:
Ik snap gewoon niet waar plots uit de “alternatieve scene” plots de behoefte aan “popmuziek” vandaan komt.
Carly Rae wekt enigszins best mij interesse. En ik ben echt van alle muziek stijlen, dus ik kan behoorlijk wat hebben. Maar ik ga niet naar BKS met de insteek om Carly Rae Jepsen te zien.
Daar wil ik dus Guided By Voices, Built To Spill, Stereolab Jarvis Cocker, Interpol, Courtney Barnett, Shellac zien om maar wat te noemen. En beetje bang dat dat soort namen juist aan BKS dit jaar een beetje voorbij gaan door in de zelfde weekend te zitten als Primavera.
Helemaal mee eens.
Het is meer een algemene tendens die je ziet dan dat het alleen gaat om BKS.noid wrote:
Indiaantje89 wrote:
Helemaal mee eens.
Maar dat is toch het mooie aan festivals als BKS, DTRH en LL. De popacts die worden geboekt (een Aurora, Robyn, Christine + the Queens, Carly Rae of CHVRCHES) zijn wel de acts die wat extra’s bieden dan standaard-pop-acts (‘pitchfork approved’). En er staat altijd op een ander podium een indie, garage etc-act tegenover.
Je post was als 'spam' aangemerkt. Dat gebeurt nog wel eens, met name wanneer lange posts nog eens bewerkt worden. Stuur gerust een berichtje naar één van de mods, dan slepen we 'm weer uit de spam.[Hmm, beetje vreemd, we posten hem gewoon nog een keer]
bornlivedie wrote:
[Hmm, beetje vreemd, we posten hem gewoon nog een keer]
Je post was als ‘spam’ aangemerkt. Dat gebeurt nog wel eens, met name wanneer lange posts nog eens bewerkt worden. Stuur gerust een berichtje naar één van de mods, dan slepen we ‘m weer uit de spam.
In Robyn zie ik nog een meerwaarde, maar Carly Rae Jepsen of een Christine And The Queens doen me echt totaal niets. Maar plots omdat het pitchfork approved is moet iedereen er maar aan meedoen?
Wat heb ik gemist aan Carly Rae Jespen? Dat is toch die zangeres met een draak van een zomerhit wat jaren geleden? Is die nu opeens hipster approved?
Ha, ik realiseer me dat mijn reactie wat lomp overkwam. Excuus, ik had niet de intentie om deze discussie hier te ontlokken, maar toch bedankt voor je heldere uiteenzetting. De reden voor mijn post was dat het mij opviel dat in het lijstje waar ik op doelde 9 van de 11 artiesten een vrouwelijke zangeres hebben. Ik heb verder totaal niets tegen vrouwelijke artiesten, en als ze goede muziek maakt, dan is het mij om het even wat het geslacht , ras of haarkleur van de artiest is. (Over enkele weken ga ik naar een club show van Julien Baker terwijl ik weet dat ik haar op BKS waarschijnlijk ook ga zien, yay).[Hmm, beetje vreemd, we posten hem gewoon nog een keer]
tekst
....BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.
Dillinger wrote:
….BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.
Ik denk dat je de jeugd hier tekort doet. Heb twee pubers in huis, waarvan er 1 superblij is met Bon Iver en Julien Baker en zelf indie electro georienteerd is en eentje die vindt dat er na Nirvana geen gitaarmuziek meer van betekenis wordt gemaakt , maar vooraan stond bij Royal Blood op BKS. Die komen voor mevrouw Jepsen hun bed niet uit hoor.
Dillinger wrote:
….BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.
Ik denk dat je de jeugd hier tekort doet. Heb twee pubers in huis, waarvan er 1 superblij is met Bon Iver en Julien Baker en zelf indie electro georienteerd is en eentje die vindt dat er na Nirvana geen gitaarmuziek meer van betekenis wordt gemaakt , maar vooraan stond bij Royal Blood op BKS. Die komen voor mevrouw Jepsen hun bed niet uit hoor.
At efestivals a new user posted a possible, but unconfirmed leak:
– Metronomy
– The Twilight Sad
– Foals
– The Streets
– Jarvis Cocker
– Die Antwoord (unfortunately)
With Die Antwoord just confirming shows in June and with the other bands being probable anyway this could be genuine, but Foals seem very unlikely with being at DTRH.