Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.480
1.638
Dat zou werkelijk een dramatische lichting zijn, waarvan de boeking van Die Antwoord totaal misplaatst zou zijn. Jarvis Cocker is een persoonlijke held, maar daar is nog totaal geen zicht op wat hij tijdens deze shows gaat doen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Je onderschat erg de kennis van de BKS bezoeker en die van pop muziek. Ik ken de filmpjes die je hier post, ik ken haar albums. Ik verafschuw haar helemaal niet. Maar BKS is in het leven geroepen om de leegte in te vullen waar Pinkpop het Lowlands het lieten liggen. Namelijk dat er niet te scherp werd geprogrammeerd, en bepaalde acts links hebben laten liggen

Ik denk dat je inderdaad het idee van BKS goed schets maar een klein foutje maakt. Onder de kwaliteitsnamen die Pinkpop laat liggen vallen ook de Carly Rae Jepsens. Nu wil ik niet zeggen dat Carly alternatief is maar ze heeft te weinig radioplay en populariteit bij de grote menigte om geboekt te worden voor Pinkpop. Als je dan gewoon zorgt dat je lekkere pop muziek maakt verdien je een plek op een festival dat zich focust op de 'kwaliteitsmuziek'. Maar als BKS dadelijk gewoon met Carly komt aanzetten dan zegt dat toch al genoeg?


BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.

Call Me Maybe en I Realy Like You zijn flinke hits die menig tiener bereikt hebben maar zeker niet genoeg om een tiener over te halen een ticket te kopen voor BKS. Carly heeft in die tussentijd gewoon heel veel sterke popsongs uit weten te brengen en daarmee menig liefhebber weten te bereiken. Ik denk dat jullie haar gewoon iets teveel als een commercieel hitkannon zien in plaats van een oprechte goeie popact.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.263
2.204
Ik kon me niet inhouden en heb op een dood moment geprobeerd een overzichtje te maken van artiesten die touren en wellicht beschikbaar zijn rond het Best Kept Secret weekend.

Het is bij lange na niet compleet en ben halverwege mijn poging om de US festivals toe tevoegen gestaakt. Heb de artiesten niet gefilterd dus de lokale slager uit Nimes die op het lokale festivalletje een DJ-set doet staat er bijvoorbeed ook in. Heb ook geen zee van tijd, dus als mensen zich vervelen en eraan willen toevoegen hoor ik het wel.

Mooi werk kiwi!!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.091
Indiaantje89 wrote:
Je onderschat erg de kennis van de BKS bezoeker en die van pop muziek. Ik ken de filmpjes die je hier post, ik ken haar albums. Ik verafschuw haar helemaal niet. Maar BKS is in het leven geroepen om de leegte in te vullen waar Pinkpop het Lowlands het lieten liggen. Namelijk dat er niet te scherp werd geprogrammeerd, en bepaalde acts links hebben laten liggen

Ik denk dat je inderdaad het idee van BKS goed schets maar een klein foutje maakt. Onder de kwaliteitsnamen die Pinkpop laat liggen vallen ook de Carly Rae Jepsens. Nu wil ik niet zeggen dat Carly alternatief is maar ze heeft te weinig radioplay en populariteit bij de grote menigte om geboekt te worden voor Pinkpop. Als je dan gewoon zorgt dat je lekkere pop muziek maakt verdien je een plek op een festival dat zich focust op de ‘kwaliteitsmuziek’. Maar als BKS dadelijk gewoon met Carly komt aanzetten dan zegt dat toch al genoeg?


Dillinger wrote:
BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.

Call Me Maybe en I Realy Like You zijn flinke hits die menig tiener bereikt hebben maar zeker niet genoeg om een tiener over te halen een ticket te kopen voor BKS. Carly heeft in die tussentijd gewoon heel veel sterke popsongs uit weten te brengen en daarmee menig liefhebber weten te bereiken. Ik denk dat jullie haar gewoon iets teveel als een commercieel hitkannon zien in plaats van een oprechte goeie popact.
Sorry maar nee. Het zal vast tieners bereikt hebben. Maar BKS is niet per direct een tiener festival. Een tiener moet maar een bandje als IDLES oppakken ipv Carly Rae Jepsen wil je naar BKS gaan.

Ik ga niet eens de discussie aan of Carly Rae Jepsen kwaliteits muziek is of niet. Maar het type muziek die ze maakt hebben we genoeg andere podia voor in NL om dat te profileren. In dat kader is er nooit een "gat" geweest in Nederland.

Als BKS oprecht namen als haar gaan programmeren, en acts als Stereolab, Guided By Voices, Mazzy Star, NAS, Stephen Malkmus & The Jicks, Jarvis Cocker, Built To Spill en dat soort namen straks gaat mislopen. Dan kunnen we straks weer een nieuw festival beginnen om de leegte van BKS in te vullen. Juist in dat soort namen moet BKS zich profileren om zich te onderscheiden van het Mojo geweld. Niet in Carly Rae Jepsen.

 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik had ook nog nooit van haar gehoord maar ik heb ook niks met dat soort popmuziek. Dat veranderd ook niet als ik me er in verdiep. Het ligt te ver van mijn persoonlijke smaak verwijderd. Er zijn nou eenmaal grenzen aan hoever je je muzieksmaak kunt oprekken ook al stel je je er voor open. BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.

Deze ouwe lul ziet Jepsen graag komen. Dat het niet per se gaat om rock op BKS zal alle bezoekers duidelijk zijn, aangezien er natuurlijk al vanaf de eerste editie acts worden geprogrammeerd die niet als rock te classificeren vallen. Carly Rae Jepsen is sinds 2015 (haar album E-MO-TION) omarmd door de indie-scene, dus het is niet vreemd haar op een "indie"-festival te programmeren.

Ik ga niet eens de discussie aan of Carly Rae Jepsen kwaliteits muziek is of niet. Maar het type muziek die ze maakt hebben we genoeg andere podia voor in NL om dat te profileren. In dat kader is er nooit een “gat” geweest in Nederland.
Alsof de andere acts die op BKS te zien zijn voorheen Nederland over moesten slaan omdat er geen podium voor was. Kom op zeg.

Ik vraag me af wat het voor Friendly Fire betekent dat er nu ook mensen zijn die BKS claimen als "hun festival" waar "hun bands" moeten spelen en waar vooral niks mag komen wat ze niet leuk vinden omdat dan de verkeerde mensen naar het festival komen, aan de ene kant is het mooi dat mensen gepassioneerd zijn voor je festival, aan de andere kant betekent dat toch wel een verstarring van je publiek, wat nooit gezond kan zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
I’m still thinking about the riddle…. If Dream Wife/Snail Mail, Viagara Boys and Carly Rae Jepsen will be at BKS, the ??? ????? band still has to be found. I can’t find that many bands really fitting not playing Primavera. Has anyone else another guess?

– The Voidz (would probably only make sense if also The Strokes would perform and it was announced that they will start their tour at BBK)

Booked by Firendly Fire:
– Amy Shark
– Ben Hobbs
– Max Frost
– The Hunna
– The Lazys

Booked by FKP Scorpio:
– Boo Seeka
– Cat Clyde
– Dan Croll
– Joe Banfi
– Lil Mosey
– Roo Panes
– The Drums
– The Kooks
– Tom Odell

Booked by Mojo:
– Ben Folds
– Mic Lowry
– Sam Smith
– Seu Jorge
– Sol Heilo
– The Hives
– The Maine
– The Vamps
– Tom Misch

Sorry for your hard work but none of these artists is correct... Neither has someone else guessed that particular artist that I was giving tips about.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Vreemd om te zien hoe er zo wordt neergekeken op een popact. Zo'n harde discussie was er niet toen George Ezra werd aangekondigd, of CHVRCHES die tegenwoordig ook niet veel beter of alternatiever zijn dan Carly Rae Jepson. Best Kept Secret was inderdaad in het leven geroepen om het gat op te vullen dat Pinkpop en Lowlands lieten vallen, waarom zou dat dan niet pop kunnen zijn? Een popact als Lorde zou in mijn ogen ook prima op Best Kept Secret kunnen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.091
Dillinger wrote:
Ik had ook nog nooit van haar gehoord maar ik heb ook niks met dat soort popmuziek. Dat veranderd ook niet als ik me er in verdiep. Het ligt te ver van mijn persoonlijke smaak verwijderd. Er zijn nou eenmaal grenzen aan hoever je je muzieksmaak kunt oprekken ook al stel je je er voor open. BKS was altijd een alternatief festival met als hoofdmoot indie (rock ). In dat opzicht past Carly Rae Jensen er niet. Aan de andere kant: niets is voor eeuwig. Ik ben een ouwe lul en als ze ook jongeren aan zich willen binden dan zullen ze wellicht wel moeten.

Deze ouwe lul ziet Jepsen graag komen. Dat het niet per se gaat om rock op BKS zal alle bezoekers duidelijk zijn, aangezien er natuurlijk al vanaf de eerste editie acts worden geprogrammeerd die niet als rock te classificeren vallen. Carly Rae Jepsen is sinds 2015 (haar album E-MO-TION) omarmd door de indie-scene, dus het is niet vreemd haar op een “indie”-festival te programmeren.


Indiaantje89 wrote:
Ik ga niet eens de discussie aan of Carly Rae Jepsen kwaliteits muziek is of niet. Maar het type muziek die ze maakt hebben we genoeg andere podia voor in NL om dat te profileren. In dat kader is er nooit een “gat” geweest in Nederland.

Alsof de andere acts die op BKS te zien zijn voorheen Nederland over moesten slaan omdat er geen podium voor was. Kom op zeg.

Ik vraag me af wat het voor Friendly Fire betekent dat er nu ook mensen zijn die BKS claimen als “hun festival” waar “hun bands” moeten spelen en waar vooral niks mag komen wat ze niet leuk vinden omdat dan de verkeerde mensen naar het festival komen, aan de ene kant is het mooi dat mensen gepassioneerd zijn voor je festival, aan de andere kant betekent dat toch wel een verstarring van je publiek, wat nooit gezond kan zijn.
Ik claim helemaal niks. Maar we zitten hier toch gewoon op een forum om over dit soort zaken te discussiëren? Als trouwe bezoeker van alle edities mag je best je kritiek uiten hoor, je hoeft alles als zoete koek te slikken van een festival.

Echt als Carly Rae Jepsen er staat ga ik echt niet per direct mijn kaart in de verkoop doen. En ik zal er gaan kijken ook waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid. Maar dan nog steeds vind ik het gewoon niet passen in het beeld wat ik zelf heb over BKS. Ik ben nooit begonnen met kaarten te kopen voor BKS om acts als Carly Rae Jepsen te zien, daarvoor ga ik naar andere festivals. Ik ben zelfs naar Justin Bieber geweest op Pinkpop, dus ik kan best wat overleven ;).

Maar goed, hopelijk komen ze gewoon snel met namen en kan me tijd dan verspillen aan bandjes luisteren.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Vind dat geen heel waarschijnlijke naam. Er zijn toch popnamen, Lorde wel de meest fameuze denk ik, die je dan eerder zou verwachten in deze categorie. En dat is ook nog nooit gebeurd in het verleden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ik vind Carly Rae Jepsen ook niet op BKS passen. Chvrches en Robyn e.d. zijn ook niet mijn ding. Maar ik snap wel dat mensen dat eerder BKS-approved vinden dan carly.

Kortom ik slaag de pop sowieso over en zoek me wel een alternatief niche bandje dat speelt dan, of ga eens langs de foodstands! Er zal wel weer genoeg moois te zien zijn!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.091
Vreemd om te zien hoe er zo wordt neergekeken op een popact. Zo’n harde discussie was er niet toen George Ezra werd aangekondigd, of CHVRCHES die tegenwoordig ook niet veel beter of alternatiever zijn dan Carly Rae Jepson. Best Kept Secret was inderdaad in het leven geroepen om het gat op te vullen dat Pinkpop en Lowlands lieten vallen, waarom zou dat dan niet pop kunnen zijn? Een popact als Lorde zou in mijn ogen ook prima op Best Kept Secret kunnen.
CHVRCHES heb ik ook bewust overgeslagen. George Ezra is gewoon een slechte vergelijking kwa muziek stijl toen ze op BKS stonden, maar die hoef ik niet uit te leggen hoop ik.

Ik zeg enkel en alleen niet snap waarom er nu plots overal "pop" muziek moet staan, terwijl het altijd jaren is afgezworen op dit soort festivals.. En dat ik het niet nodig vind, gezien het niet de leegte van Pinkpop en Lowlands opvult. Iedereen blijft hier woorden in mijn mond te leggen dat ik pop niet goed zou vinden, dat is gewoon niet zo. Maar iets goeds vinden en profilering zijn gewoon 2 heel andere zaken.

En ze zal er vast gewoon niet staan zoals Black Lies hier zegt. Dus waarschijnlijk is het een nutteloze discussie.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Eens met @zworp4 en @dennisdewaard. BKS diende om een gat op te vullen, tuurlijk. Maar daarbij zal er uiteraard langs de randen van andere festivals geschuurd worden en zullen ze dus ook acts boeken die daar ook prima hadden kunnen staan. Het moet ook geen Le Guess Who? Outdoor worden, dan krijgen ze daar weer gezeur over. Dus als er elk jaar een paar popacts staan die door het gemiddelde indie publiek prima gepruimd worden, lijkt me dat een uitstekende ontwikkeling. Al is het maar alleen voor de afwisseling in het programma. Ik denk dat we blij moeten zijn dat BKS daarin niet zover gaat als Primavera en we (vooralsnog) gelukkig artiesten als J Balvin, Cardi B en Charlie XCX bespaard blijven. Hoewel er ongetwijfeld mensen op BKS rondlopen die ook die namen zouden kunnen pruimen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Echt als Carly Rae Jepsen er staat ga ik echt niet per direct mijn kaart in de verkoop doen. En ik zal er gaan kijken ook waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid. Maar dan nog steeds vind ik het gewoon niet passen in het beeld wat ik zelf heb over BKS. Ik ben nooit begonnen met kaarten te kopen voor BKS om acts als Carly Rae Jepsen te zien, daarvoor ga ik naar andere festivals. Ik ben zelfs naar Justin Bieber geweest op Pinkpop, dus ik kan best wat overleven ;).
Hallo, je praat hier tegen een echte survivor, ik heb vorig jaar Father John Misty overleefd voor een goede plek bij LCD Soundsystem. :p

Al is het maar alleen voor de afwisseling in het programma. Ik denk dat we blij moeten zijn dat BKS daarin niet zover gaat als Primavera en we (vooralsnog) gelukkig artiesten als J Balvin, Cardi B en Charlie XCX bespaard blijven. Hoewel er ongetwijfeld mensen op BKS rondlopen die ook die namen zouden kunnen pruimen.
Ik zou Jepsen zo inruilen voor Cardi of XCX. Bon Iver of Interpol trouwens ook. :p
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Op festivals waar zoveel te kiezen valt als BKS (en Lowlands ook), hoef je inderdaad niet te mopperen als er acts geboekt worden die niet in je straatje passen. Of in het straatje van hoe je vindt dat het betreffende festival zou moeten programmeren. Dan kies je toch voor wat anders.

Op Lowlands staan ook ieder jaar namen die ik verafschuw, maar boeien? Dat weerhoudt me niet. Want zoveel moois staat er tegenover. Dat geldt toch ook voor BKS.

Het zou wat anders zijn als de hele doornsnede van het programma verandert, maar daar lijkt me geen sprake van.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Dennis1808 wrote:
Vreemd om te zien hoe er zo wordt neergekeken op een popact. Zo’n harde discussie was er niet toen George Ezra werd aangekondigd, of CHVRCHES die tegenwoordig ook niet veel beter of alternatiever zijn dan Carly Rae Jepson. Best Kept Secret was inderdaad in het leven geroepen om het gat op te vullen dat Pinkpop en Lowlands lieten vallen, waarom zou dat dan niet pop kunnen zijn? Een popact als Lorde zou in mijn ogen ook prima op Best Kept Secret kunnen.

CHVRCHES heb ik ook bewust overgeslagen. George Ezra is gewoon een slechte vergelijking kwa muziek stijl toen ze op BKS stonden, maar die hoef ik niet uit te leggen hoop ik.

Ik zeg enkel en alleen niet snap waarom er nu plots overal “pop” muziek moet staan, terwijl het altijd jaren is afgezworen op dit soort festivals.. En dat ik het niet nodig vind, gezien het niet de leegte van Pinkpop en Lowlands opvult. Iedereen blijft hier woorden in mijn mond te leggen dat ik pop niet goed zou vinden, dat is gewoon niet zo. Maar iets goeds vinden en profilering zijn gewoon 2 heel andere zaken.

En ze zal er vast gewoon niet staan zoals Black Lies hier zegt. Dus waarschijnlijk is het een nutteloze discussie.
Waarom is George Ezra zoveel anders dan Carly? Maken toch allebei mainstream pop? Ezra zelfs nog meer dan Carly als je het mij vraagt. Ik vind dat verschil niet zo groot hoor.

Er "moet" geen pop geprogrammeerd worden, maar er wordt ook door de muziekcritici de laatste jaren meer aandacht besteed aan pop en er worden meer popalbums in de indie scene gemaakt die goed ontvangen worden (waaronder o.a. Lorde en Carly). Ik vind het dus logisch dat er ook enkele van die acts op een festival als BKS terecht komen. Tuurlijk hadden ze ook op Lowlands kunnen staan, maar dat hadden alle headliners van de afgelopen jaren ook.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Denk dat we het over één ding allemaal eens zijn: WAT DUURT HET LANG VOOR WE WEER EENS NIEUWE NAMEN KRIJGEN!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.091
Indiaantje89 wrote:

Dennis1808 wrote:
Vreemd om te zien hoe er zo wordt neergekeken op een popact. Zo’n harde discussie was er niet toen George Ezra werd aangekondigd, of CHVRCHES die tegenwoordig ook niet veel beter of alternatiever zijn dan Carly Rae Jepson. Best Kept Secret was inderdaad in het leven geroepen om het gat op te vullen dat Pinkpop en Lowlands lieten vallen, waarom zou dat dan niet pop kunnen zijn? Een popact als Lorde zou in mijn ogen ook prima op Best Kept Secret kunnen.


CHVRCHES heb ik ook bewust overgeslagen. George Ezra is gewoon een slechte vergelijking kwa muziek stijl toen ze op BKS stonden, maar die hoef ik niet uit te leggen hoop ik.

Ik zeg enkel en alleen niet snap waarom er nu plots overal “pop” muziek moet staan, terwijl het altijd jaren is afgezworen op dit soort festivals.. En dat ik het niet nodig vind, gezien het niet de leegte van Pinkpop en Lowlands opvult. Iedereen blijft hier woorden in mijn mond te leggen dat ik pop niet goed zou vinden, dat is gewoon niet zo. Maar iets goeds vinden en profilering zijn gewoon 2 heel andere zaken.

En ze zal er vast gewoon niet staan zoals Black Lies hier zegt. Dus waarschijnlijk is het een nutteloze discussie.

Waarom is George Ezra zoveel anders dan Carly? Maken toch allebei mainstream pop? Ezra zelfs nog meer dan Carly als je het mij vraagt. Ik vind dat verschil niet zo groot hoor.

Er “moet” geen pop geprogrammeerd worden, maar er wordt ook door de muziekcritici de laatste jaren meer aandacht besteed aan pop en er worden meer popalbums in de indie scene gemaakt die goed ontvangen worden (waaronder o.a. Lorde en Carly). Ik vind het dus logisch dat er ook enkele van die acts op een festival als BKS terecht komen. Tuurlijk hadden ze ook op Lowlands kunnen staan, maar dat hadden alle headliners van de afgelopen jaren ook.
Mainstream en pop zijn 2 totaal verschillende zaken. George Ezra heeft nooit pop gemaakt, het was gewoon een mainstream songwriters album. Budapest vond ik het begin ook een redelijk nummer moet ik zeggen, dat het daarna 1000x op de radio is geweest maakte het idd minder ja, maar het heeft geen pop intentie gehad.

En dat zeg ik dus ook, ik snap niet waarom de "muziekcritici" plots nu behoorlijke platte pop muziek accepteren. Dit hadden die zelfde critici 5 jaar geleden ook gewoon naast zich neergelegd. Waarom moeten we het nu plots allemaal accepteren? Daarnaast heb ik ook genoeg mijn twijfels bij een hoop muziek critici.. uiteindelijk schrijven die vaak ook maar volgens de trends.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken