Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Lichtjes offtopic, maar misschien zien we wel enkele kandidaten uit (grote sponsor) OOR's eindlijst van 2018 terug op Best Kept Secret.

Janelle, Kamasi Washington, Low of Christine & The Queens zou ik geweldige namen vinden. Kwamen stuk voor stuk met topalbums.

https://oor.nl/news/album-van-het-jaar-janelle-monae-dirty-computer/?fbclid=IwAR1fsX1fBBLK1d-4exHpAs2qeUJfRPJVh3ICaxDbUKFca9AtyisJ0ag0DW0
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
40
2
De boekingen voor Christine & The Queens worden gedaan door friendly fire, schrijf die dus ook maar op met dikke potlood letters
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wie wordt hier nou oprecht gelukkig van Christine & The Queens als headliner op Best Kept Secret?

Laat die lekker de Brightlands afsluiten op Pinkpop of iets dergelijks, en laat Beach House doorkomen als headliner, die zullen echt niet veel minder tickets verkopen.

Edit: we zullen morgen wel een stuk meer weten na de Primavera announcement toch? Komen ieder jaar wel met wat primeurs die we dan ook op BKS zien.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.698
2.054
Is Christine in België niet nog een stukje populairder dan hier? Denk dat als je die dag slim aankleedt hem wel moet kunnen uitverkopen: sterke sub (Foals?), hoge spot voor Balthazar, Lykke Li, Jon Hopkins.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Is Christine in België niet nog een stukje populairder dan hier? Denk dat als je die dag slim aankleedt hem wel moet kunnen uitverkopen: sterke sub (Foals?), hoge spot voor Balthazar, Lykke Li, Jon Hopkins.

Foals is in Nederland echt veel groter dan Christine & The Queens.
Hebben zelfs DTRH al een keer mogen headlinen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Wie wordt hier nou oprecht gelukkig van Christine & The Queens als headliner op Best Kept Secret?

Ik!

Vind ze in ieder geval beter passen op BKS dan op PP. Is geen makkelijke, uberplatte pop. En haar album van dit jaar vind ik oprecht erg sterk, heb het in ieder geval al vaak beluisterd. Daarnaast kreeg haar vorige show op BKS (als sub) erg goede kritiek niet?

Maar Beach House als headliner neerzetten lijkt me ook weleens geweldig hoor. Ook zij kwamen met een heel sterk album dit jaar. Zie hen zelfs iets liever zo'n ONE bespelen in het donker.

Weet alleen niet of ze op BKS een Christine of Beach House wel gaan neerzetten op die plek. We zien wel. Verwacht ergens ook nog wel The Strokes eigenlijk (ja, inderdaad!).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Ik geloof dat ik als headliner ook liever Christine zou zien dan Beach House. De show en het nieuwe album zijn er wat mij betreft prima geschikt voor. Laat Beach House maar de CHVRCHES spot innemen, lijkt me top om in benevelde toestand in een volle TWO nog even bij weg te dromen.

Edit: maar nog liever iets groters natuurlijk. Strokes, Cure, Tame Impala, Vampire Weekend (in die volgorde van voorkeur), maar weet niet of dat er nog in zit. Zeker geen twee daarvan, lijkt me.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.698
2.054
Martijn wrote:
Is Christine in België niet nog een stukje populairder dan hier? Denk dat als je die dag slim aankleedt hem wel moet kunnen uitverkopen: sterke sub (Foals?), hoge spot voor Balthazar, Lykke Li, Jon Hopkins.

Foals is in Nederland echt veel groter dan Christine & The Queens.
Hebben zelfs DTRH al een keer mogen headlinen.
Maar speelden voor die show op DTRH 'slechts' in het oude Vredenburg, en zij wisten hun show in de HMH ook bij lange na niet uit te verkopen. Denk dat de buzz rond Christine & the Queens toch wel meer aanwezig is nu.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Martijn wrote:
Is Christine in België niet nog een stukje populairder dan hier? Denk dat als je die dag slim aankleedt hem wel moet kunnen uitverkopen: sterke sub (Foals?), hoge spot voor Balthazar, Lykke Li, Jon Hopkins.


Foals is in Nederland echt veel groter dan Christine & The Queens.
Hebben zelfs DTRH al een keer mogen headlinen.

Maar speelden voor die show op DTRH ‘slechts’ in het oude Vredenburg, en zij wisten hun show in de HMH ook bij lange na niet uit te verkopen. Denk dat de buzz rond Christine & the Queens toch wel meer aanwezig is nu.

Foals in HMH was zo goed als vol hoor, ik geloof ooit gelezen te hebben dat ze ruim 5000 tickets verkocht hadden, op een zaal van 5500 is dat niet 'bij lange na niet vol'.
Bovendien hebben zij een veel uitgebreider oeuvre en veel meer de 'festivalsfeer' kwaliteit om een heel veld in te pakken.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.698
2.054
Martijn wrote:

James wrote:

Martijn wrote:
Is Christine in België niet nog een stukje populairder dan hier? Denk dat als je die dag slim aankleedt hem wel moet kunnen uitverkopen: sterke sub (Foals?), hoge spot voor Balthazar, Lykke Li, Jon Hopkins.


Foals is in Nederland echt veel groter dan Christine & The Queens.
Hebben zelfs DTRH al een keer mogen headlinen.


Maar speelden voor die show op DTRH ‘slechts’ in het oude Vredenburg, en zij wisten hun show in de HMH ook bij lange na niet uit te verkopen. Denk dat de buzz rond Christine & the Queens toch wel meer aanwezig is nu.

Foals in HMH was zo goed als vol hoor, ik geloof ooit gelezen te hebben dat ze ruim 5000 tickets verkocht hadden, op een zaal van 5500 is dat niet ‘bij lange na niet vol’.
Bovendien hebben zij een veel uitgebreider oeuvre en veel meer de ‘festivalsfeer’ kwaliteit om een heel veld in te pakken.
Wat ik zo snel kon vinden duidde juist op het tegendeel, maar laten we dat in het midden laten ;) Foals is voor mij echt zo'n band die ik pak 'em beet vijf jaar geleden echt gaaf vond, maar waar nu het spannende wel van af is. Als je ze boekt weet je dat die gasten het veld in pakken met een strakke show, maar het is geen boeking waarmee BKS zich kan onderscheiden van andere Nederlandse festivals.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Martijn wrote:

James wrote:

Martijn wrote:
Is Christine in België niet nog een stukje populairder dan hier? Denk dat als je die dag slim aankleedt hem wel moet kunnen uitverkopen: sterke sub (Foals?), hoge spot voor Balthazar, Lykke Li, Jon Hopkins.


Foals is in Nederland echt veel groter dan Christine & The Queens.
Hebben zelfs DTRH al een keer mogen headlinen.


Maar speelden voor die show op DTRH ‘slechts’ in het oude Vredenburg, en zij wisten hun show in de HMH ook bij lange na niet uit te verkopen. Denk dat de buzz rond Christine & the Queens toch wel meer aanwezig is nu.


Foals in HMH was zo goed als vol hoor, ik geloof ooit gelezen te hebben dat ze ruim 5000 tickets verkocht hadden, op een zaal van 5500 is dat niet ‘bij lange na niet vol’.
Bovendien hebben zij een veel uitgebreider oeuvre en veel meer de ‘festivalsfeer’ kwaliteit om een heel veld in te pakken.

Wat ik zo snel kon vinden duidde juist op het tegendeel, maar laten we dat in het midden laten ? Foals is voor mij echt zo’n band die ik pak ‘em beet vijf jaar geleden echt gaaf vond, maar waar nu het spannende wel van af is. Als je ze boekt weet je dat die gasten het veld in pakken met een strakke show, maar het is geen boeking waarmee BKS zich kan onderscheiden van andere Nederlandse festivals.

Vind jij dat Christine dan wel zo speciaal is?
Zet dan Lorde neer, ook een vrouw & nog nooit op een Nederlands festival gestaan!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.698
2.054
Martijn wrote:

James wrote:

Martijn wrote:

James wrote:

Martijn wrote:
Is Christine in België niet nog een stukje populairder dan hier? Denk dat als je die dag slim aankleedt hem wel moet kunnen uitverkopen: sterke sub (Foals?), hoge spot voor Balthazar, Lykke Li, Jon Hopkins.


Foals is in Nederland echt veel groter dan Christine & The Queens.
Hebben zelfs DTRH al een keer mogen headlinen.


Maar speelden voor die show op DTRH ‘slechts’ in het oude Vredenburg, en zij wisten hun show in de HMH ook bij lange na niet uit te verkopen. Denk dat de buzz rond Christine & the Queens toch wel meer aanwezig is nu.


Foals in HMH was zo goed als vol hoor, ik geloof ooit gelezen te hebben dat ze ruim 5000 tickets verkocht hadden, op een zaal van 5500 is dat niet ‘bij lange na niet vol’.
Bovendien hebben zij een veel uitgebreider oeuvre en veel meer de ‘festivalsfeer’ kwaliteit om een heel veld in te pakken.


Wat ik zo snel kon vinden duidde juist op het tegendeel, maar laten we dat in het midden laten
1f609.svg
Foals is voor mij echt zo’n band die ik pak ‘em beet vijf jaar geleden echt gaaf vond, maar waar nu het spannende wel van af is. Als je ze boekt weet je dat die gasten het veld in pakken met een strakke show, maar het is geen boeking waarmee BKS zich kan onderscheiden van andere Nederlandse festivals.

Vind jij dat Christine dan wel zo speciaal is?
Zet dan Lorde neer, ook een vrouw & nog nooit op een Nederlands festival gestaan!
Misschien niet speciaal, maar ze geeft wel een show waar ik nieuwsgierig naar ben geworden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Met de verhoging van de ticketprijzen en de groei naar 25.000 mensen per dag kunnen ze zich denk ik niet permitteren om headliners als Christine en Foals neer te zetten of dan moeten de subs allemaal van het niveau van Interpol zijn.

Ik verwacht dus nog minimaal 1 en misschien wel 2 grotere namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
of dan moeten de subs allemaal van het niveau van Interpol zijn.

Gelukkig hebben we al 1 zo'n sub.

Voor de verduidelijking: zie ook liever wat grotere namen komen hoor. Want Bon Iver is, hoewel wel een speciale naam, niet de aller-allergrootste. Hoeft voor BKS ook niet, maar zoals Dave zegt: een Cure of Strokes zie ik nog een tikje liever komen.

Foals is wel leuk, maar dan ben het er wel mee eens dat het speciale er wel vanaf is bij dat bandje. Hoeft voor mij niet echt zo nodig.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Het lijkt me een lastige keuze voor de organisatie. Gaan ze voor muziek van nu ( Monae, Christine) of gaan ze voor nog steeds veel volk trekkende gitaarhelden (Cure, Strokes) die al tig jaar niets relevants hebben uitgebracht?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Het lijkt me een lastige keuze voor de organisatie. Gaan ze voor muziek van nu ( Monae, Christine) of gaan ze voor nog steeds veel volk trekkende gitaarhelden (Cure, Strokes) die al tig jaar niets relevants hebben uitgebracht?
Doe dan maar Monae en Strokes, iets van allebei!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Ik val terug in mijn oude Interpol verslaving.

Deze week kwam toevallig (voor mij) iets nieuws tegen. Een of andere dude die allerlei film scenes monteert onder Interpol tracks, en dat doet hij soms erg vet:
https://www.youtube.com/watch?v=7gnwCOSYVPU

Volledige playlist:
https://www.youtube.com/watch?v=SIl7XiQQXIQ&list=PL52A88F95F2B4D021
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Bring Me The Horizon, Run the Jewels, Nothing But Thieves, IDLES, Yonaka, and Scarlxrd, Voor All Points East. Niet echt spannend.

Run The Jewels zie ik niet snel komen. IDLES was uitgesloten geloof ik? Yonaka is welkom.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken