Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ehm.... er zijn er altijd al enorm veel andere zaken dan muzikale kwaliteit geweest die de doorslag geven bij het boeken van acts.

Wat dacht je van dingen als prijs, de hoeveelheid publiek die een act trekt, de mate waarin het een aanvulling is op de al geboekte line up, korting in combinatie met een andere act, noem maar op.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
465
Als Run The Jewels in 2017 kan headlinen dan Christine & The Queens met een sterk album in de pocket dit jaar ook zeker headlinen. Of Jamie XX in 2016.

Maar dan denk ik dat de derde headliner wel van iets groter formaat moet zijn.

Ik denk dat Thom Yorke overigens ook wel gaat komen in 2019. Mooie afsluiter voor de TWO, maar dat is al vaker gezegd. Zou na het zien van Suspiria die nummers ook wel eens live willen zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Ehm…. er zijn er altijd al enorm veel andere zaken dan muzikale kwaliteit geweest die de doorslag geven bij het boeken van acts.

Wat dacht je van dingen als prijs, de hoeveelheid publiek die een act trekt, de mate waarin het een aanvulling is op de al geboekte line up, korting in combinatie met een andere act, noem maar op.
Uiteraard, maar Christine & The Queens voldoet aan geen van deze zaken, daarom zou ik dat onrechtvaardig vinden. Bon Iver is ook niet aan de grote kant voor een headliner als je het mij vraagt. Het moet in ieder geval geen politieke/maatschappelijke boeking zijn imo, maar daar vertrouw ik wel op bij BKS
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
VANT is ook weer nieuwe muziek aan t droppen na een hiatus van 1 jaar. Mag voor mij ook wel terugkomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Christine and The Queens aangekondigd als headlinet op All Points East! Met op haar dagje ook o.a. Metronomy, Beach House (!), Maribou State en Kurt Vile.

Opschrijven.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Christine and The Queens aangekondigd als headlinet op All Points East! Met op haar dagje ook o.a. Metronomy, Beach House (!), Maribou State en Kurt Vile.

Opschrijven.

Metronomy heeft BKS in 2017 nog gehad, maar Maribou State en zeker Beach House zouden mooie aanvullingen zijn voor BKS.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.535
2.042
Beach House stond er ook nog relatief kort geleden, net als Metronomy.

Zijn die dan niet waarschijnlijker voor DTRH?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Patti Smith gisteren aangekondigd voor Bergenfest (2 weken an BKS met ook oa. Bon Iver). Zou mooi zijn om de TWO te headlinen niet?

VRIJDAG
ONE: Bon Iver - Christine & The Queens
TWO: Beach House

ZATERDAG
ONE: ??? - Foals
TWO: Patti Smith

ZONDAG
ONE: ??? - Interpol
TWO: Thom Yorke


Zoiets lijkt me nu wel realistisch met beide ??? die headliners zijn op Primavera. Grootste kanshebebrs volgens mij: Vampire Weekend, The Strokes, The Cure (durf ze nog altijd niet 100% afschrijven), Kraftwerk, Björk en Anderson .Paak. Nog een dagje geduld en we zullen het weten!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Patti Smith vond ik een beetje tegenvallen op Lowlands. Hoeft voor mij niet echt. Beach House is op Graz eerder aangegeven dat ze ergens anders zouden staan, geen idee of dat echt zo is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Patti Smith vond ik een beetje tegenvallen op Lowlands.

Oh echt? Opvallend. Een groot verschil met de keer dat ik ze op Rock Werchter zag. Wat een show was dat zeg. Het publiek was toen door het dolle heen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.535
2.042
Indiaantje89 wrote:
Patti Smith vond ik een beetje tegenvallen op Lowlands.

Oh echt? Opvallend. Een groot verschil met de keer dat ik ze op Rock Werchter zag. Wat een show was dat zeg. Het publiek was toen door het dolle heen.

Ik vond het op Lowlands juist een heel tof optreden met heel veel power. Terwijl ik helemaal achterin de tent stond.

Denk een hele mooie naam voor BKS. En die zal er ook wel staan, lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Indiaantje89 wrote:
Patti Smith vond ik een beetje tegenvallen op Lowlands.

Oh echt? Opvallend. Een groot verschil met de keer dat ik ze op Rock Werchter zag. Wat een show was dat zeg. Het publiek was toen door het dolle heen.
Het was wel goed hoor, dus ik zou het ook niet heel erg vinden als ze wel komt. Maar niet spraakmakend ofzo (zoals Amenra dat wel was bijvoorbeeld).
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
De laatste keer dat Patti Smith op Werchter stond speelde ze Horses integraal, kan me voorstellen dat mensen dan helemaal wild worden. Op Lowlands was het meer hits en covers afstrepen en poëzie tussendoor. Ik verwacht niet dat ze een TWO gaat afsluiten, maar dat ze een lagere spot pakt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
De laatste keer dat Patti Smith op Werchter stond speelde ze Horses integraal, kan me voorstellen dat mensen dan helemaal wild worden. Op Lowlands was het meer hits en covers afstrepen en poëzie tussendoor. Ik verwacht niet dat ze een TWO gaat afsluiten, maar dat ze een lagere spot pakt.
Ja dat was een tegenvaller dat we Land niet te horen kregen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Ken er enkele nummers van, maar niet bekend met het gehele repertoire. Weet dat het wel een populaire act kan zijn.

Ben benieuwd wanneer we weer wat nieuws te horen krijgen. Het is net als over lekker eten praten, daar krijg je ook honger van.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken