Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Jamiroquai is leuk in een discotent of in een zaaltje met funk liefhebbers. Maar dat lijkt me toch niet echt op z'n plaats om zo'n genre op een mainstage van een alternatief festival te zetten.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Waarom zou Jamiroquai niet passen ? Vind het een schitterende naam voor BKS , DTRH of LL .
Echt een grote staat van dienst , en denk dat het ook een publiekstrekker is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.640
7.619
Waarom zou Jamiroquai niet passen ? Vind het een schitterende naam voor BKS , DTRH of LL .
Echt een grote staat van dienst , en denk dat het ook een publiekstrekker is.

Precies, dit. En het is zeker een publiekstrekker. Ziggodome zat ook vol.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Jamiroquai is meer iets voor North Sea Jazz

Behalve dat ze vorig jaar al op North Sea Jazz gestaan hebben, zie ik niet waarom ze daar beter passen. Ik zie/lees ook geen enkel argument daarvoor .
Ik ben ervan overtuigd dat ze voor de meeste festivals in Nederland een aanwinst op het affiche zijn. Ze hebben een paar classic albums (O.a Travelling without moving & The return of the space cowboy) en in 2017 nog een goed album uitgebracht met Automaton. Ze hebben echt een paar goede hits gehad en verkopen de Ziggo nog altijd uit.

Daarnaast is het een band met een echte eigen en vrij unieke stijl. Volgens mij zijn dat toch altijd wel redens voor een BKS om artiesten te boeken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Kan iedereen eens stoppen met de vergelijkingen van 'krijgt nog geen AFAS vol dus kan niet headlinen' of 'staat in Zoggo Dome dus moet dit en moet dat...'

Best Kept Secret heeft al bewezen dat ze anders kunnen zijn... Run The Jewels en Jamie XX waren ook niet op voorhand zo hoog verwacht.... Radiohead leek dan weer té hoog gegrepen voor dat deze bekend werd gemaakt, niemand hier durfde er op hopen, tot alles steeds beter en beter begon te lijken.

BKS doet gewoon wat zij willen en wat zij vinden dat kan. Denk echt niet dat ze gaan zeggen "oei die artiest verkoopt Ziggo of Afas niet uit we gaan ze niet booken (als headliner)." Dat is net het leuke aan BKS het gedurfde en de soms onverwachte bookingen.

Word een beetje zot van die vergelijkingen heel de tijd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Kan iedereen eens stoppen met de vergelijkingen van ‘krijgt nog geen AFAS vol dus kan niet headlinen’ of ‘staat in Zoggo Dome dus moet dit en moet dat…’

Best Kept Secret heeft al bewezen dat ze anders kunnen zijn… Run The Jewels en Jamie XX waren ook niet op voorhand zo hoog verwacht…. Radiohead leek dan weer té hoog gegrepen voor dat deze bekend werd gemaakt, niemand hier durfde er op hopen, tot alles steeds beter en beter begon te lijken.

BKS doet gewoon wat zij willen en wat zij vinden dat kan. Denk echt niet dat ze gaan zeggen “oei die artiest verkoopt Ziggo of Afas niet uit we gaan ze niet booken (als headliner).” Dat is net het leuke aan BKS het gedurfde en de soms onverwachte bookingen.

Word een beetje zot van die vergelijkingen heel de tijd.
Dat is dan jouw probleem... wij hebben gewoon een verwachtingspatroon van BKS, die ze zelf ook opgebouwd hebben. Voor mij valt Christine & The Queens daar niet onder. Muzikaal niet, kaartverkoop technisch niet..., er zit ook weinig buzz achter hier in NL. Leuk hoor een gedurfde zet, maar zet dan gewoon iets credible weg als Beach House, en geen markante pop muziek van Christine & The Queens.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
neracroft wrote:
Kan iedereen eens stoppen met de vergelijkingen van ‘krijgt nog geen AFAS vol dus kan niet headlinen’ of ‘staat in Zoggo Dome dus moet dit en moet dat…’

Best Kept Secret heeft al bewezen dat ze anders kunnen zijn… Run The Jewels en Jamie XX waren ook niet op voorhand zo hoog verwacht…. Radiohead leek dan weer té hoog gegrepen voor dat deze bekend werd gemaakt, niemand hier durfde er op hopen, tot alles steeds beter en beter begon te lijken.

BKS doet gewoon wat zij willen en wat zij vinden dat kan. Denk echt niet dat ze gaan zeggen “oei die artiest verkoopt Ziggo of Afas niet uit we gaan ze niet booken (als headliner).” Dat is net het leuke aan BKS het gedurfde en de soms onverwachte bookingen.

Word een beetje zot van die vergelijkingen heel de tijd.

Dat is dan jouw probleem… wij hebben gewoon een verwachtingspatroon van BKS, die ze zelf ook opgebouwd hebben. Voor mij valt Christine & The Queens daar niet onder. Muzikaal niet, kaartverkoop technisch niet…, er zit ook weinig buzz achter hier in NL. Leuk hoor een gedurfde zet, maar zet dan gewoon iets credible weg als Beach House, en geen markante pop muziek van Christine & The Queens.

Heb het ook niet over Christine zelf. Gewoon de argumentatie die hier vaak gebeurt elke pagina word hier wel beweerd "kan niet "want hun show in AFAS was zo en/of Ziggo zo, terwijl ik niet geloof dat dat echt is waar BKS met bezig is. Zoals je zelf zegt Beach House heeft meer "credibility" dan Christine maar Christine verkoopt meer kaartjes. Toch zie ik BKS Beach house bv. laten headlinen en Christine (wss op een andere dag dan) in de TWO of als sub.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Kan iedereen eens stoppen met de vergelijkingen van ‘krijgt nog geen AFAS vol dus kan niet headlinen’ of ‘staat in Zoggo Dome dus moet dit en moet dat…’

Best Kept Secret heeft al bewezen dat ze anders kunnen zijn… Run The Jewels en Jamie XX waren ook niet op voorhand zo hoog verwacht…. Radiohead leek dan weer té hoog gegrepen voor dat deze bekend werd gemaakt, niemand hier durfde er op hopen, tot alles steeds beter en beter begon te lijken.

BKS doet gewoon wat zij willen en wat zij vinden dat kan. Denk echt niet dat ze gaan zeggen “oei die artiest verkoopt Ziggo of Afas niet uit we gaan ze niet booken (als headliner).” Dat is net het leuke aan BKS het gedurfde en de soms onverwachte bookingen.

Word een beetje zot van die vergelijkingen heel de tijd.

Je hebt zeker een punt want populariteit is niet de enige factor. Kwaliteit en past het bij het festival vind ik nog veel belangrijker alleen om kaartjes te verkopen is de populariteit vaak toch doorslaggevend omdat veel bezoekers graag iets zien wat ze kennen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
We speculeren gewoon over de namen, en doen hier afwegingen die we denken dat de boekers van BKS ook doen. That's all.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Volgens mij geef ik alleen aan waarom ik denk dat Jamiroquai wel op BKS zou passen met meerdere redens, zou niet weten waarom ik die reden er niet ook bij mag zetten.
Ben het verder ook met Indiaan zijn redenering eens.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Howla... Wist niet dat ik iedereen zo makkelijk op zijn paard kreeg :D

Was op niemand specifiek bedoeld of ook niet op Christine of Jamiroquai...
En speculeren is prima. Maar zeggen band X kan geen headliner zijn want vullen zaal Y niet... Ik kan geen enkel "groot" festival bedenken dat daar minder aandacht aan schenkt dan BKS. Dus vind het wat zonde dat elke pagina dat argument weer 5x naar boven komt.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Paar jaar terug op DTRH Ryan Adams voor het eerst gezien, waarbij van de zijkant Damien Rice aandachtig luisteraar was. Die zouden ook niet misstaan in Hilvarenbeek, al zal het met name lastig zijn om Rice uit zijn blokhut in Ijsland te lokken. Eels zou ik ook graag weer zien net als Wilco die een paar jaar geleden een heel tof optreden in TWO gaven.
Daarnaast hoop ik op een wat troubadoers die ons in de vroege middag in vervoering kunnen brengen. Persoonlijke voorkeuren gaan dan uit naar Sufjan Stevens, Ryan Downey (wat was hij ongelooflijk goed in het voorprogramma van Marlon Williams afgelopen maand in 013 Tilburg), Fink, Tom McRae, Admiral Freebee en Aldous Harding.
Verder zou ik graag aandacht willen vragen voor Andrew Bird (ook al gezien in het konijnenhol), waarna ik het ook niet erg zou vinden om mijn voetjes over de vloer te laten bewegen op de swingende tonen van Parcels.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan klink ik wellicht wat hebberig :) Hoe dan ook, de kaartjes zijn in de pocket, ik kijk er weer enorm naar uit! Vol verwachting klopt ons hart...
 

Kevin VD

Playlistbediener
9 dec 2016
16
0
Hey iedereen,

vorig jaar jammer genoeg onze kaarten moeten verkopen maar dit jaar zijn we weer van de partij.
Dit jaar huren we voor de eerste maal een chalet. Heeft iemand van jullie al een definitieve bevestiging (inclusief weekendkaarten) gekregen?
Of maak ik me voor niets zorgen omdat ik nog niks heb ontvangen?
Alvast bedankt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Ik heb mijn tickets meteen per mail gekregen (maar dit was de early bird pre-sale actie).

Anderzijds: Soak, Brutus en Men I Trust touren tot vlakvoor BKS in Europa. Zeker die laatste lijkt me wel een mogelijkheidje.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=9_zZPJ0tM54[/video]
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Hey iedereen,

vorig jaar jammer genoeg onze kaarten moeten verkopen maar dit jaar zijn we weer van de partij.
Dit jaar huren we voor de eerste maal een chalet. Heeft iemand van jullie al een definitieve bevestiging (inclusief weekendkaarten) gekregen?
Of maak ik me voor niets zorgen omdat ik nog niks heb ontvangen?
Alvast bedankt.

Als het goed is heb je wel een voorlopige bevestiging ontvangen. Definitieve bevestiging volgde afgelopen jaren ook een paar dagen later (als het jou geruststelt: ik heb die ook nog niet binnen).
De tickets zelf komen maanden later per mail!
Geen reden voor ongerustheid!
 

Kevin VD

Playlistbediener
9 dec 2016
16
0
Ja de voorlopige bevestiging heb ik wel ontvangen.
Bedankt voor de info en om me wat gemoedsrust te geven :)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Paar jaar terug op DTRH Ryan Adams voor het eerst gezien, waarbij van de zijkant Damien Rice aandachtig luisteraar was. Die zouden ook niet misstaan in Hilvarenbeek, al zal het met name lastig zijn om Rice uit zijn blokhut in Ijsland te lokken. Eels zou ik ook graag weer zien net als Wilco die een paar jaar geleden een heel tof optreden in TWO gaven.
Daarnaast hoop ik op een wat troubadoers die ons in de vroege middag in vervoering kunnen brengen. Persoonlijke voorkeuren gaan dan uit naar Sufjan Stevens, Ryan Downey (wat was hij ongelooflijk goed in het voorprogramma van Marlon Williams afgelopen maand in 013 Tilburg), Fink, Tom McRae, Admiral Freebee en Aldous Harding.
Verder zou ik graag aandacht willen vragen voor Andrew Bird (ook al gezien in het konijnenhol), waarna ik het ook niet erg zou vinden om mijn voetjes over de vloer te laten bewegen op de swingende tonen van Parcels.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan klink ik wellicht wat hebberig
1f642.svg
Hoe dan ook, de kaartjes zijn in de pocket, ik kijk er weer enorm naar uit! Vol verwachting klopt ons hart…

Mooie namen, maar helaas niet allemaal realistisch. Een Sufjan Stevens is bijvoorbeeld zeer onwaarschijnlijk (in NL volgens mij nog nooit op een festival) en als hij er staat is dat als headliner en zeker niet op de vroege middag.
Damien Rice was er de eerste editie en dat was volgens velen hier een van de hoogtepunten uit de BKS-geschiedenis.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken