Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Bon Iver is n topboeking, als dat zo is. \the Cure is opeens niet een zekerheidje meer. Ik snap ook nog steeda Vampire Weekend niet als headliner. komt die as. BKS headliner niet uit de hoge hoed van headliners van Werchter ? Dus: Toch the Cure, of Muse, of Mumford & Sons, of Tool, of Florence & the Machine dan laten we Pink voor het gemak even weg.
ik gok op: Bon Iver, Muse, Mumford & Sons.

Zou echt bijzonder dom zijn om Muse en Mumford & Sons te boeken, heel groot deel van het budget gaat weg zijn naar 2 bands waar de gemiddelde BKS ganger echt niet op zit te wachten.
En Vampire Weekend mag gerust zo'n setje komen doen hoor. Zou inderdaad de zwakkere headliner zijn, maar kunnen het technisch gezien wel aan denk ik hoor.


[video]https://www.youtube.com/watch?v=PV6Wq_S2ML8[/video]
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.700
2.063
Zou toch ook zeggen dat Bon Iver en Vampire Weekend in Nederland van een vergelijkbare grootte zijn, twee indie darlings, beiden nog niet verder dan Afas Live gekomen qua zalen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Muse heeft zelf al bekend gemaakt dat ze in "Nijmegen" staan. Dat kan nog heel gek gedacht DTRH zijn (in de buurt van Nijmegen), maar BKS echt no way. En M&S staat al in de ZiggoDome (en Pinkpop dus wss).

Florence + The Machine kan een optie zijn ja. Al zitten daar ook veel BKS'ers niet op te wachten blijkbaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Ik zou zelfs Tool niet helemaal afschrijven als headliner. Vorig jaar vermelden ze zelf nog dat dat 1 van hun droomheadliners is... De show in Nederland was binnen een paar minuten uitverkocht dus een tweede show kan ook eventueel nog.

Maar denk toch dat de headliners uit het rijtje Bon Iver, The Cure, The Strokes, Vampire Weekend, Björk, Tame Impala en eventueel Florence & The Machine zullen komen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Wil de sfeer niet bederven maar vorig jaar deelde BKS maar 1 headliner met Northside. Het is dus geen abc’tje.
Heb mijn lesje met Björk vorig jaar wel geleerd
1f622.svg

Nee, is zeker geen zekerheid, maar met bijv. Radiohead en the National hebben ze wel een aantal typische BKS-headliners gedeeld. Was bij Björk niet ook het probleem dat zij dat weekend maar op 1 festival wilde spelen? Dit jaar zit er een kleine week tussen BKS en Northside, dus dat zou voor Bon Iver geen probleem moeten zijn.

Het zou wel bijzonder zuur zijn als Bon Iver nu (net als in 2017, toen zij wel op Primavera stonden) aan BKS voorbij gaan...
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Ik zou zelfs Tool niet helemaal afschrijven als headliner. Vorig jaar vermelden ze zelf nog dat dat 1 van hun droomheadliners is… De show in Nederland was binnen een paar minuten uitverkocht dus een tweede show kan ook eventueel nog.

Maar denk toch dat de headliners uit het rijtje Bon Iver, The Cure, The Strokes, Vampire Weekend, Björk, Tame Impala en eventueel Florence & The Machine zullen komen.

Je zou nog Lana del Rey kunnen toevoegen (die immers ook Malahide Castle in Dublin doet), maar verder zal dit wel het lijstje zijn. Tool is zo selectief met festivals; kan ik me niet voorstellen voor BKS.

Verder eens met wat anderen al hebben gezegd; wat 'kleinere' headliners als Vampire weekend zorgen er wel voor dat je een mooier programma daaronder neer kan zetten.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.700
2.063
noid wrote:
Wil de sfeer niet bederven maar vorig jaar deelde BKS maar 1 headliner met Northside. Het is dus geen abc’tje.
Heb mijn lesje met Björk vorig jaar wel geleerd
1f622.svg


Nee, is zeker geen zekerheid, maar met bijv. Radiohead en the National hebben ze wel een aantal typische BKS-headliners gedeeld. Was bij Björk niet ook het probleem dat zij dat weekend maar op 1 festival wilde spelen? Dit jaar zit er een kleine week tussen BKS en Northside, dus dat zou voor Bon Iver geen probleem moeten zijn.

Het zou wel bijzonder zuur zijn als Bon Iver nu (net als in 2017, toen zij wel op Primavera stonden) aan BKS voorbij gaan…
Ben benieuwd of All Points East achter Bon Iver is gegaan gezien hij dit jaar in het kader van zijn residency al acht shows in Londen heeft gespeeld dit jaar. Kans dat hij zo snel al terugkeert op Primavera lijkt me vrij klein te zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.633
4.747
Beach House zou je ook gewoon mogen laten headlinen trouwens.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.700
2.063
Zou mijn ideaalbeeld zijn voor BKS om gewoon drie headliners van dat formaat te boeken en een ijzersterk programma daaronder, maar ben bang dat je daarmee geen 25k aan bezoekers gaat trekken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Ik zou zelfs Tool niet helemaal afschrijven als headliner. Vorig jaar vermelden ze zelf nog dat dat 1 van hun droomheadliners is… De show in Nederland was binnen een paar minuten uitverkocht dus een tweede show kan ook eventueel nog.

Maar denk toch dat de headliners uit het rijtje Bon Iver, The Cure, The Strokes, Vampire Weekend, Björk, Tame Impala en eventueel Florence & The Machine zullen komen.
Tool gaat niet meer gebeuren, is blijkbaar echt door RAR/Werchter/Download samen gehaald, blijkbaar ook jaren mee bezig geweest. En die 3 is gewoon Live Nation....dus ik zou op Tool niet meer snel rekenen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Zou Thom Yorke nog festivals doen? Brengt morgen soundtrack Suspiria uit en is ook al een heel eind met een nieuw solo album. Materiaal genoeg dus. Zou best op BKS mogen van mij :)
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
490
36
The Strokes - Bon Iver - Vampire Weekend (met Beach House ook op deze dag)

Ik zeg doen
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Zou Thom Yorke nog festivals doen? Brengt morgen soundtrack Suspiria uit en is ook al een heel eind met een nieuw solo album. Materiaal genoeg dus. Zou best op BKS mogen van mij
1f642.svg

Zou mooi zijn. Dan graag in TWO op de plek in het programma waar Four Tet of CHVRCHES dit jaar stond.

Blokje: Beach House (TWO) - Bon Iver (ONE) - Thom Yorke (TWO)!!
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
tool maakt eerst bekend dat ze in ziggo dome komen
vvk --> uitverkocht
dan maken ze bekend dat ze op BKS komen

Kans lijkt me klein,maar het is tourtechnisch wel mogelijk
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
tool maakt eerst bekend dat ze in ziggo dome komen
vvk –> uitverkocht
dan maken ze bekend dat ze op BKS komen

Kans lijkt me klein,maar het is tourtechnisch wel mogelijk

Zit al met een scheef oog naar BKS te kijken dit jaar, lijkt mij een mooi festival om een keer te bezoeken. Als dit het geval is ga ik sws...

Edit: maar een tweede Ziggo show lijkt mij waarschijnlijker, als reactie op het snelle uitverkopen.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
Tool heeft binnen hun tour geen plek/tijd meer voor extra optredens.
Echter start hu tour op 2 juni in berlijn.
het is mogelijk om 2 dagen eerder een extra show in te plannen in nederland.

Kans lijkt me klein, maar het zou wel een super boeking zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Tool heeft binnen hun tour geen plek/tijd meer voor extra optredens.
Echter start hu tour op 2 juni in berlijn.
het is mogelijk om 2 dagen eerder een extra show in te plannen in nederland.

Kans lijkt me klein, maar het zou wel een super boeking zijn.

18 juni Ziggo
(19 juni extra Ziggo?)
20 juni Copenhell
(21/22/23/24 juni extra Ziggo?)
25 juni Hallenstadion

Lijkt mij ruimte zat. Ze spelen namelijk ook gewoon 2 avonden achter elkaar (4 juni Praag, 5 juni Wenen)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken