Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Iedereen die hier naar voetbal gaat kijken i.p.v. naar Kraftwerk 3D verdient het om zijn/haar bandje afgeknipt te krijgen.
Wat een onzin. Dat jij niets om voetbal geeft, is jouw goed recht. Ik vind mezelf een muziekfreak en een voetballiefhebber, maar als ik moet kiezen tussen één van de ongeveer 100 optredens die ik in een jaar zie en een historisch moment in de Nederlandse voetbalgeschiedenis en bovendien van mijn favoriete club, weet ik wel wat ik ga kiezen. Dat hoeft voor mij overigens niet per se op of rond het festivalterrein, maar het liefste wel. Dan hoef ik rond de wedstrijd namelijk minder muziek te missen omdat ik naar de stad heen en weer moet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Maar een echte voetbal liefhebber is natuurlijk niet voor Ajax ;).

Ik bedoel voor Ajax zijn is natuurlijk de makkelijkste weg. Zeg maar iemand die zich muziek liefhebber noemt, maar alleen maar naar Kensington luistert :). Want die hebben lekker zoveel hits.

(Kijken wie hapt)

Maar even serieus. Ik hoop ook dat ze het zo ver mogelijk van het festival verplaatsen. Gewoon om rottigheid te voorkomen. Het is natuurlijk niet voor niets dat voetbalshirts vaak niet zijn toegestaan op festivals.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
emmers met glijmiddel wrote:
Iedereen die hier naar voetbal gaat kijken i.p.v. naar Kraftwerk 3D verdient het om zijn/haar bandje afgeknipt te krijgen.

Wat een onzin. Dat jij niets om voetbal geeft, is jouw goed recht. Ik vind mezelf een muziekfreak en een voetballiefhebber, maar als ik moet kiezen tussen één van de ongeveer 100 optredens die ik in een jaar zie en een historisch moment in de Nederlandse voetbalgeschiedenis en bovendien van mijn favoriete club, weet ik wel wat ik ga kiezen. Dat hoeft voor mij overigens niet per se op of rond het festivalterrein, maar het liefste wel. Dan hoef ik rond de wedstrijd namelijk minder muziek te missen omdat ik naar de stad heen en weer moet.

Ik hoop dat ze dan een beamer buiten het festivalterrein plaatsen. Maar liever helemaal niet. Gaat de sfeer geen goed doen denk ik zo. Hoop ook niet op al teveel mobieltjes met streams om me heen bij de muziek.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.963
2.709
Ridder Kale Knikker wrote:

emmers met glijmiddel wrote:
Iedereen die hier naar voetbal gaat kijken i.p.v. naar Kraftwerk 3D verdient het om zijn/haar bandje afgeknipt te krijgen.


Behalve een ludieke nickname heb jij ook een mening lees ik, knap hoor. Ikzelf hoef het voetbal niet te zien, maar voor mij staat een festival vopr respect en vrijheid. Dus als een ander dat wel wil, dan is dat prima wat mij betreft.

Als ze schermen met voetbal gaan plaatsen zal daar flink wat volk naartoe gaan. Resultaat is dan dat de artiesten voor minder volk spelen. Lijkt me niet ideaal.

Als mensen het willen volgen kunnen ze beter hun kaartjes aan anderen verkopen en het volgen buiten het festivalterrein. Sfeer is compleet pleite als Ajax verliest.

Voor twee uurtjes afwezigheid hoef ik mijn kaartje niet te verkopen hoor. De rest van het weekend sta ik gewoon van de eerste tot de laatste band op het terrein. Verder denk ik dat het alleszins mee zal vallen met dat verdwijnen van de sfeer. Niemand rekent erop dat Ajax wint, mocht je de finale halen is dat al een fantastische prestatie. Als Ajax verliest sta ik een kwartier later weer vol enthousiasme bij de eerstvolgende band. Als Ajax wint huppel ik eerst een kwartier in het rond en doe ik daarna hetzelfde.

Overigens zou ik het hardstikke jammer vinden om Kraftwerk te missen. Legendarische groep die ik erg kan waarderen maar eerlijk gezegd heb ik er live geen enorme verwachtingen van. Ik zit hem eerlijk gezegd meer te stressen over een eventuele clash met Death Grips, Guided by Voices of Yves Tumor aangezien het niet precies overlapt met Kraftwerk. Maar ik sluit me aan bij Visdave34 dat ik best één van de, in mijn geval, 300 optredens in een jaar kan missen voor de belangrijkste wedstrijd die mijn club in mijn leven gespeeld heeft.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Voetbal kijken op een festival voelt voor mij hetzelfde als naar een voetbalwedstrijd gaan, om vervolgens daar aan de bar naar de livestream van je favoriete festival te gaan kijken. Als je dat doet word je terecht voor gek verklaard volgens mij, ik zie niet in waarom het andersom anders zou zijn. Tuurlijk, je kunt prima van allebei houden, maar waarom op je schermpje naar het een kijken als het ander live voor je neus plaatsvindt? Dan heb je wat mij betreft de verkeerde keuze gemaakt.

En natuurlijk, als dat je ding is, leef je uit. Het kan sfeerverhogend zijn voor het hele festival, zoals toen Oranje in 2014 de kwartfinale van het WK won op het exacte moment dat Pearl Jam op RW Alive inzette. Dan gaat het hele terrein wel mooi in die extase op. Maar het kan ook heel storend werken, zoals afgelopen jaar toen een wedstrijd van de Rode Duivels ervoor zorgde dat alle Belgen dwars door Ben Howard heen schreeuwden. Al waren die gewoon in de Barn voetbal aan het kijken ipv op het grote scherm, dus de les daaruit is: of je het nu faciliteert of niet, voetbal kijken verneukt je festival toch wel. Zet dan maar ergens een scherm neer om het grootste deel van de schreeuwers weg te houden. Iedereen blij. Maar ga liever gewoon voor de muziek.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Alleen is een festival meerdere dagen en zie je heel veel dingen en bij een voetbalwedstrijd kom je voor die ene wedstrijd.

Lekkere vergelijking
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Alleen is een festival meerdere dagen en zie je heel veel dingen en bij een voetbalwedstrijd kom je voor die ene wedstrijd.

Lekkere vergelijking

De vergelijking gaat mij om het feit dat het een live is en het ander op een schermpje. Ik zeg niet dat je de hele wedstrijd mist; maak er de laatste 10 minuten van, als vergelijking met de headliner van 1 festival dag (Kraftwerk). Nog steeds onbegrijpelijk voor mij.

Edit: natuurlijk snap ik wel dat die vergelijking een beetje mank gaat. Maar het drukt wel mooi mijn gevoel uit :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Alleen is een festival meerdere dagen en zie je heel veel dingen en bij een voetbalwedstrijd kom je voor die ene wedstrijd.

Lekkere vergelijking

Ik vind het wel een goede vergelijking van Dr Hannibal.

Heel leuk dat je graag naar een voetbalmatch wil zitten kijken. Doe dat vooral. Maar een muziekfestival - BKS nota bene - lijkt me niet de beste plek om dat te doen. Beetje gek om een ticket voor iets te kopen en dan te verlangen van de organisatoren van dat event om dat event aan te passen omdat jij plots wat anders wil doen. Als ik een dagje naar de Efteling ga, dan ga ik ook niet hopen dat ze daar een scherm neerzetten zodat ik naar een voetbalmatch kan zitten gapen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Maar goed als je voor een buurland al schermen neer gaat zetten... dan schep je natuurlijk wel verwachtingn.

Het is ook een stukje service.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
HollandiaFCB wrote:
Alleen is een festival meerdere dagen en zie je heel veel dingen en bij een voetbalwedstrijd kom je voor die ene wedstrijd.

Lekkere vergelijking

Ik vind het wel een goede vergelijking van Dr Hannibal.

Heel leuk dat je graag naar een voetbalmatch wil zitten kijken. Doe dat vooral. Maar een muziekfestival – BKS nota bene – lijkt me niet de beste plek om dat te doen. Beetje gek om een ticket voor iets te kopen en dan te verlangen van de organisatoren van dat event om dat event aan te passen omdat jij plots wat anders wil doen. Als ik een dagje naar de Efteling ga, dan ga ik ook niet hopen dat ze daar een scherm neerzetten zodat ik naar een voetbalmatch kan zitten gapen.

Well said. Vind het niet netjes naar de artiesten die staan te spelen om een beamer neer te zetten zodat ze uiteindelijk voor minder volk staan en met die beamer moeten concurreren. Hoop dat ze het voetbal van iig het terrein houden en mensen die bij de podia naar hun streampje kijken erop aanspreken. Beetje respect naar de muzikanten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heel leuk dat je graag naar een voetbalmatch wil zitten kijken. Doe dat vooral. Maar een muziekfestival – BKS nota bene – lijkt me niet de beste plek om dat te doen. Beetje gek om een ticket voor iets te kopen en dan te verlangen van de organisatoren van dat event om dat event aan te passen omdat jij plots wat anders wil doen. Als ik een dagje naar de Efteling ga, dan ga ik ook niet hopen dat ze daar een scherm neerzetten zodat ik naar een voetbalmatch kan zitten gapen.

Wanneer er een belangrijke match plaatsvindt zit het veldje anders altijd goed vol. Dat er vraag naar is zegt voor mij al genoeg. Laat ze lekker een potje voetbal kijken. Snap niet dat je dat niet combineren met een dagje festival. Streampje in het publiek gaat mij wel iets te ver.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Iets anders. Dit ziet er wel een vette, smaakvolle productie uit voor Christine. Zin. In. Funky als de neten.

Video vanop Coachella:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=tE0SkgnXYDQ[/video]
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Is sowieso dubbel he.
België-Brazilië is misschien mijn mooiste en meest unieke voetbalervaring ooit, dat we dat mochten meemaken op Werchter samen met duizenden anderen maakte het nog zoveel mooier.
Daartegen over stond Franz Ferdinand dat je wel vaker kan zien en London Grammar dat sowieso niet op die positie hoorde te staan.

Mocht AJAX in de finale van de Champions League belanden is dat een absoluut unieke gebeurtenis waar de Nederlandse of zeker de Amsterdamse Voetballiefhebber maar 1 of 2 keer in zijn leven getuige van kan zijn, natuurlijk verkies je dat dan boven Kraftwerk dat je zovaak in de Benelux kan zien.

Ik zou dan ook gewoon het terrein verlaten en naar een scherm zoeken waar je met zen allen lekker gek kan worden mocht het festival geen optie aanbieden.
 
1 mei 2017
289
0
Is sowieso dubbel he.
België-Brazilië is misschien mijn mooiste en meest unieke voetbalervaring ooit, dat we dat mochten meemaken op Werchter samen met duizenden anderen maakte het nog zoveel mooier.
Daartegen over stond Franz Ferdinand dat je wel vaker kan zien en London Grammar dat sowieso niet op die positie hoorde te staan.

Mocht AJAX in de finale van de Champions League belanden is dat een absoluut unieke gebeurtenis waar de Nederlandse of zeker de Amsterdamse Voetballiefhebber maar 1 of 2 keer in zijn leven getuige van kan zijn, natuurlijk verkies je dat dan boven Kraftwerk dat je zovaak in de Benelux kan zien.

Ik zou dan ook gewoon het terrein verlaten en naar een scherm zoeken waar je met zen allen lekker gek kan worden mocht het festival geen optie aanbieden.

Kraftwerk als headliner op een openluchtfestival is uiteraard heel wat anders dan ze ergens in een zaal zien.

En ondanks mijn eerdere comment, zie ik ook liever dat een festival ergens een groot scherm plaatst, dan dat bezoekers door optredens heen lopen schreeuwen over updates uit de wedstrijd. Zelfde idee achter de randactiviteiten of zoiets als FOUR.
 
1 mei 2017
289
0
Iets anders. Dit ziet er wel een vette, smaakvolle productie uit voor Christine. Zin. In. Funky als de neten.

Video vanop Coachella:
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/tE0SkgnXYDQ" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Gaat goedkomen als show, alleen moeten mensen dan wel blijven staan i.p.v. eerder naar huis gaan omdat het zondagavond is.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Volgens mij kunnen we concluderen dat de organisatie het beste wel een scherm kan neerzetten, maar dan zo ver mogelijk van de muziekpodia. Degenen die de wedstrijd willen zien, gaan namelijk toch kijken. Hiermee voorkom je dan zoveel mogelijk dat mensen bij de optredens op hun schermpje kijken.
Qua invloed op de sfeer gaat het meevallen, lijkt me. BKS publiek is over het algemeen toch iets ‘gereserveerder’ dan op andere festivals. Bovendien verwacht niemand volgens mij dat Ajax die wedstrijd (als die er al gaat komen) gaat winnen.
Tenslotte houdt je op die manier iedereen in de buurt, dus de optredens vlak voor en vlak na de wedstrijd lijden er minder onder dan wanneer er bezoekers naar Tilburg vertrekken. En de organisatie vindt het vast ook niet vervelend dat de horeca omzet binnenshuis blijft...
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Wat een gedoe over een scherm. Eens met Visdave34 (zijn er ook Visdaven 1 t/m 33?). Als je bezoekers blij kan maken door een eventuele finale ergens op een geschikte plek op het terrein die wedstrijd te laten zien vind ik dat prima. Een paar jaar geleden was er van die Belgische WK of EK wedstrijd ook geen enkele overlast. Ik voorzie geen rellen. Ook al omdat er altijd veel Belgen zijn die waarschijnlijk geen zier om Ajax geven. Maareuh..... we hebben het hier over Ajax. Die zijn nu al zo tevreden over zichzelf dat ik nog maar moet zien dat ze langs Spurs komen. Laat ze nou eerst die finale halen en laten we dan deze discussie echt voeren. Iets met een beer en een huid enzo.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Maar het kan ook heel storend werken, zoals afgelopen jaar toen een wedstrijd van de Rode Duivels ervoor zorgde dat alle Belgen dwars door Ben Howard heen schreeuwden.

Dat heb ik eigenlijk helemaal niet zo ervaren. Ik stond wel helemaal vooraan bij Ben Howard, misschien was dat een verschil met jou?

Het eerste doelpunt viel toen Ben Howard net opkwam, dus dat gejoel viel samen met het applaus toen hij opkwam. En volgens mij viel het 2e doelpunt ook net tussen 2 nummers in, waardoor het even goed gejoel/applaus voor het nummer was. Buiten bij de 2 doelpunten, die dus vrij 'goed' vielen binnen de set, heb ik eigenlijk niet echt iets gemerkt van gejoel of geschreeuw.

Ik vond de keuze Ben Howard / Rode Duivels ook beenhard, dus kan de voetballiefhebbers hier wel begrijpen. Ik vind ook wel dat een festival het beter kan uitzenden op een afstand van de podia dan dat iedereen op z'n gsm loopt te streamen. Zo kan iedereen z'n keuze maken en staan de liefhebbers van een band daar en de voetballiefhebbers er niet tussen... ;)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Oeh! 5 dagen weg en lekker wat pagina's bigjevuld! Die nieuwe namen doen me niet zoveel behalve Iguana Death Cult, al zeker dat dit een show is en geen DJ-set?
Wat voetbal betreft ik zou niet gaan kijken, maar stoor me ook niet als ze het ergens tonen. Zolang de gewone programmatie er niet voor veranderd (denk dat op RW er wel eens geschoven is zodat er tijdens voetbal een gat is ontstaan wat optredens betreft).

Had wel nog een handvol non-DJ namen verwacht. Hopelijk hebben ze niet alles er op gezet. Denk wel dat ze een klein boostje met wat middelgrote namen hadden kunnen gebruiken qua kaartverkoop.
Bon, ik heb er alvast zin in! Laat dat tijdschema maar komen.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Mijn ongeduldige aard, die ik soms krampachtig probeer te verbergen, speelt nu dus toch onbeheersbaar op... Potjandrie waar blijft dat blokkenschema!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken