Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Ben ik de enige die nog nooit in de Casbah is geweest?

Nope. Ik ben er ook nog nooit geweest. Vind kleine ruimtes terrifying (ik sta ook altijd net buiten de drukte bij de One bijvoorbeeld) dus de Casbah is echt niks voor mij. Wat wel jammer is want daar stond vorig jaar een aantal acts die ik graag had gezien.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ben ik de enige die nog nooit in de Casbah is geweest?

Mooie plek die Casbah hoor, zeker sinds er vorig jaar ook bands in spelen. Zweterig, bier uit blik en wat fijne rag bandjes. Ideaal om een dag af te sluiten. En jij hebt het voordeel met je twee meter plus dat je ook nog wat op het podium kunt zien ;-)
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
73
58
Ola!

Iemand enig idee wanneer de timetable online komt? Zelfde tijd als de voorgaande jaren misschien? Wanneer was dat :)

Wordt de champions league finale van Ajax nog uitgezonden?

Thx
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.963
2.709
Ola!

Iemand enig idee wanneer de timetable online komt? Zelfde tijd als de voorgaande jaren misschien? Wanneer was dat
1f642.svg


Wordt de champions league finale van Ajax nog uitgezonden?

Thx

Vorig jaar was het op 26 april. Dit jaar valt Best Kept Secret eerder maar de verwachting is volgens mij dat hij rond dezelfde tijd zal komen. Zelf verwachtte ik dat ze vandaag met de FOUR namen zouden komen en dat het tijdschema volgende week komt. Maar het is niet echt te voorspellen, zo blijkt.

Eerst maar even afwachten of ze überhaupt in de finale staan... Indien dat het geval is zullen ze daar wel uitspraken over doen. Ik mag toch hopen van wel, anders moet ik nog snel iets bedenken.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Vond het uitzenden van de wedstrijd van België al vrij misplaatst op een festival, laat staan een wedstrijd van Ajax...
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.041
1.034
Goch,

Het is toch niet dat iemand daar last mee had?
Het scherm stond op een plaats dat anders toch nie gebruikt ging worden en de sfeer was uiteindelijk dik in orde.
En het argument we zitten wel op een muziekfestival, vind ik maar een non-argument. Alsof daar enen band last van had.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.963
2.709
Vond het uitzenden van de wedstrijd van België al vrij misplaatst op een festival, laat staan een wedstrijd van Ajax…

Ik ben het aan de ene kant nog wel met je eens. De wedstrijd heeft niets met het festival te maken. Aan de andere kant is het denk ik wel iets wat bij veel mensen speelt. Je kunt geen reet om voetbal of specifiek om Ajax geven, prima, maar het is een tamelijk unieke gebeurtenis. Als er een grote groep mensen op het festival is die het belangrijk vindt, dan zou het raar zijn om het niet te faciliteren. Als ze dat niet doen, dan fiets ik naar de dichtstbijzijnde kroeg waar ze het wel uitzenden. Ik chagrijnig omdat ik een nog groter deel van het programma mis en omdat ik nogal wat moeite moet doen. Het festival chagrijnig omdat een deel van het festivalpubliek opeens verdwenen is, terwijl je ze makkelijk op het terrein had kunnen houden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
En het argument we zitten wel op een muziekfestival, vind ik maar een non-argument.

Hoe is dat in godsnaam een non-argument? :lol: Ze zenden ook een spannende film uit die avond. Hopelijk vertonen ze die ook op een groot scherm. Wil ik namelijk niet missen!


 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Martijn wrote:
Vond het uitzenden van de wedstrijd van België al vrij misplaatst op een festival, laat staan een wedstrijd van Ajax…

Ik ben het aan de ene kant nog wel met je eens. De wedstrijd heeft niets met het festival te maken. Aan de andere kant is het denk ik wel iets wat bij veel mensen speelt. Je kunt geen reet om voetbal of specifiek om Ajax geven, prima, maar het is een tamelijk unieke gebeurtenis. Als er een grote groep mensen op het festival is die het belangrijk vindt, dan zou het raar zijn om het niet te faciliteren. Als ze dat niet doen, dan fiets ik naar de dichtstbijzijnde kroeg waar ze het wel uitzenden. Ik chagrijnig omdat ik een nog groter deel van het programma mis en omdat ik nogal wat moeite moet doen. Het festival chagrijnig omdat een deel van het festivalpubliek opeens verdwenen is, terwijl je ze makkelijk op het terrein had kunnen houden.
het merendeel van de BKS fans heeft niet zo veel met Ajax, volgens mij. Sorry. Leuke club hoor.
En je je gaat ervan uit dat Ajax de finale haalt, wat ik wil zeggen is dat Ajax nog steeds alle prijzen kan mislopen, en dan wil niemand meer voetbal kjken.
Dus met een finale van Ajax gaat de BKS organisate nog echt geen rekening mee houden.

Het is namelijk ook savonds van 9 tot 11 op de BKS zaterdag of -bij verlenging- nog later ? Nee, dat lijkt me echt niet gebeuren. reken er maar niet op.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Vond het uitzenden van de wedstrijd van België al vrij misplaatst op een festival, laat staan een wedstrijd van Ajax…
Same here. Dat was echt een aanfluiting. Geen voetbal op BKS, zet op die plek maar de SEVEN neeer dan. het zou best kunnen dat de oude THREE-tent de nieuwe SEVEN-tent wordt en dus op de plek van het groot scherm staat (of de Woohah Canna-stage).
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.963
2.709
teunajax wrote:

Martijn wrote:
Vond het uitzenden van de wedstrijd van België al vrij misplaatst op een festival, laat staan een wedstrijd van Ajax…


Ik ben het aan de ene kant nog wel met je eens. De wedstrijd heeft niets met het festival te maken. Aan de andere kant is het denk ik wel iets wat bij veel mensen speelt. Je kunt geen reet om voetbal of specifiek om Ajax geven, prima, maar het is een tamelijk unieke gebeurtenis. Als er een grote groep mensen op het festival is die het belangrijk vindt, dan zou het raar zijn om het niet te faciliteren. Als ze dat niet doen, dan fiets ik naar de dichtstbijzijnde kroeg waar ze het wel uitzenden. Ik chagrijnig omdat ik een nog groter deel van het programma mis en omdat ik nogal wat moeite moet doen. Het festival chagrijnig omdat een deel van het festivalpubliek opeens verdwenen is, terwijl je ze makkelijk op het terrein had kunnen houden.

het merendeel van de BKS fans heeft niet zo veel met Ajax, volgens mij. Sorry. Leuke club hoor.
En je je gaat ervan uit dat Ajax de finale haalt, wat ik wil zeggen is dat Ajax nog steeds alle prijzen kan mislopen, en dan wil niemand meer voetbal kjken.
Dus met een finale van Ajax gaat de BKS organisate nog echt geen rekening mee houden.

Het is namelijk ook savonds van 9 tot 11 op de BKS zaterdag of -bij verlenging- nog later ? Nee, dat lijkt me echt niet gebeuren. reken er maar niet op.

In een eerder bericht gaf ik zelf al aan dat ze eerst maar eens de finale moeten halen en dat BKS echt geen uitspraken gaat doen hierover voordat dat het geval is. Dus ik ga er allesbehalve vanuit dat Ajax de finale haalt, in tegendeel. Ik denk dat de kans nog steeds groter is dat ze het niet halen dan dat ze het wel halen. Ik ging ook enkel in op een eerder bericht hierover.

Ik geloof ook echt dat het merendeel van de BKS bezoekers niets met Ajax heeft. Dat ontken ik ook niet. Maar al zijn het honderd of tweehonderd mensen die het perse willen zien, dan nog is het iets dat de organisatie in ieder geval moet overwegen. Of ze het uiteindelijk doen moeten ze zelf weten. Maar ik zou het waarderen als ze met die honderd mensen meedenken. Al zetten ze een TV neer in de Casbah waar men met z'n allen omheen gaat zitten.
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
153
99
Mocht Ajax de finale halen wil ik het zeker zien, eventueel buiten het terrein. Ik denk dat het er ook wel meer zijn dan 200....uit onze groep zeker 6 van de 14
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.963
2.709
koekroeck wrote:
En het argument we zitten wel op een muziekfestival, vind ik maar een non-argument.

Hoe is dat in godsnaam een non-argument?
1f606.svg
Ze zenden ook een spannende film uit die avond. Hopelijk vertonen ze die ook op een groot scherm. Wil ik namelijk niet missen!

Dit is in ieder geval een non-argument. Niemand gaat het terrein verlaten om 'een spannende film' te gaan kijken. Al zou iemand het jammer vinden, dan neemt diegene hem op. Bij een eventuele finale van Ajax gaat het om mensen die daadwerkelijk stappen zullen ondernemen om die wedstrijd te gaan zien, al dan niet buiten het terrein.

Mocht Ajax de finale halen wil ik het zeker zien, eventueel buiten het terrein. Ik denk dat het er ook wel meer zijn dan 200….uit onze groep zeker 6 van de 14

Het was ook een hele voorzichtige schatting omdat ik niet op mijn kop wilde krijgen dat ik denk dat iedereen altijd maar Ajax wil kijken. Juventus - Ajax werd door 3.700.000 mensen bekeken. De meeste Champions League finales zonder Nederlandse teams worden al door een kleine drie miljoen mensen bekeken. Nederland - Argentinië in de halve finale van het WK 2014 werd door ruim negen miljoen mensen bekeken. Laten we zeggen dat een eventuele finale van Ajax door een kleine vijf miljoen mensen bekeken zou worden? Ruim een kwart van de Nederlandse bevolking. BKS is uiteraard geen dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking en het publiek is ongetwijfeld minder met voetbal bezig dan de gemiddelde Nederlander. Bovendien is het niet voor iedereen zo belangrijk dat ze er een deel van een festivaldag voor op zouden offeren. Dan nog houd je met gemak een paar honderd mensen over die het willen zien.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Ik zou een Ajax CL finale ook eigenlijk niet willen missen. Dat zou toch wel een van de grootste Nederlandse sportprestaties van de afgelopen 20 jaar zijn. En de kans is groot dat ze de finale ook nog eens echt gaan halen, want ze spelen echt beter dan de andere topteams. Je kunt misschien niks met sport hebben, en ik moet toegeven dat het niet echt bij het festival past, maar ik denk dat er wel zeker een groot aantal mensen zijn die het willen zien.

Lijkt me alleen niet dat ze het mogen uitzenden, toch? Hoe zit dat met die licenties van de TV uitzendingen?
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
Ik heb twee passies Ajax en muziek. De eerste gaat altijd voor. Ik heb alle europese thuiswedstrijden van Ajax gezien in de Arena. Ben er ook bij tegen Totenham ondanks dat ik kaartjes heb voor Built to Spill in Paradiso Noord op 8 mei. Als Ajax de finale haalt ga ik wel in Hilvarenbeek op zoek naar een TV indien er op het terrein geen mogelijkheid is tot kijken. In mijn groep zijn er ook meerdere die voor Ajax kiezen en Kraftwerk skippen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Als een grote groep bezoekers een voetbalwedstrijd gaat zitten kijken, heb ik daar geen probleem mee. Lekker rustig. Gaan ze toch lekker met blikken bier in de Casbah zitten? (Nee, die zal daar niet groot genoeg voor zijn.)

Ik zou het wel jammer voor de sfeer vinden als de gele dag mensen met voetbalshirts rondlopen. Zou ook wel een bar met DJ bij het scherm zetten, anders ga je wellicht krijgen dat mensen in grote getale Ajax is kampioen zingend het terrein gaan overnemen tijdens Autobahn, of zie ik het dan te zwart in?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Ik denk dat het wel meevalt hoeveel mensen echt Ajax fan zijn vergeleken met mensen die gewoon van voetbal houden en die wedstrijd willen zien. Ik ben zelf echt geen Ajacied, maar het zou wel historisch zijn als ze in de CL finale staan. En ja, Kraftwerk is ook niet de act waar ik het meest naar uitkijk, ondanks dat ik ontzettend veel respect voor ze heb.

Plus, de EK wedstrijd van België in 2016 hebben ze ook uitgezonden, en de CL finale met een Nederlandse club erin is een veel grotere sportprestatie en publiekstrekker dan dat.

Dit allemaal er van uit gaande dat Ajax van Tottenham wint, natuurlijk.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Van die 3,7 miljoen mensen die hebben gekeken was ik er niet een van trouwens. Ik mis niks aan het zien van voetbal, ongeacht het een sportprestatie van de afgelopen 20 jaar is : Whatever, ts maar voetbal. Ik hoop voor Kraftwerk dat Ajax de finale niet haalt dan....zelf gun ik ze wel alle succes toe, natuurlijk: We kunnen niet genoeg gelukkige mensen hebben op het festival, hoe meer vreugd, hoe beter.
Misschien is de uitzendrechten-issue wel groter dan de timing-op-zaterdag-issue. Een groot scherm gaat niet gebeuren, maar je kunt niet voorkomen dat mensen dan iets anders gaan proberen. Dus ja, het is een beetje een het een of het ander verhaal. om maar met een ajax-wijsheid af te sluiten: elk voordeel heb zijn nadeel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

koekroeck wrote:
En het argument we zitten wel op een muziekfestival, vind ik maar een non-argument.


Hoe is dat in godsnaam een non-argument?
1f606.svg
Ze zenden ook een spannende film uit die avond. Hopelijk vertonen ze die ook op een groot scherm. Wil ik namelijk niet missen!

Dit is in ieder geval een non-argument. Niemand gaat het terrein verlaten om ‘een spannende film’ te gaan kijken. Al zou iemand het jammer vinden, dan neemt diegene hem op. Bij een eventuele finale van Ajax gaat het om mensen die daadwerkelijk stappen zullen ondernemen om die wedstrijd te gaan zien, al dan niet buiten het terrein.

Dat van die film was maar een grapje. ;-)

Maar serieus: als die match dan ook nog eens tijdens de headliner blijkt te liggen, dan gaan ze het al helemaal niet in hun hoofd halen. Lekker al die duizenden 3D- brilletjes voor niets maken omdat de helft van het publiek een voetbalmatch zit te bekijken. En een halfleeg veld bij Kraftwerk. Gaan ze (gelukkig) echt niet doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken