Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Toch wel jammer dat ze niets over The Strokes kan zeggen. Ben wel heel benieuwd in hoeverre die een optie (geweest) zijn voor een Nederlands festival
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Interessant interview! Ben zeer benieuwd naar het nieuwe terrein nu. Beste nieuws is dat de nieuwe muzikale koers toch ook commercieel interessant lijkt zodat ze deze weg kunnen blijven volgen. Ben benieuwd of ze ook echt gaan uitverkopen en zo ja wannneer.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Kijk, dat is nou eens meerwaarde, deze info. Dank Jos en complimenten!
En tevens goed nieuws dat deze moedige koers zowel kwalitatief als commercieel goed lijkt uit te pakken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
Zo'n dingen lees ik nu écht graag, mijn bescheiden mening over deze info:

Ze gaan sowieso The Strokes hebben gepolst. Maar denk dat de optie nooit echt groot is geweest vanaf zij een aanbod kregen om in hun thuisstad een festival te headlinen gelijk met de zondag van BKS. Jammer, maar de contacten zijn gelegd... Dus vroeg of laat zal het wel eens gebeuren.

De Seven gaat niet mijn ding worden denk ik, dus ben daar wat onverschillig over. Meer gitaren rondom FIVE en CASBAH, is natuurlijk geweldig. Dit doet me denken dat Casbah meer dan enkel nacht programmatie gaat krijgen en dat dit echt een apart onderdeel word op het terrein de rock "hoek met die 2 stages).

Voor de rest was ik heel tevreden met de indeling en de tenten/stages dus hoop dat ze het niet gaan verslechten, enige waar ik elk jaar opnieuw van baalden was het vele lopen. De meeste bands die ik wou zien stonden in TWO en FIVE altijd afwisselend en zonde enige tijd tussen de acts. Als je zo'n 6 keer per dag op en neer moet lopen heb je het ook wel gehad + dan mis je altijd de laatste of eerste 10 minuten van een act.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
– Maar hebben jullie het wel geprobeerd, die grote namen?
“Die informatie heb ik niet.”

Misschien volgende keer interviewtje met een van de boekers ipv Roosmarijn, die kunnen misschien wel iets zeggen over "gemiste kansen'. Als denk ik met de uiteindelijke lineup, dat er weinig reden voor te klagen is. Voor iedereen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Denk dat we dit jaar meer dan ooit moeten gaan vrezen voor de timetable. Hoe meer je inluistert hoe meer pareltjes je ontdekt.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
– Maar hebben jullie het wel geprobeerd, die grote namen?
“Die informatie heb ik niet.”

Misschien volgende keer interviewtje met een van de boekers ipv Roosmarijn, die kunnen misschien wel iets zeggen over “gemiste kansen’. Als denk ik met de uiteindelijke lineup, dat er weinig reden voor te klagen is. Voor iedereen.

Maar die informatie heeft ze natuurlijk wel joh. Maar ze mag er blijkbaar niks over zeggen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Denk dat we dit jaar meer dan ooit moeten gaan vrezen voor de timetable. Hoe meer je inluistert hoe meer pareltjes je ontdekt.

Precies, en er zijn dan ook nog eens veel meer artiesten. We dachten er nog 17 te krijgen en het werden er 40 of zo?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
noid wrote:
Denk dat we dit jaar meer dan ooit moeten gaan vrezen voor de timetable. Hoe meer je inluistert hoe meer pareltjes je ontdekt.

Precies, en er zijn dan ook nog eens veel meer artiesten. We dachten er nog 17 te krijgen en het werden er 40 of zo?

én er komen er nog...
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
356
280
Denk dat we dit jaar meer dan ooit moeten gaan vrezen voor de timetable. Hoe meer je inluistert hoe meer pareltjes je ontdekt.

Nou en of, en dan ook nog meer podia. Gaan drukke dagen worden. Mooi hoor.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Podcast van Kink/Festileaks. Zie hun sites voor de podcast.

Het is eigenlijk off-topic, maar aangezien er hier meer Kink luisteraars zijn: ben ik de enige die de het nieuwe Kink nogal een dimensionaal vindt? Het is wel hele erg veel stevige, maar toegankelijke pop a la Vaccines, Paramore, Muse en QOTSA met wat indie van eind vorige eeuw a la the Breeders. Ik vind het nogal saai en vooral terugkijken. Een soort anti BKS eigenlijk.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Mooi stuk van Jos. (met punt) overigens. Ze kiezen er dus bewust voor een soort open lucht Le Guess Who te worden. Dat vind ik wel jammer. Vond het aardige van BKS nou juist dat het een mooie afwisseling was tussen wat bekendere (en vaak toegankelijker) acts en volstrekt nieuwe dingen. Vooral in genres die ik niet snel als los concert zal bezoeken (hard gitaarwerk en hiphop) zag ik dan namen die ik anders niet zou zien. Nu gaan ze in die genres de randen opzoeken die voor mij te ver weg liggen. En ik vind dat er wel heul veul podia voor zo'n klein festival komen. Dat verspreid de aandacht en geld veel te veel. Er lag vorig jaar ook al zo veel nadruk op kwantiteit. Ik ben niet overtuigd.

Om het samen te vatten: BKS en Kink moeten wat mee mixen en beter naar mij luisteren ?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Er zijn inderdaad meer acts. Maar die toename in kwantiteit heeft zeker niet geleidt tot een afname in kwaliteit. Integendeel zou ik zeggen. Ik ben eigenlijk wel erg blij met deze nieuwe koers.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Ik sluit me hier bij aan. Er is juist kwaliteit in overvloed terwijl dat de afgelopen jaren wat minder was. Het kan natuurlijk niet je smaak zijn al is het programma qua diversiteit erg breed.
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
100
26
Iemand eigenlijk een idee hoeveel namen we nog krijgen? Als de Casbah wordt uitgebouwd tot een volwaardiger podium zouden er toch nog wat herriebandjes bij moeten, schat ik in. Dat zou ik niet vervelend vinden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Selurxela: wat je dan wil, is toch gewoon wat DTRH en Lowlands al bieden?

Ik vond de programmering van BKS 2017 en 2018 toch echt iets anders dan die van DTRH en LL. Zeker nu DTRH en LL steeds meer opschuiven naar PP van de jaren 1985 - 1995. En omdat BKS er naar lijkt te streven een nieuwe Le Guess Who te worden ontstaat er eigenlijk een gat waarin BKS nota bene zelf in is ontstaan. Dat vind ik jammer, want dat is net mijn smaakplek. ik hou niet van de standaard hitparade pop, maar ben ook niet overdreven onder de indruk van een Mongoolse keelklankzanger die een intrigerende mix van grindcore en dubsteb maakt.

BKS wijkt natuurlijk ook nogal af van DTRH en LL omdat het zich vooral richt op de mziek en niet op het circus er omheen. Muziek is daar meer een bijzaak bij het feest lijkt het soms. Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen het nieuwe BKS podium,. Alles moet steeds meer worden en het terrein wordt steeds voller. Het aantal podia moet kennelijk een "USP" worden. Ik vond het juist wel lekker tussen twee goede shows een beetje naar de boomtoppen te liggen staren (oid). Door steeds meer podia neer te zetten verdwijnt die relaxheid vrees ik. En ik vind dat er aan de onderkant van het programma erg veel herhaling zit waardoor een extra podium m.i. niet nodig is. Ik laat me ter plekke graag van mijn ongelijk overtuigen, alleen al voor Bon Iver gaat ik drie dagen in dat bos staan, maar vooralsnog vind ik eigenlijk iedere keuze (datum, overall line up, inrichting terrein) nogal ongelukkig.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Iemand eigenlijk een idee hoeveel namen we nog krijgen? Als de Casbah wordt uitgebouwd tot een volwaardiger podium zouden er toch nog wat herriebandjes bij moeten, schat ik in. Dat zou ik niet vervelend vinden.

Ik ben ook hele benieuwd, vooral nu ze dat losse festivalletje hebben aangekondigd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken