Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
JAMBINAI volgens mij ook SEVEN. Personal Trainer en Crack Cloud zou ik omdraaien. Kelman Duran wat later op de dag. Maar inderdaad: de vrijdag is echt overvol en gaat hoe dan ook rennen worden en dan nog een aantal (halve) favorieten moeten missen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik denk dat de CASBAH namen nog bekend gemaakt worden. Daarnaast staat Bbymutha in SEVEN.

Voor die vrijdag kan dat, maar voor die zaterdag zijn er al Casbah namen bekend gemaakt (zeggen ze zelf in de beschrijving van 2 bands LIFE en nog iets dat ik vergeet dacht ik?).
Dus zou niet weten waarom ze die vrijdag er dan nog geen zouden hebben (buiten misschien toevallig) maar denk zeker niet dat ze expres wachten met Casbah namen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Personal Trainer: ik heb moeite om hier 3 songs van te vinden. Doet me daardoor een beetje denken aan Pretty Vicious een paar jaar geleden.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hoeveel namen moeten er nog bijkomen ongeveer denken jullie? En zien jullie nog kans op een of meer semi-grote namen, zoals bijvoobeeld Beach House?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.190
Hoeveel namen moeten er nog bijkomen ongeveer denken jullie? En zien jullie nog kans op een of meer semi-grote namen, zoals bijvoobeeld Beach House?

Zie hierboven. Is wat onduidelijk omdat niet duidelijk is hoeveel namen op SEVEN staan en in hoeverre CASBAH al in de bevestigingen zit. In ieder geval komen er nog veel namen voor FOUR en kleinere namen op zondag.

Beach House heeft net weer wat Amerikaanse data bekend gemaakt. Nog steeds maar 2 data in Europa, kort voor BKS en een gat tijdens het BKS-weekend. Past dus nog steeds. Zou mooie toevoeging zijn, maar vraag is dan wel waarom deze naam nog niet bekend gemaakt is.

Maifeld Derby heeft net Madrugada bevestigd. Nog geen festival in Nederland; wellicht ook een kanshebber.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Bart wrote:
Hoeveel namen moeten er nog bijkomen ongeveer denken jullie? En zien jullie nog kans op een of meer semi-grote namen, zoals bijvoobeeld Beach House?

Zie hierboven. Is wat onduidelijk omdat niet duidelijk is hoeveel namen op SEVEN staan en in hoeverre CASBAH al in de bevestigingen zit. In ieder geval komen er nog veel namen voor FOUR en kleinere namen op zondag.

Beach House heeft net weer wat Amerikaanse data bekend gemaakt. Nog steeds maar 2 data in Europa, kort voor BKS en een gat tijdens het BKS-weekend. Past dus nog steeds. Zou mooie toevoeging zijn, maar vraag is dan wel waarom deze naam nog niet bekend gemaakt is.

Anderzijds kunnen ze ook een grote naam achter de hand houden om het laatste pakketje ook wat te boosten ipv alleen "klein grut". Spiritualized stond bij de eerste lading namen ook al met afbeelding op de site maar werd pas bij de tweede lichting bekend gemaakt. Denk dat er sowieso een hoop van de tweede lading al vast lag voor een hoop van de eerste lading. Maar die bekendmakingen moeten ook wat verdeeld worden. Zodat je de ene keer niet alleen grote indie namen hebt en de andere keer kleine r&b ofzo.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik denk dat de CASBAH namen nog bekend gemaakt worden. Daarnaast staat Bbymutha in SEVEN.

Ditz, Life en Fornet zijn acts die we wel terug zullen zien in de Casbah. Van andere genoemde acts zoals SHHT, Crack Cloud en Personal Trainer verwacht ik dat eigenlijk niet tenzij in de Casbah breder zouden programmeren. Vorig jaar waren het allemaal toch echt wel punk/garage/noise acts die daar speelden en daar passen die drie laatst genoemde bands niet echt bij. Die zijn toch meer Indie rock en wat te mellow voor een goede mosh pit. Priests en The Beths zouden qua muziek beter kunnen maar zijn een maatje te groot voor die gare loods. Nee , ik verwacht nog een extra aankondiging met Casbah namen. Hoop het ook, en dan echt iets hards, iets wat echt afwijkt van de genres die er nu in meerderheid staan. :-D
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
eloelo wrote:
Ik denk dat de CASBAH namen nog bekend gemaakt worden. Daarnaast staat Bbymutha in SEVEN.

Ditz, Life en Fornet zijn acts die we wel terug zullen zien in de Casbah. Van andere genoemde acts zoals SHHT, Crack Cloud en Personal Trainer verwacht ik dat eigenlijk niet tenzij in de Casbah breder zouden programmeren. Vorig jaar waren het allemaal toch echt wel punk/garage/noise acts die daar speelden en daar passen die drie laatst genoemde bands niet echt bij. Die zijn toch meer Indie rock en wat te mellow voor een goede mosh pit. Priests en The Beths zouden qua muziek beter kunnen maar zijn een maatje te groot voor die gare loods. Nee , ik verwacht nog een extra aankondiging met Casbah namen. Hoop het ook, en dan echt iets hards, iets wat echt afwijkt van de genres die er nu in meerderheid staan.
1f600.svg

Shht zou er echt nog wel goed tot zijn recht komen vind ik en is zeker live een pak steviger dan The Beths!
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Dillinger wrote:

eloelo wrote:
Ik denk dat de CASBAH namen nog bekend gemaakt worden. Daarnaast staat Bbymutha in SEVEN.


Ditz, Life en Fornet zijn acts die we wel terug zullen zien in de Casbah. Van andere genoemde acts zoals SHHT, Crack Cloud en Personal Trainer verwacht ik dat eigenlijk niet tenzij in de Casbah breder zouden programmeren. Vorig jaar waren het allemaal toch echt wel punk/garage/noise acts die daar speelden en daar passen die drie laatst genoemde bands niet echt bij. Die zijn toch meer Indie rock en wat te mellow voor een goede mosh pit. Priests en The Beths zouden qua muziek beter kunnen maar zijn een maatje te groot voor die gare loods. Nee , ik verwacht nog een extra aankondiging met Casbah namen. Hoop het ook, en dan echt iets hards, iets wat echt afwijkt van de genres die er nu in meerderheid staan.
1f600.svg


Shht zou er echt nog wel goed tot zijn recht komen vind ik en is zeker live een pak steviger dan The Beths!

Net daarom dat ik hoop dat ze Shht op een 'volwaardig' podium gaan zetten. Ik zie het niet zitten om ergens aan de ingang van de Casbah te hopen op een glimp van dat optreden...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

eloelo wrote:
Ik denk dat de CASBAH namen nog bekend gemaakt worden. Daarnaast staat Bbymutha in SEVEN.


Ditz, Life en Fornet zijn acts die we wel terug zullen zien in de Casbah. Van andere genoemde acts zoals SHHT, Crack Cloud en Personal Trainer verwacht ik dat eigenlijk niet tenzij in de Casbah breder zouden programmeren. Vorig jaar waren het allemaal toch echt wel punk/garage/noise acts die daar speelden en daar passen die drie laatst genoemde bands niet echt bij. Die zijn toch meer Indie rock en wat te mellow voor een goede mosh pit. Priests en The Beths zouden qua muziek beter kunnen maar zijn een maatje te groot voor die gare loods. Nee , ik verwacht nog een extra aankondiging met Casbah namen. Hoop het ook, en dan echt iets hards, iets wat echt afwijkt van de genres die er nu in meerderheid staan.
1f600.svg


Shht zou er echt nog wel goed tot zijn recht komen vind ik en is zeker live een pak steviger dan The Beths!

Okay, ik ken ze alleen van die plaat die ik leuk vind maar wel wat poppy voor een ruige tent als the Casbah. Maar goed, ook al zijn ze live steviger, dan nog denk ik niet dat ze een act als SHHT die de potentie heeft om veel groter te worden op hun op hun kleinste podium zullen plaatsten. Denk dat SHHT de FIVE ook wel aardig vol krijgt.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
neracroft wrote:

Dillinger wrote:

eloelo wrote:
Ik denk dat de CASBAH namen nog bekend gemaakt worden. Daarnaast staat Bbymutha in SEVEN.


Ditz, Life en Fornet zijn acts die we wel terug zullen zien in de Casbah. Van andere genoemde acts zoals SHHT, Crack Cloud en Personal Trainer verwacht ik dat eigenlijk niet tenzij in de Casbah breder zouden programmeren. Vorig jaar waren het allemaal toch echt wel punk/garage/noise acts die daar speelden en daar passen die drie laatst genoemde bands niet echt bij. Die zijn toch meer Indie rock en wat te mellow voor een goede mosh pit. Priests en The Beths zouden qua muziek beter kunnen maar zijn een maatje te groot voor die gare loods. Nee , ik verwacht nog een extra aankondiging met Casbah namen. Hoop het ook, en dan echt iets hards, iets wat echt afwijkt van de genres die er nu in meerderheid staan.
1f600.svg



Shht zou er echt nog wel goed tot zijn recht komen vind ik en is zeker live een pak steviger dan The Beths!

Okay, ik ken ze alleen van die plaat die ik leuk vind maar wel wat poppy voor een ruige tent als the Casbah. Maar goed, ook al zijn ze live steviger, dan nog denk ik niet dat ze een act als SHHT die de potentie heeft om veel groter te worden op hun op hun kleinste podium zullen plaatsten. Denk dat SHHT de FIVE ook wel aardig vol krijgt.

Shht had in het begin enkele legendarische caféconcerten gedaan, maar ik denk dat ze nu echt wel te groot zijn om nog in Casbah steken. Geen idee hoe het in Nederland met hen zit, maar in België vullen ze toch wel zalen van een grootte waarmee je ook kan verwachten dat ze veel volk in de FIVE kunnen lokken.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
Personal Trainer: ik heb moeite om hier 3 songs van te vinden. Doet me daardoor een beetje denken aan Pretty Vicious een paar jaar geleden.

Ik zag ze op Grasnapolsky. Heerlijk optreden, echt een enorme bak energie en superstrak.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Dillinger wrote:

neracroft wrote:

Dillinger wrote:

eloelo wrote:
Ik denk dat de CASBAH namen nog bekend gemaakt worden. Daarnaast staat Bbymutha in SEVEN.


Ditz, Life en Fornet zijn acts die we wel terug zullen zien in de Casbah. Van andere genoemde acts zoals SHHT, Crack Cloud en Personal Trainer verwacht ik dat eigenlijk niet tenzij in de Casbah breder zouden programmeren. Vorig jaar waren het allemaal toch echt wel punk/garage/noise acts die daar speelden en daar passen die drie laatst genoemde bands niet echt bij. Die zijn toch meer Indie rock en wat te mellow voor een goede mosh pit. Priests en The Beths zouden qua muziek beter kunnen maar zijn een maatje te groot voor die gare loods. Nee , ik verwacht nog een extra aankondiging met Casbah namen. Hoop het ook, en dan echt iets hards, iets wat echt afwijkt van de genres die er nu in meerderheid staan.
1f600.svg



Shht zou er echt nog wel goed tot zijn recht komen vind ik en is zeker live een pak steviger dan The Beths!


Okay, ik ken ze alleen van die plaat die ik leuk vind maar wel wat poppy voor een ruige tent als the Casbah. Maar goed, ook al zijn ze live steviger, dan nog denk ik niet dat ze een act als SHHT die de potentie heeft om veel groter te worden op hun op hun kleinste podium zullen plaatsten. Denk dat SHHT de FIVE ook wel aardig vol krijgt.

Shht had in het begin enkele legendarische caféconcerten gedaan, maar ik denk dat ze nu echt wel te groot zijn om nog in Casbah steken. Geen idee hoe het in Nederland met hen zit, maar in België vullen ze toch wel zalen van een grootte waarmee je ook kan verwachten dat ze veel volk in de FIVE kunnen lokken.

Ik heb ze een paar maanden geleden in Tilburg gezien als voorprogramma van It It Anita. Op het hoogtepunt van de drukte, tijdens It It Anita, was de zaal (capaciteit van 150) nog steeds voor minder dan de helft gevuld. Het is dus nog niet echt een gevestigde naam. Ik vond het een leuke gimmick, maar absoluut niet iets waarvoor ik een andere act zou skippen op Best Kept Secret. Ze zouden denk ik het best tot hun recht komen in de Casbah. Aan de andere kant zou je wel gelijk kunnen hebben dat ze de Five ook goed gevuld kunnen krijgen. Er zijn op een festival genoeg mensen die zin hebben in zo'n feestje.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Dirk wrote:
Personal Trainer: ik heb moeite om hier 3 songs van te vinden. Doet me daardoor een beetje denken aan Pretty Vicious een paar jaar geleden.

Ik zag ze op Grasnapolsky. Heerlijk optreden, echt een enorme bak energie en superstrak.

Ik vind het vooral verrassend dat Personal Trainer een serieus project geworden is. Een jaar of twee geleden kwam ik het tegen op Bandcamp toen het nog niet bekend was wie er achter het project zat, maar dat was wel af te leiden uit het feit dat er een demo-versie van het Canshaker Pi nummer We Had op de eerste EP staat. Op de andere twee EPs zijn ook nog eerdere versies van Indie Academy en Sooner/Later the vinden, die inmiddels ook hun weg naar een Canshaker Pi album hebben gevonden.

Ik heb Personal Trainer vorig jaar nog gezien samen met Teddy's Hit en Steve French, waarvan enkele leden meededen bij Personal Trainer. Toen dacht ik dat het gewoon een hobby projectie was om wat nieuwe nummers uit te proberen, maar gezien de al aangekondigde en inmiddels gespeelde optredens van Personal Trainer is het inmiddels serieuzer dan dat.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
302
303
Op vrouwendag ff in de spotlights mijn BKS must see ladies: Christine, Charlotte, Lizzo, kate Tempest, princess Nokia, Catnapp, Selma Judith, Angie McMahon, Bbymutha, Georgia Anne Muldrow, Sophie.
Nieuwe ontdekkingen voor mij zijn Selma Judith. Erg goed. Nog weinig nummers, wat heet slechts twee dus wel benieuwd hoe ze de set verder vult. En Angie McMahon, ben verliefd op die stem, wat een lekkere sound.
En vergeet niet naar Lizzo te gaan mensen! Dat wordt een kei lekker sfeertje.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Op vrouwendag ff in de spotlights mijn BKS must see ladies: Christine, Charlotte, Lizzo, kate Tempest, princess Nokia, Catnapp, Selma Judith, Angie McMahon, Bbymutha, Georgia Anne Muldrow, Sophie.
Nieuwe ontdekkingen voor mij zijn Selma Judith. Erg goed. Nog weinig nummers, wat heet slechts twee dus wel benieuwd hoe ze de set verder vult. En Angie McMahon, ben verliefd op die stem, wat een lekkere sound.
En vergeet niet naar Lizzo te gaan mensen! Dat wordt een kei lekker sfeertje.

Ik was ook erg onder de indruk van Selma Judith. Wat een intensiteit legt ze in haar teksten en muziek. Beklemmende clip ook van Kind of Lonely. Dat zou wel eens flink aan kunnen komen live.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
302
303
Ik was ook erg onder de indruk van Selma Judith. Wat een intensiteit legt ze in haar teksten en muziek. Beklemmende clip ook van Kind of Lonely. Dat zou wel eens flink aan kunnen komen live.

Bedankt voor de videotip. Clip is inderdaad intens, maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar haar en haar optreden op bks.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.190
Dillinger wrote:
Ik was ook erg onder de indruk van Selma Judith. Wat een intensiteit legt ze in haar teksten en muziek. Beklemmende clip ook van Kind of Lonely. Dat zou wel eens flink aan kunnen komen live.

Bedankt voor de videotip. Clip is inderdaad intens, maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar haar en haar optreden op bks.

Zeker! Benieuwd of ze de harp ook meeneemt!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
yeaghi wrote:

Dillinger wrote:
Ik was ook erg onder de indruk van Selma Judith. Wat een intensiteit legt ze in haar teksten en muziek. Beklemmende clip ook van Kind of Lonely. Dat zou wel eens flink aan kunnen komen live.


Bedankt voor de videotip. Clip is inderdaad intens, maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar haar en haar optreden op bks.

Zeker! Benieuwd of ze de harp ook meeneemt!

Ik kan er niks aan doen, bij een harp denk ik toch iedere keer weer aan Amy Farrah Fowler.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken