Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Zaterdag overigens eindelijk Anderson .Paak een keer gezien. Vond het een briljante show. Wat had ik die graag op BKS als één van de afsluiters gezien. Had hem ook op 4 van de 5 plekken op mijn verlanglijstje gezet, maar hij is zo stevig omarmd dor Mojo dat dat bij voorbaat al kansloos was. Had m.i. wel heel mooi aan het meer gepast.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Zaterdag overigens eindelijk Anderson .Paak een keer gezien. Vond het een briljante show. Wat had ik die graag op BKS als één van de afsluiters gezien. Had hem ook op 4 van de 5 plekken op mijn verlanglijstje gezet, maar hij is zo stevig omarmd dor Mojo dat dat bij voorbaat al kansloos was. Had m.i. wel heel mooi aan het meer gepast.

Zie jij Paak als BKS afsluiter dan? Ik heb niet echt een BKS gevoel bij hem namelijk...
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Zaterdag overigens eindelijk Anderson .Paak een keer gezien. Vond het een briljante show. Wat had ik die graag op BKS als één van de afsluiters gezien. Had hem ook op 4 van de 5 plekken op mijn verlanglijstje gezet, maar hij is zo stevig omarmd dor Mojo dat dat bij voorbaat al kansloos was. Had m.i. wel heel mooi aan het meer gepast.

Zie jij Paak als BKS afsluiter dan? Ik heb niet echt een BKS gevoel bij hem namelijk…

Er wordt hier nogal eens over relevantie gesproken. Als er naast Kendrick nu één hip hop artiest relevant (wat dat ook mag zijn) is vind ik dat Paak wel. Deze show is wat meer jaz/r&b dan pure hiphop en daarmee zit hij mooi tussen Tyler en Thundercat in die afgelopen twee edities ook op BKS stonden. Kendrick vind ik dan (gek genoeg eigenlijk wel) weer totaal niet op BKS plaatsen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik vraag me echt af of er met Beach House gewoon geen overeenstemming is gekomen over waar ze op BKS zouden staan dit jaar. Dat was dit jaar een van de meest logische en voorspelbare boekingen geweest. BKS sluit ook gewoon perfect aan bij hun tourschema. Nu zijn ze voor mij in ieder geval de grote afwezige. Erg jammer als die niet langskomen dit jaar. Zou ook niet weten waar ze anders in NL zouden spelen als ze ook niet op DTRH staan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
561
Ik vraag me echt af of er met Beach House gewoon geen overeenstemming is gekomen over waar ze op BKS zouden staan dit jaar. Dat was dit jaar een van de meest logische en voorspelbare boekingen geweest. BKS sluit ook gewoon perfect aan bij hun tourschema. Nu zijn ze voor mij in ieder geval de grote afwezige. Erg jammer als die niet langskomen dit jaar. Zou ook niet weten waar ze anders in NL zouden spelen als ze ook niet op DTRH staan.
Lijkt er toch steeds meer op dat die maar voor één weekendje de plas oversteken en alleen Tomavistas en APE doen. Staan verder in het BKS weekend nog nergens gepland en de week na BKS staan ze alweer in de VS.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Jelle wrote:
Ik vraag me echt af of er met Beach House gewoon geen overeenstemming is gekomen over waar ze op BKS zouden staan dit jaar. Dat was dit jaar een van de meest logische en voorspelbare boekingen geweest. BKS sluit ook gewoon perfect aan bij hun tourschema. Nu zijn ze voor mij in ieder geval de grote afwezige. Erg jammer als die niet langskomen dit jaar. Zou ook niet weten waar ze anders in NL zouden spelen als ze ook niet op DTRH staan.

Lijkt er toch steeds meer op dat die maar voor één weekendje de plas oversteken en alleen Tomavistas en APE doen. Staan verder in het BKS weekend nog nergens gepland en de week na BKS staan ze alweer in de VS.

The Strokes doen zoiets ook, maar die staan in ieder geval als headliner op APE en die staan in het BKS-weekend in New York. Maar met geen andere Europese festivals begint er Beach House op BKS wel steeds onwaarschijnlijker te worden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Zou ik erg jammer vinden. Typisch een BKS act. En ook een act die ik wel graag op een festival zie maar waar ik geen los concert van ga kijken.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Misschien dat Beach House in augustus/september weer terugkomt naar Europa en dan nog wat festivals afgaat, zoals Lowlands?
Ze hebben tot nu toe nog niks staan vanaf half juni, behalve één Amerikaans festival in begin augustus.

Het is in ieder geval wel het soort band dat het niet erg vindt om vaker in een jaar de oversteek te maken. Vorig jaar kwamen ze ook alleen voor Primavera naar Europa in juni, en deden ze in september/oktober nog een Europese tour. Ik denk dat ze op Lowlands zeker zouden passen, al geef ik als fan persoonlijk toch de voorkeur aan nog een headline tour net als vorige herfst (of het liefst allebei! :p).
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zou ik erg jammer vinden. Typisch een BKS act. En ook een act die ik wel graag op een festival zie maar waar ik geen los concert van ga kijken.
Verder ben ik het er wel mee eens dat het een typische en logische BKS boeking zou zijn geweest (of misschien ook wel is). Het zou zeker een gemis zijn als het ze niet gelukt is om ze te boeken, aangezien ze 5 dagen eerder nog in de buurt zijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
827
Kan me niet voorstellen dat ze nu nog bekend gemaakt worden voor BKS. Het zal dus helaas niet gelukt zijn om ze te boeken.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik denk dat het wel klaar is met hoofd of subacts bekend maken.
En hebben we Beach house al niet recent een keer eerder gehad (2016 ?). Das dan wel weer heel snel achter elkaar voor een grotere sub-headliner, niet ?

In het kader van vrouwelijke artiesten wil ik ook nog even Caroline Rose noemen, die stond namelijk niet in dat vrouwendag lijstje van n paar posts hierboven.
Ik vind haar aanstekelijke, veel te poppy songs maken. En misschien ga ik haar wel zien, als het schema het toelaat.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Lucy Dacus, Julien Baker en Big Thief werden ook niet in dat lijstje genoemd. Ook zeker de moeite waard! Alledrie hebben ze vorig jaar of het jaar ervoor hele goede albums uitgebracht.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik denk dat het wel klaar is met hoofd of subacts bekend maken.
En hebben we Beach house al niet recent een keer eerder gehad (2016 ?). Das dan wel weer heel snel achter elkaar voor een grotere sub-headliner, niet ?
We zullen zien, ik zie misschien één act van formaat er nog wel bij komen. En 2016 is alweer 3 jaar geleden, dat is toch niet heel recent? Toen stond bovendien Christine & The Queens er ook.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik vind 3 jaar geleden wel heel erg recent, zeker in festvalboekingen-land. het is trouwens niet alleen bij Christine & The Queens gebeurd, maar ook bij Alt-J bijvoorbeeld. maar in beide gevallen ging het wel over een headline spot de tweede keer., niet twee keer als subact zoals Beach house zou zijn.

Maar zoals je zegt....we wachten af.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik vind 3 jaar geleden wel heel erg recent, zeker in festvalboekingen-land. het is trouwens niet alleen bij Christine & The Queens gebeurd, maar ook bij Alt-J bijvoorbeeld. maar in beide gevallen ging het wel over een headline spot de tweede keer., niet twee keer als subact zoals Beach house zou zijn.

Maar zoals je zegt….we wachten af.

Julien Baker, Blossoms, Indian Askin en Fat White Family stonden er ook in 2016
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ja, bedankt voor de volledigheid, in die 4 gevallen praten we dan wel over plekken op de undercard, daar snap ik het dan wel dat ze zo kort op elkaar volgen, die acts zijn over het algemeen niet zo duur.
In geval van hogere posities is het bij BKS nog niet voorgekomen dat een sub-headliner binnen 3 jaar twee keer kwam opdagen, tenzij een van de twee optredens een headliner positie betrof.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Voor de edit was ik hier iets aan het kwaken over welk weekend in juni Pinkpop de komende 10 jaar gaat innemen. Blijkbaar is dat dus het tweede weekend van Juni voor de komende 10 jaar. ik hoop dat BKs zijn link aan Primaverasound blijft doorzetten, komen alleen maar goeie dingen van iig. Blijkens de lineup van dit jaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Dirk wrote:
laat maar.

Voor de edit was ik hier iets aan het kwaken over welk weekend in juni Pinkpop de komende 10 jaar gaat innemen. Blijkbaar is dat dus het tweede weekend van Juni voor de komende 10 jaar. ik hoop dat BKs zijn link aan Primaverasound blijft doorzetten, komen alleen maar goeie dingen van iig. Blijkens de lineup van dit jaar.

Inderdaad als ze terug naar eind juni zouden gaan, gaan we genoegen moeten nemen met meer namen à la Circa Wavves en The Vaccines en dergelijke als ze dichter bij Rock Werchter, Mad Cool, Nos Alive, Hurricane, Roskilde,... gaan zitten.
Al vind ik de overlap met All Points East misschien zelfs wel interessanter. Die line up is toch mooier dan die van Primavera dit jaar vind ik!

Dan gaan we ook wel niet te vaak meer headliners als Arctic Monkeys en Radiohead moeten verwachten denk ik.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Vier hele dagen stil hier op dit forum... iedereen is zeker te druk met 't inluisteren :)

Zelf heb ik al een mooi lijstje van acts die ik wil zien, ik vrees nu al de clashes. Wanneer zou het blokkenschema bekend gemaakt worden, want dan kan het echte puzzelen beginnen? En we krijgen nog wat namen, ben benieuwd of er nog wat aardige namen tussen zitten.

Met de eerste zonnestralen door de lammelen na al die regenachtige dagen wordt ook mijn goesting flink verwarmd. kortom: ik kijk enorm uit naar het BKS-weekend!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken