Je weet dat Jamie XX hier in 2016 stond te headlinen toch? Lijkt me niet dat Christine & The Queens dan veel te klein is om te headlinen.
En dan zit je te klagen over het “feministische gejank”, maar dan kun je misschien beter gewoon naar de Vrienden van Amstel Live gaan waar je in ieder geval niet te lang hoeft na te denken over sociale en politieke stromingen.
Overigens klopt het wel dat Radiohead + James Blake gewoon veel beter is dan Christine en Carly Rae Jepsen, maar Radiohead was gewoon echt een uitzondering, en het is nou eenmaal een mager jaar wat betreft het touren van grote artiesten. Niet zo heel raar dat Friendly Fire dan gewoon een van hun eigen artiesten heel hoog op het affiche zet.
Christine + The Queens is misschien niet de headliner waar ik op zat te wachten, maar je zit echt bij het verkeerde festival te klagen. Alt-J, The Libertines, Noel Gallagher, Jamie XX en Elbow hebben hier staan headlinen ooit. Het festival mag nu dan iets duurder zijn geworden, maar je hebt echt geen flauw idee van de financiën van een festival als BKS, en volgens alle festivals zijn artiesten de laatste paar jaar significant meer geld gaan vragen, dus het lijkt me dan ook vanzelfsprekend dat je dat in de ticketprijs gaat zien zonder dat de kwaliteit van de namen per se omhoog gaat.