Heb nog niet veel tijd gehad om in te luisteren, maar vooral even de tijd genomen voor de vrijdag. Bon Iver, Julien Baker, Broeder Dieleman en Jambinai zijn namen die ik sowieso wil zien, en dat wordt nog aangevuld met Charlotte Gainsbourg, DJ Koze, Primal Scream, Stereolab, Crack Cloud en misschien ook nog Rizan Said (vind een hele set denk ik net iets te eentonig).
Dat zijn meer namen dan dat ik eerder wel eens op een heel BKS heb gehad, dus ik ben persoonlijk zeer tevreden! Andere jaren had je wel een Radiohead, Arcade Fire en James Blake in hetzelfde jaar, maar viel er tussen de rest van de namen niet heel veel te vinden. Daar had je veel meer ‘mwah…’-namen, terwijl je dit jaar waarschijnlijk alleen maar clashes hebt, omdat het overgrote gedeelte van de line-up zo ontzettend hoog niveau heeft. Dit is hoe BKS bedoelt is denk ik zelf.
Wat ik wel een klein nadeel vind aan het gat tussen subs/headliners en de kleine namen is dat ik waarschijnlijk niemand mee kan krijgen. Had er nog een Olafur Arnalds, James Blake, Belle & Sebastian, Nils Frahm of iets dergelijks bij gezeten, dan had ik mijn vrienden wat makkelijker mee kunnen krijgen. Nu heb je in dat rijtje eigenlijk alleen Interpol en Christine & the Queens. Nu moet ik nog maar zien of ik wel ga komend jaar.
Ojah, die Carly Rae Jepsen had van mij ook echt niet gehoeven, laat dat soort muziek gewoon lekker achterwege. Een artiest met een nummer wat miljard keer op Youtube is bekeken valt niet echt onder ‘Best Kept Secret’ toch?