Best Kept Secret 2018

Boudewijn

Playlistbediener
2 mrt 2015
18
0
En de komst van Despacio wordt niet ontkent noch toegegeven
1f600.svg
1f600.svg
1f600.svg

Ik denk dat we met de info van de afgelopen dagen kunnen stellen dat Despacio toch niet komt dan….zeg maar,

Ik denk dat die verzoekjesmachine, welke ze benoemt na de vraag over moshpits, wel eens het mysterieuze vraagteken zou kunnen zijn. Die machine zou dan elke keer tussen de bedrijven door op Stage Four staan. Wellicht is het een soort futuristische draaitafel, waar dan meteen die onaangekondigde optredens op plaatsvinden. Het verklaart ook waarom het vraagteken elke dag in het blokkenschema staat, elke dag van begin tot eind en waarom de vakken tussen de shows op Stage Four ook paars zijn (net zoals het vlak van het vraagteken).

En o ja, dank voor al jullie vragen! Binnenkort ga ik naar Ide Koffeman (Down The Rabbit Hole), ik reken weer op jullie. :cool:
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Tof initiatief, al vind ik het wel jammer dat Roosmarijn in het interview wel vaak om de hete brei heen draait bij de beantwoording van de vragen. Wel geinig om te zien dat Tool hoog op het verlanglijstje zou staan, had ik gezien de signatuur van het festival niet verwacht.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Vind het ook een tof initiatief. Uiteindelijk is het een leuk interview geworden met wel een aantal leuke weetjes maar weinig echt interessant nieuws. Op zich begrijpelijk dat Roosmarijn niet alles kan vertellen maar wat meer had wel gemogen.

Positief vind ik wel dat BKS vooral BKS wil blijven en niet wil groeien en dus meer op headliners moet gaan boeken.

Wat ik wel jammer vind is dat we waarschijnlijk pas op het festival weten wat het ? Is. Hoop niet dat het verrassingsacts worden die pas bekend worden als je gaat kijken want dat vind ik vreselijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Als het echt bijzonder is zou ik graag eerder willen weten. Eenmaal op het festival hou ik het nieuws echt even niet bij. Te druk met bandjes kijken...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Tof initiatief, al vind ik het wel jammer dat Roosmarijn in het interview wel vaak om de hete brei heen draait bij de beantwoording van de vragen. Wel geinig om te zien dat Tool hoog op het verlanglijstje zou staan, had ik gezien de signatuur van het festival niet verwacht.

Ik wel. Kenners publiek daar :)
Tool op BKS zou toch wel de ultieme headliner zijn. Maar ja, Live Nation...Gaat niet gebeuren.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik heb mijn ultieme headliner met Radiohead al gehad. Heb natuurlijk nog wensen genoeg: Sufjan Stevens, Nick Cave, Tame Impala, Björk, Bon Iver, The XX enz enz

De ultieme boeking voor mij is Boards of Canada maar dat is nagenoeg onmogelijk omdat zij zelden tot nooit live optreden zeker de laatste jaren niet.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ik heb niet perse headliner-wensen, misschien wel Catfish & the Bottlemen. En Bon Iver lijkt me toch wel een keer te komen, er wordt veel uit het label van Bon Iver "gevist" voor de line-up.
Alle rappers (die niet uit South Central komen) mogen wegblijven wat mij betreft.

Ik denk dat Bjork of Nick Cave ooit als headliner komen te staan, omdat ze -zoals Roos ook al bevestigde- ze 'heel erg BKS-waardig zijn".
-> Het mooie aan BKS is dat je -in geval die twee je niks doen- gewoon kunt kiezen om niet naar de headliner te gaan kijken maar een of ander sinister gitaarbandje. Dat zal ik dan ook wel doen ws. Slaapliedjes draai ik wel als ik 80+ ben.....mocht ik dat halen.

Wat betreft subs: The Wombats natuurlijk. Ook zou ik graag Fugazi nog eens live willen zien. Da's echt te lang geleden. En Billy Talent. Of, in het verlengde van The Casbah boekingen wat meer punk-materiaal.

De 14 daagse verwachting voorspelt trouwens droog weer, wel half bewolkt en max 22 graden, 's avonds 9-11 graden. Dat wordt dan best chill.....vorig jaar was het echt TE warm. Ik heb er zin in !
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
De food line-up komt toch meestal ongeveer 2 weken van te voren? Vind ik ook altijd een leuk momentje waarbij je weet dat het bijna gaat beginnen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Placebo mag wat mij betreft ook een van de komende edities afsluiten. Nee, is niet de droom headliner. Maar die gaan ze echt niet ieder jaar te pakken krijgen.
 

ivoooo

Playlistbediener
6 mrt 2018
14
3
Placebo mag wat mij betreft ook een van de komende edities afsluiten. Nee, is niet de droom headliner. Maar die gaan ze echt niet ieder jaar te pakken krijgen.

Sluit ik me volledig bij aan!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Wat betreft subs: The Wombats natuurlijk. Ook zou ik graag Fugazi nog eens live willen zien. Da’s echt te lang geleden. En Billy Talent. Of, in het verlengde van The Casbah boekingen wat meer punk-materiaal.

Fugazi gaat nooit op zo'n festival spelen, laat staan ooit nog spelen.
Billy Talent past er toch echt niet? En de BKS-punk is meestal Pitchfork-approved punk (een OFF!, Pissed Jeans, Beach Slang). Een Billy Talent of Lagwagon of Heideroosjes of ... gaat er nooit staan Menzingers, Touché Amoré,... zie ik bijvoorbeeld wel nog eventueel eens gebeuren.
De Casbah gaat nu 3x zo groot zijn met een stage. Moeten ze niet te veel uitbreiden als je het mij vraagt (en misschien overdag af en toe ook al een bandje in de toekomst daar en niet alleen 's nachts).

The Wombats zou nog wel tof kunnen zijn in het zonnetje als er niets anders boeiends speelt, maar heb het gevoel dat ze daar dit jaar van afstappen van de radio-britpop toestanden (à la Circa Waves, George Ezra, Kaleo, Two Doors Cinema Club,...).
Enigsinds jammer zo 1 a 2 bandjes per weekend op het strand kon er bij mij meestal wel in.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Placebo mag wat mij betreft ook een van de komende edities afsluiten. Nee, is niet de droom headliner. Maar die gaan ze echt niet ieder jaar te pakken krijgen.

Goh er zijn toch nog een hele poel bands waar ze uit kunnen vissen denk ik voor headliner posities: The Strokes, Bon Iver, Nick Cave, Björk, Blur(?), Tame Impala, The War On Drugs, Depeche Mode, The XX, PJ Harvey, The Black Keys, Kasabian, Florence & The Machine, Kendrick Lamar, Vampire Weekend, Aphex Twin(?),... + na meer dan 5 jaar mag een headliner ook wel eens herhalen, denk niet dat iemand zou klagen als nu Sigur Ros bv. nog eens komt.

+ nog wat onverwachte rëunies hier en daar of nieuwe bands die groeien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken