Best Kept Secret 2018

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Ik denk dat het na vorig jaar ook alleen maar kon tegenvallen. Radiohead en Arcade Fire zijn echt bijna de twee grootste namen die ze hadden kunnen krijgen. The National en LCD Soundsystem zijn gewoon minder groot. Ik denk dat BKS dit jaar wel echt een hele goede line up heeft, en dan vooral in de kleinere namen. Maarja, dat trekt natuurlijk niet het grote publiek (behalve AM dan), en namen als Franz Ferdinand, QotSA en MGMT zijn gewoon bekender.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
De kaartverkoop van de weekendtickets valt tegen zo simpel is het. Het stemt somber dat het festival van de mooie kleine(re) namen moet leunen op de enkele mega-act om hun kaartverkoop een boost te geven. Opmerkelijk ook omdat Noid terecht opmerkt dat het programma sterk is en er vorig jaar een uitverkochte editie was met unaniem lovende recensies. DTRH lijkt BKS dit jaar te overvleugelen, al snap ik niet waarom. Zoveel ontlopen die programma’s elkaar toch niet? Zou het dan toch die randanimatie zijn waar in het beginjaar zo om geschamperd is?

Het is ze gegund als ze op deze manier nog wat extra kaarten verkopen. En voor de beleving hoeft het ook niet erg te zijn als het niet helemaal uitverkocht is. Het is een mooi programma op een geweldige locatie.
 

Duin

Campingartiest
13 mei 2017
54
1
De kaartverkoop van de weekendtickets valt tegen zo simpel is het. Het stemt somber dat het festival van de mooie kleine(re) namen moet leunen op de enkele mega-act om hun kaartverkoop een boost te geven. Opmerkelijk ook omdat Noid terecht opmerkt dat het programma sterk is en er vorig jaar een uitverkochte editie was met unaniem lovende recensies. DTRH lijkt BKS dit jaar te overvleugelen, al snap ik niet waarom. Zoveel ontlopen die programma’s elkaar toch niet? Zou het dan toch die randanimatie zijn waar in het beginjaar zo om geschamperd is?

Kan mij niet voorstellen dat mensen voor de aankleding naar een festival gaan...gaat toch om de muziek, tenminste bij mij wel.
Vorig jaar BKS, dit jaar DTRH.... En waarom ? Als je niet heel diep in de indie zit, zoals ik, kijk je toch vooral naar de grotere namen...en dan is DTRH dit jaar voor mij toch veel interessanter...en blijkbaar denken meer mensen zo...

En ik moet zeggen dat de aankleding bij BKS ook helemaal top was vorig jaar. Veel plezier allemaal !
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.854
8.455
DTRH heeft dit jaar gewoon 2 Ziggo dome namen staan, en eentje die makkelijk meermaals de AFAS aankan. Volgens mij is het geen rocket science hoor, die enorme boost van DTRH.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Mee eens.

Ik ben helemaal niet van concurrentie tussen festivals, daar heeft een festival namelijk helemaal niks aan: kijken naar andere festivals bedoel ik dan. ....en ik zie ook wel dat er dit jaar mensen voor DTRH gaan en het jaar erna weer voor BKS vanwege de headliners. Maar dat maakt geen moer uit: Het ene jaar komen de Radiohead en Arcade Fire fans naar BKS, het andere jaar gaan de Qotsa en Nick Cave fans naar DTRH. Ze zijn allebei echt wel dicht bij uitverkocht zijn. die 1000 BKS weekendkaarten dat worden dan dus dagkaarten: prima, toch alles verkocht. Geld in de pocket. Volgend jaar weer.

Als ik kan kiezen tussen extra stages (Secret Garden; The Casbah en (Misschien wel) Despacio) of tot 4 uur snachts bellenblazen op de schommel op t konijneneiland, dan is de keus snel gemaakt: bellenblazen ! :D :D

 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Klopt BKS heeft op Arctic Monkeys na geen Ziggodome vullers en daardoor verkoop je minder kaarten. Zou jammer zijn als ze zich daar meer op gaan richten omdat ze het dan niet redden. BKS is juist zo leuk door de kleinere namen die niet in de Ziggodome of zelfs Afas staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.854
8.455
Klopt BKS heeft op Arctic Monkeys na geen Ziggodome vullers en daardoor verkoop je minder kaarten. Zou jammer zijn als ze zich daar meer op gaan richten omdat ze het dan niet redden. BKS is juist zo leuk door de kleinere namen die niet inde Ziggodome of zelfs Afas staan.

Dit ja. BKS is een festival die een nogal ongelukkige spreidstand moet doen tussen 'een ontdekkingsfestival zijn' en 'veel volk trekken'. Ik vind LCD Soundsystem en The National eigenlijk nog geschiktere headliners voor BKS dan AM, maar die laatste hebben ze natuurlijk wel nodig als ze een bezoekersaantal willen hebben dat tegen dat van vorig jaar ligt. (Al valt me wel weer op hoe populair The National is). Vind het knap dat ze daaraan (min of meer) vasthouden.

We wisten ook dat BKS nooit meer een (passende) naam gaat hebben die qua grootte en rijkweidte Radiohead evenaart. Maar je kan het natuurlijk bekijken als: "tweede best bezochte BKS editie ooit" in plaats van "minder druk bezochte editie na vorig jaar".
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.964
Maar vorig jaar is kwa headliners ook bijna niet te evenaren natuurlijk. Al hoewel de headliner games wel invloed lijkt te hebben op de rest van het affiche. De afgelopen 2 jaren vind ik ze in de breedte minder sterk dan die jaren daarvoor.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ik ook.

Ik geef toe dat de volledige lineup vorig jaar minder was. En dat zel ook best door de radiohead en Arade fire prijs zijn gekomen.

wat is kenmerkend BKS:
"Op Best Kept Secret zie je de artiesten die je niet mag missen in een unieke, intieme sfeer en bij voorkeur voor een groter publiek dan ze normaal gesproken gewend zijn. Van indierock tot electronica en van hiphop tot garagerock: als wij het tof vinden, staat het op Best Kept Secret. Er valt genoeg te ontdekken in een line-up met bijna 100 artiesten, bands en dj’s."

Sommige acts stonden 5 jaar geleden als eerste op Best kept Secret en zijn nu mainstream festivalmateriaal......(Wolf Alice bv, ik noem maar wat)
Volgens mij ligt de nadruk avn dit festival toch echt op het ontdekken (en mss beroemd maken) van de kleinere (friendly fire-gelieerde) acts.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.964
Het is nog steeds geen slecht festival hoor. Maar ik vind de line-up best een commercieel tintje hebben dit jaar voor BKS begrippen. Het is iets meer "Lowlands" geworden dan "Primavera". Future Islands, Warpaint, Vince Staples, Job Jobse, Angus & Julia Stone, The Kills, Unknown Mortal Orchestra, The Internet, Altin Gün, Naaz, The Districts, Preoccupations etc.

Met Slowdive en Mogwai hebben ze dan weer wel 2 toffe acts, al hoewel beide het succes niet gaan halen van een vorige editie ben ik bang.

Daarnaast alweer een Hip Hop nacht, wat me persoonlijk totaal niet kan boeien en ik persoonlijk een beetje makkelijk vind om mee op mee te liften. En dan een Job Jobse in de nacht.. kan je nou echt niets meer spannends vinden? En St. Paul voor de triljoenste keer op een Nederlands festival, lekker origineel allemaal.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Over Future Islands gesproken: Ben ik de enige die nu nog steeds geen nummers van hun kan onderscheiden?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
DTRH en BKS vind ik allebei redelijk tegenvallen dit jaar. En in het geval van BKS niet omdat ze geen Arcade Fire en Radiohead hebben, maar omdat het dagprogramma voor mij toch weinig bekoorlijks heeft. Een dagje dit jaar, hopelijk volgend jaar weer een weekend.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Kortom het is gewoon een drama dat BKS! Ik ga mijn kaartje proberen te verkopen en stop met dit topic. Arctic Monkeys, Deerhunter, Slowdive, Johan, The National, Spoon, Ty Segall, Father John Misty en LCD Soundsystem kunnen me
gestolen worden! Zeker aan een schitterend meer met heerlijk eten. Bah!!!
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Ik vind het ook raar dat de mensen die van Stage Two komen zo ineens voor kunnen aanschuiven bij de One. Ik zou niet weten hoe ze dat goed kunnen voorkomen, maar het werd vorig jaar best een gedruk heen en weer toen bij Arcade Fire tegelijk mensen van voor en achter kwamen proberen een plekje vooraan te veroveren.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Als ik de reacties op Facebook zie lijkt het wel een geslaagde strategie van BKS, althans voor de dagkaarten op vrijdag.

Maar genoeg over kaartverkoop. Graag deze week de aankondiging dat we Despacio inderdaad kunnen verwachten en iedereen is weer blij!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Het is nog steeds geen slecht festival hoor. Maar ik vind de line-up best een commercieel tintje hebben dit jaar voor BKS begrippen. Het is iets meer “Lowlands” geworden dan “Primavera”. Future Islands, Warpaint, Vince Staples, Job Jobse, Angus & Julia Stone, The Kills, Unknown Mortal Orchestra, The Internet, Altin Gün, Naaz, The Districts, Preoccupations etc.

Met Slowdive en Mogwai hebben ze dan weer wel 2 toffe acts, al hoewel beide het succes niet gaan halen van een vorige editie ben ik bang.

Daarnaast alweer een Hip Hop nacht, wat me persoonlijk totaal niet kan boeien en ik persoonlijk een beetje makkelijk vind om mee op mee te liften. En dan een Job Jobse in de nacht.. kan je nou echt niets meer spannends vinden? En St. Paul voor de triljoenste keer op een Nederlands festival, lekker origineel allemaal.

Primavera en BKS delen dit jaar 27 acts. Daarnaast staan er op Primavera 14 acts die die al eerder ( de meesten vorig jaar) op BKS stonden. Valt dus toch wel mee met dat verder van PS af komen te staan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken