Best Kept Secret 2018

Ik ben zelf niet echt tevreden over dit blokkenschema:( Aangezien ik wel altijd een goede plek wil hebben voor de headliner (ga niet ergens halverwege het veld staan) moet ik Deerhunter, Vince Staples en Mogwai al missen. Had die allemaal graag willen zien. Preoccupations en Superorganism komen ook niet goed uit en Four Tet meteen na The National die 2 uur spelen gaat hem denk ik ook niet worden…

Tja, dat is de keuze natuurlijk... Vorig jaar heb ik vrij veel gemist (en zelfs George Ezra meegemaakt) voor een mooie spot bij Radiohead en Arcade Fire. Ik ga dit jaar wel op tijd een mooie plek voor The National zoeken, maar was op de andere dagen toch niet van plan om Deerhunter en Mogwai te missen.

Hoe lang van te voren ga je daar dan staan? Geen idee eigenlijk wanneer je dan moet post vatten en bij The National was ik het ook wel van plan!

Verwacht niet dat ze het ? geheim laten tot het festival dus door dit zo te doen genereren ze aandacht en daardoor meer kaartverkoop.

Hoe lang van te voren ga je daar dan staan? Geen idee eigenlijk wanneer je dan moet post vatten en bij The National was ik het ook wel van plan!

Ik denk dat ik aan het eind van Warpaint een biertje haal en en een goed plekje opzoek. Dan mis ik Vince Staples. Op vrijdag zal het bij Arctic Monkeys wel een plekje verder weg worden, want Deerhunter wil ik wel tot het eind zien.

Verwacht niet dat ze het ? geheim laten tot het festival dus door dit zo te doen genereren ze aandacht en daardoor meer kaartverkoop.

Als het Despacio is zullen ze het waarschijnlijk apart aankondigen, net zoals All Points East heeft gedaan. Maar of dat nou tot zoveel extra kaartverkoop zal leiden?

Het zal altijd een aantal mensen verleiden om een kaartje te kopen. Het is namelijk niet zo dat je dit overal kunt zien/ervaren.

Ik zelf bijvoorbeeld wil dit al een hele tijd een keer ervaren al zal het flink puzzelen worden om het in mijn schema te krijgen als het daadwerkelijk zo is.

Is er eigenlijk nog een kans dat ze podia of locaties van een podium zullen aanpassen? Ik vind stage 3 nog altijd vrij beroerd luisteren en heb dan veel liever de tent zoals 2-4 jaar geleden! Ik heb het gevoel dat in die houten tent het geluid niet lekker weg kan en het daardoor een grote ruis wordt. Een Susanne Sundfør zal in die 'houten tent' nog wel tot z'n recht komen, maar ben bang voor een 'The Comet is Coming', 'Rostam' en 'Superorganism'. Als ze wel weer dat houten ding hebben kies ik denk ik voor Khruangbin ipv Let's Eat Grandma, voor Mogwai ipv Superorganism en Chvrches ipv The Comet is Coming.

Verder hoop ik dat de food line-up dit jaar wordt uitgebreid in de zin van allergeneninformatie. Je hebt een festival waar veel nadruk ligt op een goede food line-up, maar zodra je een allergie hebt kan je nergens aankloppen voor informatie. Vorig jaar ook aangegeven in de enquête na die tijd, maar hoop dat ze er wat mee doen. Vorig jaar heeft een maat van me maar een patatje rendang gegeten in de hoop dat het (zo goed als) glutenvrij zou zijn, omdat de mensen achter het kraampje zeiden dat 'het wel kon', maar heeft de rest van de avond op de WC gezeten... 'Gelukkig' was het vrijdag en miste hij niet een Arcade Fire of Radiohead.

Tijdschema kon eigenlijk niet beter, letterlijk bijna geen moment dat ik niks wil zien. Tuurlijk een paar clashes, maar in alle eerlijkheid, ik had ze er op niet veel andere momenten tussen kunnen proppen, alleen 's nachts hoef ik niet zoveel te zien maar wil dan toch vooral dansen.

Er xijn een hoop allergieen die ik hier zou willen posten, maar ik zal het positief houden:
Die nieuwe tent 3 geeft me de afgelopen jaren een allergie, In die oude witte open tent heb ik zoveels moois meegemaakt (Skaters, Wolf Alice, Thomas Azier, Radkey; together Pangea, Fat White Family). In de nieuwe tent 3 is in de verste verte nog niet in buurt geweest om zo'n memorabel optreden te hosten.

En hopen dat de processierupsen dit jaar in toom worden gehouden, want een heel festival vol met mensen die jeuk hebben is ook niet wat je wilt.
Aan die rupsenplaag mag wel wat extra aandacht worden geschonken dit jaar.

Ik heb zelf geen last gehad van processierupsen, maar merkte wel dat het echt een plaag was.

Stage 3 was inderdaad wel echt ruk vorig jaar. Nu ben ik er alleen voor Cigarettes After Sex geweest, en die show werd helemaal verpest door pratende mensen, maar ik vind dat Stage 3 ook echt gewoon een sfeerloze paardenstal is.

Geen last van gehad, maar ik zag vooral bij de ingang verschillende bomen die vol met rupsen zaten. Er was kennelijk wel een afspraak met Beekse Bergen dat het terrein 'rupsvrij' zou zijn, maar dat was kennelijk niet echt gelukt.

Klopt het dat er dit jaar geen Tokyo Hill is? Stond tot een paar weken geleden nog wel gewoon op de website (onder 'explore'), maar dat vakje is nu wit geworden. De Casbah staat daar wel gewoon tussen.
Ruimte gemaakt (fysiek en op de website) voor Despacio?

Zag ik ook ja. Vind ik niet zo erg. Ze zullen ruimte nodig hebben voor Casbah en wellicht het ?.

Processierups wrote:
Er was kennelijk wel een afspraak met Beekse Bergen dat het terrein ‘rupsvrij’ zou zijn, maar dat was kennelijk niet echt gelukt.

Voor jou gelukkig niet.
1f60f.svg

Nee; het BKS-terrein blijkt een heel geschikte habitat!

Klopt het dat er dit jaar geen Tokyo Hill is? Stond tot een paar weken geleden nog wel gewoon op de website (onder ‘explore’), maar dat vakje is nu wit geworden. De Casbah staat daar wel gewoon tussen.
Ruimte gemaakt (fysiek en op de website) voor Despacio?

Dat zou ik wel echt superzonde vinden.. Ik vond het vorige keer wel een leuke tent.

Wat betreft die rupsen, @Processierups, ik heb er eigenlijk geen last van gehad totdat ik las dat ze er wel zaten en toen snapte ik opeens waar die jeuk op mijn benen vandaan kwam.....ach ja het was ook zo verdoofd door al de Kornuiten.

Het Despacio-gerucht lijkt inderdaad te gaan kloppen, maar waar zouden ze dan staan ? Of gaat Tokyo Hill opgeofferd worden daarvoor of toch het Rode Duivel-strandje vooraan ?

Dirk wrote:
Het Despacio-gerucht lijkt inderdaad te gaan kloppen

Zijn daar nieuwe aanwijzingen voor? Durf er eigenlijk nog steeds niet op te hopen
1f642.svg

Nee, maar er zijn wel wat indicatoren die erop wijzen en weinig indicatoren die het tegendeel bewijzen::
Een groot vraagteken op elke dag van het weekend, dus dat betekent iets "permanents".
James Murphy komt toch al.
2ManyDJs hebben niks te doen dit weekend
Tokyo Hill wordt opgeofferd.
Er is ruimte in de despacio kalender en ze hebben aangekondigd festivals te doen.

Wel vet inderdaad als dit zou gebeuren, ik ben mee.

Ik ken het hele concept misschien niet goed genoeg, maar het feit dat James Murphy op zaterdag in Luxemburg optreedt, lijkt me wel een indicator die in ieder geval niet in het voordeel is, toch? Of bemannen ze die stage niet alleen zelf? Van mij mogen ze het prijsgeven hoor, zorgt misschien weer voor wat extra buzz voor die laatste weekendkaarten...

Users who are viewing this thread