Best Kept Secret 2018

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
neracroft wrote:
Toch echt een gemist kans The War on Drugs. Al blijf ik stiekem hopen dat ze als sub voor The National spelen (je moet hier niet op ingaan dat het onrealistisch is, dromen mag!). En ja ze staan op Lowlands. Maar die hebben vorig jaar ook een grote naam (Nicolas Jaar) met Down The Rabbit Hole gedeeld als ik me niets vergis?

Ja maar Neracroft dat gaat echt niet gebeuren. Is totaal onreal…… oh wacht. Ik droom met je mee!

Ik kan me voorstellen dat Lowlands een headliner wil delen met DTRH, maar niet met BKS. Ook niet voor het voorprogramma van The National ;-)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ze gaven aan dat er nog 40 namen bekend gemaakt worden. Nu keek ik zo juist op clashfinder naar een blokkenschema wat, voor zover ik het kon bekijken, redelijk vergelijkbaar was met vorig jaar. Daar op afgaande zouden er nog 24 namen ontbreken voor ONE , TWO, THREE en FIVE. Ben dan toch erg benieuwd wat ze uit de hoge hoed toveren want zoveel aanknopingspunten zie ik niet op de festivals in de zelfde periode... Jullie wel?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ze gaven aan dat er nog 40 namen bekend gemaakt worden. Nu keek ik zo juist op clashfinder naar een blokkenschema wat, voor zover ik het kon bekijken, redelijk vergelijkbaar was met vorig jaar. Daar op afgaande zouden er nog 24 namen ontbreken voor ONE , TWO, THREE en FIVE. Ben dan toch erg benieuwd wat ze uit de hoge hoed toveren want zoveel aanknopingspunten zie ik niet op de festivals in de zelfde periode… Jullie wel?

Vorig jaar waren er +/- 8 Belgische en Nederlandse acts.
En er zijn toch nog een heleboel mogelijkheden hoor Wolf Parade, Hinds, Earl Sweatshirt, Sleaford Mods, Liam Gallagher, Gang Of Youths, Interpol, Superchunk, Nick Murphy, Hookworms, Lykke Li, Django Django, Blossoms, Cat power, Oblivians, Public Service Broadcasting, Broken Social Scene, Ezra Furman, Shellac, Vagabon, Ibeyi, Flat Worms, Fogo Fogo,... (ik zal wss sommige dingen over het hoofd zien of vergeten zijn, dus mogelijks zitten er wel wat foute in dit lijstje)

+ ongetwijfeld zijn er nog kleinere bands waar geen tour van is aangekondigd!
+ ongetwijfeld zijn er nog bands waarvan we nooit gehoord hebben en die een mooie ontdekking kunnen zijn!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Hier is ie dan. Het volledige album van Moaning waar verschillende onder jullie wel benieuwd naar zijn!

Wat een heerlijk album! Mijn verwachtingen waren hoog gespannen maar worden zeker waargemaakt.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Son lux nog een kanshebber? Zijn aangekondigd voor Dour en worden geboekt door Friendly Fire.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
BKS zal zeker hun best hebben gedaan. Past erg bij het festival. Ze hebben in het verleden al de nodige shoegaze bands gehad. En MBV is natuurlijk de grootste shoegaze vis.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Nummer 1 in mijn wensenlijstje dit jaar. Hopen mag heb ik hier gelezen. Maar ik vrees er voor... Als ze in die periode al optreden had Primavera ze zeker gehad.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Als ik me niet vergis stond de bassiste van My Bloody Valentine vorig jaar op Best Kept Secret in Thurston Moore zijn band. Kan positief zijn!
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
135
206
Stukkie over de nieuwe Preoccupations ('New Material'):

Anderhalf jaar na het titelloze debuut van Preoccupations is het Canadese postpunk-kwartet terug met nieuw materiaal. In april 2016 wijzigde de band hun naam. Viet Cong was te controversieel. Hun beestjes bij de naam noemen is het heerschap vreemd. Cassette (2014) heette de eerste EP, opgevolgd door een titelloos debuut. Dat titelloze debuut volgde in 2016 min of meer nogmaals, toen onder de vleugels van Preoccupations. Nu moeten we het doen met New Material. Een plaat die, in tegenstelling tot de duisternis op bijvoorbeeld Anxiety en Zodiac op hun voorganger, íetsje hoopgevender is – ondanks zware thema’s als depressie en zelfdestructie. Espionage begint New Material op z’n Joy Divisions, à la Isolation. Blikkerige drums. Het synth-deuntje. Een combinatie van postpunk en dance. Disarray is even daarna Interpol-achtig strak, opgevolgd door onder andere de trage tracks Manipulation en Doubt, het ritmische, tegendraadse Antidote en voetjes-van-de-vloer plaat Solace. Compliance sluit af. Instrumentaal, zinderend, filmisch. Strakke plaat!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Blijf toch bizar dat Phoenix geen NL zaalshow doet deze tour (toch?) en ook nog niet op een festival is aangekondigd.

Ik verwacht ze toch nog op BKS, DTRH of Lowlands! En hoop op de eerste!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken