Best Kept Secret 2018

Dat gaat hem niet worden... jammer toch. Is al een paar edities op rij dat The National iedere keer niet komt. En in mijn optiek is dat een ideale headliner voor BKS. About Today horen tijdens zonsondergang bij het strand... zucht.

Dirk wrote:

visdave34 wrote:

Dirk wrote:
Persoonlijk zie ik Muse graag komen. Top band. Maar ja….het is wel BKS he ?

Even wat feitjes over de mogelijke headliners:
The National
Jun 08 2018 -> NorthSide Festival – Jun 7-9
Jun 09 2018 -> Sideways Festival – Jun 8-10
Drie dagen achter elkaar spelen EN op de 10e Juni als festivalafsluiter ? Lijkt een stuk onwaarschijnlijker nu opeens.

Heb je National gedeelte even aangepast (ze staan op de vrijdag van Northside)

Thanks. The National lijkt al helemaal geen optie meer zo iig.

Ze spelen op de zondag op Sideways; de zaterdag staat dus nog open. De vraag is dan inderdaad hoe waarschijnlijk het is dat ze in 1 weekend in Arhus, Hilvarenbeek en Helsinki spelen. Het zijn wel alledrie festivals die met FKP Scorpio werken en als het alleen Northside en Sideways wordt is de vraag wel waarom FKP ze niet op BKS heeft neergezet (van deze drie festivals lijkt mij BKS het meest passen bij the National). Of zijn ze al geboekt voor een ander NL-festival?
Oei, dat is voor mij nieuwe info. Dan kan er wel definitief een streep doorheen.

Dirk wrote:

visdave34 wrote:

Dirk wrote:
Persoonlijk zie ik Muse graag komen. Top band. Maar ja….het is wel BKS he ?

Even wat feitjes over de mogelijke headliners:
The National
Jun 08 2018 -> NorthSide Festival – Jun 7-9
Jun 09 2018 -> Sideways Festival – Jun 8-10
Drie dagen achter elkaar spelen EN op de 10e Juni als festivalafsluiter ? Lijkt een stuk onwaarschijnlijker nu opeens.

Heb je National gedeelte even aangepast (ze staan op de vrijdag van Northside)

Thanks. The National lijkt al helemaal geen optie meer zo iig.

Ze spelen op de zondag op Sideways; de zaterdag staat dus nog open. De vraag is dan inderdaad hoe waarschijnlijk het is dat ze in 1 weekend in Arhus, Hilvarenbeek en Helsinki spelen. Het zijn wel alledrie festivals die met FKP Scorpio werken en als het alleen Northside en Sideways wordt is de vraag wel waarom FKP ze niet op BKS heeft neergezet (van deze drie festivals lijkt mij BKS het meest passen bij the National). Of zijn ze al geboekt voor een ander NL-festival?

Ja ? dat wordt dan Pinkpop als sub-sub act waaschijnlijk ? het zou eeuwig zonde zijn dat ze niet als headliner te zien zijn in Nederland......in dat geval.

Ja ? dat wordt dan Pinkpop als sub-sub act waaschijnlijk ? het zou eeuwig zonde zijn dat ze niet als headliner te zien zijn in Nederland……in dat geval.
staan de 15e en de 16e in Dublin, heb niet het idee dat ze de 17e op Pinkpop staan.

Theoretisch is het natuurlijk nog mogelijk dat The National op BKS staat, maar ik acht de kans zelf erg klein. The National op DTRH lijkt me ook niet realistisch, stonden 2 jaar geleden daar al als headliner. Daarnaast lijkt Pinkpop me niet echt een geschikt festival voor The National.

Ik begin steeds meer te denken dat Lowlands en Pukkelpop een grote dubbelslag hebben gemaakt door The War on Drugs en The National beide te boeken, maar dit is slechts een gevoel op basis van de laatste info deze week (War on Drugs zeer wss op Pukkelpop en National wss niet op BKS, DTRH, Pinkpop). We zullen het binnenkort weten :)

Theoretisch is het natuurlijk nog mogelijk dat The National op BKS staat, maar ik acht de kans zelf erg klein. The National op DTRH lijkt me ook niet realistisch, stonden 2 jaar geleden daar al als headliner. Daarnaast lijkt Pinkpop me niet echt een geschikt festival voor The National.

Ik begin steeds meer te denken dat Lowlands en Pukkelpop een grote dubbelslag hebben gemaakt door The War on Drugs en The National beide te boeken, maar dit is slechts een gevoel op basis van de laatste info deze week (War on Drugs zeer wss op Pukkelpop en National wss niet op BKS, DTRH, Pinkpop). We zullen het binnenkort weten ?

En extra zuur dat ze in hetzelfde weekend wel op een festival als Sideways staan.

Als ze The National niet hebben geboekt dit jaar moet er toch echt iemand in de organisatie van BKS zitten die een hekel aan ze heeft. Ze hebben meerdere kansen gehad om ze te boeken de afgelopen jaren en het is toch gewoon een van de populairste indiebands (na Arcade Fire en Radiohead). Hoop daarnaast op de volgende subheadliners: Angus & Julia Stone, Grizzly Bear, Slowdive en Fleet Foxes (of is dit een headliner?)

data van de eerste aankondigingen elk jaar, geen lijn op te trekken dus.... :)
2013 - 7 januari 2013
2014 - 2 december 2013
2015 - 3 februari 2015
2016 - 15 december 2015
2017 - 25 oktober 2016
2018 - .....

in ieder geval duurt het lang vergeleken bij andere festivals. is dat dan omdat ze Arctic Monkeys willen hebben ? of the Cure ? Net als dat RW zo lang lijkt te wachten ?

Afgaande op de opmerkingen van Robert Swarts (directeur BKS) vorig jaar na editie 2017 krijgen we in elk geval een act die er al eerder stond en doorgroeit naar headliner. Dan komen er twee in aanmerking: War on Drugs en (in mindere mate) Royal Blood. De laatste zit in de periode in Amerika en WOD staat begin juni in Dublin en Londen. Lijkt me een zekerheidje. LCD Soundsystem durf ik ook wel een flesje wijn op zetten. Bjork of the XX er nog bij en klaar is kees.

Of.....nog beter....SNOW PATROL headlinen voor de zondag....

Ik kijk uit het raam, sneeuwvlokken dwarrelen rond en 3fm draait Shut Your Eyes...perfectie bestaat!

Afgaande op de opmerkingen van Robert Swarts (directeur BKS) vorig jaar na editie 2017 krijgen we in elk geval een act die er al eerder stond en doorgroeit naar headliner. Dan komen er twee in aanmerking: War on Drugs en (in mindere mate) Royal Blood. De laatste zit in de periode in Amerika en WOD staat begin juni in Dublin en Londen. Lijkt me een zekerheidje. LCD Soundsystem durf ik ook wel een flesje wijn op zetten. Bjork of the XX er nog bij en klaar is kees.

LCD is een zekerheid. The XX zal de act zijn die er al eerfer heeft gestaan. War on drugs gaat Lowlands headlinen denk ik.. The Killers zou op BKS kunnen. (Of Bjork)

Muse – The Killers – Snow Patrol
Tis beslist ze mannekes
1f602.svg

Kan ik al kaartjes kopen? 8-)

Wanneer heeft BKS de early bird tickets trouwens afgeschaft?

Als Muse en Snow Patrol op BKS staan dan gaan mijn vrouw en ik.

Maar goed. Ik verwacht het niet. Te commercieel voor BKS.

Muse zou ik goed vinden op de voorwaarde dat ze een setlist spelen met veel van de minder bekende nummer en fan favourites. Ik hoef geen Madness - Starlight - Dead Inside opeenvolgend, dan blijven ze maar weg, maar Dead Star of Citizen Erased zou ik nog wel heel graag zien. Snow Patrol mag van mij ver weg blijven, en The Killers wordt ik niet echt warm of koud van.

Users who are viewing this thread