Best Kept Secret 2018

Ik heb nog nooit iemand zo vals horen zingen als die gast van Years & Years... doe dan maar gewoon de Yeah Yeah Yeahs

Als je hier van uit gaat, dan kan elk festival elke act boeken ongeacht wat. Leuk hoor, alleen dan gaat uiteindelijk alles op een Pinkpop o.i.d. lijken en juist de alternatieve of niche acts blijven dan links leggen, want hè. Er moet natuurlijk wel geld verdiend worden. Dat is voornamelijk de reden waarom iets als BKS het leuk doet om hetgeen te boeken wat normaliter links blijft liggen of juist acts als headliner wegzetten. Gun de kleine acts een groter podium.

En dit is geen “verschuilde mening”, maar een feit.
het gaat wel over de headliner hé?
Een kleine act een groter podium op BKS is ook niets mis mee.
Echter, stel Muse zou een optie zijn als headliner en er moet geld verdient worden trekt het wel weer een hoop publiek.
Dan sluit ik me ook nog aan bij wat indiaan schrijft over Muse...

Nee die zitten echt in het metal/punk gedeelte. En Muse neigt (vroeger) dan toch meer richting de Indie (rock). En in dat kader heeft BKS echt al een hoop namen van gehad.

Nogmaals, voor mij hoeft het ook echt niet. Maar ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.

Misschien moeten we Roosmarijn Reijmer vragen wat ze van Muse vindt? ;)

Volgens mij is vraag heel makkelijk

Als de organisatie de kans op muse krijgt voor een goede prijs denk je dan dat ze nee zeggen?

Zeker als je meeneemt dat er eerder acts als editors, artic monkeys en Noël Gallagher stonden.

Ik heb nog nooit iemand zo vals horen zingen als die gast van Years &

True...stemmetje is breekbaar en niet bestand tegen een zwaar tourschema, maar hun eerste optreden in Paradiso was in orde hoor! (Aldus 17 jarige dochter?)
Er gaan er vocaal wel meer uit de bocht, zoals eerder DIIVE op BKS, maar ook dat had zijn charme.

Ik heb nog nooit iemand zo vals horen zingen als die gast van Years &

True...stemmetje is breekbaar en niet bestand tegen een zwaar tourschema, maar hun eerste optreden in Paradiso was in orde hoor! (Aldus 17 jarige dochter?)
Er gaan er vocaal wel meer uit de bocht, zoals eerder DIIVE op BKS, maar ook dat had zijn charme.

MixTape wrote:
Years and Years komt met een 2e album en zou ik ook een zeer fijne toevoeging vinden aan de wat ‘zwaardere kost’.

Hahaha!
Je moet maar durven, al verscheidene pagina’s discussie dat Muse en The Killers geen BKS namen zijn en dan kom jij met Years And Years af?

Ja zo ben ik he, een en al durf...gezegend met een brede muzieksmaak. Radiohead aan de ene kant en Years & Years aan de andere. LOL In hun genre niet veel anders dan een The 1975 en Christine and the Queens of een Jamie XX. Net zo poppy en dansbaar. Dat van dat songefestival is een goed idee! Zullen we Oscar and the Wolf dan ook uitnodigen??

Raskolnikov wrote:
Los van het gegeven dat ze werkelijk overal staan.

Dat is voor mij eigenlijk wel de essentie waarvoor ik naar BKS ga. Geen roulerende act die je al ergens anders op een festival ziet staan, zoals de bands op Pukkelpop vorig jaar de volgende dag bijna allemaal naar LL gingen. Een Rivella headliner: beetje vreemd, maar wel lekker.
1f609.svg

Nou ja, als de meest hier genoemde headliners (The Xx/National/LCD Soundsystem) werkelijk op BKS staan (en die kans is best groot), dan krijg je toch wel een hoog lowlandsgehalte op BKS.

MixTape wrote:

Raskolnikov wrote:
Los van het gegeven dat ze werkelijk overal staan.

Dat is voor mij eigenlijk wel de essentie waarvoor ik naar BKS ga. Geen roulerende act die je al ergens anders op een festival ziet staan, zoals de bands op Pukkelpop vorig jaar de volgende dag bijna allemaal naar LL gingen. Een Rivella headliner: beetje vreemd, maar wel lekker.
1f609.svg

Nou ja, als de meest hier genoemde headliners (The Xx/National/LCD Soundsystem) werkelijk op BKS staan (en die kans is best groot), dan krijg je toch wel een hoog lowlandsgehalte op BKS.

Ik laat me graag verrassen ;-)

Screenshot die opdook op efestivals, zou er terug van af zijn ook.
is wel meteen een streep door het Bonnaroo gerucht van The Killers als dit correct is?
Kan me niet zo voorstellen dat ze na de Australische data, enkel Hangout doen eind mei en dan begin juni in Europa zijn.
Daar komen vast meer data bij in VS, gok ik voor The Killers.
Al is de datum voor Rock in Roma op 20 juni wel dicht in de buurt nu...

In tegenstelling tot Muse zou ik de Killers niet zo snel verwachten op BKS (zonder een hele discussie te willen oprakelen, niet gestaafd op feiten, puur gevoelsmatig) .

Maar persoonlijk een interessant rijtje headliners. Bjork is natuurlijk vrij exclusief en LCD Soundsystem op dit moment het neusje van de zalm. En voor The Killers heb ik van oudsher een zwak. Ook hele toffe optredens van gezien.

Benieuwd of deze poster klopt. Al zou ik toch eerder verwachten dat BKS in dit stadium misschien meer namen zou lossen dan enkel de drie headliners.

Persoonlijk zie ik Muse graag komen. Top band. Maar ja....het is wel BKS he ?

Even wat feitjes over de mogelijke headliners:
The National
Jun 07 2018 -> NorthSide Festival – Jun 7-9
Jun 08 2018 -> Sideways Festival – Jun 8-10
Drie dagen achter elkaar spelen of op de 10e Juni als festivalafsluiter ? Lijkt een stuk onwaarschijnlijker nu opeens.

Bjork
Jun 07 2018 -> NorthSide Festival – Jun 7-9
Het hele BKS weekend nog vrij !

The XX
Nog niks geboekt in het BKS weekend....

LCD Soundsystem
Jun 05 2018 -> Dublin, Ireland
Jun 09 2018 -> Luxemburg City, Luxembourg
Op de 8e dan maar ?

The Killers
Nog niks in het BKS weekend, zitten wel in de grotere-festivals-tombola (Rock in Roma, iDays, Rock in Rio) volgens mij.

The War on Drugs
4 June 2018 -> Forbidden Fruit Festival - Dublin, Ireland (net als Warpaint, Grizzly Bear, Spoon en Superorganism. Allemaal mogelijke subs voor BKS)
Nog steeds goed mogelijk, ze hebben confirms tot en met de 4e Juni.

Over de bands die al wat langer meegaan :
The Cure
There are currently no shows announced! Wacht de BKS organisatie op de official go vh 'The Cure management, the Cure gaat naar de grotere festivals (?)

en leuk dat The The weer ns genoemd wordt hierboven....en nu ik ze weer ns luister, realiseer ik me opeens weer dat die gasten best wel goed waren.

The The
31st May – 2nd JUNE 2018 -> Heartland Festival, Egeskov Castle, Denmark
6th / 7th of June 2018 -> Gigs in UK
Op de 9e of de 10e afsluiten in de TWO dan maar !?

Persoonlijk zie ik Muse graag komen. Top band. Maar ja….het is wel BKS he ?

The National
Jun 08 2018 -> NorthSide Festival – Jun 7-9
Jun 09 2018 -> Sideways Festival – Jun 8-10
Drie dagen achter elkaar spelen EN op de 10e Juni als festivalafsluiter ? Lijkt een stuk onwaarschijnlijker nu opeens.

Heb je National gedeelte even aangepast (ze staan op de vrijdag van Northside)

Dirk wrote:

The National
Drie dagen achter elkaar spelen EN op de 10e Juni als festivalafsluiter ? Lijkt een stuk onwaarschijnlijker nu opeens.

Thanks. The National lijkt al helemaal geen optie meer zo iig.

visdave34 wrote:

Dirk wrote:

The National

Thanks. The National lijkt al helemaal geen optie meer zo iig.

Ze spelen op de zondag op Sideways; de zaterdag staat dus nog open. De vraag is dan inderdaad hoe waarschijnlijk het is dat ze in 1 weekend in Arhus, Hilvarenbeek en Helsinki spelen. Het zijn wel alledrie festivals die met FKP Scorpio werken en als het alleen Northside en Sideways wordt is de vraag wel waarom FKP ze niet op BKS heeft neergezet (van deze drie festivals lijkt mij BKS het meest passen bij the National). Of zijn ze al geboekt voor een ander NL-festival?

Users who are viewing this thread