Best Kept Secret 2018

ONE: Wolf Parade // Death Cab For Cutie // Fleet Foxes // The XX
TWO: Klyne // Perfume Genius // Father John Misty // MGMT // George Fitzgerald
THREE: Yung // Rhye // Vulfpeck // Glass Animals // Mogwai
FIVE: Ivy Falls // Mitski // The Menzingers // Cabbage // Japandroids

ONE: Absynthe Minded // Angus & Julia Stone // Wolfmother// Phoenix // LCD Soundsystem
TWO: Songs: Ohia // Ariel Pink // The Orwells // Sleaford Mods // Lorde // My Bloody Valentine
THREE: Waxahatchee // Pink Oculus // Mount Kimbie // Deerhunter // Jack Johnson // The Magnetic Fields
FIVE: Equal Idiots // Heim // Afterpartees // Angel Olsen// Protomartyr // Black Lips

ONE: Dune Rats // First Aid Kit // The Kooks // The War On Drugs // The Cure
TWO: Charlotte Gainsbourg // King Krule // Yo La Tengo // Sylvan Esso // Grizzly Bear // Flying Lotus 3D
THREE: Coely // William Basinski// Courtney Barnett // Lee Ranaldo // Ariel Pink // Death Grips
FIVE: Tim Vantol // Magic Gang // The Districts // Hinds // Pinegrove // Iron & Wine

Sowieso handig dat je op 2 momenten Ariel Pink kan zien. Was vorige keer zeer fijn!

Geintje natuurlijk, mooie opzet! Heb wel het idee dat vrijdag de beste dag is en zondag de minste, wat vaak omgedraaid is. Laat maar komen die namen!

Niemand moet iets. De BKS organisatie moest 2 jaar geleden ook niks doen met voetbal. en 4 jaar geleden ook niet.
Maar toch hebben ze voor beide toernooien een groot scherm ergens neergezet.
Het feit dat er geen WK voetbal is, is voor veel mensen in ieder geval een beweegreden om wel voor BKs te gaan imo.

Maar goed, terug on-topic: ik denk dat we Deerhunter -als die al niet een soort van zekerheid is- zeker kunnen opschrijven voor BKS. Father John Misty dan ook maar doen dan en waarom zouden The XX niet opeens headlinen op BKS ? Liefst ipv Bjork ?

LCD Soundsystem
The National
The XX

Deerhunter
Father John Misty
The Horrors
Wolf Alice
Tyler the Creator
Klangstof
The Flaming Lips

<edit> ok, te lang open laten staan, neracroft beat me to it with a better list :)</edit>
en volgens mij touren The Kooks tot en met begin juni in de US.

Sowieso handig dat je op 2 momenten Ariel Pink kan zien. Was vorige keer zeer fijn!

Geintje natuurlijk, mooie opzet! Heb wel het idee dat vrijdag de beste dag is en zondag de minste, wat vaak omgedraaid is. Laat maar komen die namen!

Ik vond zondag vorig jaar ontzettend zwak, zeker als je niet zo hard into Radiohead bent, maar ook los daarvan. De andere 2 dagen heb ik verschillende bands moeten missen wegens clashes en waren zeer druk. De zondag heb ik op voorhand echt moeten zoeken welke bands er überhaupt leuk zijn. Ook tof om nieuwe bands te ontdekken maar ik heb verdacht veel op Stage FOUR, in het water, in de Casbah,... gehangen die dag.

En de combo The Kooks + The War On Drugs + The Cure. is wel een toppertje voor BKS denk ik!

Niemand moet iets. De BKS organisatie moest 2 jaar geleden ook niks doen met voetbal. en 4 jaar geleden ook niet.
Maar toch hebben ze voor beide toernooien een groot scherm ergens neergezet.
Het feit dat er geen WK voetbal is, is voor veel mensen in ieder geval een beweegreden om wel voor BKs te gaan imo.

Maar goed, terug on-topic: ik denk dat we Deerhunter -als die al niet een soort van zekerheid is- zeker kunnen opschrijven voor BKS. Father John Misty dan ook maar doen dan en waarom zouden The XX niet opeens headlinen op BKS ? Liefst ipv Bjork ?

LCD Soundsystem
The National
The XX

Deerhunter
Father John Misty
The Horrors
Wolf Alice
Tyler the Creator
Klangstof
The Flaming Lips

<edit> ok, te lang open laten staan, neracroft beat me to it with a better list :)</edit>
en volgens mij touren The Kooks tot en met begin juni in de US.

Amai ja, The Flaming Lips die de TWO afsluiten 8-O

wilmer wrote:

Ik vond zondag vorig jaar ontzettend zwak, zeker als je niet zo hard into Radiohead bent, maar ook los daarvan. De andere 2 dagen heb ik verschillende bands moeten missen wegens clashes en waren zeer druk. De zondag heb ik op voorhand echt moeten zoeken welke bands er überhaupt leuk zijn. Ook tof om nieuwe bands te ontdekken maar ik heb verdacht veel op Stage FOUR, in het water, in de Casbah,… gehangen die dag.

Grappig. Kwestie van smaak denk ik. Voor ons was juist de zondag TOPdag met James Blake
(heeft er sinds die dag een fan bij), RY X, Soulwax en Radiohead.
Arcade Fire kan mij niet boeien, diepgang van een stoeptegel. We zijn toen gevlucht naar Marika Hackman, vriendinnetje van Amber, zangeres vd Japanese House. Was best okee! Van alle BKS edities die wij hebben bijgewoond (4) waren de vrijdag en zondag steeds de meest interessante dagen.

Muse komt nu ook als outsider even om de hoek kijken. Voor mij hoeft het niet echt, niet voor BKS althans.

Muse komt nu ook als outsider even om de hoek kijken. Voor mij hoeft het niet echt, niet voor BKS althans.
Volgens mij is Muse veel te groot voor BKS en passen ze ook totaal niet bij het festival.

De One is niet veel minder capaciteit dan de Lowlands Alpha toch? Over dat tweede ben ik het wel een beetje mee eens. Vandaar het ook een outsider is.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer BKS muse kan krijgen voor een goede prijs ze die zouden laten schieten. Misschien niet het meest bewaarde geheim maar wel 100% kwaliteit!! Ik zou echt niet weten waarom niet.

Muse op BKS? Zullen we dan Years & Years laten subben? Muse lijkt me te commercieel voor BKS. Radiohead is ook commercieel maar dat kon ik me wel voorstellen bij BKS.

Muse op BKS? Zullen we dan Years & Years laten subben? Muse lijkt me te commercieel voor BKS. Radiohead is ook commercieel maar dat kon ik me wel voorstellen bij BKS.
MUSE niet eens een gekke gedacht...
Pinkpop is volzet (lijkt me wat jaren te wachten), Lowlands vrij recent gestaan.
DTRH lijkt me een andere optie in te gaan.
Losse zaalshow of BKS, waarom niet?

als muse en Radiohead commercieel zijn is elke act die goed verkoopt commercieel.
Uiteindelijk is elke act dan commercieel want het liefst wil bijna elke act goed verkopen.

Mij lijkt Muse ook helemaal prima voor BKS. Waarom Radiohead wel en Muse niet?

Muse is toch geen Nickelback of Kane ofzo?

Please mensen. Muse is 100% het tegenovergestelde van waar BKS voor staat, als 'ontdekkingsfestival'. Ja, Editors stond er ook, maar dat is wel een bekende 'uitschieter'. Maar als je Muse boekt, kan je er ook KoL, Green Day en Rammstein neerzetten. Wat is dan het verschil met Pinkpop nog (behalve de schaal)?

Please mensen. Muse is 100% het tegenovergestelde van waar BKS voor staat, als ‘ontdekkingsfestival’. Ja, Editors stond er ook, maar dat is wel een bekende ‘uitschieter’. Maar als je Muse boekt, kan je er ook KoL, Green Day en Rammstein neerzetten. Wat is dan het verschil met Pinkpop nog (behalve de schaal)?
KOL mag van mij de volgende keer naar BKS hoor, vooral wegblijven van omgeving Pinkpop.

Please mensen. Muse is 100% het tegenovergestelde van waar BKS voor staat, als ‘ontdekkingsfestival’. Ja, Editors stond er ook, maar dat is wel een bekende ‘uitschieter’. Maar als je Muse boekt, kan je er ook KoL, Green Day en Rammstein neerzetten. Wat is dan het verschil met Pinkpop nog (behalve de schaal)?

Waarschijnlijk beschouwen we Muse dan verschillend. Ik vind Muse weliswaar een stadionrockband, maar wel eentje die grenzen probeert op te zoeken. Met telkens vernieuwende albums, waarop nieuwe paden worden verkend.

Geen rechttoe rechtaan standionrock.

Dat is wat mij betreft een goede reden om Muse wel serieus te nemen voor BKS.

KOL mag van mij de volgende keer naar BKS hoor, vooral wegblijven van omgeving Pinkpop.

Idem voor Editors

Users who are viewing this thread