Best Kept Secret 2018

Werchter staat dan ook alleen, in Nederland zijn er 3 grote festivals in dezelfde periode en die moeten alles verdelen. Onvoorspelbaar waar ze in Nederland terecht komen terwijl het in België, meestal een uitgemaakte zaak is.

Dat is niet helemaal waar. Je kunt redelijkerwijs verwachten dat de meer alternatieve acts bij DTRH en BKS terechtkomen en de meer mainstream acts op Pinkpop.

Leuke namen voor DTRH, maar nog geen reden om de plannen om te gooien wat mij betreft. BKS kan hier nog met gemak overheen met evt The National, TWOD, LCD, Bjork… Jammer van mn Nils Frahm, die kende ik nog niet toen hij de vorige keer op BKS stond en had ik er nu graag gezien. Ben wel echt benieuwd!

Nils Frahm vind ik zelf ook de mooiste naam uit het lijstje, maar die kun je voor die tijd ook nog wel in een zaal zien (bijv. Muziekgebouw Eindhoven). Daar komt hij waarschijnlijk beter tot zijn recht.

Down The Rabbit Hole heeft een aantal mooie namen weggesnoept inderdaad. Baal zelf erg van Nick Cave, Jon Hopkins, Nils Frahm, Oh Sees en James Holden. Maar er blijft inderdaad genoeg moois over voor Best Kept Secret.
Heb zelf een beetje het vermoeden dat BKS een naam heeft die wellicht eerst bekend mag worden gemaakt door Primavera, wellicht The Cure?

Zie net talentje Sam Fender voorbijkomen bij De Wereld Draait door, die mag ook wel komen aanleggen bij de BKS steiger?

Mijn geld staat nog op LCD en The XX.

Misschien ben ik het, maar LCD Soundsystem vind ik echt geen hol aan. Iedereen zie ik er hier positief over praten, alleen ik kan er niet inkomen. Op Lowlands paar jaar geleden ook op een gegeven moment weg gelopen.

Heeft iemand een aanrader voor hun materiaal, misschien zoek ik het helemaal verkeerd. Ik heb de laatste 2 albums geluisterd, verder terug kijken?

Wat een heerlijke week in festivalland!
Wanneer volgt BKS?

The Cure - Kasabian - LCD Soundsystem
Phoenix - Biffy Clyro - Fleet Foxes - MGMT - Grizzly Bear
Courtney Barnett - Japandroids - Descendents - Father John Misty - Lykke Li
First Aid Kit - Deerhunter - The Districts - Sylvan Esso

Doet mij dit lijstje maar een van de komende dagen :)

@ dirk meekwaken is wel een woord wat jij fijn vind of niet?
Ja Roluf, is dat zo ?

Wat me opvalt is dat er tegenwoordig inderdaad heel veel meegekwaakt wordt (of geliked, geretweet of hoe je dat dan ook noemt tegenwoordig)....
Maar dit "meekwaken" ging over The Cure en hoeveel nummers ik niet letterlijk van ze ken.
Ik denk dat er hier op het forum genoeg leden meepraten die ook allemaaml mee kunnen kwaken op de bekende hitjes van the Cure.

Het zou heel vet zijn als ik The Cure weer ns een keer mag zien op een festival. Maar Smashing Pumpkins mogen ook Siamese Dream intergaal komen kwaken hoor. Kwaak ik wel weer mee.
Nou komt Roluf zo dadelijk weer dat ik woord "vet" heel fijn vind.

:D :D :D :D

Hahaha mooie reactie Dirk. Om even tegen te kwaken. The cure is echt een van de meeste saaie optreden die ik ooit heb gezien op Werchter 2012. Die witte afro heeft 2 uur lang met een gitaar voor een microfoon gestaan en op play gedrukt.

neracroft wrote:
Descendents

!! Neracroft, je bent een held !!

Staan een maandje later in België. Ik zie ze niet echt een hele maand touren (verkiezen precies kortere tours).

Maar als OFF!, Pissed Jeans,... kan, kan Descendents eigenlijk ook. Al is dat dan wel weer geen stage FIVE materiaal.
Ik verwacht ze niet op BKS om eerlijk te zijn (jammer genoeg) dan zie ik ze eerder de Rancid plaats van vorig jaar op Pinkpop innemen.

Morgenochtend 8u. BKS nieuws??? Als concurrent van DTRH (morgen start voorverkoop) lijkt mij dat logisch...
Ik hoop op The XX - TWOD - The National

Irreele hoop dat ze NIET op Pinkpop staan...maar rappapaaaa:

https://twitter.com/snowpatrol/status/936250013956616192

En WAT een line-up! (pakt koffers voor Madrid)

Waarom is iedereen op dit forum zo enthousiast over Snow Patrol?

En waarom zou dit wel bij BKS passen terwijl bijna iedereen hier vind dat Kasabian en The Killers niet

Uh...sorry als ik te erg 'fan' klink maar Snow Patrol combineert indie rock met ijzersterke lyrics en zang, was erbij in Ahoy 5 jaar geleden en stond als een huis! Hebben vele klassiekers op hun naam, is tijdloos... Wat mij betreft van het niveau Radiohead.

Morgenochtend 10.00 nieuwe namen voor Northside. De zaterdagheadliner ontbreekt daar nog.
Is dat dan ook het moment dat BKS met namen komt?

Ik was er ook bij in Ahoy en vond het ook fantastisch. Ik was de zomer erna ook bij snowpatrol op Werchter en toen vond ik het een stuk minder. Maar man man wat heb ik veel snowpatrol geluisterd tijdens mijn ontbijtdiensten toen ik in Oostenrijk werkte.

Voor mij niet van het niveau Radiohead maar zit zeker in de categorie daar onder.

neracroft wrote:

Uh…sorry als ik te erg ‘fan’ klink maar Snow Patrol combineert indie rock met ijzersterke lyrics en zang, was erbij in Ahoy 5 jaar geleden en stond als een huis! Hebben vele klassiekers op hun naam, is tijdloos… Wat mij betreft van het niveau Radiohead.

Was niet alleen tegen u bedoeld hoor ik verschiet gewon wat van de response van heel het forum tegenover Snow Patrol.

Ik heb niets tegen die band, maar voor mij is dat gewoon 'een leuke band om rustig bij te ontspannen vlak voor een headliner op bv. Rock Werchter'. Iets zoals een Editors +/- 5 jaar geleden. Of een Stereophonics, of een Placebo of...

Bon... ik zie ze graag als sub op RW, maar headliner op BKS zou ik zonde vinden van de headlinerpositie.

Users who are viewing this thread