Best Kept Secret 2018

Van de eerder genoemde mogelijke BKS-headliners valt Nick Cave nu definitief weg; QOTSA was al niet in beeld.

Blijven voorlopig o.a. the National, The War on Drugs, Björk, the XX, LCD Soundsystem en subs als Grizzly Bear, Father John Misty, Fleet Foxes in beeld. Mogelijk dat ook Pinkpop daarvan nog wat wegsnoept (TWOD of the XX bijvoorbeeld?). Gorillaz lijkt mij niet direct een BKS-naam, maar wie weet.

Benieuwd wanneer het antwoord van BKS komt. Aangezien ook Primavera pas half december met namen komt kan het nog even duren.

Van de eerder genoemde mogelijke BKS-headliners valt Nick Cave nu definitief weg; QOTSA was al niet in beeld.

Blijven voorlopig o.a. the National, The War on Drugs, Björk, the XX, LCD Soundsystem en subs als Grizzly Bear, Father John Misty, Fleet Foxes in beeld. Mogelijk dat ook Pinkpop daarvan nog wat wegsnoept (TWOD of the XX bijvoorbeeld?). Gorillaz lijkt mij niet direct een BKS-naam, maar wie weet.

Benieuwd wanneer het antwoord van BKS komt. Aangezien ook Primavera pas half december met namen komt kan het nog even duren.

Kan zijn dat ik teveel fan ben maar Fleet Foxes lijken me absoluut geen sub. Waren vorig jaar nog headliner op DTRH en zijn in hun genre één van de grootste. Ook is Fleet Foxes gewoon veel groter dan een Grizzly Bear/Father John Misty..

DTRH: QOTSA + Nick Cave + Björk
BKS: Gorillaz + LCD Soundsystem + The XX
Pinkpop: Bruno Mars + Foo Fighters + Pearl Jam

The Killers, The National en Massive Attack hebbend dan wel nog geen plaats. (+ The Cure die ook zouden touren blijkbaar)

Processierups wrote:

Kan zijn dat ik teveel fan ben maar Fleet Foxes lijken me absoluut geen sub. Waren vorig jaar nog headliner op DTRH en zijn in hun genre één van de grootste. Ook is Fleet Foxes gewoon veel groter dan een Grizzly Bear/Father John Misty..

Geweldige band, en het concert in TivoliVredenburg was erg mooi. Maar ik zie hen (in tegenstelling tot bijv. The National) niet een groot openluchtpodium headlinen. Ook sub op Roskilde en Mad Cool, maar wie weet....

James wrote:

Processierups wrote:

Geweldige band, en het concert in TivoliVredenburg was erg mooi. Maar ik zie hen (in tegenstelling tot bijv. The National) niet een groot openluchtpodium headlinen. Ook sub op Roskilde en Mad Cool, maar wie weet….

Roskilde & Mad Cool.. Dat zijn wel even twee klappers hè, dat zijn echt majors in tegenstelling tot BKS wat toch een medium-sized festival is, maarja, we zien wel

The Killers, The National en Massive Attack hebbend dan wel nog geen plaats. (+ The Cure die ook zouden touren blijkbaar)

Waar laat je TWOD? Sub op Pinkpop?
Ik verwacht zelf Björk eerder op BKS dan op DTRH. Mogelijk kiest DTRH (net als BKS vorig jaar) voor een kleinere derde headliner, die ze bekendmaken als de kaartverkoop al een tijdje loopt.

neracroft wrote:

Waar laat je TWOD? Sub op Pinkpop?
Ik verwacht zelf Björk eerder op BKS dan op DTRH. Mogelijk kiest DTRH (net als BKS vorig jaar) voor een kleinere derde headliner, die ze bekendmaken als de kaartverkoop al een tijdje loopt.

Ik weet dat iedereen anders denkt maar ik blijf erbij dat TWOD sub is (zelfs als ze 'maar' op BKS staan).

Geen rede om de discussie terug boven te halen ik weet dat ik bijna de enige ben die dat denkt en ik vind het een prachtband 1 van de hoogste op mijn lijstje die ik terug wil zien deze zomer!

Zou me verbazen als Massive Attack niet de laatste positie als headliner op DTRH inneemt gezien de boeking van vorig jaar. Denk dat het voor Björk nog drie kanten op kan gaan, BKS, losse zaalshow in Amsterdam of überhaupt niet in Nederland komende zomer. Kans op Gorillaz is nu wel een stuk groter geworden, zie ze een positie als sub op Pinkpop niet accepteren en zou de derde, dure headliner voor DTRH zijn.

Zou me verbazen als Massive Attack niet de laatste positie als headliner op DTRH inneemt gezien de boeking van vorig jaar. Denk dat het voor Björk nog drie kanten op kan gaan, BKS, losse zaalshow in Amsterdam of überhaupt niet in Nederland komende zomer. Kans op Gorillaz is nu wel een stuk groter geworden, zie ze een positie als sub op Pinkpop niet accepteren en zou de derde, dure headliner voor DTRH zijn.

En ook omdat iemand zei dat hij 'uit goede bron' had vernomen dat QOTSA, Gorillaz en 30STM de subs waren op Pinkpop waar dus niets van aan blijkt te zijn!

Ik vind dit ook wel erg ‘dance-y’ voor BKS hoor. Zie Björk daar ook eerder. En Massive Attack zou logisch zijn voor DTRH toch?
Ben heel benieuwd of we The National nog gaan zien op een NL festival... TWOD lijkt me voor DTRH en BKS gewoon een headliner, maar die zouden ook zomaar op PP terecht kunnen komen.

Heb nog niets over de plannen van Foals voor 2018 gehoord, maar het zou me niets verbazen als dat de verplichte Engelse gitaarband als headliner voor de volgende editie is.

Als ik echt mag kiezen dan graag The Cure + Gorillaz + The National voor BKS hoor.

Maar dat lijkt me niet zo realistisch.

DTRH: QOTSA + Nick Cave + Massive Attack (Ik denk dat ze komen goedmaken voor weinig geld, daarom hebben ze QOTSA kunnen boeken ook.

BKS: The War on Drugs + The National + The XX (ik denk echt dat BKS The XX heeft kunnen boeken dit jaar EN ik heb nog steeds de uitspraak van de organisatie in mijn achterhoofd, dat vroegere subs nu makkelijk headliners kunnen zijn. TWOD heeft het album vh jaar imo)

Pinkpop: Bruno Mars + Foo Fighters + Pearl Jam + LCD Soundsystem (gewoon als sub van Foo Fighters)

LL: Gorillaz, Bjork, The Killers (typische Lowlands acts, ideaal voor in een tent, dus the Cure zou hier dan nog goed bijpassen)

Bjork en Nick Cave op 1 festival. Pfoe. Dan slaat de organisatie denk ik toch wel een beetje de plank mis. Te depri allebei. Dus dat is een no-go.
De kans is groot dat Bjork toch naar BKS komt, traditioneel weer ns een ijslandse act op de condagafsluiting (-> persoonlijk zeg ik: liever niet.)
Dus dan zou je voor BKS krijgen: Bjork; The XX en LCD Soundsystem. Alleen snap ik dan niet waar The National zou passen, of zouden die dan niet headlinen ? Of komt LCD soundsystem toch gewoon niet.

Gorillaz op BKS, dat gaat hem echt niet worden.
The War on Drugs is een grotere kanshebber. TWOD heeft een superCD uitgebracht en heel alternatief Nederland loopt met ze weg.....
Dan heb je toch weer zon beetje de headliners van die eerste poster leak.

De komst van the Cure zou ik ten zeerste toejuichen op BKS, ik kan ALLE nummers op de letter meekwaken. the Cure maakt veel meer bij me los dan een Nick Cave bijvoorbeeld.
Pfff, IK WEET HET NIET MEER ! AL DIE VOORPRET ! :) :)

Moraal van het verhaal: er liggen nog vele opties open wat een pak leuker is dan bv. bij Rock Werchter dit jaar waar het nogal voorspelbaar is wie de volgende en de vorige acts zijn.

All Points East heeft Patti Smith, St; Vincent en Courtney Barnett toegevoegd aan de Nick Cave dag.

Die laatste zie ik heel graag komen, super dat ze Europa doet deze zomer (als het geen exclusieve show is) jammer dat het zonder Kurt Vile is!

Als ik echt mag kiezen dan graag The Cure + Gorillaz + The National voor BKS hoor.

Maar dat lijkt me niet zo realistisch.

Dat zou ik toch ook wel heel erg graag willen! Hoop alleen niet dat er teveel geneuzel geboekt wordt. Iedereen zijn ding hoor, maar Fleet Foxes mag van mij wegblijven. Of ergens in een tent gaan spelen met een goede knaller op het hoofdpodium of in de 2 in hetzelfde tijdslot. Jammer dat Cave, Fink en QOTSA niet komen. Misschien Royal Blood?

Moraal van het verhaal: er liggen nog vele opties open wat een pak leuker is dan bv. bij Rock Werchter dit jaar waar het nogal voorspelbaar is wie de volgende en de vorige acts zijn.
Werchter staat dan ook alleen, in Nederland zijn er 3 grote festivals in dezelfde periode en die moeten alles verdelen. Onvoorspelbaar waar ze in Nederland terecht komen terwijl het in België, meestal een uitgemaakte zaak is.

Leuke namen voor DTRH, maar nog geen reden om de plannen om te gooien wat mij betreft. BKS kan hier nog met gemak overheen met evt The National, TWOD, LCD, Bjork... Jammer van mn Nils Frahm, die kende ik nog niet toen hij de vorige keer op BKS stond en had ik er nu graag gezien. Ben wel echt benieuwd!

Leuke namen voor DTRH, maar nog geen reden om de plannen om te gooien wat mij betreft. BKS kan hier nog met gemak overheen met evt The National, TWOD, LCD, Bjork… Jammer van mn Nils Frahm, die kende ik nog niet toen hij de vorige keer op BKS stond en had ik er nu graag gezien. Ben wel echt benieuwd!

Er is nog zoveel moois op tour inderdaad. Beide festivals kunnen dit jaar goed uitpakken.

Users who are viewing this thread