Best Kept Secret 2017

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Happy New Year! De laatste weekendkaarten voor Best Kept Secret 2017 zijn nú in de verkoop. Dus zorg dat je er snel bij bent als je Radiohead en Arcade Fire komende zomer niet wilt missen! Ondertussen werken we achter de schermen keihard om nog veel meer mooie namen aan de line-up toe te voegen. Daarover binnenkort meer.

2 namen bekend en weekendkaarten bijna uitverkocht. Het Radiohead effect in full force hier. Ik vraag me echt af of de 'dure headliners' + 'uitverkopen voor bekendmaking van de lineup' een groot effect zal hebben op die affiche.

Volgende week namen dan maar? Zo rond Eurosonic?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Daruda wrote:
Happy New Year! De laatste weekendkaarten voor Best Kept Secret 2017 zijn nú in de verkoop. Dus zorg dat je er snel bij bent als je Radiohead en Arcade Fire komende zomer niet wilt missen! Ondertussen werken we achter de schermen keihard om nog veel meer mooie namen aan de line-up toe te voegen. Daarover binnenkort meer.


2 namen bekend en weekendkaarten bijna uitverkocht. Het Radiohead effect in full force hier. Ik vraag me echt af of de ‘dure headliners’ + ‘uitverkopen voor bekendmaking van de lineup’ een groot effect zal hebben op die affiche.

Volgende week namen dan maar? Zo rond Eurosonic?

Verwacht je dat de rest van het affiche aan kwaliteit zal inboeten door het gegeven dat er twee absolute topnamen staan en dat de weekendkaarten bijna zijn uitverkocht? Zou wel jammer zijn dan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
mattman wrote:
Daruda wrote:
Happy New Year! De laatste weekendkaarten voor Best Kept Secret 2017 zijn nú in de verkoop. Dus zorg dat je er snel bij bent als je Radiohead en Arcade Fire komende zomer niet wilt missen! Ondertussen werken we achter de schermen keihard om nog veel meer mooie namen aan de line-up toe te voegen. Daarover binnenkort meer.


2 namen bekend en weekendkaarten bijna uitverkocht. Het Radiohead effect in full force hier. Ik vraag me echt af of de ‘dure headliners’ + ‘uitverkopen voor bekendmaking van de lineup’ een groot effect zal hebben op die affiche.

Volgende week namen dan maar? Zo rond Eurosonic?


Verwacht je dat de rest van het affiche aan kwaliteit zal inboeten door het gegeven dat er twee absolute topnamen staan en dat de weekendkaarten bijna zijn uitverkocht? Zou wel jammer zijn dan.

Ik weet niet wat ik moet verwachten om eerlijk te zijn. Er staan nu twee fantastische maar erg dure namen op de affiche. Ik weet niet of ze een groter budget hebben dan vorig jaar maar een Radiohead kost volgens mij minstens evenveel als Editors, Beck en Jamie XX samen... Pas op: een goede lineup draait volgens mij niet altijd rond de grote namen, maar een paar namen zoals Run The Jewels, Frank Ocean of zelfs Pet hop Boys erbij zou me toch er blij maken, terwijl ook dat best dure acts zijn.

We zien wel. Ik heb anderzijds wel vertrouwen in ze. Misschien gaan ze, nu ze hun 2 droomnamen hebben, helemaal voor een affiche die de geschiedenisboeken in kan.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Je kan het ook zien dat ze nu geen commerciëlere namen zoals Two Door Cinema Club, George Ezra en Macklemore moeten boeken om tickets te verkopen. Ze kunnen zich dus paar richten op kwaliteit en goedkopere kwaliteitsvollere acts boeken in de plaats.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Verwacht je dat de rest van het affiche aan kwaliteit zal inboeten door het gegeven dat er twee absolute topnamen staan en dat de weekendkaarten bijna zijn uitverkocht? Zou wel jammer zijn dan.

Vergeet niet dat 170 euro voor een weekend erg veel is.
De organisatie heeft echt wel budget om deze line-up rijkelijk aan te vullen. Daarnaast kunnen ze het niet maken om nu met een matige dagopvulling te komen terwijl het zo goed loopt.
DTRH zal waarschijnlijk niet verder doorgroeien dit jaar en ik heb er vertrouwen in dat BKS gewoon weer aflevert zoals elk jaar en misschien wel met een betere dagopvulling komt (sterke subs??).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.917
6.150
Vraag me af of er een strategie ook aan zou zitten om eerst BKS en dan DTRH te laten uitverkopen, die early birds vliegen er toch ook de pan niet uit ofwel? Dat DTRH maw anticipeert op de 2 grote namen van BKS en dus zal wachten voor namen te droppen totdat BKS is uitverkocht, want het duurt nu wel heel lang vind ik..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat niet eens zou denk ik, nu zullen ze waarschijnlijk nog wel eventjes wachten tot BKS uitverkoopt inderdaad. Ik denk wel dat het bewust is geweest dat Mojo met Lowlands dit jaar al vroeg met veel (sterke) namen kwamen om zo Lowlands alvast wat tegen BKS te laten opbotsen omdat deze twee festivals nu misschien meer in de zelfde categorie vallen en er voor velen toch jaarlijks maar een keuze is voor één festival in de zomer.

DTRH zal ongetwijfeld begin dit jaar met een aantal leuke namen op de proppen komen en dat zal niet meer heel lang duren denk ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
BKS heeft door de prijsverhoging inderdaad het budget fors vergroot; zeker ruim een half miljoen meer als ik me niet vergis. Daarmee haal je Radiohead nog niet, maar je komt een beetje in de richting.

Denk dat Dtrh juist wel wil doorgroeien. Ze willen in tegenstelling tot vorig jaar dit jaar meer dan 20.000 kaarten verkopen. Vind ook dat het in Beuningen wel heel lang duurt voordat er namen komen. Wat er achter zit? Op uitverkopen van BKS hoeven ze niet meer te wachten lijkt me, nu de weekendkaarten daar bijna op zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Denk dat Dtrh juist wel wil doorgroeien. Ze willen in tegenstelling tot vorig jaar dit jaar meer dan 20.000 kaarten verkopen.

Hebben ze dat ergens in een interview genoemd deze zomer?

Die weten toch ook wel dat ze dit jaar door het uitverkopen van BKS het een stuk moeilijker gaan krijgen. Door de goede verkoop van beide festivals dit jaar viel wel te zien dat er zeker voor beide varianten een markt is in de vroege zomer.
Ik zie DTRH wel rond dit aantal blijven hangen komend jaar. Denk dat het festival vooral zal doorgroeien doordat er elk jaar mensen weer nieuwe vrienden meenemen en niet dat de line-up daadwerkelijk beter zal zijn dan die van vorig jaar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Niet in een interview gezegd. Op de site van dtrh staat dat de eerste 10.000 kaarten 99 euro kosten. De tweede 10.000 kaarten kosten 115 euro. Daarna kosten de kaarten 129 euro.

Dat impliceert dat ze er meer dan 20.000 hopen te verkopen. Terwijl ze vorig jaar aangaven maximaal 20.000 tickets in de verkoop te doen.

Of het ze gaat lukken, dat is een tweede. Dan zullen ze met een heel sterk programma moeten komen. De prioriteit van Mojo lijkt echter vooral bij Lowlands te liggen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Niet in een interview gezegd. Op de site van dtrh staat dat de eerste 10.000 kaarten 99 euro kosten. De tweede 10.000 kaarten kosten 115 euro. Daarna kosten de kaarten 129 euro.

Dat impliceert dat ze er meer dan 20.000 hopen te verkopen. Terwijl ze vorig jaar aangaven maximaal 20.000 tickets in de verkoop te doen.

Oh ja klopt!
Op naar de 25.000 ook voor DTRH dan.

Erg benieuwd naar de eerste lichting. Grote kans op Phoenix/Bon Iver/Fleet Foxes lijkt me.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.917
6.150
Roosevelt zou wel een leuke toevoeging zijn (voor beiden eigenlijk)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Toch maar een combi aangeschaft gisteren. Al haat ik het omdat te doen als er nog maar 2 namen bekend zijn. Maar toch maar het zekere voor het onzekere genomen.

Ik hoop dat het onderstaande van andere festivals zo veel mogelijk doorkomt, dan ziet her er zeer goed uit:

Bon Iver (2 weken vroeger in Spanje)
James Blake (1 week later in Polen)
Kurt Vile & The Violaters (3 weken later in Spanke)
Metronomy (zelfde weekend in Duitsland)
Van Morisson ( 2 weken vroeger in SPanje)
Belle And Sebastian (3 weken later in SPanje)
Frank Turner (1 week later in Duitsland)
King Gizzard & The Lizard Wizard (zelfde weekend in Duitsland)
Whitney (zelfde weekend in Duitsland)
Mac Demarco (2 weken vroeger in Spanje)
Teenage Fan Club (2 weken vroeger in Spanje)
Jimmy Eat World (1 week later in Duitsland)
Descendents (2 weken vroeger in Spanje)
Slowdive (2 weken vroeger in Londen)
Angel Olsen (2 weken vroeger in Spanje)
Maximo Park (1 week later in Duitsland)
Grandaddy (2 weken vroeger in Spanje)
American Football (zelfde weekend in Duitsland)
Japandroids (2 weken vroeger in Spanje)
Thee Oh Sees (2 weken vroeger in Londen)
Ryley Walker (zelfde weekend in Duitsland)
Cigarettes After Sex (zelfde weekend in Duitsland)
The Growlers (2 weken vroeger in Spanje)
Jon Hopkins (2 weken vroeger in Londen)
Foster The People (3 weken later in Spanje)
Against Me! (2 weken vroeger in Spanje)
Nicolas Jaar (zelfde weekend in Spanje)
Kiasmos (3 weken later in Spanje)
Wand (zelfde weekend in Duitsland)
Kevin Morby (2 weken vroeger in SPanje)
Wolf Alice (3 weken later in SPanje)
Pinegrove (2 weken vroeger in Spanje)
Smith Street Band (1 week later in Duitsland)
Heim (zelfde weekend in Duitsland)

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Heel de boel is uitverkocht... met slechts 2 namen op de affiche.

Enkel nog vrijdagkaartjes over (uiteraard).

Indrukwekkend als je weet dat er hiervoor ooit nog maar één losse dag uitverkocht geraakte... na vele maanden.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Inderdaad sterk!

Wow, wat zijn jullie fanatiek dit jaar! Alle weekendtickets voor Best Kept Secret 2017 zijn uitverkocht. Eerder vlogen de dagtickets voor de zaterdag en de zondag de deur al uit. Dat betekent dat er alleen nog dagtickets voor de vrijdag beschikbaar zijn. De verkoop hiervan start zodra we de eerste namen voor deze dag bekend maken.

We zijn jullie super dankbaar voor het grote enthousiasme en vertrouwen. En dat terwijl we nog heel veel moois verwachten aan te kondigen de komende periode. We werken dan ook heel hard aan de rest van het programma, verbeteringen op het terrein en uiteraard zijn er ook weer een aantal nieuwe verrassingen. Stay tuned!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Toch maar een combi aangeschaft gisteren. Al haat ik het omdat te doen als er nog maar 2 namen bekend zijn. Maar toch maar het zekere voor het onzekere genomen.

Een goede zet geweest en just in time!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
neracroft wrote:
Toch maar een combi aangeschaft gisteren. Al haat ik het omdat te doen als er nog maar 2 namen bekend zijn. Maar toch maar het zekere voor het onzekere genomen.


Een goede zet geweest en just in time!

En ligt eraan, ben je eerder op BKS geweest? Als dat zo is en je vond het supertof kan je zonder dat er een naam bekend is wel een ticket kopen ;)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Paddy wrote:
neracroft wrote:
Toch maar een combi aangeschaft gisteren. Al haat ik het omdat te doen als er nog maar 2 namen bekend zijn. Maar toch maar het zekere voor het onzekere genomen.


Een goede zet geweest en just in time!


En ligt eraan, ben je eerder op BKS geweest? Als dat zo is en je vond het supertof kan je zonder dat er een naam bekend is wel een ticket kopen
1f609.svg

Ja hoor, jaar 2 en 3 was ik erbij. Vorig jaar had ik (jammer genoeg) andere verplichtingen.
Maar ik vind het spijtig dat het zo immens populair (lees als druk) zal worden én dat het zo'n pak duurder geworden is. Dat was het (voor mij persoonlijk) niet waard om Radiohead te boeken.

Ook las/zag ik dat het vorig jaar met momenten al heel druk was en dat mijn favoriete stekje (stage THREE) serieus veranderd is.
Vandaar de twijfels, wat me over de streep trok was het feit dat de stormloop voor tickets er ook voor zorgt dat je nadien (moest de line up toch tegenvallen) makkelijk je ticketje kan verkopen
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.468
1.616
Hopelijk laten ze nu door het uitverkopen dit jaar de wat meer 3FM-achtinge namen als the 1975 en Two Door Cinema Club van de affiche en kunnen ze een line-up neerzetten die helemaal naar hun smaak is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken