Best Kept Secret 2017

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Thee Oh Sees zijn vrijdag ook nog toegevoegd aan de line-up van Field Day London. Ook zeer welkom op BKS.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
December: de maand van de lijstjes......

Even een big data analyse losgelaten op dit forum, elke keer als iemand een artiest positief meldt hebik een punt toegenkend. Hier is het resultaat. er is een gefilterd en ongefilterd lijstje. De filters zijn op 'spelen al ergens anders, of onwaarschinlijk voor BKS' en 'hebben al n keer gespeeld op BKS in voorgaande edities'. Dan kom je tot deze twee lijstjes:

ZONDER FILTER:
The XX onwaarschijnlijk
Bon Iver onwaarschijnlijk
Alt-J dubbelop
Run The Jewels
Moderat onwaarschijnlijk
Frank Ocean
Placebo
Elbow onwaarschijnlijk
James Blake dubbelop
The National onwaarschijnlijk
Stone Roses onwaarschijnlijk
Nicolas Jaar
King Gizzard and the Lizard Wizard
Liam Gallagher onwaarschijnlijk
Swans dubbelop
Whitney
Japandroids
Phoenix
Foster The People
Aphex Twin
Bastille
Imagine Dragons
Kaiserchiefs onwaarschijnlijk
The Killers onwaarschijnlijk
The Strokes onwaarschijnlijk


MET FILTER:
Run The Jewels
Frank Ocean
Placebo
Nicolas Jaar
King Gizzard and the Lizard Wizard
Whitney
Japandroids
Phoenix
Foster The People
Aphex Twin
Mac deMarco
Flying Lotus
Warpaint
Local Natives
The Afghan Wigs
Jimmy Eat World
Frank Turner
Marlon Williams
Pond
Angel Olson
Grandaddy
The Kills
Nada Surf
The Temper Trap
Dixon
!!! (Chk Chk Chk)
Grizzly Bear
Mitski
Mando Diao
Maximo Park
Milky Chance
Nothing But Thieves
Phlake


Die met filter lijst is eigenlijk best wel treffend.....'ns kijken hoe goed het publiek op dit forum kan voorspellen.
Van de lijst van artiesten die al een keer zijn geweest zijn james Blake, Mo en RY-X waarschijnlijk wel van de partij. Alt-J hangt echt af vd organisatie of ze die nog een keer laten komen. Eerste keer in 2013 was magisch, tweede keer in 2015 was inspiratieloos. Bastille en Imagine Dragons heb ik er uit gehaald.....ook al zou ik heel graag Imagine Dragons zien....
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Denk dat Alt-J wel kan worden afgeschreven met hun boeking op Lowlands, BKS gaat niet een headliner delen met een ander festival.
 

Kevin VD

Playlistbediener
9 dec 2016
16
0
Ik hoop wel dat ze niet al te lang meer wachten met nieuwe namen. Mss als kerstgeschenk :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Run The Jewels kunnen zowel op Woo Hah als Pitch terecht. Bastille & Imagine Dragons zijn totaal geen acts voor BKS
De rest ziet er wel redelijk goed uit
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Denk dat Woo-Hah een naam als Run The Jewels wal al aangekondigd had. Pitch zou inderdaad ook nog kunnen maar lijkt me ook niet heel waarschijnlijk.
Van die lijst staat Mac DeMarco ook al op Lowlands en Grandaddy staat volgens mij exclusief op Motel Mozaïque.
Van mij mogen ze deze week ook nog wel met namen komen, anders is het denk ik wachten tot 2017.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Een artiest kan toch best op zowel BKS als LL staan? Als het gaat om een naam als Mac DeMarco bijvoorbeeld?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
They are doing a venue show in The Netherlands. I dont think were gonna see them at a dutch festival this year.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Ik heb Ryan Adams nog niet voorbij zien komen hierboven. Het zou mij niet verbazen als hij ook een mooie spot in de TWO krijgt, net als Wilco dit jaar. Ryan komt begin februari met een nieuw album en staat begin juli op NOS Alive & Mad Cool.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb Ryan Adams nog niet voorbij zien komen hierboven. Het zou mij niet verbazen als hij ook een mooie spot in de TWO krijgt, net als Wilco dit jaar. Ryan komt begin februari met een nieuw album en staat begin juli op NOS Alive & Mad Cool.

Zou echt tering tof zijn, verrassing van Werchter 2 jaar terug.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
wanneer nieuwe namen, denken jullie?
ik hoop toch nog wel een aankondiging te krijgen voor het nieuwe jaar, of zit dat er niet in?
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Hugo wrote:
Ik heb Ryan Adams nog niet voorbij zien komen hierboven. Het zou mij niet verbazen als hij ook een mooie spot in de TWO krijgt, net als Wilco dit jaar. Ryan komt begin februari met een nieuw album en staat begin juli op NOS Alive & Mad Cool.


Zou echt tering tof zijn, verrassing van Werchter 2 jaar terug.

Ik heb hem nog niet live gezien, maar lijkt mij zeker een 'must-see'. Mocht tie geboekt worden, dan wordt tie hopelijk niet net voor / overlappend met Radiohead geprogrammeerd. Dan wordt de keuze toch wel lastig...

Overigens ben ik wel benieuwd of iets tegenover Radiohead wordt geprogrammeerd (en zo ja wie). Ik denk dat je al snel een 'Lowlands 2012'-je gaat krijgen: Radiohead trekt zoveel kijkers, dat het bij de andere stages zeer rustig gaat zijn. Bij Lowlands was het toen zo dat o.a. Wilco voor een half lege tent stond te spelen, omdat bijna iedereen bij de Alpha stond voor de Foo's. Overigens lijkt mij het veld voor de ONE groot genoeg om 'alle' bezoekers te kunnen huisvesten.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Neem aan dat tegenover de headliner iets in de Five geprogrammeerd staat, andere podia zal lastig worden door het geluid dat van de One komt.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
2 jaar geleden had ik met nieuwjaar al een flinke playlist op spotify staan.....BKS heeft al genoeg kaartjes verkocht. Ik hoop wel dat ze echt nog in de traditie van BKS een leuke engelse gitaarband laten komen om de vrijdag avond ONE op te leuken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken