Best Kept Secret 2015

Persoonlijk zou ik Royal Blood op BKS een geweldige zet vinden, meer dan welkom!

Voor zover Morrissey staat waarschijnlijk nog in de VS tijdens BKS ( gelekt affiche ), die valt dan dus ook af.

Ik hoop toch echt enorm dat ze The Avett Brothers en SBTRKT gaan programmeren. The Avett Brothers een spot als Belle And Sebastian geven en SBTRKT zoiets als Caribou. Lijkt mij helemaal top, helemaal gezien SBTRKT vorig jaar op Pitch stond die ook echt als een kanshebber.

Ja ach, vorig jaar hadden ze ook The 1975 en George Ezra inderdaad. Royal Blood kan wel komen als naam in 'dat rijtje', maar niet als 'echte BKS-naam'. Voor zover dat begrijpelijk en logisch is.

Ja ach, vorig jaar hadden ze ook The 1975 en George Ezra inderdaad. Royal Blood kan wel komen als naam in ‘dat rijtje’, maar niet als ‘echte BKS-naam’. Voor zover dat begrijpelijk en logisch is.

Ook wel leuk om te zien trouwens. Voordat George Ezra doorbrak op de radio vond iedereen het een prima naam. Was een talentvolle jonge gast die goed muziek kan maken en je hoorde niemand zeggen dat dit geen BKS-naam was of dat hij te commercieel was. Nog geen jaar later heeft hij wel 3fm hitjes en ineens is hij geen BKS-naam meer haha. Vind het overigens ook niet echt passen, maar is wel een opvallende ontwikkeling van zo'n artiest.

Denk dat we Bjork niet terug gaan zien helaas, Primavera had die naam echt niet laten schieten lijkt me zo.

Vorige jaren stonden de headliners van het festival allemaal ook op Hurricane, dus ik denk dat je ze daar dit jaar ook vooral moet gaan zoeken. Placebo en Florence + The Machine lijken me dus grote kanshebbers.
Eind deze maand zal Hurricane, waarschijnlijk net als vorige jaren, de volgende lading grote namen aankondigen, waaruit Best Kept Secret zijn andere headliner(s) zoekt.
Wat dat betreft is er nog weinig om enthousiast van te worden, maar we wachten het af. Nog een week of zoiets voor we meer weten! :)

Nog een week of zoiets voor we meer weten!
Dat roepen we hier helaas al weken lang haha. Maar ik weet niet wat ze bij Friendly Fire allemaal aan het doen zijn, een tijdje terug lieten ze ook al weten begin januari met namen voor Indian Summer te komen.. En daar is ook nog steeds niks van gekomen.

Maar ach, als ze met headliners komen die mij niet interesseren is er altijd wel wat anders leuks. Vorig jaar Night Beats tijdens Franz Ferdinand, Forest Swords tijdens Elbow en ik heb mij goed vermaakt bij Bombay Show Pig en Archie Bronson Outfit tijdens Pixies. In 2013 oa Fuck Buttons tijdens Arctic Monkeys. Genoeg keuze.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij deze post van een paar pagina's terug:
Dat het loont om de vroeg geprogrammeerde bands al te gaan checken en je de hele dag door naar prima, dan wel zeer veelbelovende bands kan kijken. De absolute reden waarom Best Kept Secret zo’n verschrikkelijk fijn festival is.

Dat BKS vooral een festival is waarbij de headliners niet allesbepalend zijn, maar het uiteindelijk draait om het totale programma is zeker waar natuurlijk. Dat is de charme van het festival. Het festival heeft ook geen Muse nodig. Maar ik moet wel zeggen dat de radiostilte argwaan opwekt. Waarom reageert BKS niet op DTRH?

Dat BKS vooral een festival is waarbij de headliners niet allesbepalend zijn, maar het uiteindelijk draait om het totale programma is zeker waar natuurlijk. Dat is de charme van het festival. Het festival heeft ook geen Muse nodig. Maar ik moet wel zeggen dat de radiostilte argwaan opwekt. Waarom reageert BKS niet op DTRH?

Er gaan elders verhalen over Placebo en Death Cab For Cutie. Laatste heeft nog niks bekend dus dat zou eea verklaren.

Klopt, Northside komt morgen waarschijnlijk met Placebo en Death Cab For Cutie. Er stond een video op facebook met hints van afkomst en aantal likes. Kan bijna niet missen.

Death Cab zou een mooie naam zijn, maar om daarvoor nou je aankondiging zo lang uit te stellen..

Zoals ik ook al eerder zei lijkt Placebo wel gegeven. Wat ik er nu van hoor lijkt Death Cab me ook een goede kanshebber, maar ik moet wel eerlijk zijn dat ik het niet helemaal festivalmateriaal vindt. Vier jaar geleden stonden ze slechts in de Melkweg en sindsdien hebben we niks meer gehoord. Ik beschouw mezelf wel als een fan van ze en een album als Narrow Stairs luister ik nog steeds regelmatig, dus zelf juich ik het toe natuurlijk. Maar tenzij hun nieuwe materiaal inslaat als een bom, zie ik ze niet meteen headlinen.

Aan de andere kant deed BKS dit trucje twee jaar geleden ook met Damien Rice. Die was ook compleet van alle radars verdwenen, maar bleek een zeer succesvolle headliner.

Death Cab For Cutie zou wel verrassend zijn, stonden hoog op de geruchtenlijst voor Primavera.

Ik zit eerlijk gezegd op beide bands niet erg te wachten. Hopen op mooie overige namen dan maar...

Typhoon is aangekondigd voor Welcome to the Village en Paaspop. Vorig jaar gaf BKS aan wel hiphop te willen programmeren, maar 1) dat deze acts vaak moeilijk vast te leggen zijn 2) dat ze wel een indie-randje moeten hebben. Is misschien toch wel een kanshebber?

Mag hopen van niet. Heb echt geprobeerd om zn album goed te luisteren maar vind het eigenlijk maar saai :( Run the Jewels zou wel echt super vet zijn!

Denk eigenlijk dat Run the Jewels niet ook nog BKS doet naast Woo Hah, maar zou natuurlijk een welkome naam zijn. Typhoon vind ik dan weer niet iets voor bks. Misschien als een 'publiekstrekker', maar het is geen exclusieve indienaam.

Over Placebo trouwens, die zie ik eigenlijk niet op BKS staan. Placebo heeft alleen al een even grote performance als alle headliners van vorig jaar bij elkaar. Qua muziek zou het wel kunnen. Misschien wat aan de harde kant, maar dat valt met het laatste album wel mee en het is een erg alternatieve band.

Run the Jewels is vannacht ook aangekondigd voor FireFly in de VS. Valt in hetzelfde weekend dus die lijkt mij helemaal uitgesloten nu.

Aan de andere kant deed BKS dit trucje twee jaar geleden ook met Damien Rice. Die was ook compleet van alle radars verdwenen, maar bleek een zeer succesvolle headliner.

Death Cab For Cutie komt kwa grote echt niet in de buurt van Damien Rice hoor. DCFC gaan ze ook echt niet als Headliner programmeren. Maar het is inderdaad een fijne naam voor in een tent.

Edit: Thomas was me voor

Death Cab For Cutie zou ik echt een prachtige naam vinden voor BKS. Denk alleen niet dat die hoger staan als Belle And Sebastian/Interpol als vorig jaar.

Nou ja, maar dat was twee jaar geleden wel anders! Toen was Damien Rice echt minder populair dan Death Cab. Pak er bijvoorbeeld maar een Last.fm-chart bij van NL uit januari 2013. Ook is het natuurlijk zo dat wanneer Death Cab's album verschijnt hun populariteit ook weer zal stijgen, dus ik zou niet helemaal uitsluiten dat ze headliner spelen.

Ik zou het ook opmerkelijk vinden, maar niet ondenkbaar.

Wat Kid zegt, zeker als ze maar paar festivals zouden doen (ze staan bv. immers niet op Primavera) dan zou het me niet verbazen als ze 'hoog' staan.

Users who are viewing this thread