Best Kept Secret 2015

Tja, wie weet hoe het komt. Misschien willen ze bij de eerste lading meteen een grote naam bekend maken, maar zijn de onderhandelingen daarmee nog bezig.

Tja, wie weet hoe het komt. Misschien willen ze bij de eerste lading meteen een grote naam bekend maken, maar zijn de onderhandelingen daarmee nog bezig.

Ze gaan zich hiermee wel in de vingers snijden, aangezien Lowlands ook deze week met namen gaat komen, en die zijn er ook op gebrand BKS een flinke tik te geven. Plus daarna heeft hun grootste concurrent al een paar weken wat nette namen bekend en een interessante early bird. Dus wát het ook is; heel slim lijkt het vooralsnog niet.

Is inderdaad totaal niet slim wat ze daar aan het doen zijn in mijn ogen. Ook mij zijn ze zo langzamerhand aan het verliezen, ze moeten nu wel met iets heel erg goeds gaan komen.

Als ze uiteindelijk nog met een leuk programma komen vind ik het wel prima zo. Wel lekker als het niet uitverkocht is 8-). Tenzij het nadelige gevolgen heeft voor het programma van volgend jaar, uiteraard, maar de goeie acts hoeven niet per se duurder te zijn.

Ik snap ook niet waarom ze niet, toen ze in december inschatten dat ze niet begin januari de namen rond zouden hebben, alvast de ticketverkoop de deur uit hadden gedaan. Na twee jaar hebben ze vertrouwen opgebouwd, een schare volgers die allemaal wel vertrouwen hebben in het festival en de namen die ze programmeren. Hadden ze dat gedaan dan hadden ze alvast heel wat verkocht in plaats van nu veel aan Down the Rabbit Hole te hebben verloren (neem ik toch maar aan) en zometeen ook nog moeten concurreren met Lowlands.

Nu ze lang wachten denk ik ook gewoon dat veel mensen gaan twijfelen of BKS hun affiche wel rond krijgt en of ze niet ondertussen al om zich heen moeten gaan kijken.

Wat de reden ook is, ik ben erg benieuwd naar de marketingstrategie van Friendly Fire. ;) (Maar toch nog meer benieuwd naar die namen!)

ik denk dat het wel mee valt met mensen verliezen aan DTRH. Ik denk dat degene die DTRH overwegen BKS toch nog wel even afwachten. Dadelijk knalt BKS er gewoon met The Strokes, The Black Keys en Noel Gallagher als headliners uit. Dan gaat de kaartverkoop snel genoeg. Zeker als er nog wat andere mooie namen bij komen

Het begint er meer en meer op te lijken dat BKS het doet zoals Coachella en andere Amerikaanse festivals het doen: in een keer alles bekend maken. Met een paar losse eindjes wat meer richting het festival. Ik kan me niet voorstellen dat ze het programma voor minder dan negentig procent rond hebben.

Dat lijkt me nou juist absoluut niet, Horst. Tenzij de organisatie van BKS daar niet helemaal open over is in hun berichtgeving. Op Facebook zeggen ze "Dank voor je enthousiaste bezorgdheid, Ron, maar het komt wanneer het komt. En dat is wanneer wij tevreden zijn met de eerste rij namen Nog even geduld."
Als ze het zouden doen, en daarmee het compleet anders doen dan hun concurrenten - wat op zich prima is - dan hadden ze dat op z'n minst ook wel aangekondigd. "We doen het dit jaar iets anders" of zoiets, zou ik me dan kunnen voorstellen dat ze op de FB zetten. Maar in plaats daarvan is de berichtgeving: het komt wanneer het komt.

Ik denk dat het gegeven 'het anders willen doen dan de anderen' een belangrijke is. Chef PR is toch een beetje een goeroe wat betreft marketing in de muziek. Die is altijd op zoek naar vernieuwing en andere manieren om het verhaal over te dragen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze nog heel veel moeten vastleggen. Als dit zo zou zijn, dan lopen ze erg veel mis en daar zijn ze veel te ervaren voor bij Friendly Fire dan wel Scorpio.

De gedachte is dus groot dat er plots een joekel van een konijn uit de hoge hoed komt. Hoe of wat? Geen idee. Kom dus vooralsnog niet verder dan dat ze plots de hele boel in een keer presenteren. Vergeet niet dat ze vorig jaar begin december al een paar headliners en wat breedte-bands vrijgaven. Die hebben ze nu ook al ongetwijfeld liggen.

@neontiger8

Gallagher staat op Pinkpop, althans, zo werd in het pinkpop forum bevestigd via een bron.

Even een aanvullig, wat wel zou kunnen is Kasabian denk ik? Dan heb je een soort Franz Ferdinand van vorig jaar, wel redelijk "mainstream" maar trekt veel britten. Plaats daar The Black Keys en Ben Howard of Alt J bij en je hebt gewoon 3 headliners die een groot publiek aanspreken

Placebo... Haalde Lowlands vorig jaar nog de neus voor op. En dat kon ik best begrijpen.
Ik vraag me zeer af of BKS daarmee gaan pronken.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>
DCFC en Placebo bevestigd voor Northside, en ook Years and Years daar erbij.

DCFC en Placebo zouden prachtige namen zijn voor BKS, maar ik vraag me af of ze komen ;).

Ik vraag me zo langzamerhand af of er uberhaupt nog iets komt.

Ben Howard iig naar Lowlands, net als Django Django, Bears Den, en nog eea wat ook zomaar hier had kunnen staan.

Eels, The Libertines en Beck, zolang Placebo, Florence en Kasabian maar heel ver weg blijven.

Björk hoeven we niet meer op te tellen ze heeft aangegeven vooral zaalshows te willen doen met haar nieuwe album.

Tot nu toe lijkt BKS voor mij een flop te worden, heel veel prachtige namen die hier hadden kunnen staan zie ik her en der afgesnoept worden. Zonde want heb het er altijd zo naar mijn zin gehad. Maar voor FATM, Kasabian, The Libertines, Placebo of Alt-J ga ik geen kaartje kopen. Misschien eens kijken hoe DTRH is. Ik wacht nog maar even af, maar of ik er nog vertrouwen in heb...

Users who are viewing this thread