Best Kept Secret 2015

Tot nu toe lijkt BKS voor mij een flop te worden, heel veel prachtige namen die hier hadden kunnen staan zie ik her en der afgesnoept worden. Zonde want heb het er altijd zo naar mijn zin gehad. Maar voor FATM, Kasabian, The Libertines, Placebo of Alt-J ga ik geen kaartje kopen. Misschien eens kijken hoe DTRH is. Ik wacht nog maar even af, maar of ik er nog vertrouwen in heb…

Ja hier sluit ik me bij aan. Ik heb op zich wel altijd vertrouwen in de programmering van BKS en heb me al vaak positief laten verrassen door dingen die ik nog niet kende, maar ik wil toch ook wel wat dingen zien waar ik sowieso een kaartje voor zou kopen.
Misschien dat ik dit jaar dan ook maar DTRH ga checken, maar ik zou het wel oprecht jammer vinden want BKS heeft ook een hoge gunfactor en is gewoon een fijn festival.

Want Down The Rabbit Hole heeft een fantastisch programma? Ik snap het niet als je de afgelopen 2 jaar op BKS bent geweest heb je de interessante grote namen (tenzij je een huge patti smith fan bent) al minimaal 1x gezien voor de rest stelt het programma op Goat na ook niet veel voor. Ik snap niet dat wanneer je naar de afgelopen 2 edities kijkt, je nu ineens het vertrouwen in BKS kwijt bent alleen omdat de eerste aankondiging wat langer duurt.

Tot nu toe lijkt BKS voor mij een flop te worden, heel veel prachtige namen die hier hadden kunnen staan zie ik her en der afgesnoept worden. Zonde want heb het er altijd zo naar mijn zin gehad. Maar voor FATM, Kasabian, The Libertines, Placebo of Alt-J ga ik geen kaartje kopen. Misschien eens kijken hoe DTRH is. Ik wacht nog maar even af, maar of ik er nog vertrouwen in heb…

Hoe kan iets al een flop zijn als er nog geen enkele act bekend is?

@Juw, misschien is de line-up voor DTRH niet jouw smaak, maar...
- Glass Animals is een uitstekende en ondergewaardeerde band. Kreeg met hun debuut afgelopen jaar zeer lovende recensies van muziekmagazines als Clash Music, Paste Magazine en NME.
- Andrew Bird is een droomnaam voor een dergelijk festival en zou ook een groot succes zijn geweest op BKS.
- Je vergeet Alabama Shakes en Gaslamp Killer, die zijn echt wel interessant.
- Patti Smith is een legende. Je hoeft geen die-hard fan te zijn om haar muziek te kunnen waarderen. Bovendien is ze exclusief op DTRH.
- Damien Rice heeft nu wel nieuw materiaal.

Ik kan niks zeggen over hoe de line-up van DTRH zich nog ontwikkelt, want wie weet komt er niks interessants meer bij, maar de line-up tot nu toe is mijns inziens gewoon erg veelbelovend. En zeker beter dan elk ander NLs festival tot nu toe.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de line-up van BKS niet beter wordt, maar daar valt nu gewoon barweinig over te zeggen.

(Als alt-J én DCFC nou naar BKS komen, dan wordt het wel erg interessant!)

Dan zou ik mijn ticket voor zondag a.s. kopen als ik jou was. €99 is een koopje. Ik wacht ondertussen rustig de eerste aankondiging van BKS af.

@Mynoseknows. Tsja, dat weet ik dus nog niet zo zeker, vanwege de uitstekende programmeringen van BKS de afgelopen jaren. ;) In ieder geval vind ik het onterecht dat DTRH wordt afgekraakt op een prachtig eerste rijtje namen.

@Mynoseknows. Tsja, dat weet ik dus nog niet zo zeker, vanwege de uitstekende programmeringen van BKS de afgelopen jaren.
icon_wink.gif
In ieder geval vind ik het onterecht dat DTRH wordt afgekraakt op een prachtig eerste rijtje namen.

Dat is zeker onterecht. Prima rijtje inderdaad, en ik ben er van overtuigd dat DTRH een prima programma neer gaat zetten. BKS een flop, omdat de namen wat later komen? Onzin. De ervaring leert dat BKS een beter dagprogramma neer (kan) zet(ten) dan DTRH, dus dat hier wordt gesuggereerd dat BKS een flop wordt omdat er nog geen namen gebracht zijn vind ik redelijk ver gaan.

Bijna alles wat op dtrh staat heb ik gezien of had ik al kunnen zien de laatste 2 jaar. Dus dat is voor mij niet echt een optie. Als bks met (voor mij) saaie headliners komt (kasabian/placebo/noel gallagher/black keys) dan kan ik de spannende namen ook wel bij motel mozaique zien voor minder geld. Die hebben nu ook een heel aantrekkelijk programma... ik hoop echt dat bks met wat moois komt want het is gewoon een supertof festival

Ik hoopte enorm op Ben Howard op BKS. Kunnen we dat nu al uitsluiten of niet?

Ik denk het wel. Hij zal niet door twee festivals gehaald worden die allebei zo'n hoge spot voor hem in gedachte hebben.

Django Django zie ik eventueel nog allebei staan. Maar Ben Howard lijkt me gewoon headliner voor lowlands, die staat niet op BKS.

Dat op DTRH veel namen staan die al op BKS stonden kopt zeker, maar hierbij komt dat dit voor mij een totaal onbekend festival is. Andere sfeer, terrein etc. daar ben ik ook wel benieuwd naar. En Goat staat er en die moet ik echt nog eens zien.

Maar oke flop roep ik nu inderdaad te vroeg, maar ik krijg er gewoon steeds minder vertrouwen in als ik zie wat er had kunnen staan maar er dus naar alle waarschijnlijkheid niet zal staan zoals bijvoorbeeld Ben Howard. Ik kom niet naar BKS voor de headliner, maar toch is een wat grotere aansprekende naam nodig om mij en vele andere over de streep te trekken. Vorig jaar was bijvoorbeeld Interpol waardoor ik echt dat van JA nu moet ik zeker weer gaan.

Verder is BKS ook veel ontdekken. Zo heb ik door de jaren heen Wild Beasts, I Am Oak, Caribou, Deap Valley, Roosevelt, To Kill A King, Swans, Fuck Buttons, Temples, Circa Waves, Skaters en ga zo maar door ontdekt op BKS. Maar dit waren vooraf geen namen die mij naar het festival toe trokken. Daarom hoop ik nog enorm op een naam die mij nog gaat lokken en dan denk ik aan een Ben Howard, DCFC, The Black Keys. De andere headliners die rondgaan zouden voor mij gewoon een enorme teleurstelling zijn en daarom spreek ik van een fop voor mij persoonlijk.

Had ergens gelezen dat Gallagher op Pinkpop zal staan.. weet niet van welke bron dat komt. Alt-J en The Black Keys zouden voor mij fijne headliners zijn. Verder laat ik me graag verrassen. Al begrijp ik de kritiek heel goed dat het vertrouwen verdwijnt als er zo lang radio stilte is. Als festivals zo erg moeten concureren is het naar mijn idee niet slim om andere festivals (zoals DTRH en LL) rustig op hun gemakkie tickets laten verkopen.. bij elke actie van een concurent gelijk een tegen reactie zou slimmer lijken. Maargoed..wat weet ik er nou van haha

The National speelt in mei in Spanje. Zou zo ook maar eens een mooie BKS-headliner kunnen zijn.

The National speelt in mei in Spanje. Zou zo ook maar eens een mooie BKS-headliner kunnen zijn.

Precies, maar wat ik me afvraag is of het een tour gaat betreffen. Wie weet is dit een eenmalige show oid. Ik zie namelijk het album niet zo gauw droppen voor de zomer. Van mij mogen ze.

Ik durf niet op de National te hopen, volgens mij zijn die met hun nieuwe album bezig. Zou wel fantastisch zijn. En nee, ik geloof ook niet dat BKS een flop wordt hoor. Ik sloot me vooral aan bij het gegeven dat ik persoonlijk voor Placebo, Kasabian en Florence geen kaartje ga kopen. Ik heb inderdaad ook superveel vertrouwen in de voor mij onbekende programmering - veel meer dan bij festivals als Lowlands of Down the Rabbit Hole - ik heb ook BKS altijd te weinig tijd om te chillen met een biertje in het gras omdat ik dan iets mis wat ik wel had willen zien :P. Ik hoop gewoon toch ook op minimaal 1 mooie naam omdat ik denk ik de onbekende dingen ook nog wel op iets als Le Guess Who of MM zou kunnen checken. Het is ook vooral gewoon frustratie, ik ben al wekenlang zo benieuwd!! :p
Maar BKS is superfijn, helemaal mijn type festival waarbij vooral gefocust wordt op kwaliteitsmuziek en niet zozeer op nevenactiviteiten :).

Modest Mouse kondigt net een optreden op 17 juli aan in Amerika, dan zal firefly ook wel kloppen... Wanneer die toch een keer naar Nederland/Europa gaan komen...

Ja, vind ik ook niet zo'n slimme zet geweest. Misschien toch een bump in the road die ze niet hadden ingeschat...

Het duurt inderdaad lang, maar ik heb er nog steeds vol vertrouwen in dat de line-up van BKS stukken beter zal zijn dan die van DTRH. Vorig jaar was dat al zo, en ook dit jaar zijn de eerste namen van DTRH niet heel overtuigend. Het klopt inderdaad dat er voor BKS al veel interessante namen naar Lowlands en andere festivals/concerten zijn gegaan. Ik verwacht wel meer standaard Headliners als Kasabian,Black Keys of Placebo maar wie weet zit er nog een leuke verassing bij. Elke dag hoeven we er weer eentje minder te wachten :).

Ik hoopte zooo op Modest Mouse. Die heb ik nog nooit gezien en staan hoog op mijn lijstje. Had eigenlijk wel een beetje gehoopt dat die er vanwege de afzegging dit keer wel inzaten...

Users who are viewing this thread