Best Kept Secret 2015

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Gorillaz is echt praktisch onmogelijk, helaas! Die komen pas in 2016 met een nieuw album en de liveshows kosten altijd veel gedoe om te organiseren. Jonny Greenwood tourt nog tot juli, dus Radiohead lijkt me inderdaad geen kans maken.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Iets wat nog niet vaak voorbij is gekomen: Smashing Pumpkins. Denk dat Pinkpop dat niet snel nog een keer zou doen (eerste reunietour was prima, maar daarna hebben ze niet echt de massa meer weten te bereiken). Hebben nieuw album. Doen in het voorjaar Lollapalooza (Zuid-Amerika) en Soundwave (Australië). Wellicht dat Roskilde ze morgen als eerste 'mag' droppen?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Iets wat nog niet vaak voorbij is gekomen: Smashing Pumpkins. Denk dat Pinkpop dat niet snel nog een keer zou doen (eerste reunietour was prima, maar daarna hebben ze niet echt de massa meer weten te bereiken). Hebben nieuw album. Doen in het voorjaar Lollapalooza (Zuid-Amerika) en Soundwave (Australië). Wellicht dat Roskilde ze morgen als eerste ‘mag’ droppen?

Opzich aardig inderdeaad, maar ik zie Smashing Pumpkins niet als een band die festivals ervan kan weerhouden namen te lossen. Als BKS ze überhaupt als headliner wil zie ik ze echt niet in die positie. Het is toch meer vergane glorie, en ook niet echt een naam waar je als BKS een klapper mee kunt maken of iets in die richting.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Opzich aardig inderdeaad, maar ik zie Smashing Pumpkins niet als een band die festivals ervan kan weerhouden namen te lossen. Als BKS ze überhaupt als headliner wil zie ik ze echt niet in die positie. Het is toch meer vergane glorie, en ook niet echt een naam waar je als BKS een klapper mee kunt maken of iets in die richting.

Ik zie ze alleen als Headliner komen eigenlijk. Ik denk ook niet dat dit de naam is die BKS tegenhoud om namen te lossen.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik heb zelf nog een stille hoop dat PJ Harvey binnenkort de tourdata voor haar nieuwe album aankondigt! (Zou een mooie subheadliner voor dit festival zijn, zoals Belle & Sebastian vorig jaar)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Iets wat nog niet vaak voorbij is gekomen: Smashing Pumpkins. Denk dat Pinkpop dat niet snel nog een keer zou doen (eerste reunietour was prima, maar daarna hebben ze niet echt de massa meer weten te bereiken). Hebben nieuw album. Doen in het voorjaar Lollapalooza (Zuid-Amerika) en Soundwave (Australië). Wellicht dat Roskilde ze morgen als eerste ‘mag’ droppen?

oeh met Mark Stoermer, dan ga ik toch een dagticket overwegen(f*&k de tentamens XD)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
The Smashing Pumpkins zou ik graag nog wel eens willen zien en zou een welkome aanvulling zijn. Maar ik denk niet dat die headliner zullen zijn toch? Ook zullen die zeker niet de macht hebben om een aankondiging tegen te houden.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Thom Yorke lijkt me eerder gezegd sterk. Een ander festival, Primavera bijvoorbeeld, zou 'm dan allang gehad hebben, toch? Zou wel geniaal zijn hoor, daar niet van!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Of Thom Yorke doet een surprise DJ-set zonder dat iemand het weet of hij speelt samen met Atoms for Peace. En het lijkt me heel sterk dat die bij elkaar komen als er een radiohead album in de maak is. Maar als die bekendmaking echt van een naam afhangt ben ik wel heel benieuwd.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Of Thom Yorke doet een surprise DJ-set zonder dat iemand het weet of hij speelt samen met Atoms for Peace. En het lijkt me heel sterk dat die bij elkaar komen als er een radiohead album in de maak is. Maar als die bekendmaking echt van een naam afhangt ben ik wel heel benieuwd.

Het was ook niet een heel serieuze gedachte van mijn kant, maar aangezien hij nog niks gedaan heeft na z'n laatste album en de halve band ook al tourt is een solo-dingetje ook weer niet zo heel ver gezocht.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Aangezien Alt-j nog niet voor Lowlands en Pinkpop zijn aangekondigd kunnen we er rustig van uitgaan dat ze op BKS staan dit jaar.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Aangezien Alt-j nog niet voor Lowlands en Pinkpop zijn aangekondigd kunnen we er rustig van uitgaan dat ze op BKS staan dit jaar.
Misschien nog een kans dat Friendly Fire ze op Indian Summer zet. Kleine kans denk ik, maar ik hoop dat ze die ergens anders dan op BKS zetten. Ook daar hebben ze beloofd in januari met namen te komen dus dat wordt ook wel eens tijd. En daar verwacht ik nou geen wereldschokkende namen ofzo :')
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Misschien nog een kans dat Friendly Fire ze op Indian Summer zet. Kleine kans denk ik, maar ik hoop dat ze die ergens anders dan op BKS zetten.

Deze uitspraak had ik totaal niet bij jou verwacht John, ik dacht dat jij BKS ook wel een tof festival vond.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En dan als headliner voor Stage Two? Of (sub)headliner?
Bij Alt-J zou ik het echt niet weten :p. 3 maanden geleden zou ik nog hebben gezegd maximaal headliner van Stage 2, maar opeens wilt iedereen kaartjes voor hun shows & staan ze overal zeer hoog op het affiche.

Zeker geen stage 2, verwacht ze als Headliner. Kleine kans dat een act die de HMH uitverkoopt sub gaat zijn.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Deze uitspraak had ik totaal niet bij jou verwacht John, ik dacht dat jij BKS ook wel een tof festival vond.
Dat vind ik ook zeker. Maar Alt-J is nou niet helemaal de naam waar ik op zit te wachten als headliner. :p
Misschien wat onhandig neergezet van mij.

En ik vind het eigenlijk nog steeds niks voor BKS om in hun korte bestaan 'grote' namen op herhaling te laten komen.

Edit:
097e660766d73f050862c2a47f9dd5c8.png
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
En ik vind het eigenlijk nog steeds niks voor BKS om in hun korte bestaan ‘grote’ namen op herhaling te laten komen.

Edit:
097e660766d73f050862c2a47f9dd5c8.png

Vroeg of laat kunnen ze ook niet anders, zo zitten de tour- en albumcycli nu eenmaal in elkaar tegenwoordig. Kijk maar eens hoeveel bands vanop BKS of RW '13 en '14 nu met een nieuw album/tour op de proppen komen. Als ze competitief willen blijven tegenover DTRH, Pinkpop en Lowlands zullen ze af en toe moeten zwichten voor herhalingen.

Die communicatie heeft overigens echt niet zo'n positieve ondertoon, of ligt dat aan mij?
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Het woord 'begrip' is niet zo positief in combinatie met 'achter de schermen werken we keihard'. Dat klinkt toch als heel iets anders dan een grote naam afwachten, hoor!

En ik moet verder zeggen dat ik over het algemeen geen probleem ermee heb als festivals artiesten opnieuw programmeren. Maar dan wel met de voorwaarde dat ze een nieuwe show hebben. Franz Ferdinand moet dus voorlopig niet meer uitgenodigd worden, maar alt-J kan wel hoor!

(Met twee albums op zak ben je toch een hele andere band dan voorheen)
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Ja, het klinkt niet geruststellend, hè... Alsof ze het dus echt gewoon moeilijk hebben. Niet zo van "We kunnen nog niets bekendmaken, maar we zijn het wachten waard."
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken