Best Kept Secret 2015

Kan het zijn dat de headliner waar BKS op moest wachten Ben Howard is?

Vast niet. Ben Howard is niet echt een heel bijzondere naam ofzo, geen naam die een festival 'exclusief als eerste wil aankondigen'. Het was ook wel duidelijk dat hij ging touren deze zomer met een nieuwe plaat. Ik ben toch heel nieuwsgierig naar wat Primavera heeft vanavond.

<div class="d4p-bbt-quote-title">thomas Heijligers wrote:</div>
Kan het zijn dat de headliner waar BKS op moest wachten Ben Howard is?

Vast niet. Ben Howard is niet echt een heel bijzondere naam ofzo, geen naam die een festival ‘exclusief als eerste wil aankondigen’. Het was ook wel duidelijk dat hij ging touren deze zomer met een nieuwe plaat. Ik ben toch heel nieuwsgierig naar wat Primavera heeft vanavond.

Zie ik best gebeuren hoor. Bovendien is hij met dat nieuwe album ook een stuk populairder onder het BKS publiek dan het Pinkpoppubliek. Ben Howard lijkt me een logische headliner voor BKS.

Primavera namen zijn zo goed als gelekt, al zegt dat natuurlijk niks.
Als BKS; Ben Howard, Black Keys, en The Strokes heeft, heeft het toch goede headliners voor een breed publiek.

Zie ik best gebeuren hoor. Bovendien is hij met dat nieuwe album ook een stuk populairder onder het BKS publiek dan het Pinkpoppubliek. Ben Howard lijkt me een logische headliner voor BKS.

Headliner wel, maar niet de headliner waar BKS mee moest wachten om hem aan te kondigen. Rock Werchter heeft echt niet het recht opgeëist om hem als eerste aan te kondigen. Dat ze uiteindelijk misschien met Howard komen omdat de spoeling dunner is, en omdat hij inderdaad headlinerwaardig is, is een ander verhaal.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Headliner wel, maar niet de headliner waar BKS mee moest wachten om hem aan te kondigen. Rock Werchter heeft echt niet het recht opgeëist om hem als eerste aan te kondigen. Dat ze uiteindelijk misschien met Howard komen omdat de spoeling dunner is, en omdat hij inderdaad headlinerwaardig is, is een ander verhaal.

Klopt. Ik dacht dat je Howard niet op BKS zag staan, maar ze zullen voor hem inderdaad niet wachten.

Aah zo! Maar dan is het ook dubieus van BKS dat ze zeggen dat ze zo snel mogelijk, en als ze namen hebben er ook direct mee komen…

Ja klopt, maar ze zullen, zeker als de spoeling wat dun is, toch eerst ook willen bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ben Howard is een prima headliner, maar geen naam om nu een klapper mee te maken. Ze zullen denk ik eerst een pakketje namen vast willen leggen(zoals vorig jaar) met misschien een of twee headliners en wat namen voor daaronder. Wat de exacte reden is weet ik natuurlijk ook niet, maar na vanavond 8u zullen ze niet lang meer op zich laten wachten.

Volledige lineup van Primavera is ondertussen gelekt. Geen Bjork, wel Belle & Sebastian en wat kleinere namen.

Belle & Sebastian zal niet op herhaling komen.

Verwacht als headliners nu: Black Keys - Ben Howard - als derde Faith No More/The Strokes

Daarbij zie ik overigens nog komen: Tyler The Creator, Iceage, Jungle, Jose Gonzales, Ride, Tora, Alt-J, Sun Kill Moon, Twin Shadows, Soak, Panda Bear, Eels

Leak klopte, met inderdaad wat aanvulling (zie: http://forum.festileaks.com/topic/primavera-sound/page/3/#post-67248)

Officiele bekendmaking: https://www.youtube.com/watch?v=qgT3edTyefg

B75bR-nCEAA3tb2.jpg:large

De affiche van Primavera laat in ieder geval goed zien dat de Best Kept Secret-dagen weer lekker lang worden.

Dat het loont om de vroeg geprogrammeerde bands al te gaan checken en je de hele dag door naar prima, dan wel zeer veelbelovende bands kan kijken. De absolute reden waarom Best Kept Secret zo'n verschrikkelijk fijn festival is.

Jett Rebel, Kensington, Sleater Kinney… Stromae?”

Hahahaha…

Sleater-Kinney is facking baas, beter komen die wel naar BKS. Denk dat dat ook wel een realistische wens is.

O en ze staan ook in Paradiso zie ik, misschien toch de moeite waard om heen de gaan :p

Op twitter worden mensen ook steeds onrustiger :p.
Zag zojuist deze tweet voorbij komen:

“Gokjes voor @BKSfestival : Black Keys, Ryan Adams, Antony, FKA Twigs, Run the Jewels, Jett Rebel, Kensington, Sleater Kinney… Stromae?”

Hahahaha…

Ach, daar 'trapte' Festileaks ook in, gaat gewoon puur om hun Facebook header. Daar staan acts waar ze boekingen voor doen, en omvat het gros van die acts.

Users who are viewing this thread