[BE] Pukkelpop 2016

Qua grote namen is volgens mij duidelijk wie wie de bovenhand heeft tussen de 2.. Voor mij kun je moeilijk een vergelijking maken tussen de 2 omdat Lowlands geen 8 podia moet vullen zoals Pkp dat moet en je dus ook meer de kans hebt om dingen te zien die elders niet te zien zijn of of nognnogniet zijn opgepikt door het bredere publiek..
Pkp programmeert ook meer en meer dance acts waarbij het niet blijft tot boiler of dancehall maar vaak ook castello en natuurlijk mainstage zo'n acts over de vloer krijgen wat volgens mij jullie keuzes zal beïnvloeden ik namen zoals Mastodon lees..
Volgens mij is het zeer close en moet moetje rekening houden met het feit dat disclosure of bv the last shadow puppets niet eens veel aanspraak meer maakten op een plaatsje in die line up door werchter

Qua grote namen is volgens mij duidelijk wie wie de bovenhand heeft tussen de 2.. Voor mij kun je moeilijk een vergelijking maken tussen de 2 omdat Lowlands geen 8 podia moet vullen zoals Pkp dat moet en je dus ook meer de kans hebt om dingen te zien die elders niet te zien zijn of of nognnogniet zijn opgepikt door het bredere publiek..
Pkp programmeert ook meer en meer dance acts waarbij het niet blijft tot boiler of dancehall maar vaak ook castello en natuurlijk mainstage zo’n acts over de vloer krijgen wat volgens mij jullie keuzes zal beïnvloeden ik namen zoals Mastodon lees..
Volgens mij is het zeer close en moet moetje rekening houden met het feit dat disclosure of bv the last shadow puppets niet eens veel aanspraak meer maakten op een plaatsje in die line up door werchter

Qua aantal podia is er nauwelijks verschil hoor, Lowlands heeft 7 echte muziekpodia (en nog 3 'stages met cabaret, lezingen en film;), en Pukkelpop heeft eigenlijk 7,5 muziekpodia. (In wablief is ook veel cabaret toch?)

Qua aantal podia is er nauwelijks verschil hoor, Lowlands heeft 7 echte muziekpodia (en nog 3 ‘stages met cabaret, lezingen en film;), en Pukkelpop heeft eigenlijk 7,5 muziekpodia. (In wablief is ook veel cabaret toch?)

Misschien in de vroege middag is er wat cabaret, maar wordt toch grotendeels gewoon optredens geboekt.

Wat het verschil tussen LL en PKP betreft, is dat natuurlijk mijn mening (daar gaat het in een forum ook over dacht ik), maar LL heeft voor mij heel wat mooie aantrekkelijke namen, terwijl die voor mij op PKP echt heel beperkt blijven. Zoals ik eerder al had gezegd, ik vond de line-ups van Pukkelpop tot enkele jaren terug, altijd heel sterk. Daarom dat ik het net zo jammer vind dat PKP meer en meer de kaart van de populaire bands gaat trekken, veel naar de dance uit gaat met z'n grote namen, maar de echte grote toppers (The Cure, Massive Attack, Muse, ...) niet boekt.

Op zich kan je het de organisatie ook niet zo heel erg kwalijk nemen, als je ziet dat er in de namiddag in 2015 op de main stage met Sigma een volle weide staat, en dan met een (mooie - voor discussie vatbaar) headliner als Linkin Park, minder volk hebt. Ik heb dacht ik 9 edities van Pukkelpop meegemaakt, het feit dat ik de laatste jaren steeds minder (en dit jaar zeker) overtuigd ben van de line-ups, heeft echt wel te maken met een verandering in programmatie. Wat mij betreft geen goede verandering.

Maar goed, met 4 dagen Werchter zal ik op muzikaal vlak wel genoeg aan mijn trekken komen. Ik wens iedereen die naar Pukkelpop gaat heel veel plezier toe, uiteraard. En ik leef op hoop: misschien komt Pukkelpop volgend jaar gewoon met een killer-line-up. Wie zal het zeggen :-)

Wat voor namen verwachten jullie op de pre-party woensdag? Als ze de pre-party van Dour (met Netsky) willen evenaren, zullen ze toch erg hun best mogen doen.
Vorig jaar met Soulwax was het zeker degelijk, maar in 2014 en 2013 stelde de pre-party nog niet veel voor.

Stel dat er een naam door RIhanna aan de kant geschoven werd, is er dan een kans dat we die woensdag zien? Skrillex/Jack ü zou legendarisch zijn.

pré party met Brian Fallon?
Staat 17 aug en 20 aug op hun site. http://thebrianfallon.tumblr.com/live

Wat voor namen verwachten jullie op de pre-party woensdag? Als ze de pre-party van Dour (met Netsky) willen evenaren, zullen ze toch erg hun best mogen doen.
Vorig jaar met Soulwax was het zeker degelijk, maar in 2014 en 2013 stelde de pre-party nog niet veel voor.

Stel dat er een naam door RIhanna aan de kant geschoven werd, is er dan een kans dat we die woensdag zien? Skrillex/Jack ü zou legendarisch zijn.
Soulwax Radio zal volgens mij gewoon weer de dancehall verzorgen hoor, die touren weer dacht ik dus ik zie geen probleem? Jack Ü is met het beleid van PKP headliner van een dag lol.. Reken daar maar niet meer op..

Punklegendes NOFX en Marky Ramone's Blitzkrieg komen Pukkelpop op stelten zetten. Dansbenen kunnen losgegooid worden op Miike Snow, Gnash en The Avener. Ook ex-Hotshot Anne-Marie tekent present. En ook Julia Holter, Bibi Bourelly, Let's Eat Grandma, Twin Atlantic en Weval zijn erbij.

Paar leuke namen erbij. Maar de aankondiging doet me tegelijk weinig omdat de beste namen (NOFX en Julia Holter) al een tijdje bekend waren.

Er zijn een paar leuke namen bij, maar weet iemand wie de headliner zou kunnen zijn voor de shelter op zaterdag?
Ik zie thrice staan en biffy clyro. Maar Thrice is mss te klein en Biffy clyro is misschien mainstage of marquee materiaal.
Toen ik zag dat NOFX nog kwam dacht ik dat die op zaterdag zou komen maar nu heb je bv opo vrijdag al at the gates en wat ik eerst dacht als headliner Opeth. En nu is blijkbaar NOFX de headliner als ik logisch nadenk. :) Misschien nog een grote naam last-minuterbij zoals In flames vorig jaar?

Ik zie deze bands in The Shelter spelen:

Donderdag: Beach Slang - Clutch - The Front Bottoms - State Champs - Good Charlotte - Mastodon - Neurosis. {Vorig jaar stonden er op donderdag 9 bands in The Shelter]

Vrijdag: At the Gates - Comeback Kid - Deez Nuts - Mutoid Man - Stick to Your Guns - Sleeping With Sirens - Opeth - Refused - NOFX. [Vorig jaar stonden er op vrijdag 8 bands in The Shelter, na afzeggen van Mastodon. Oorspronkelijk 9 dus]

Zaterdag: All Them Witches - DEAD! - Our Last Night - VANT - Defeater - Graveyard - Marky Ramone's Blitzkrieg - Thrice [Vorig jaar stonden er op zaterdag 8 bands in The Shelter]

Namen als Brian Fallon, Biffy Clyro, King Gizzard, Henry Rollins, Eagles of Death Metal en Wolfmother zie ik eerder op andere podia spelen.

Die vrijdag ziet er qua harde namen echt fantastisch uit: NOFX, Refused, Opeth, STYG en Comeback Kid! Ook heel erg happy met Mastodon, Neurosis, The Front Bottoms, Beach Slang, Defeater, Marky Ramone en Graveyard.

Zou Good Charlotte niet eerder mainstae materiaal zijn? Ben toch benieuwd wie shelter headliner zou zijn. Wie weet wordt dat nog bekend gemaakt. Bij de lading Belgen komen er nog wel wat rock of alternatieve acts en vorig jaar was er nog een metalcore achtig bandje de marquee een't openen dus wie weet krijgen nog wel iets leuks :)

Vrijdag: At the Gates – Comeback Kid – Deez Nuts – Mutoid Man – Stick to Your Guns – Sleeping With Sirens – Opeth – Refused – NOFX. [Vorig jaar stonden er op vrijdag 8 bands in The Shelter, na afzeggen van Mastodon. Oorspronkelijk 9 dus]

Ik denk dat je Opeth hier te laag plaatst, ik verwacht ze gewoon zoals in 2013 terug als Shelter headliner (heerlijk optreden toen, met o.a. akkoestische versie van Demon of the Fall!). Ik denk eerder Refused - Nofx - Opeth. Eventueel zelfs Nofx in de namiddag op main stage, zoals Pennywise ook al Shelter headliner is geweest en namiddag main stage act. Of zelfs later op de avond in de Marquee kunnen die spelen. Hoe dan ook zie ik Opeth niet voor minder dan een headline spot in de Shelter.

Wat Good Charlotte betreft: ik denk vroege middag op de main stage.

Ik moet toegeven: de shelter heeft wel mooie namen dit jaar, maar vind het echt spijtig dat ze volledig de mist in gaan met de grote kleppers.

Ik bedoelde dus wie shelter headliner zou zijn voor zaterdag ipv shelter headliner.
Als ze NOFX niet in the shelter plaatsen dan maar in de marquee zodat ze niet kunnen clashen.
Het ene moment zou ik me kunnen vervelen op pukkelpop en het ander moment zoals vorig jaar zetten ze halestorm the offspring en raketkanon tesamen :s pfff
Ik hoop dat ze dit jaar minder rock / gitaaracts laten clashen en in plaats daarvan sommige dingen in de marquee of club of wablief zetten wanneer het niet of bijna niet clasht

Gloeilamp wrote:
Vrijdag: At the Gates – Comeback Kid – Deez Nuts – Mutoid Man – Stick to Your Guns – Sleeping With Sirens – Opeth – Refused – NOFX. [Vorig jaar stonden er op vrijdag 8 bands in The Shelter, na afzeggen van Mastodon. Oorspronkelijk 9 dus]

Ik denk dat je Opeth hier te laag plaatst, ik verwacht ze gewoon zoals in 2013 terug als Shelter headliner (heerlijk optreden toen, met o.a. akkoestische versie van Demon of the Fall!). Ik denk eerder Refused – Nofx – Opeth. Eventueel zelfs Nofx in de namiddag op main stage, zoals Pennywise ook al Shelter headliner is geweest en namiddag main stage act. Of zelfs later op de avond in de Marquee kunnen die spelen. Hoe dan ook zie ik Opeth niet voor minder dan een headline spot in de Shelter.

Wat Good Charlotte betreft: ik denk vroege middag op de main stage.

Ik moet toegeven: de shelter heeft wel mooie namen dit jaar, maar vind het echt spijtig dat ze volledig de mist in gaan met de grote kleppers.

Was niet echt op volgorde hoor. Opeth zal inderdaad wel headlinen ;)

Hm.. gewoon even een gedachte maar denken jullie dat de programmatie van bv The Shelter of Wablief in de toekomst minder en minder aandacht zal krijgen? Als je kijkt naar het aantal dance gerelateerde acts dat ook dit weer de kop op steekt en waarbij het vaak niet alleen blijft tot Boilerroom of Dancehall maar ook op Mainstage en Castello al vaker deze soort acts staan geprogrammeerd.. Als ik kijk naar de comments deze week naar de vraag van een fanpage naar wie mensen nog graag zien geprogrammeerd staan (wat een zin lol) zie ik echt wel 2 tegenpolen.. Langs de ene kant heb je mensen die massaal namen als Muse, Blink-182, RHCP, Sigur Ros, Arcade Fire, Pearl Jam en langs de andere kant zie ik Major Lazer, Troye Sivan, Zara Larsson, Panic! At The Disco, Sia, Jason Derulo, Kygo .. ..

Vanaf het moment dat je begint over Major lazor, vanaf die (ik denk voor mij persoonlijk mindere) acts heb ik van bijna nog geen enkele groep gehoord. (alweer lol, wat een zin :p )
Maar zet Panic! at the disco toch maar bij de alternatieveRE leukeRE acts denk ik :)

Iemand beweert 'betrouwbare bronnen' te hebben die zeggen dat Marky Ramone de Shelter afsluit op zaterdag.

En ik verwacht dat ofwel NOFX ofwel Refused 's namiddags op Main Stage zal staan. Lijkt me sterk dat én NOFX én Refused én Opeth op hetzelfde podium terecht komen, want dan gaat minstens een act vrij laag staan in verhouding tot hun grootte.

2 nieuwe podia voor opkomend talent

https://www.facebook.com/pukkelpop/posts/10153573490834249

Lijkt me wel een leuke toevoeging!

Users who are viewing this thread