[BE] Pukkelpop 2016

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
mattman wrote:
Wat een gemakzuchtige bende daar. Er moeten toch wel nog grote namen bijkomen? TOCH? Ik geloof dit niet…

MASSIVE ATTACK mensen. Wat een kutfestival.


Als je kijkt naar de breedte van het festival en de namen qua electronica kom je volgens wel genoeg aan je trekken hoor?? Met Pendulum, Chase & Status, Eric Prydz, The Chemical Brothers en het lijstje gaat voort kun je niet klagen maar zoals eerder gezegd worden de bands omgewisseld met artiesten als Rihanna en Tom Odell al vind ik dat het behalve die 2 toch echt nog meevalt qua commerciële namen of heb ik het verkeerd? Het zijn inderdaad niet de grootste namen maar in de breedte kun je toch niet klagen? Bands als Tame Impala, The Last Shadow Puppets, Muse worden gewoon omgewisseld met iets commerciëlere en ‘gemakkelijkere’ namen om het gros te plezieren..

Deze week nog op StuBru gebleken dat de line up van ’06 de beste was met daaronder Radiohead, Massive Attack, Beck, Arctic Monkeys, Daft Punk, Snow Patrol, Placebo.. sorry, bands kunnen inderdaad groeien maar als je kijkt en vergelijkt kun je volgens mij stellen dat sinds de storm van ’11 de line ups als maar zwakker en zwakker zijn geworden met als dieptepunt, vorig jaar.. Hm, maar dat denk ik idk

Wat is dat toch met dat Pendulum? Da's toch een ongelofelijke bout act? En het is dan nog een dj set van hen. Ook Chase & Status is niet echt de crème de la crème vind ik toch...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wat is dat toch met dat Pendulum? Da’s toch een ongelofelijke bout act? En het is dan nog een dj set van hen. Ook Chase & Status is niet echt de crème de la crème vind ik toch…

Pendulum live is wel leuk. Maar dan kunnen ze Pendulum boeken en gaan ze voor een DJ set. DAT begrijp ik niet ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Wat is dat toch met dat Pendulum? Da’s toch een ongelofelijke bout act? En het is dan nog een dj set van hen. Ook Chase & Status is niet echt de crème de la crème vind ik toch…

Pendulum live is wel leuk. Maar dan kunnen ze Pendulum boeken en gaan ze voor een DJ set. DAT begrijp ik niet …

Goedkoper hé.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Rock Torhout wrote:
Wat is dat toch met dat Pendulum? Da’s toch een ongelofelijke bout act? En het is dan nog een dj set van hen. Ook Chase & Status is niet echt de crème de la crème vind ik toch…


Pendulum live is wel leuk. Maar dan kunnen ze Pendulum boeken en gaan ze voor een DJ set. DAT begrijp ik niet …


Goedkoper hé.
Ja dat dus, Pendulum is volgens mij een ongeloofelijke live act (sorry not sorry maar veel beter dan the CB en C&S..) Maar je hebt wel een punt dat de DJset helemaal niet hetzelfde is (staat gewoon mooi als naam op de affiche..)
Die DJset hebben ze als ik mij niet vergis ook al eens eerder op PKP en de Lokerse gedaan, live nog nooit hm
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Pendulum live is wel echt te gek hoor ! Dat was mijn kennismaking met Pendulum op lowlands in (ik dacht) 2010 ???? Met 2 drummers op het podium en is me altijd bij gebleven.
Maar sinds ik die DJ-Set heb gezien/gehoord ben ik er ook meteen weer helemaal klaar mee. Ga er pas weer heen als ze ergens live komen.

Voor de rest in de breedte een prima pukkelop line-up , maar echte uitschieters zijn er voor mij maar weinig.
Ik kies dit jaar voor lowlands.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Iemand die mij kan vertellen hoe snel PKP normaal uitverkoopt, zo rond welke periode? Helft van de combi's is gewoonweg al weg, schaamtelijk met zo'n line up hm
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Iemand die mij kan vertellen hoe snel PKP normaal uitverkoopt, zo rond welke periode? Helft van de combi’s is gewoonweg al weg, schaamtelijk met zo’n line up hm
De jaren voor en na de storm ging dat aan een hels tempo, nu gaat dat minder snel. Logisch gezien de mindere line up's tegenover toen.

Maar als je wil gaan zou ik het niet al te lang uitstellen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Yannick wrote:
Iemand die mij kan vertellen hoe snel PKP normaal uitverkoopt, zo rond welke periode? Helft van de combi’s is gewoonweg al weg, schaamtelijk met zo’n line up hm


De jaren voor en na de storm ging dat aan een hels tempo, nu gaat dat minder snel. Logisch gezien de mindere line up’s tegenover toen.

Maar als je wil gaan zou ik het niet al te lang uitstellen.
Data van herexamens weet ik pas 21 april .. Daarom en als combi niet zou gaan, lijken mij tot nu toe vrijdag & zaterdag het leukst (meh Rihanna!)
Ook.. Ik zag gisteren de reclame spot voor PKP voor het eerst, dus qua grote namen hoeven we volgens mij niet te veel meer verwachten denk ik??
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
De helft is verkocht volgens Pukkelpop.
De nieuwe namen zullen de verkoop denk ik niet direct een boost geven,
waarbij de overige kaarten binnen 11 dagen verkocht zullen zijn.
Volgens mij kan je gerust wachten tot 21 april.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
En even voor je opgezocht: vorig jaar waren de combitickets pas enkele dagen voor de start
van het festival uitverkocht. De donderdag ging toen wel heel snel, maar dat kwam denk ik door Linkin Park.
Er zit nu geen artiest bij die in zijn eentje voor een snelle kaartverkoop zorgt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik zag gisteren de reclame spot voor PKP voor het eerst, dus qua grote namen hoeven we volgens mij niet te veel meer verwachten denk ik??

Op basis van wat er nu bekend is verwacht ik het volgende:

Donderdag:
Main Stage einde: EODM of ? - Rihanna - Die Antwoord
Marquee headliner: Bloc Party

Vrijdag:
Main Stage einde: Noel Gallagher - Chemical Brothers - Chase & Status
Marquee headliner: M83

Zaterdag:
Main Stage einde: Soulwax of ? - LCD Soundsystem - Oscar & The Wolf
Marquee headliner: Soulwax of ?

Dus ik verwacht nog minstens 1 grote naam, eventueel 2. Lijkt me in ieder geval niet dat Jamie Lidell of Damian Marley op zaterdag de Marquee afsluiten of Main Stage subben, dus daar komt nog wel iets. Zou me niet verbazen als daar nog Foals of Last Shadow Puppets bijkomt nadat Werchter uitverkoopt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Maar @joske dan vraag ik me af waarom ze dan nu al die spot de wereld in sturen? Was net hetzelfde met RW, toen dachten we ook dat er nog een paar grote namen moesten komen en kwam uiteindelijk enkel nog Jams Bay als grote naam uit de hoed..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Maar @joske dan vraag ik me af waarom ze dan nu al die spot de wereld in sturen? Was net hetzelfde met RW, toen dachten we ook dat er nog een paar grote namen moesten komen en kwam uiteindelijk enkel nog Jams Bay als grote naam uit de hoed..

De context is natuurlijk ook anders voor Pukkelpop. Ticketverkoop die dichter tegen het festival begint en bijgevolg vanaf het begin meer geboost moet worden. Daarnaast maakt 1 grotere naam het verschil minder op Pukkelpop, waar je meer voor het geheel gaat (terwijl Werchter toch staat of valt met zijn (sub)headliners).

En als ze een grotere naam zouden delen met Werchter moeten ze sowieso wachten tot juni/juli. Beetje laat om dan nog een filmpje uit te sturen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Massive Attack op 28 augustus naar het Sint Pieters Plein (!!!) voor een exclusief optreden in de benelux.

Schrappen voor Pukkelpop dan maar...

En snel tickets boeken vrijdag. Ik kan me geen betere omstandigheden voorstellen om deze band te zien.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Massive Attack op 28 augustus naar het Sint Pieters Plein (!!!) voor een exclusief optreden in de benelux.

Schrappen voor Pukkelpop dan maar…

En snel tickets boeken vrijdag. Ik kan me geen betere omstandigheden voorstellen om deze band te zien.
Absoluut, zal me wel een ticketje aanschaffen denk ik! En een stuk goedkoper dan een dagje Pukkelpop en stuk dichterbij voor mij. Ideaal :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
mattman wrote:
Massive Attack op 28 augustus naar het Sint Pieters Plein (!!!) voor een exclusief optreden in de benelux.

Schrappen voor Pukkelpop dan maar…

En snel tickets boeken vrijdag. Ik kan me geen betere omstandigheden voorstellen om deze band te zien.


Absoluut, zal me wel een ticketje aanschaffen denk ik! En een stuk goedkoper dan een dagje Pukkelpop en stuk dichterbij voor mij. Ideaal
simple-smile.png

Ik woon letterlijk om de hoek van de Sint Pietserplein.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Deerhunter uitgesloten vanwege Summer Sonic. Ben benieuwd waar die in Belgie gaan langskomen, als dat nog gebeurt. Zitten voorlopig enkel begin juni in Europa, maar dan zijn er geen Belgische festivals en een zaalshow wordt stilaan kort dag. Zou zuur zijn als ik ze niet kan zien op hun Fading Frontier tour (nadat ze door de Brusselse lockdown hun concert moesten annuleren).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken