[BE] Pukkelpop 2016

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Noisa is tof. Sub Focus eigenlijk ook.

Maar DJ Fresh is toch wat uitgerangeerd en ik vraag me echt af wat C&S nog die main stage loopt af te sluiten. Is toch al een tijd geleden dat die nog een hit gemaakt hebben, niet? Eigenlijk teren die nog steeds op No More Idols uit begin 2011. Die laatste plaat is een sof. En eigenlijk vind ik hun sound alweer een beetje gedateerd klinken.

Er zullen ongetwijfeld veel kiddo's komen meejumpen hoor, daar twijfel ik niet aan...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Zoals Yannick al aangaf is de boiler/dance line-up op vrijdag wel enorm sterk. Tchami, Noisia, Keys n Krates, Hazard, Sub Focus, Camo n Krooked, DJ Fresh en Chase and status zijn allemaal relatief grote/bekende namen. Voor een groot deel van de 16-tot 20jarigen is vrijdag daarom zeker geen slechte dag.
Eh ik had het wel degelijk op zaterdag hoor :p Ik ben het eens met @mattman over die vreemde positie van C&S en The Chems?? Ik heb een aantal recenties gelezen over hun afgelopen optredens en die waren gene vette.. Chase & Status zag ik spelen op een stream en renderen meer op hun oude hitjes toen ze nog relevant waren en met visuals die echt lelijk waren.. :lol:
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Persoonlijk ben ik juist het meest enthousiast over vrijdag. NOFX, Opeth en Refused op één dag? ik ben onmiddelijk verkocht dan. En dan nog eens Mutoid Man erbij. Soieso de dag waarnaar ik het meest uitkijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Goh geen super line up maar al bij al valt hij nog mee, ik overweeg om de donderdag te gaan:

DONDERDAG:
Ezra Furman - Beach Slang - Front Bottoms - Tallest Man On Earth - Cage The Elephant - Wolfmother - Last Shadow Puppets - Bloc Party - Mastodon

(als ik het goed kan inschatten zal ik er niet ver af zitten dat ik deze allemaal in die volgorde kan zien)

VRIJDAG:
Equal Idiots - Circa Waves - NOFX - *Thee Oh Sees / Double Veterans / Noel Gallagher* - Refused - Marble Sounds

(De 3 tussen * zullen deels of zwaar overlappen + 3 van dit lijstje zijn belgen, de rest ook al allemaal gezien de laatste 2 jaar buiten Thee Oh Sees. Niet het geld waard dus)

ZATERDAG
(kan ik sowieso niet maar toch voor de fun even kijken):
Vant - Sunset Sons - Grandaddy - Biffy Clyro - Thrice - Kin Gizzard... - Brian Fallon
(niets echt wauw voor mij enkel deze "wel leuke"
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
neracroft wrote:
Goh geen super line up maar al bij al valt hij nog mee, ik overweeg om de donderdag te gaan:

Kijkende naar je muzieksmaak zou ik echt zeggen, skip Bloc Party alsjeblieft!

Heb ze nog nooit gezien en ben ook niet zo'n grote fan én heb ook al vaak gehoord (en op Youtube gemerkt) dat ze live niet echt (meer) de moeite zijn.
Maar als er niets anders speelt kan ik me waarschijnlijk wel amuseren, na wat pintjes achterover geslagen te hebben, op nummers als Helicopter, Banquet, Hunting For Witches,...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Blokkenschema staat online, valt mij allemaal op het eerste oog wel mee met de clashes.
Alhoewel dat met zoveel podia in 1 oogopslag moeilijk te zien is.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
De timetable is bekend. Ze zijn er niet enkel in geslaagd de zwakste affiche van de laatste 10 jaar te "produceren" (de vrijdag vind ik echt dramatisch) , bovendien op donderdag en vrijdag samen op mainstage 3 namen minder dan vorig jaar. Maar in de plaats daarvan krijgen we de Lift en Booth met een lading onbekende namen. Alsof er daar nog niet genoeg van waren. Ik hoop echt dat ze hier gaan op afgerekend worden qua ticketverkoop, maar vrees ervoor.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Tja, ze kunnen ook doen zoals Lowlands en 5 namen op het hoofdpodium programmeren van 14 tot 23 uur.
Ik ga me in ieder geval helemaal vermaken aldaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Haha, korte settijden toch weer.

En die vrijdag is huilen geblazen op de main. In de Marquee met Roisin Murphy - M83 valt het wel mee.

Hopelijk verkoopt dit niet uit. We zien wel, het is nog maar 20 dagen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Dit verkoopt nooit uit, ze doen er nochtans alles aan om het te doen te laten verkopen met die playlistjes, hun snapchat en vele posts op fb.. Ik hoop van niet en hoop dat Chokri inziet dat (vorig &) dit jaar gewoon een stapje te ver was.. Vreemd trouwens dat ze tegenover Rihanna niet veel hebben staan, Joris Voorn & Battles? Ook opvallend dat er echt weinig dikke clashes zijn zoals bij Werchter bv wel het geval was..

Moest ik zijn geweest had ik wss voor zoiets gekozen maar deze line up is gewoon te zwak want het is vaak gewoon zoeken naar iets om naar te kijken waarbij dit de vorige jaren niet was..

Woodie Smalls - Coely - Warhaus - Edward Sharpe - Tom Odell - Nao - Bazart - The Kills - TLSP - CHVRCHES - Battles - DJ Snake - MK
Compact Disk Dummies - Alex Vargas - Anne-Marie - Tsar B - Hoodie Allen - Clap ! Clap ! - Halsey - Jack Garratt - The Lumineers - Crystal Castles - Noel Gallagher - Kaytranada - Dillon Francis - Tchami
Hermitude - SG Lewis - Pomrad - Warhola - The Temper Trap - Anderson Paak - Biffy Clyro - Dotan - Eric Prydz - LCD Soundsystem - Soulwax - Oscar & TW

Ironisch trouwens dat Lukas Graham in de lotto arena staat later dit jaar maar op PKP om half 4 speelt en een set tijd krijgt van een half uur :lol:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Ik ga dit jaar (vooralsnog) niet, maar als ik mocht kiezen tussen Rihanna en Battles, dan zou ik zonder één seconde te twijfelen voor Battles gaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ahjo Rihanna is toch leuk om een keer te zien, ga je anders nooit geld voor betalen en zo'n productie zal enorm zijn. Beter dan voor een 1000e keer Muse of Disclosure.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Ahjo Rihanna is toch leuk om een keer te zien, ga je anders nooit geld voor betalen en zo’n productie zal enorm zijn. Beter dan voor een 1000e keer Muse of Disclosure.

Ik volg je helemaal: op papier ben ik fan van zulke frisse headliners. Maar ik heb Rihanna gezien in het sportpaleis enkele jaren geleden ( mee gaan met vrienden, je kent hè hè) en live is ze toch een pak minder goed dan je zou denken... Slechte show toen. Heel slecht eigenlijk.

Review van die show: http://www.humo.be/muziek/243555/concert-review-rihanna-in-het-sportpaleis

Ik vrees dat het weer zo slecht zal worden als pakweg Eminem in 2013...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Fair enough, een 2e keer Rihanna zou ik ook aan me voor bij laten gaan voor Battles. Al helemaal als het ook nog eens er niet in slaagt om er een show van te maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Raar maar waar: nog slechts 1000 dagtickets voor zaterdag beschikbaar.
Vrij triest dat ze hiermee zomaar wegkomen.. Aan wat moeten we ons de komende jaren dan verwachten, honestly
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Oei, het grote Pukkelpopannuleerspel gaat weer beginnen.
Na Circa Waves nu ook de annulering van Sharon Jones ...
Het gaat toch niet weer worden zoals 2013 ?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Oei, het grote Pukkelpopannuleerspel gaat weer beginnen.
Na Circa Waves nu ook de annulering van Sharon Jones …
Het gaat toch niet weer worden zoals 2013 ?

Als je 200+ acts boekt is het vrij logisch dat de kans op annuleringen iets groter is natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken