[BE] Pukkelpop 2016

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Zouden er misschien nog namen van DOUR overgenomen kunnen worden? Zoals bijv: Sigur Ros, The Prodigy en Band of Skulls?
Die zal wel ver compleet zijn, zeker qua grote namen, niet?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Zouden er misschien nog namen van DOUR overgenomen kunnen worden? Zoals bijv: Sigur Ros, The Prodigy en Band of Skulls?

Dour stelt in tegenstelling tot Werchter geen eisen met betrekking tot het aankondigen van gedeelde namen (niet dat ze vaak namen delen met Pukkelpop). Er moeten ook sowieso geen grote namen meer voor Pukkelpop verwacht worden, die laatste namen zijn meestal gewoon middagacts om de poster op te vullen.
 

AMoeder

Nieuw lid
12 jul 2016
3
0
Welke podia zouden tegenover elkaar clashen?
En wanneer zou time table online staan?

Hoop in ieder geval dat Main en Shelter niet clashen, anders gaan er van de 10 goede groepen plots veel tegenover elkaar staan
(al vrees ik van wel)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Welke podia zouden tegenover elkaar clashen?
En wanneer zou time table online staan?

Hoop in ieder geval dat Main en Shelter niet clashen, anders gaan er van de 10 goede groepen plots veel tegenover elkaar staan
(al vrees ik van wel)

In de veronderstelling dat de timetable nog steeds op basis van de locatie gemaakt wordt: Main Stage gelijk met Club en Shelter, Marquee gelijk met de Wablief. Gewoonlijk komt de timetable eind juli ergens dacht ik?

Ik ben wel benieuwd hoe het met de ticketverkoop loopt. Midden april lieten ze weten dat reeds de helft van de combi's uitverkocht waren, maar sindsdien hebben we geen ticketupdate meer gehad (en we hebben bij Werchter gezien dat dat niet positief is). Dit jaar ook meer kritiek dan ooit op de lineup, zou de mindere lineup dan gewoon afgestraft worden?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ze hadden toch 2 campings he? Camping A & B voor de gemakkelijkheid dan maar want die nieuwe namen begrijp ik niet waarom ze die ingevoerd hebben.. Anyways, het was 17 juni pas dat werd bekend gemaakt dat Camping A bijna volzet zat.. Niet om het een of het andere maar toen ik het eerste jaar naar PKP ging ('14) toen was die camping in 2-3 weken volzet en kijk nu.. En ik veronderstel dat mensen altijd camping A gaan verkiezen boven camping B? Dus met die combi's loopt het volgens mij helemaal niet goed!

Ik hoop eerlijk gezegd dat het zal worden afgestraft want als je Muse, Disclosure en Sigur Ros wél op Lowlands hebt staan maar niet op PKP (toch een evenknie, niet?) dan is er met het programma wel wat mis volgens mij en dat maak je écht niet goed met Rihanna als headliner :lol:
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Shelter zal niet clashen met main stage omdat de shelter is verplaatst naar de oude club locatie. Club en main stage clashen nooit en sluiten juist aan bij elkaar. Voor degene die met name main stage en shelter willen zien dus ideaal aangezien nooit zal overlappen en dichtbij elkaar ligt.

Camping a heeft een capiciteit van 30000 dus dat betekent dat ze nog zeker achter liggen met het aantal weekendtickets. Ik hoop dat dit de organisatie wel wakker schudt en volgend jaar tot een beter programma leidt.

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Shelter zal niet clashen met main stage omdat de shelter is verplaatst naar de oude club locatie. Club en main stage clashen nooit en sluiten juist aan bij elkaar. Voor degene die met name main stage en shelter willen zien dus ideaal aangezien nooit zal overlappen en dichtbij elkaar ligt.

Nee hoor. Shelter staat nu waar de Wablief stond en de Wablief verhuist naar de oude locatie van de Club.
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Je hebt gelijk inderdaad. De wablief bands clashen normaal gesproken wel met de main stage.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.799
Laat maar, artikel gevonden: http://www.stereogum.com/1888449/the-avalanches-cancel-shows-due-to-health-reasons/news/
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ze zeggen het niet af, ze stellen het uit. Is iets anders ;)
Wat dan niet uitgesteld kan worden zijn festivals zoals Pukkkelpop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Donderdag bijna uitverkocht, raar dat die dag waarschijnlijk het eerst uitverkocht zal geraken.. Nog 1000 tickets voor die dag.. Ik dacht dat dat zaterdag ging zijn?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Donderdag bijna uitverkocht, raar dat die dag waarschijnlijk het eerst uitverkocht zal geraken.. Nog 1000 tickets voor die dag.. Ik dacht dat dat zaterdag ging zijn?

Vind het nog best logisch eigenlijk. In de breedte toch gewoon de sterkste dag, met namen van de juiste grootte op zowat elk podium. Als je dat vergelijkt met LCD SS/O&TW als coheadliners, Damian Marley als afsluiter Marquee of Marky Ramone als laatste act in de Shelter...

En ook de enige dag met een echte headliner (hoe zwak de ticketverkoop van Boutique ook ging, Rihanna is nog steeds groot genoeg om enkele duizenden dagtickets te verschepen). Als de donderdag uitverkoopt verandert het weinig aan het signaal dat tickets enkel verkopen als de organisatie ook haar best doet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik dacht dat dat zaterdag ging zijn?

Ik denk dat je de line-up nog even goed moet bekijken want zaterdag is toch wel duidelijk de minste dag als je kijkt naar de breedte en de mainstage.
Grote namen verkopen een heel groot deel van je dagtickets/tickets.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Yannick wrote:
Ik dacht dat dat zaterdag ging zijn?

Ik denk dat je de line-up nog even goed moet bekijken want zaterdag is toch wel duidelijk de minste dag als je kijkt naar de breedte en de mainstage.
Grote namen verkopen een heel groot deel van je dagtickets/tickets.
Rihanna - TLSP - Die Antwoord - Bloc Party - Chvrches - DJ Snake - Nina Kraviz - Martin Solveig - Mastodon
LCD Soundsystem - Oscar & The Wolf - BMTH - Biffy Clyro - Damien Marley - Soulwax - Pendulum DJ set - Eric Prydz - Camo & Crooked - Dotan

Hangt natuurlijk af van wat je leuker vind maar ik vind LCD > Rihanna en O&TW > Die Antwoord om te beginnen voor de rest valt alles zowat op gelijke hoogte vind ik al is die dag qua Boiler/Dancehall gewoon beter
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Wessel wrote:
Yannick wrote:
Ik dacht dat dat zaterdag ging zijn?


Ik denk dat je de line-up nog even goed moet bekijken want zaterdag is toch wel duidelijk de minste dag als je kijkt naar de breedte en de mainstage.
Grote namen verkopen een heel groot deel van je dagtickets/tickets.


Rihanna – TLSP – Die Antwoord – Bloc Party – Chvrches – DJ Snake – Nina Kraviz – Martin Solveig – Mastodon
LCD Soundsystem – Oscar & The Wolf – BMTH – Biffy Clyro – Damien Marley – Soulwax – Pendulum DJ set – Eric Prydz – Camo & Crooked – Dotan

Hangt natuurlijk af van wat je leuker vind maar ik vind LCD > Rihanna en O&TW > Die Antwoord om te beginnen voor de rest valt alles zowat op gelijke hoogte vind ik al is die dag qua Boiler/Dancehall gewoon beter

Maar je moet vooral naar populariteit kijken natuurlijk, want het zijn tienduizenden tickets van 100 euro/stuk die de deur uit moeten. En dan zijn Rihanna, Die Antwoord, Last Shadow Puppets, Bloc Party, Chvrches, Bazart, Tom Odell en EODM toch een pak overtuigender dan O&TW, LCD Soundsystem, BMTH, Damian Marley, Biffy Clyro en Jamie Lidell.

Overigens vind ik de vrijdag gewoon met voorsprong het zwakst. Enkele sterke kleinere acts in de Club en Shelter, maar op de grotere podia is het weinig soeps. Om van die halfslachtige headlineroplossing nog maar te zwijgen.
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Zoals Yannick al aangaf is de boiler/dance line-up op vrijdag wel enorm sterk. Tchami, Noisia, Keys n Krates, Hazard, Sub Focus, Camo n Krooked, DJ Fresh en Chase and status zijn allemaal relatief grote/bekende namen. Voor een groot deel van de 16-tot 20jarigen is vrijdag daarom zeker geen slechte dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken