[BE] Pukkelpop 2016

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Was Chase & Status aan het kijken op de stream van UMF Korea en sorry maar als dat PKP moet afsluiten dan zal het in mineur zijn..
- Visuals die 10 jaar oud lijken
- Een totaal overbodige MC
- Geen zanger? Wat is het punt om met een live band te spelen maar zonder zanger of zonder gasten?
- Het publiek leek totaal de old-school dnb niet te snapp volgens mij maar die stonden meer stil dan iets anders, geen idee of dat generaliseerbaar was maar ik vond t ook vrij saai
- Het leek een halve DJ set met 2 booths, een drumstel af en toe een gitaar die werd boven gehaald en de MC

Geef mij dan maar Rob Swire met Pendulum en een live band (zoals op UMF Miami) waar wel alles op punt staat lol, C&S is volgens mij over hun hoogtepunt heen met dit te zien
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Podia zijn anders ingedeeld dit jaar. Ze hebben precies een deel uitgebreid en daar de Castello gezet. Club staat waar Shelter nu staat, Shelter verhuist naar Wablief plek en Wablief gaat naar de oude Clublocatie. Ligt het aan mij of gaat de Shelter kleiner zijn dit jaar?

Podiumindeling is ook bekend!

https://www.facebook.com/pukkelpop/?notif_t=notify_me_page&notif_id=1465999344587000
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Die nieuwe podiumindeling, wat een drama. Je kon enkele jaren geleden tijdens Opeth het gedreun van de Boiler keihard horen en voelen in The Shelter, nu gaan ze daar de Club zetten, waar over 't algemeen toch wat rustiger optredens doorgaan. Sowieso zal je daar veel hinder van de Boiler ondervinden...

De programmatie, tjah, ...
- Dag 1: Good Charlotte op main, EODM subheadliner, Bloc Party marquee headliner ... dan weer wel leuke combinatie op Shelter van Neurosis en Mastodon.
- Dag 2: Sleeping With Sirens, Nofx, Halsey (wie?), The Lumineers ... allemaal op main stage en daarna al de subheadliner Noel Gallagher (wel terecht), dat vind ik toch echt wel een zwakke main stage dag hoor (om nog maar te zwijgen van Chemical Brothers en Chase & Status als headliners). Opeth is natuurlijk wel super.
- Dag 3: Oscar & The Wolf afsluiter ... tja, valt wel mee. LCD Soundsystem sowieso zwakke headliner en Biffy Clyro is toch echt wel niet zo groot om te subben? Rest van de programmatie op de main die dag is ook om bij te huilen. De rest van alle podia die dag is eigenlijk om te huilen. Soulwax en Temper Trap zijn wel leuk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
EODM is een zwakke sub (net zoals de afsluiter Die Antwoord..) Bloc Party had misschien wel een beter sub geweest..
DJ Snake in de Dancehall vind ik echt vreemd? Brengt normaal gezien geen live show dus waarom daar een dj zetten?
Vreemd dat ze The Avalanches in de Castello zetten, had aan de Marquee gedacht

Halsey (wie?)
Redelijk tot zeer bekend hoor, radiohit wonder met Colors en Castle :)
Marquee wordt op dag 2 een halve dancetent met Jack Garratt, M83, Mura Masa .. ???

LCD Soundsystem sowieso zwakke headliner
Ik vind LCD Soundsystem eigenlijk de beste headliner van de 3 haha :p
Anderson .Paak op de main is wel gedurft, waarschijnlijk voor rond de middag zeker?
Dotan niet de main geven, vreemd ..
Boilerroom is laatste dag duidelijk de sterkste met Pendulum, Camo & Crooked, Eric Prydz en Zeds Dead..

Algemeen gezien is de "dance" goed vertegenwoordigd weer, net zoals vorig jaar maar de rest.. Mainstage & Marquee schieten duidelijk te kort en ik denk niet dat PKP zal uitverkopen, ik zie op sociale media genoeg mensen vragen voor betere namen of vragen wanneer de echte line up komt.. Achja
 

Rob1617899554

Playlistbediener
12 nov 2015
6
0
Waarschijnlijk heb ik het gemist en is dit al reeds bekend, maar ik heb afgelopen week op een festival in Praag een nog niet bevestigde naam voor Pukkelpop gezien. Op het tour shirt van Bring me the Horizon stond naast Pinkpop en Werchter ook 20 augustus Pukkelpop Hasselt. (Mijn eerste leak en dus eerste post ;))
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Waarschijnlijk heb ik het gemist en is dit al reeds bekend, maar ik heb afgelopen week op een festival in Praag een nog niet bevestigde naam voor Pukkelpop gezien. Op het tour shirt van Bring me the Horizon stond naast Pinkpop en Werchter ook 20 augustus Pukkelpop Hasselt. (Mijn eerste leak en dus eerste post ;))

zou wel kunnen want op de main stage moet er zaterdag nog één a 2 namen bij. Voor of na Biffy Clyro...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Rob wrote:
Waarschijnlijk heb ik het gemist en is dit al reeds bekend, maar ik heb afgelopen week op een festival in Praag een nog niet bevestigde naam voor Pukkelpop gezien. Op het tour shirt van Bring me the Horizon stond naast Pinkpop en Werchter ook 20 augustus Pukkelpop Hasselt. (Mijn eerste leak en dus eerste post ;))


zou wel kunnen want op de main stage moet er zaterdag nog één a 2 namen bij. Voor of na Biffy Clyro…

Inderdaad, Biffy Clyro staat op de poster in een kleiner lettertype dan de subs op andere dagen (Noel Gallagher/EODM). En we hebben hier al meermaals geopperd dat die ontbrekende grotere naam eentje vanop Werchter zou kunnen zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Ik mag hopen van niet. Die kutband ontbrak er nog aan. Van alle namen die je van Werchter kan overnemen...

Ik neem trouwens aan dat EODM ook niet de donderdag sub is? Die zijn toch bijlage niet groot genoeg?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Coely - Good Charlotte - TNBH - Wolfmother - Tom Odell - EODM - Rihanna - Die Antwoord
Sleeping w Sirens - ... - The Lumineers - NFOX - Halsey - Noel Gallagher - The CB - C&S
Vant - Gnash - Anderson .Paak - ... - Biffy Clyro - ... - LCD SS - Oscar & TW

zoiets? :p En ik denk dat EODM wel degelijk zal subben, staan 8 namen daar of Tom Odell moet subben, maar das wat raar, niet?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Vind het wel opvallend dat ze Sleeping with Sirens en NOFX op de main stage zetten en Caspian in de shelter,
Vind caspian meer iets voor de club, castello of wablief?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=HYwe0gV20zE[/video]
 

Rico

Nieuw lid
23 jun 2016
3
0
Ik zie veel mensen op social media klagen over de line-up van dit jaar, maar als ik kijk wat ik dit jaar graag wil zien op het festival zitten er toch weer heel wat mooie dingen tussen. Dit zijn geen namen waar je in totaal 200 euro voor neerlegt, maar ach ik ga nu al een aantal jaar naar pukkelpop en heb het er wel voor over.
Mijn lijstje wat ik wil gaan checken op pukkelpop:
Anderson Paak (wel jammer van de mainstage)
The avalanches
Battles
Beach Slang
The black Heart Rebellion
Bloc Party
Boy
Cage the Elephant
Caspian
Chvrches
Circa Waves
Clap!Clap!
Damian Marley
Defeater
Fatima Yamaha
Flatbush Zombies
The front bottoms
Gogo Penguin
Grandaddy
Half moon Run
Henry Rollins
The internet
Julia Holter
Kaytranada
King Gizzard & the lizard wizard
LCD soundsystem
Lone
Minor Victories
Mothers
Mura Masa
Neurosis
Romare
Sharon Jones
Sleaford Mods
Swindle
Thee oh Sees
Travis Scott
Vant
Whitney

Zijn er heel wat, gaat natuurlijk ook niet lukken om alles te zien. Zo is dit eigenlijk wel de afgelopen jaren wel. Zijn er meer mensen die eigenlijk ook wel erg tevreden zijn met de Line-up?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
jarne wrote:
Rob wrote:
Waarschijnlijk heb ik het gemist en is dit al reeds bekend, maar ik heb afgelopen week op een festival in Praag een nog niet bevestigde naam voor Pukkelpop gezien. Op het tour shirt van Bring me the Horizon stond naast Pinkpop en Werchter ook 20 augustus Pukkelpop Hasselt. (Mijn eerste leak en dus eerste post ;))


zou wel kunnen want op de main stage moet er zaterdag nog één a 2 namen bij. Voor of na Biffy Clyro…


Inderdaad, Biffy Clyro staat op de poster in een kleiner lettertype dan de subs op andere dagen (Noel Gallagher/EODM). En we hebben hier al meermaals geopperd dat die ontbrekende grotere naam eentje vanop Werchter zou kunnen zijn.

Iemand die hier al een foto van heeft kunnen vinden?

Op 18 augustus speelt NOFX in de Melkweg, samen met Leftover Crack. Die mogen ook wel doorkomen naar Hasselt!
 

thomas003

Playlistbediener
3 mrt 2014
21
0
Nu de line-up bijna compleet is, lijst ik even op welke namen ik graag wil zien. Sinds 2008 ben ik er elke keer bij, maar vind het nu ook wel erg tegenvallen qua headliners (al wil ik de meesten nog wel zien). Toch zijn er weer heel wat nieuwe namen die mij kunnen boeien.
Ik hoop op nog enkele mooie toevoegingen, BMTH zou ik ook wel willen zien. Die zullen ze wss pas aankondigen als Werchter is uitverkocht of gepasseerd is (als ze komen).

Woensdag: Niets, misschien Magnus
Donderdag: Wolfmother, EODM, Die Antwoord, Bloc Party, The Kills, Bazart, Edw. Sharpe & TMZ, Half Moon Run, Blues Pills, Basenji, Nina Kraviz, Battles, Cage The Elephant, RY X, Matt Corby, Stwo en Sevdaliza
Vrijdag: Chase and Status, Chemical Brothers, Noel Gallagher, Lumineers, NoFX, M83, Jack Garratt, Noisia, Bob Moses, Clap! Clap!, Tsar B, Local Natives, Glass Animals, Alex Vargas, Whitney, Blaue Blume en Beaty Heart
Zaterdag: Oscar & The Wolf, LCD Soundsystem, Anderson .Paak, Damian Marley, Jamie Lidell, Dotan, Temper Trap, Miike Snow, Hermitude, Marky Ramone's Blitzkrieg, Pendulum, Camo & Krooked, Weval, Sunset Sons, Josef Salvat, Pomrad en Highly Suspect

Elke dag 17 namen dus :) toch de moeite... Benieuwd hoeveel ik er ga kunnen checken...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
TLSP is een mooie aanvulling voor Pukkelpop, maar ik kan écht niet begrijpen dat ze BMTH tot sub-headliner bombarderen op de zaterdag.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
TLSP is een mooie aanvulling voor Pukkelpop, maar ik kan écht niet begrijpen dat ze BMTH tot sub-headliner bombarderen op de zaterdag.
Mja, bekijk die line up... al kan je kan nog discussiëren over Biffy die een plekje te laag staat nu.

Die donderdag zou nog een mooie dag geweest zijn mocht daar een normale headliner hebben gestaan, in plaats van die Rihanna hadden ze beter ook Muse binnen gehaald.
Daar had ik dan nog wel 100 euro aan willen uitgeven.
 

Kris

Nieuw lid
7 jul 2016
1
0
Zouden er misschien nog namen van DOUR overgenomen kunnen worden? Zoals bijv: Sigur Ros, The Prodigy en Band of Skulls?
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Zouden er misschien nog namen van DOUR overgenomen kunnen worden? Zoals bijv: Sigur Ros, The Prodigy en Band of Skulls?
Hope so, de gehele line-up van Dour is geweldig. Kan PKP wat van leren...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken