Yann wrote:
Heel wat leuke kleinere namen maar wel inderdaad best teleurstellend qua headliners… Ik zie nog plaats voor een headliner op zaterdag want ik denk niet dat ze LCD Soundsystem op de main stage gaan zetten maar de Marquee laten afsluiten ofzo.
Oscar & The Wolf doet dus wat Netsky vorig jaar deed, afsluiten na de headliner (Alt-J vorig jaar).
Donderdag: Rihanna sluit af als headliner. – sub ?
Vrijdag: Chemical brothers sluit af (als headliner?) – headliner ? – Sub: Noel Gallagher
Zaterdag: Oscar and the wolf sluit af – Headliner ? – sub: ?
Best verwarrend wel dat Soulwax op de poster staat van Chase & Status. Ze hebben vandaag wel een nieuw nummer online gezwierd:
hier!
De voorbije jaren waren de 3 headliners altijd als grootste uitgelicht op de poster. Aangezien Chemical Brothers en LCD Soundsystem even groot staan als Rihanna kan je ervan uitgaan dat die gewoon headliner zijn.
Hoewel het klopt dat Pukkelpop niet om de headliners draait en er in de Marquee/Club/Shelter altijd leuke dingen staan voelt dit toch gewoon aan als zakkenvullen. Chemical Brothers en LCD SS als headliners terwijl Massive Attack en Muse meerdere festivals in dezelfde periode headlinen. En voor acts in de kleinere tenten betaal je toch geen 200 (combi) of 100 euro (dagticket) als je voor 150 euro meer van dat type acts kan zien op Dour of Best Kept Secret? Om over 3 euro per drankbon nog maar te zwijgen…
Ik kan me niet inbeelden dat de ticketverkoop een goede start gaat nemen. Wie legt er 100 euro neer voor de dagen zoals die er nu uitzien? Rihanna-fans eventueel, maar dat concert is van een vrije dag in juli naar een weekdag in augustus (tijdens de herexamens) verplaatst, en van 80 naar 100 euro gegaan terwijl er verder ook niet zo veel popgerichte artiesten staan.