[BE] Pukkelpop 2016

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Thomas wrote:
hoger dan.
Na ruim 2000 posts moet je wel scherp blijven Wessel…

Ik begin steeds losser te praten DAN vroeger. Moet inderdaad m’n kop er weer wat meer bijhouden want dit is toch weer eventjes om me voor te schamen.

Om t nog leuker te maken: Biffy staat zelfs op een festival DAT ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.202
Volgens die poll die je net aangaf op Twitter zag ik dat die donderdag met oa Rihanna, Die Antwoord, CHVRCHES, Martin Solveig etc etc dat die toch verrassend veel stemmen haalt?
Voor mij is vrijdag, (ik hoop dat CB niet de absolute headliner is en gewoon de dag afsluit en als die dat wel is, is zaterdag tot nu toe de leukste dag (ook raar die maar met zo weinig stemmen te zien?)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Dan kan Biffy inderdaad niet de status hebben die ze in Engeland hebben, maar mag ik vragen als Nederlander hoe de status van Nina Kraviz in Belgie is ? Vind haar er erg groot opstaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Dan kan Biffy inderdaad niet de status hebben die ze in Engeland hebben, maar mag ik vragen als Nederlander hoe de status van Nina Kraviz in Belgie is ? Vind haar er erg groot opstaan.
Ken ik niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.202
Chiel wrote:
Dan kan Biffy inderdaad niet de status hebben die ze in Engeland hebben, maar mag ik vragen als Nederlander hoe de status van Nina Kraviz in Belgie is ? Vind haar er erg groot opstaan.


Ken ik niet.
Stond dacht ik in '14 vrij laat in de boiler net voor Modestep als ik me niet vergis dus zal nu gewoon de grootste of een van de grootste namen in de boiler zijn..!
Denk dat ze de boiler/dancehall headliners erin hebben gestoken?
Chase & Status (dancehall)
Martin Solveig, Nina Kraviz, Pendulum (Boiler)
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Ik denk dat Chase & Status de main stage zal afsluiten en niet de dance hall. Er zijn namelijk al enorm veel andere potentiele kandidaten om dance en boiler af te sluiten ( Dillon Francis, Hazard, Noisia, Sub Focus).

Indien Chemical Brothers geen headliner is maar gewoon main afsluiter, dan neem ik mijn woorden terug en zal Chase & Status inderdaad de Dance Hall headliner zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ik denk dat Chase & Status de main stage zal afsluiten en niet de dance hall. Er zijn namelijk al enorm veel andere potentiele kandidaten om dance en boiler af te sluiten ( Dillon Francis, Hazard, Noisia, Sub Focus).

Indien Chemical Brothers geen headliner is maar gewoon main afsluiter, dan neem ik mijn woorden terug en zal Chase & Status inderdaad de Dance Hall headliner zijn.

Die band is toch veel van z'n pluimen verloren, niet? Na die hits van dat eerste album hoor je daar toch veel minder meer van.
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
mattman wrote:
Haha, in deze boards hebben ze toch een vreemde obsessie met Biffy Clyro hoor. Tja, zo groot zijn die hier eigenlijk niet. Ik heb ze toch nog nooit op de radio gehoord. Letterlijk nooit. (En als ik het zo beluister mogen ze dat ook gewoon zo houden… Klinkt als een soort Foo Fighters light, met iets aanstellerige nummers).


Dank, ik dacht dat ik de enige was.

Tja smaken verschillen, al is de airplay die een artiest krijgt vaak niet de aangewezen kwaliteitsmeter.
De vergelijking met de Foos hoor ik wel vaker, maar Biffy is een veel gevarieerdere band en heeft bovendien ook heel wat hardere nummers (There's No Such Thing As A Jaggy Snake, That Golden Rule, Living Is A Problem Cause Everythinh Dies...)
Ik zit er niet mee in dat ze hier niet zo populair zijn, hopelijk betekent dat meer kans op een betere plek voor het podium :)
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Jules G wrote:
Ik denk dat Chase & Status de main stage zal afsluiten en niet de dance hall. Er zijn namelijk al enorm veel andere potentiele kandidaten om dance en boiler af te sluiten ( Dillon Francis, Hazard, Noisia, Sub Focus).

Indien Chemical Brothers geen headliner is maar gewoon main afsluiter, dan neem ik mijn woorden terug en zal Chase & Status inderdaad de Dance Hall headliner zijn.


Die band is toch veel van z’n pluimen verloren, niet? Na die hits van dat eerste album hoorde je daar toch veel minder meer van.

Ze hebben de main al eerder afgesloten. Alle albums die ze ooit hebben uitgebracht waren stuk voor stuk enorm succesvol en zaten boordevol dansnummers die je nu nog steeds hoort als je uitgaat. Aangezien ze nog voor PKP hun nieuwe album uitbrengen, denk ik dat ze zeker de main nog eens kunnen afsluiten. (Daarnaast zijn hun live shows gewoon episch.)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Haha, in deze boards hebben ze toch een vreemde obsessie met Biffy Clyro hoor. Tja, zo groot zijn die hier eigenlijk niet. Ik heb ze toch nog nooit op de radio gehoord. Letterlijk nooit. (En als ik het zo beluister mogen ze dat ook gewoon zo houden… Klinkt als een soort Foo Fighters light, met iets aanstellerige nummers).

Die gasten moeten het ook niet hebben van hun albums. Als je het mij vraagt nog nooit echt een goed album gemaakt buiten enkele nummers die op plaat wel goed klinken. Maar live maakt deze band het helemaal waard hoor. Ach, dit is er ook zo eentje waar we het hier nooit over eens gaan worden ;)


Om t nog leuker te maken: Biffy staat zelfs op een festival DAT

We gaan hier toch niet de hele tijd zeveren over enkele gebreken in mijn spelling hé :(
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
zaterdag kan Muse er nog makkelijk bij hoor. Andere jaren staan er meerdere bands in't groot en vet gedrukt op één dag :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
zaterdag kan Muse er nog makkelijk bij hoor. Andere jaren staan er meerdere bands in’t groot en vet gedrukt op één dag
simple-smile.png
Denk het niet hoor. Oscar & The Wolf sluit af, LCD Soundsystem is headliner, zie niet waar Muse daar nog zou bij passen. Denk echt dat we de headliners bij deze al weten hoor.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik denk ook dat muse niet meer komt. Anders wisten we dit al wel. Ik ben niet helemaal tevreden en ga dit jaar overslaan na 5 edities... Jammer maar helaas.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
mattman wrote:
Haha, in deze boards hebben ze toch een vreemde obsessie met Biffy Clyro hoor. Tja, zo groot zijn die hier eigenlijk niet. Ik heb ze toch nog nooit op de radio gehoord. Letterlijk nooit. (En als ik het zo beluister mogen ze dat ook gewoon zo houden… Klinkt als een soort Foo Fighters light, met iets aanstellerige nummers).


Dank, ik dacht dat ik de enige was.

Als ik Biffy Clyro beluisterde op cd vond ik er ook niet veel aan en herken ik je commentaar. Vooral met de stem van de zanger had ik het lastig. MAAR: tot als je ze eens live ziet! Een echte liveband dit, live vele malen beter dan/als op plaat.
 

thomas003

Playlistbediener
3 mrt 2014
21
0
Dus op basis van wat we nu hebben gok ik:

Don: Die Antwoord – Rihanna – ?
Vrij: Noel Gallagher – ? – Chemical Brothers
Zat: Biffy Clyro – LCD Soundsystem – Oscar & The Wolf

Muse is overigens uitgesloten, konden enkel op zaterdag. Ik verwacht stiekem nog Massive Attack tussen Noel en Chemical Brothers.

Die Antwoord stond 2 jaar geleden in de namiddag, denk dat ze hen nu niet ineens voor Rihanna zouden zetten op de Main. Eerder terug in namiddag of evt. afsluiten in marquee ofzo. EODM zou wel evt kunnen voor Rihanna.
Biffy Clyro als afsluiter Marquee vermoed ik.

Ik gok
Don: ...... - Rihanna - ......
Vrij: Noel Gallagher - ... - Chemical Brothers
Zat: ...... - LCD Soundsystem - Oscar & TW

Ik hoop nog zeeeeer hard op Gorillaz en The XX die dit jaar met nieuwe albums komen maar (nog) geen tourdata hebben. Massive Attack kan idd ook nog.
Ik verwacht alleszins toch nog enkele (sub)headliners.
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Ik had het fout want In het belang van Limburg staat zeker geen Muse.
Vrijdag Rihanna - Die antwoord (afsluiter)
Zaterdag chemical brothers - chase & status (afsluiter)
Zondag lcd soundsystem - Oscar and The wolf (afsluiter)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.202
Eerlijk gezegd in vergelijking van vorig jaar zijn ze er toch op vooruit gegaan hoor :roll:
Die Antwoord zie ik ook inderdaad de Marquee wel eens afsluiten ofwel de plek onder de sub innemen ofso.. Eigenlijk wel vaak hoe EODM opeens in populariteit is gestegen, zo groot zijn die nooit geweest dat ze opeens zouden subben denk ik toch?
The XX verwacht ik eigenlijk dit jaar nog niet, Jamie xx staat nog solo op Werchter en op alle andere festivals..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ik had het fout want In het belang van Limburg staat zeker geen Muse.

Zaterdag chemical brothers – chase & status (afsluiter)

Dat zie ik niet gebeuren, toch? Een dj set opvolgen door nog een dance act? Chemical Bros zal daar wel de dans afsluiter zijn neem ik aan? C&S zie ik tegenwoordig echt niet meer de main stage afsluiten. Eerder de Dance Hall. Voor Chemical Brothers moet zeker nog iets 'headlinerwaardigs'. En voor die (co-) headliner zie ik ze Noel Gallagher wel zetten. Massive Attack misschien. Zou dikke zonde zijn om die te laten liggen. En zo maak je toch een mooi 90's avondje met Noel Gallagher - Massive Attack - Chemical Brothers.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Martin wrote:
Ik had het fout want In het belang van Limburg staat zeker geen Muse.

Zaterdag chemical brothers – chase & status (afsluiter)


Dat zie ik niet gebeuren, toch? Een dj set opvolgen door nog een dance act? Chemical Bros zal daar wel de dans afsluiter zijn neem ik aan? C&S zie ik tegenwoordig echt niet meer de main stage afsluiten. Eerder de Dance Hall. Voor Chemical Brothers moet zeker nog iets ‘headlinerwaardigs’. En voor die (co-) headliner zie ik ze Noel Gallagher wel zetten. Massive Attack misschien. Zou dikke zonde zijn om die te laten liggen. En zo maak je toch een mooi 90’s avondje met Noel Gallagher – Massive Attack – Chemical Brothers.

In 2010 had je Snow Patrol - The Prodigy - Bloody Beetroots, dus zo'n constructie met 2 dance acts zou ik zeker niet uitsluiten...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken