[BE] Pukkelpop 2016

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Wordt Martin Solveig dance afsluiter donderdag? Hij staat op de main page van de website, maar is imo echt niet groot genoeg voor die spot. Hoop stiekem dat Jack ü nog wordt aangekondigd maar vrees ervoor :/

Verder heel veel goede DnB namen voor de boiler, leuk.

Die Antwoord, Chase & Status, Pendulum, Sub focus, Hazard, Camo & Krooked, Dilon Francis, Noisia, Seth Troxler, Damian Marley en Zeds Dead zijn voor mij goede namen.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Heel wat leuke kleinere namen maar wel inderdaad best teleurstellend qua headliners... Ik zie nog plaats voor een headliner op zaterdag want ik denk niet dat ze LCD Soundsystem op de main stage gaan zetten maar de Marquee laten afsluiten ofzo.
Oscar & The Wolf doet dus wat Netsky vorig jaar deed, afsluiten na de headliner (Alt-J vorig jaar).

Donderdag: Rihanna sluit af als headliner. - sub ?
Vrijdag: Chemical brothers sluit af (als headliner?) - headliner ? - Sub: Noel Gallagher
Zaterdag: Oscar and the wolf sluit af - Headliner ? - sub: ?

Best verwarrend wel dat Soulwax op de poster staat van Chase & Status. Ze hebben vandaag wel een nieuw nummer online gezwierd: hier!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Heel wat leuke kleinere namen maar wel inderdaad best teleurstellend qua headliners… Ik zie nog plaats voor een headliner op zaterdag want ik denk niet dat ze LCD Soundsystem op de main stage gaan zetten maar de Marquee laten afsluiten ofzo.
Oscar & The Wolf doet dus wat Netsky vorig jaar deed, afsluiten na de headliner (Alt-J vorig jaar).

Donderdag: Rihanna sluit af als headliner. – sub ?
Vrijdag: Chemical brothers sluit af (als headliner?) – headliner ? – Sub: Noel Gallagher
Zaterdag: Oscar and the wolf sluit af – Headliner ? – sub: ?

Best verwarrend wel dat Soulwax op de poster staat van Chase & Status. Ze hebben vandaag wel een nieuw nummer online gezwierd: hier!

De voorbije jaren waren de 3 headliners altijd als grootste uitgelicht op de poster. Aangezien Chemical Brothers en LCD Soundsystem even groot staan als Rihanna kan je ervan uitgaan dat die gewoon headliner zijn.

Hoewel het klopt dat Pukkelpop niet om de headliners draait en er in de Marquee/Club/Shelter altijd leuke dingen staan voelt dit toch gewoon aan als zakkenvullen. Chemical Brothers en LCD SS als headliners terwijl Massive Attack en Muse meerdere festivals in dezelfde periode headlinen. En voor acts in de kleinere tenten betaal je toch geen 200 (combi) of 100 euro (dagticket) als je voor 150 euro meer van dat type acts kan zien op Dour of Best Kept Secret? Om over 3 euro per drankbon nog maar te zwijgen...

Ik kan me niet inbeelden dat de ticketverkoop een goede start gaat nemen. Wie legt er 100 euro neer voor de dagen zoals die er nu uitzien? Rihanna-fans eventueel, maar dat concert is van een vrije dag in juli naar een weekdag in augustus (tijdens de herexamens) verplaatst, en van 80 naar 100 euro gegaan terwijl er verder ook niet zo veel popgerichte artiesten staan.
 

MeukiJam

Randprogramma
13 dec 2013
162
0
Yann wrote:
Heel wat leuke kleinere namen maar wel inderdaad best teleurstellend qua headliners… Ik zie nog plaats voor een headliner op zaterdag want ik denk niet dat ze LCD Soundsystem op de main stage gaan zetten maar de Marquee laten afsluiten ofzo.
Oscar & The Wolf doet dus wat Netsky vorig jaar deed, afsluiten na de headliner (Alt-J vorig jaar).

Donderdag: Rihanna sluit af als headliner. – sub ?
Vrijdag: Chemical brothers sluit af (als headliner?) – headliner ? – Sub: Noel Gallagher
Zaterdag: Oscar and the wolf sluit af – Headliner ? – sub: ?

Best verwarrend wel dat Soulwax op de poster staat van Chase & Status. Ze hebben vandaag wel een nieuw nummer online gezwierd: hier!


De voorbije jaren waren de 3 headliners altijd als grootste uitgelicht op de poster. Aangezien Chemical Brothers en LCD Soundsystem even groot staan als Rihanna kan je ervan uitgaan dat die gewoon headliner zijn.

Hoewel het klopt dat Pukkelpop niet om de headliners draait en er in de Marquee/Club/Shelter altijd leuke dingen staan voelt dit toch gewoon aan als zakkenvullen. Chemical Brothers en LCD SS als headliners terwijl Massive Attack en Muse meerdere festivals in dezelfde periode headlinen. En voor acts in de kleinere tenten betaal je toch geen 200 (combi) of 100 euro (dagticket) als je voor 150 euro meer van dat type acts kan zien op Dour of Best Kept Secret? Om over 3 euro per drankbon nog maar te zwijgen…

Ik kan me niet inbeelden dat de ticketverkoop een goede start gaat nemen. Wie legt er 100 euro neer voor de dagen zoals die er nu uitzien? Rihanna-fans eventueel, maar dat concert is van een vrije dag in juli naar een weekdag in augustus (tijdens de herexamens) verplaatst, en van 80 naar 100 euro gegaan terwijl er verder ook niet zo veel popgerichte artiesten staan.

Dacht ik vorig jaar ook met Bastille, Major Lazer en Netsky...
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Ik vind het een superlichting!
De headliners spreken mij niet echt aan, maar zeker Die Antwoord, de wereldtoppers in DnB (CnS, Sub Focus, Pendulum, Camo & Crooked) en Biffy vind ik fantastisch!
Ik vind het wel echt bizar dat Biffy Clyro zo laag staat.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Misschien heb ik iets gemist maar overal staat 17(!), 18, 19 en 20 augustus op de posters.
Wat kan ik woensdag 17e verwachten? Is dit alleen de opening van de camping of moet ik nog 1 act of meer artiesten verwachten deze woensdag?

Stiekem hoop ik op een grote act deze extra dag, maar misschien heb ik iets gemist.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Misschien heb ik iets gemist maar overal staat 17(!), 18, 19 en 20 augustus op de posters.
Wat kan ik woensdag 17e verwachten? Is dit alleen de opening van de camping of moet ik nog 1 act of meer artiesten verwachten deze woensdag?

Stiekem hoop ik op een grote act deze extra dag, maar misschien heb ik iets gemist.

Woensdag is het de BoilerParty en vorig jaar waren er ook nog onder meer The Van Jets en Tourist LemC in de Wablief.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ik denk dat Martin Solveig in de boiler zal staan, die is echt totaal niet groot genoeg om de main af te sluiten! Wat een geweldige boiler namen, kwalitatief en grote namen.. Sub Focus, Chase & Status, Camo & Crooked, Zeds Dead, Dillon Francis, Hazard, Noisia etc etc..
Ik had eerder verwacht dat Oscar & The Wolf sub ging staan.. Afsluiten is een beetje raar maar als belgische act is het altijd wel een beetje speciaal denk ik! Ik verwacht eigenlijk wel nog een aantal grote namen, wie weet zetten ze gewoon de namen in het groot die afsluitend en headliner zijn? Zo staat het allezinds toch op de fb pagina, waarom zou Oscar & TW daar anders tussen staan als headliner? Wat je zegt van dat ander lijstje kan natuurlijk ook kloppen maar ik geloof toch liever wat PKP officieel bekend maakt..
Vrijdag/Zaterdag ziet er volgens mij nu het aangenaamst uit, iemand die mij kan inlichten wie Tom Lidell is? Nog nooit van gehoord en staat in een vrij groot lettertype?
Ook jammer vind ik dat Pendulum niet live de main komt afsluiten, zijn daar nochtans wel groot genoeg voor denk ik :/
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Vrijdag/Zaterdag ziet er volgens mij nu het aangenaamst uit, iemand die mij kan inlichten wie Tom Lidell is? Nog nooit van gehoord en staat in een vrij groot lettertype?

halfbroertje van zowel Tom Odell als Jamie Lidell?
 

Jocelyn Timmermans

Playlistbediener
11 feb 2016
23
0
Nouja, qua grote namen is het misschien minder dan ik gedacht/gehoopt had, maar in de Boiler is het in ieder geval dik feest! En tsja, de helft van de acts moet nog komen, dus verwacht ik eigenlijk wel dat er nog een paar leuke Main Stage naampjes bij komen. Al met al, mwa/tsja/kandermeedoor
 

Jocelyn Timmermans

Playlistbediener
11 feb 2016
23
0
Heel wat leuke kleinere namen maar wel inderdaad best teleurstellend qua headliners… Ik zie nog plaats voor een headliner op zaterdag want ik denk niet dat ze LCD Soundsystem op de main stage gaan zetten maar de Marquee laten afsluiten ofzo.
Oscar & The Wolf doet dus wat Netsky vorig jaar deed, afsluiten na de headliner (Alt-J vorig jaar).

Donderdag: Rihanna sluit af als headliner. – sub ?
Vrijdag: Chemical brothers sluit af (als headliner?) – headliner ? – Sub: Noel Gallagher
Zaterdag: Oscar and the wolf sluit af – Headliner ? – sub: ?

Best verwarrend wel dat Soulwax op de poster staat van Chase & Status. Ze hebben vandaag wel een nieuw nummer online gezwierd: hier!

LCD Soundsystem kun je wel opschrijven als headliner. "In Augustus is er alvast hun headlineconcert op Pukkelpop." https://www.pukkelpop.be/nl/bands/lcd-soundsystem/
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Bedroevende namen, voor het eerst in jaaaaren geen weekend of dagske Pukkelpop.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Chemical Brothers dus ook echt headliner in plaats van gewoon afsluitende dance act. Matig dan wel.

En Soulwax staat op de poster maar zit niet tussen de namen op de site.


op FB heeft Chase&Status de poster gedeeld, maar daar staat op zaterdag ook nog Soulwax bij! Zijn toch nog niet aangekondigd lijkt me?

Heb je printscreen van die post(er)? Staan er nog andere niet aangekondigde namen bij?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kereltje wrote:
Chemical Brothers dus ook echt headliner in plaats van gewoon afsluitende dance act. Matig dan wel.

En Soulwax staat op de poster maar zit niet tussen de namen op de site.


MeukiJam wrote:
op FB heeft Chase&Status de poster gedeeld, maar daar staat op zaterdag ook nog Soulwax bij! Zijn toch nog niet aangekondigd lijkt me?


Heb je printscreen van die post(er)? Staan er nog andere niet aangekondigde namen bij?

Chase & Status deelt Pukkelpop 2016-poster met Soulwax en meer: http://festileaks.com/2016/03/chase-status-deelt-pukkelpop-2016-poster-soulwax-en-meer/
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Moeten we wel wat aantrekken van de grootte van de letters?
Biffy Clyro staat half zo klein geschreven als Nina Kraviz.
Lijkt me dat Biffy Clyro toch als een grotere naam gezien mag worden ?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Moeten we wel wat aantrekken van de grootte van de letters?
Biffy Clyro staat half zo klein geschreven als Nina Kraviz.
Lijkt me dat Biffy Clyro toch als een grotere naam gezien mag worden ?

tuurlijk moeten we ons daar wat van aantrekken! ze geven niet gewoon een random lettertype aan elke artiest. Biffy verdient veel groter! als ze tegen de zomer een knaller van een plaat uit hebben kunnen ze natuurlijk wel stijgen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Biffy staat zelfs op een festival wat overloopt van de Britten erg laag (FIB) en ook op Lowlands had ik ze toch wel hoger verwacht als Wolfmother. Blijkbaar dit jaar toch nog niet doorgegroeid naar hogere spots buiten de UK. Volgend jaar dan maar als de nieuwe plaat in de schappen ligt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
hoger dan.
Na ruim 2000 posts moet je wel scherp blijven Wessel…

Ik begin steeds losser te praten DAN vroeger. Moet inderdaad m'n kop er weer wat meer bijhouden want dit is toch weer eventjes om me voor te schamen.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Haha, in deze boards hebben ze toch een vreemde obsessie met Biffy Clyro hoor. Tja, zo groot zijn die hier eigenlijk niet. Ik heb ze toch nog nooit op de radio gehoord. Letterlijk nooit. (En als ik het zo beluister mogen ze dat ook gewoon zo houden... Klinkt als een soort Foo Fighters light, met iets aanstellerige nummers).
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Haha, in deze boards hebben ze toch een vreemde obsessie met Biffy Clyro hoor. Tja, zo groot zijn die hier eigenlijk niet. Ik heb ze toch nog nooit op de radio gehoord. Letterlijk nooit. (En als ik het zo beluister mogen ze dat ook gewoon zo houden… Klinkt als een soort Foo Fighters light, met iets aanstellerige nummers).
Dank, ik dacht dat ik de enige was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken