[BE] Pukkelpop 2015

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Linkin Park op Pukkelpop… Doe het me niet aan.

Ik blijf erbij: Pukkelpop heeft nog steeds een soort minimumverreiste qua kwaliteit denk (hoop) ik. Dat Werchter zo’n band nog boekt zou ik nog enigzins begrijpen maar Pukkelpop is toch beter dan dat hoop ik.

Da’s toch echt een nostalgieband geworden die teert op een half goed album uit het nu-metal tijdperk.

De kans dat ze komen lijkt me gelukkig niet erg groot aangezien ze inderdaad al tijdens Pukkelpop op Frequency staan en ik zie ze niet elke 3 dagen na elkaar spelen.

The Offspring was in 2011 ook al headliner, dus als er een publiek voor is en een gebrek aan andere acts doen ze zoiets wel. Al geloof ik nu ook niet meer in Linkin Park, ze hebben al lang de gewoonte om Belgie in hun Europese tour te skippen, en zoals je zegt doen ze niet vaak 3 dagen op een rij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Underworld lijkt me nu wel een zekerheidje. Uitzonderlijke marquee-afsluiter, zoals Paul Kalkbrenner 2 jaar terug?

En Foals zijn ook in de buurt, lijkt me ook wel een kanshebber.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Nog minder dan een week voor we de eerste namen weten. Ik ben erg benieuwd! Pukkelpop heeft elk jaar een super affiche. Voor ieder wat wils.
Ik ben bij degene die hopen op Linkin Park. Maar ik zal ook blij zijn met: Chase and Status( of Rebel Sound), Knife Party, Dropkick Murphys, The offspring, Gogol Bordello, Interpol, Limp Bizkit, Foals en Netsky. Duimen maar!!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Kings of Leon mag bij op de geruchtenlijst: spelen eind juli in Spanje, en dat is waarschijnlijk ergens aan het begin van de Europese tour.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
En D'Angelo mag er zoals gezegd dus vanaf. Die is vandaag aangekondigd voor Les Ardentes. Jasses dat programma wordt ook steeds beter. Probleem(voor mij) is dat de artiesten die ik wil zien zo verdeeld zijn over de dagen, dus een dagticket zit er ook niet in.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En D’Angelo mag er zoals gezegd dus vanaf. Die is vandaag aangekondigd voor Les Ardentes. Jasses dat programma wordt ook steeds beter. Probleem(voor mij) is dat de artiesten die ik wil zien zo verdeeld zijn over de dagen, dus een dagticket zit er ook niet in.

Inderdaad, zit in totaal niet echt een dag tussen waar ik snel een dagticket voor zou kopen.
 

Linkin Park Belgium

Playlistbediener
2 feb 2015
7
0
Linkin Park zou gerust op donderdag (20/08) kunnen headlinen. Zo zit er een dag tussen en hoeven ze geen 3 festivals vlak na elkaar te spelen, want als je op hun Facebook kijkt, zie je dat Frequency in Oostenrijk inderdaad voor de 22ste zou gepland zijn, en dan zaterdag 23/08 Rock'n'Heim in Duitsland. Als die datum voor Frequency klopt lijkt Pukkelpop op donderdag perfect mogelijk op die manier.

Maar het hangt natuurlijk ook van de band zelf af... Er was namelijk een gerucht waarbij ze deze zomer slechts 10 Europese shows zouden spelen, en we zitten al aan 9. Moest dat gerucht kloppen dan is de kans voor LP op PKP inderdaad klein. Dan zouden ze voor hun 10e show eerder voor UK ofzo (op 1/09 of 2/09) kiezen dan voor België, ons land dat telkens wordt vergeten in hun tours. Maar ik vind dat na jarenlang bovenaan in de Belgische festival wishlists te staan, mogen ze wel eens wat moeite doen deze keer (ze zijn toch in de buurt), ook al valt er hier minder geld te verdienen dan bv in Duitsland.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
"Ons land dat telkens wordt vergeten op hun tours"? Linkin Park stond wel als headliner op RW 2011.
Was benieuwd, heb ze gezien, en ...was nadien ontgoocheld. Hoeven echt niet te komen (wat mij betreft).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Linkin Park én Kings of Leon zou wel dramatisch zijn. Laten we hopen op wat betere namen (Blur!). Maar gelukkig is er op Pukkelpop op ieder moment wel iets tofs te zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.563
Wel fantastisch dat we waarschijnlijk alle headliners en subs in één keer zullen krijgen. Vorig jaar maakten ze bij de eerste bekendmaking zomaar eventjes 70 namen bekend herinner ik me. Spannend.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
310
Faithless blijft toch ook in mijn lijstje staan, ook al staan ze op Werchter Classic.
Samen met Blur, Linkin Park en Stromae lijken met dit de grootste kanshebbers.

Komen er woensdag vast totaal andere namen.
Misschien toch eens de herhaling van Neil Young ?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Neil Young lijkt me sterk, als ze die hadden willen goedmaken had hij er vorig jaar wel gestaan ipv op Lokerse Feesten.

Radiohead mag je volledig vergeten trouwens, op Graz hebben ze ondertussen laten vallen dat het maar om te trollen was.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
310
Nee, Neil Young is ook nergens op gebaseerd. Baal er na 2 jaar nog steeds van dat hij toen zo kort tevoren had afgezegd en dat Major Lazer de vervanger was.

Radiohead leek mij ook erg stug.

We zullen het aanstaande woensdag allemaal wel zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.563
Nee, Neil Young is ook nergens op gebaseerd. Baal er na 2 jaar nog steeds van dat hij toen zo kort tevoren had afgezegd en dat Major Lazer de vervanger was.

Wow... De pijn komt terug als ik er nu weer aan denk.

Major Lazer :lol: Er in de post leken ze er ook nog trots op. Contrastje. Eels, zo goed als ze waren, kon die grote headlinerpositie ook niet 100% waarmaken. En Neil Young... ik denk dat ik die man nooit meer zal zien nu (vorig jaar verloren in de ticket strijd voor de LF).
 

Linkin Park Belgium

Playlistbediener
2 feb 2015
7
0
“Ons land dat telkens wordt vergeten op hun tours”? Linkin Park stond wel als headliner op RW 2011.
Was benieuwd, heb ze gezien, en …was nadien ontgoocheld. Hoeven echt niet te komen (wat mij betreft).

2x op 15 jaar (2001 en 2011), is wel heel erg weinig, terwijl ze zo goed als elk jaar in Europa touren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken