Arcade Fire

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Beetje mixed feelings hier... Had er echt veel zin in en vond het toch enigszins teleurstellen. Vooral door het bij vlagen dramatische geluid (bij veel tracks echt één grote brij), maar ook door sommige setlist keuzes. AF wordt voor mij zo’n band waarbij je bij elk nieuw album weer meer materiaal gaat missen in de set. Ook al waren de meeste nieuwe tracks live echt wel meer dan ok (Rabbit Hole één van de hoogtepunten van de set volgens mij), slechts drie tracks van de eerste twee albums is gewoon echt te weinig (en dan viel Black Wave ook nog eens vies tegen). Geen van beide Cars en geen van de Neighborhoods = geen goede Arcade Fire set als je het mij vraagt...

Maar misschien ben ik gewoon een oude zuurpruim aan het worden 😅
Ik snap je enerzijds wel. Het was ook de minste show die ik van ze zag tot nu toe. Maar ik had er eerlijk gezegd veel minder van verwacht en dus daarom nog steeds kunnen genieten. Er miste inderdaad wat favorieten. En het laatste album vond ik op plaat echt heel erg kut. Maar nu ik ze live heb gehoord moet ik mijn mening daarover bijstellen. Want sommige nummers kwamen veel beter uit de verf dan verwacht. Dus voor mij werd het eindelijk toch een meevaller op dat gebied.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Ik snap je enerzijds wel. Het was ook de minste show die ik van ze zag tot nu toe. Maar ik had er eerlijk gezegd veel minder van verwacht en dus daarom nog steeds kunnen genieten. Er miste inderdaad wat favorieten. En het laatste album vond ik op plaat echt heel erg kut. Maar nu ik ze live heb gehoord moet ik mijn mening daarover bijstellen. Want sommige nummers kwamen veel beter uit de verf dan verwacht. Dus voor mij werd het eindelijk toch een meevaller op dat gebied.
Ik had ze voor het laatst in Ahoy gezien bij de EN tour en dat is een grote galmbak, dus daarom keek ik wel uit naar de Ziggo. Geluid is daar over het algemeen een heel stuk beter (wat ook echt wel bleek tijdens sommige nummers gisteren). Maar juist de tracks van het nieuwe album die ik op plaat sterk vind (The Lightning, Age of Anxiety I) waren gisteren een wall of sound, nauwelijks iets van de details of zelfs maar een melodie van het album te herkennen. Maar misschien lag het aan de plek waar we stonden, ik weet het niet zo goed. Rabbit Hole, Rebellion en de encore klonken weer wel prima.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Eerste keer dat ik ze zag, toch blij ze eens gezien te hebben. Festivalshow zou ik wel meepakken, maar geen act waar ik denk ik bij een volgende tour weer blind kaartjes koop.
Setlist had zeker beter gekund, vooral van Neon Bible bijna niks gespeeld. En ook geen Neighbourhood-nummer. Nummers van die laatste plaat kwamen live toch prima uit de verf.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Opnieuw is een artiest uit de tournee van de Canadese rockband Arcade Fire gestapt. De Amerikaanse zanger Beck heeft vlak voor het begin van de Noord-Amerikaanse tournee van de band besloten niet meer op te treden als voorprogramma.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Met die aankondiging van Lollapalooza wordt ook Arcade Fire een voorzichtige kanshebber. Ze doen komend jaar dus festivals en ze waren al gepolsd voor BKS23
Ik zie Primavera hen nog niet zo snel opnieuw boeken, en dat lijkt me toch een vereiste om hen zo vroeg op het seizoen in Europa terug te zien...
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Ben het daar ook wel mee eens. Iedereen zal een verschillende mening hebben over hoe ver Win Butler over de grens is gegaan maar ik denk dat je op z'n minst kunt stellen dat hij een complete loser is en voor mij heeft het in ieder geval de muziek van Arcade Fire verpest, omdat die zo verweven is met de persoonlijkheid van Win Butler. Hun show in 2017 was geweldig maar ik denk dat ik het deze keer zou skippen.

En hun laatste album vind ik ook gewoon enorm matig.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Hij heeft vooralsnog totaal geen consequenties ervaren voor zijn gedrag dus ik zie deze zogenaamde cancel cultuur echt totaal niet terug in de werkelijkheid.

Dat individuen voor zichzelf bepalen op basis van de informatie die ze hebben om iemand wel of niet te steunen is natuurlijk iedereens eigen goed recht.

Volgens mij is het ook helemaal geen kwestie van "schuldig bevonden" overigens, maar dat hij zich gewoon als een eikel heeft gedragen tegenover veel vrouwen en vreemd is gegaan terwijl zijn eigen vrouw zwanger was. Ik vind dat dat de muziek van Arcade Fire gewoon erg ongeloofwaardig maakt.
 

VerDi

Nieuw lid
8 nov 2023
4
0
ik kan een band / artiest (de muziek) loskoppelen van de mens(en) erachter of in de band. Maar dat is inderdaad iets individueel.
Ik vraag me af in hoeverre de verkiezingen (zondag 9 juni) in België een effect gaan hebben op het aantal bezoekers.
 

VerDi

Nieuw lid
8 nov 2023
4
0
ik moet eerlijk toegeven dat ik de teksten van Arcade Fire amper ken. Ik zet de platen af en toe op, en vind ze vooral live altijd leuk. (Maar je zal me niet betrappen op meezingen ;) )
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
109
105
ik kan een band / artiest (de muziek) loskoppelen van de mens(en) erachter of in de band. Maar dat is inderdaad iets individueel.
Ik vraag me af in hoeverre de verkiezingen (zondag 9 juni) in België een effect gaan hebben op het aantal bezoekers.
Jeetje, dat gaat wel een ding worden ja.
 

PatrickB

Playlistbediener
12 jun 2023
20
12
Win is nog altijd niet schuldig bevonden. Afschuwelijk die cancel cultuur waar wij momenteel in moeten leven.
Sterker nog, volgens mij ligt er helemaal geen aanklacht. Er is een interview geweest en dat is het. Daar hebben mensen hun versie verteld, hij heeft daarop een reactie gegeven en wordt gecancelled. Rare tijd.

Als Arcade Fire komt ben ik er zeker bij!
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Sterker nog, volgens mij ligt er helemaal geen aanklacht. Er is een interview geweest en dat is het. Daar hebben mensen hun versie verteld, hij heeft daarop een reactie gegeven en wordt gecancelled. Rare tijd.

Als Arcade Fire komt ben ik er zeker bij!
En dan nog hè: Waarom zouden artiesten voorbeeldfiguren moeten zijn, van onbesproken gedrag? Moeten we bijvoorbeeld ook alle drank- en drugsverslaafde artiesten cancellen? Alle kunstenaars die foute keuzes maken, verkeerde wegen bewandelen? Het is het leven, in al zijn rauwheid. Beoordeel de kunst, zou ik zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en leon94

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En dan nog hè: Waarom zouden artiesten voorbeeldfiguren moeten zijn, van onbesproken gedrag? Moeten we bijvoorbeeld ook alle drank- en drugsverslaafde artiesten cancellen? Alle kunstenaars die foute keuzes maken, verkeerde wegen bewandelen? Het is het leven, in al zijn rauwheid. Beoordeel de kunst, zou ik zeggen.
Dit is imo wat te makkelijk gezegd. Voor mij staat kunst niet per definitie los van de kunstenaar. De songteksten, de muziek en het gevoel dat de muziek van AF voorheen bij me opriep staat in vel contrast met het gedrag van en nieuws over Butler. De muziek verliest daar, voor mij iig, volledig zijn waarde door.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
115
131
Wins prekerige songteksten kwamen vaak al pretentieus over. Na al die beschuldigingen zijn die gewoon niet meer serieus te nemen. Wat jammer is, want ik was een grote fan. Daarnaast geloof ik best wel dat die beschuldigingen waar zijn, er waren al een aantal geruchten voor het artikel uit kwam.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken