Alcatraz Open Air 2025

Ik zal mezelf er niet populair mee maken, maar het lijkt mij toch dat als ze de ambitie hebben om uit te verkopen dat de laatste namen meer in andere genres zullen liggen.

bijvoorbeeld een grote metalcore of hardrock band aankondigen met een paar andere core/hardrock bands erbij in die aankondiging lijkt mij een ideale manier om de ticketverkoop een boost te geven. de eerste 82 namen hebben veel black/post/prog/thrash etc liefhebbers al overtuigd om hun ticket te halen, lijkt mij dan logisch om wat bands in andere genres achter de hand te houden voor de laatste drop om ook een andere groep te overtuigen.

en nee dit is geen wens van mij, ik sta wellicht bekend als core liefhebber maar met de huidige 100 namen heb ik al meer dan genoeg om te zien in diverse genres, en ik gun iedereen ook zeker hun droomheadliner in Amenra, maar lijkt mij gewoon minder logisch. Ook vooral door de headliners die ze de afgelopen jaren hebben geboekt. Hopelijk zit ik ernaast.

Ik zal mezelf er niet populair mee maken, maar het lijkt mij toch dat als ze de ambitie hebben om uit te verkopen dat de laatste namen meer in andere genres zullen liggen.

bijvoorbeeld een grote metalcore of hardrock band aankondigen met een paar andere core/hardrock bands erbij in die aankondiging lijkt mij een ideale manier om de ticketverkoop een boost te geven. de eerste 82 namen hebben veel black/post/prog/thrash etc liefhebbers al overtuigd om hun ticket te halen, lijkt mij dan logisch om wat bands in andere genres achter de hand te houden voor de laatste drop om ook een andere groep te overtuigen.

en nee dit is geen wens van mij, ik sta wellicht bekend als core liefhebber maar met de huidige 100 namen heb ik al meer dan genoeg om te zien in diverse genres, en ik gun iedereen ook zeker hun droomheadliner in Amenra, maar lijkt mij gewoon minder logisch. Ook vooral door de headliners die ze de afgelopen jaren hebben geboekt. Hopelijk zit ik ernaast.
Ik ben ook altijd een voorstander van een uitgebalanceerde line-up, waarin alle subgenres en tijdperken goed tot hun recht komen, en waarmee iedere metalfan, ongeacht voorkeur of leeftijd, tevreden kan zijn.
Tenminste, dat geldt voor 'mainstream' metalfestivals als GMM en Alcatraz, natuurlijk niet voor niche festivals als Samhain, Pelagic Fest, Midsummer Prog, Paganfest, etc.

Prima hoor, zet er maar wat namen bij die mij minder interesseren, zolang ze een beetje een mooie planning maken en ik het meeste van waar ik nu al enthousiast over ben kan zien zit mijn spoorboekje toch al aardig vol.

Wel benieuwd wie die laatste headliner wordt ook. Had zelf gedacht dat ze daar idd Amenra neer zouden zetten, maar dan zou ik verwacht hebben dat die bovenaan dit affiche met Belgische namen zouden prijken. Dat is niet gebeurd. Misschien krijgen ze een losse aankondiging? Maar reken er niet meer op. Een grote metalcore of meer classic heavy/thrash act zou idd ook wel goed zijn voor de balans (en voorkomt voor mij waarschijnlijk weer clashes haha).

Edit: thrash even doorgestreept want ik realiseer me nu dat er met Machine Head en Kreator al twee thrashy headliners staan dus zo gebalanceerd zou dat helemaal niet zijn. Hardrock/heavy metal of iets van metalcore dus.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123
Prima hoor, zet er maar wat namen bij die mij minder interesseren, zolang ze een beetje een mooie planning maken en ik het meeste van waar ik nu al enthousiast over ben kan zien zit mijn spoorboekje toch al aardig vol.

Wel benieuwd wie die laatste headliner wordt ook. Had zelf gedacht dat ze daar idd Amenra neer zouden zetten, maar dan zou ik verwacht hebben dat die bovenaan dit affiche met Belgische namen zouden prijken. Dat is niet gebeurd. Misschien krijgen ze een losse aankondiging? Maar reken er niet meer op. Een grote metalcore of meer classic heavy/thrash act zou idd ook wel goed zijn voor de balans (en voorkomt voor mij waarschijnlijk weer clashes haha).
Thrash lijkt me dan net weer het minst waarschijnlijke genre van de laatste headliner, dan zouden 3/3 headliners thrash metal zijn toch?
(Machine Head is wellicht geen pure thrash metal, maar heeft er toch wel wat van)
Verder wel eens met de rest van je post :)

• Leuk
Waarderingen: won666 en Dr. Hannibal
Thrash lijkt me dan net weer het minst waarschijnlijke genre van de laatste headliner, dan zouden 3/3 headliners thrash metal zijn toch?
(Machine Head is wellicht geen pure thrash metal, maar heeft er toch wel wat van)
Verder wel eens met de rest van je post :)
Je was te snel, realiseerde ik mij ook maar zat mn post nog te editten 😆

• Haha
Waarderingen: Loek123

Lijkt mij eigenlijk volledig in de lijn der verwachting. Met name als het gaat om hard rock namen. Daar heeft Alcatraz er altijd best wat van staan en nu amper wat. Dan denk ik aan een Vandeberg met zijn Whitesnake show ergens overdag op de main en een mooie naam in de categorie als headliner.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Loek123
Luppolo in Rock (IT) (18 - 20 jul): Candlemass - Tygers of Pan Tang
466533254_1118230393637708_2736356052536877924_n.jpg

Ostrów Rock Festival (PL)
(26 - 27 jul) Diatom - Orphaned Land (y) - Poverty's No Crime - Soen - Turbulence - Vulkan
466156125_580449064506849_7585624233825602558_n-min.jpg
Krach am Bach (DE) (1 -2 aug): Tō Yō

Kwam juist dit tegen

Bijlagen

• Screenshot_20241117-012829.png
    Screenshot_20241117-012829.png
    440,3 KB · Weergaven: 22
Lijkt mij eigenlijk volledig in de lijn der verwachting. Met name als het gaat om hard rock namen. Daar heeft Alcatraz er altijd best wat van staan en nu amper wat. Dan denk ik aan een Vandeberg met zijn Whitesnake show ergens overdag op de main en een mooie naam in de categorie als headliner.

Heb nog wel even de line up bekeken net, en verwacht ook wel dat er nog het een en ander bij zal komen (headliner / sub misschien nog iets?), maar op zich kwam ik nu ook al wel aardig ver qua namen in vergelijking met vorige jaren! Zag ineens Blaze Bayley er tussen staan, en daarnaast Doro, Phil Campbell (geen idee of t een Motörhead set is of niet), D-A-D, Michael Schenker en WASP, dan heb je al wel een aardige line up van hardrock en glam/heavy metal!

Bekijk bijlage 11236

Leuke hint, kom maar door met de gokjes! Welke bands touren volgend jaar augustus en hebben recent, of in de komende weken, nog een show in België staan? In onze appgroep komen we alvast tot een mooi lijstje kandidaten: Primordial, Draconian, Kanonenfieber, en Oranssi Pazuzu. Wat nog meer?
Ik hoop dan op Heilung en Zeal & ardor niet kunnen gaan door te moeten werken zou een fijne herkansing worden :D. Nu zeker dat Heilung er mee stopt

Alcest, Svalbard, Gatecreeper, While She Sleeps, Fit for an Autopsy, Solstafir, Sepultura, Evergrey, Rhapsody of Fire en uiteraard alles wat op Hells Balls stond.
Maar heeft dat ook allemaal alweer andere data bevestigd op augustus festivals komend jaar? Kan natuurlijk dat die aankondigingen allemaal nog moeten komen, maar zonder bevestiging wordt het wel meer giswerk.

Users who are viewing this thread