Alcatraz Open Air 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Onderstaand is het huidige dagprogramma. Groen gaan we doen en blauw is opvulling tussendoor, waarbij Lord of the Lost twijfel is of we niet gewoon dan al bij Epica voor de stage een mooie plek willen pakken.

Rest is nog uitzoeken en opvullen, met ook natuurlijk nog ruimte voor een meeting (eventueel bij een band om maar een band uit te proberen), signeersessies en een eventuele metalmarket!

Bekijk bijlage 8149
Haha joe, als je me zoekt, ik ben de hele dag in de Morgue 😅
 
  • Haha
Waarderingen: nikita en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Check sowieso even Ankor. Dat is catchy, toegankelijke muziek. Zou me niets verbazen als met name mevrouw Koekdoos het wel kan waarderen.


De clean stukken zijn prima, maar wel wat veel unclean vocals. Maar misschien voor de opvulling geschikt wel inderdaad
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Check sowieso even Ankor. Dat is catchy, toegankelijke muziek. Zou me niets verbazen als met name mevrouw Koekdoos het wel kan waarderen.

Dit nummer is leuk indd!

Alleen de rest van de nummers die Koek net heeft opgezet zijn wel wat veel schreeuwen voor mij :p

Edit: zie dat ik 2min te laat was, Koek had al getyped... Achja nu hoor je het van 2 kanten
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.688
Dit nummer is leuk indd!

Alleen de rest van de nummers die Koek net heeft opgezet zijn wel wat veel schreeuwen voor mij :p

Edit: zie dat ik 2min te laat was, Koek had al getyped... Achja nu hoor je het van 2 kanten
Ja verschilt een beetje per nummer. Een aantal nummers hebben inderdaad vooral harsh vocals. Ik vind de band zelf leuker dan ik van mezelf zou verwachten, aangezien het zo catchy is, hahaha. Maar soms is dat juist iets wat werkt bij mij.

Hier zijn nog twee nummers van hun waar ze voornamelijk clean zingt.


 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
die kende ik ook nog niet @Jamel merci voor de tip! ik geraak die tent echt nie meer uit op zaterdag. Tenzij ik jouw clash finder mag geloven ze met Secondhand saints gaan overlappen. ik heb eens eens stukje van hun optreden gezien. Die zijn ook wel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Enige Belgische AC/DC concert valt samen met start metalfestival Alcatraz: “Jammer, maar we hebben dit jaar sterkste affiche ooit”

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Enige Belgische AC/DC concert valt samen met start metalfestival Alcatraz: “Jammer, maar we hebben dit jaar sterkste affiche ooit”

Dan heb ik een goed jaar uitgezocht om voor het eerst te gaan 😊
 
  • On fire
Waarderingen: nikita

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
270
455
Enige Belgische AC/DC concert valt samen met start metalfestival Alcatraz: “Jammer, maar we hebben dit jaar sterkste affiche ooit”


Vorig jaar was de affiche nochtans stukken beter! Topjaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Totochon

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
Enige Belgische AC/DC concert valt samen met start metalfestival Alcatraz: “Jammer, maar we hebben dit jaar sterkste affiche ooit”

Toevallig iemand die het artikel volledig kan lezen? kan enkel maar de inleiding lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Enige Belgische AC/DC concert valt samen met start metalfestival Alcatraz: “Jammer, maar we hebben dit jaar sterkste affiche ooit”

Helaas, paywall..
Iemand het volledige artikel?
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Toevallig iemand die het artikel volledig kan lezen? kan enkel maar de inleiding lezen.
Helaas, paywall..
Iemand het volledige artikel?
417436493_10159985363711623_1831828364277257833_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Sdg

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Tip: als je een artikel achter een paywall wilt lezen, plak dan de link van het artikel op deze website: https://archive.ph/

Dan krijg je in dit geval dus: https://archive.ph/WfvzA
De mensen van Alcatraz gaan dus dik feesten in Parijs.

Ik denk ook wel dat ze er weinig last van gaan hebben. Buiten Saxon en Channel Zero staat er weinig voor de “metal mainstreamers met te veel geld” op het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
1708981977854.png
417518957_961571418671833_2111180731859619180_n.jpg


Inmiddels niet meer echt relevant voor Alcatraz natuurlijk, aangezien het programma nu wel compleet is (op wellicht nog één band in La Morgue na), maar wel aardig om dit 'zusterfestival' eens te vergelijken.

En wat blijkt?
De overeenkomst in namen is eigenlijk veel lager dan ik had gedacht: SB deelt slechts 22 van de 98 namen met Alcatraz (107 namen), een dikke 20% dus.
  • Aborted
  • After The Burial
  • Amon Amarth
  • Ankor
  • Architects
  • Bodysnatcher
  • Cradle Of Filth
  • Dark Tranquillity
  • Eclipse
  • Emmure
  • Exodus
  • Feuerschwanz
  • Jinjer
  • Korpiklaani
  • Lord Of The Lost
  • Madball
  • Mental Cruelty
  • Orden Ogan
  • Spiritbox
  • Sylosis
  • The Ocean
  • Whitechapel

Ook opvallend is dat SB tevens 10 namen (10% van de line-up) met Graspop deelt:
  • Architects
  • Brothers Of Metal
  • Dynazty
  • Ereb Altor
  • Future Palace
  • Kampfar
  • Pain
  • Pest Control
  • Rotting Christ
  • The Black Dahlia Murder
Waarvan die laatste ook nog een Amerikaanse band is (doen 5 zomerfestivals in juni, en 7 eind juli/augustus).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
8
21
Dit is onze Running Order (wachten op de official):

In het groen: onze prioriteit
Blauw: we proberen het te zien
Paars: kan zijn maar niet vereist


Zaterdagochtend bezoeken we de stad voor het FINNTROLL-concert. Zijn er interessante plaatsen om te bezoeken in Kortrijk?
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken