Eerlijk gezegd is de line up van Alcatraz 24 voor mij iets minder. Op vrijdag ga ik bovendien precies maar heel moeilijk verlof kunnen nemen. Ik wil wel zoinzo de drie dagen gaan, maar vooral uit traditie (ik heb sinds 2017 nooit Ć©Ć©n dag Alcatraz gemist). Maar de enige band op vrijdag die ik goed vind en die ik nog nooit live gezien heb (mijn nummer 1 dan ook in het lijstje dat zo meteen volgt), speelt dit jaar vermoed ik op dezelfde plek als Bury Tomorrow vorig jaar: mainstage rond 16 h 30. En dat is onmogelijk voor mij om te halen als ik geen verlof krijg (wordt zelfs al moeilijk met een halve dag verlof).Het is nu wel een band die ik evt plan om volgende maand nog te gaan zien op een clubshow en anders zoinzo later dit jaar nog kan zien, spelen bv nog in Haarlem en Eindhoven eind november. Maar toch.
Vrijdag:
1. Feuerschwanz*
2. Septicflesh
3. Sylosis
Waarbij, als ik vergelijk met tijdschema van 2023, Sylosis en Septicflesh waarschijnlijk nog eens overlappen en ik waarschijnlijk tot 16 h minstens moet werken in Mechelen en dus Feuerschwanz nooit haal!
Sterretje heb ik nog nooit gezien. De rest van de interessante bands die dag heb ik gelukkig al wel eens live gezien
Zaterdag:
1. Bodysnatcher*
2. Testament
3. Heideroosjes
Ook hier heb ik enkel het sterretje nog nooit live gezien. Ik kan ze de week er na ook wel zien op Dynamo. Of evt volgende maand denk ik al in Antwerpen. Maar ik wil ze gewoon eens live gezien hebben, dus zal waarschijnlijk toch Alcatraz worden. De rest van de interessante bands heb ik ook die dag rees live gezien
Zondag:
1. Opeth (indien By Request en dan met halve ster wat ik zal vertalen in streepje)-
2. Eternal Breath*
3. Gene Simmons Band* (sterretje, maar Kiss al wel gezien)
Hier doe ik wat lastig, excuseer. Opeth staat op 1 met een streepje waarmee ik bedoel: ik heb ze al live gezien maar heb ze nog nooit Dirge For November horen spelen live, dus als het By Request is dan op 1 ook al heb ik reeds live gezien. Indien het niet By Request is wordt mijn top 3 zelfs dit:
1. Eternal Breath*
2. Gene Simmons Band* (sterretje, maar Kiss al wel gezien)
3. Exodus
Opeth zou zonder request zelfs lager staan bij mij omdat ik ze met hun "reguliere" set al vaak gezien heb, en dan zou ik eerlijk gezegd op 4 Cobra The Impaler zetten (speelt een kameraad van mij in mee maar gewoon wat die mannen brengen is echt WAUW). En ook Eternal Breath, ook Belgische band maar nog maar sinds kort gaan waarderen door hun nieuwste singel. Ik overwoog ook naar hun album release te gaan 5 april in Torhout, maar op een vrijdagavond nog naar Torhout gaan (2 h onderweg) om dan nog thuis te moeten geraken terug (laatste trein al wss voor 23 h) en dus een hotel er bij te moeten boeken voor een Belgische band die ik ook elders kan zien: liever niet.