Alcatraz Open Air 2024

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
8
21
Mijn top 3:

* + Hatebreed, de favoriete band van mijn vrouw.

Vrijdag:
- Cradle of filth :love:
- Orden Ogan
- Feuerschwanz

Zaterdag:
- Bizkit Park
- Europe
- Watain

Zondag:
- Eternal Champion šŸ˜
- Conan
- Unto Others
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Koekdoos en Jamel

Rellie80

Playlistbediener
31 dec 2023
5
14
Vrijdag:
- Cradle of Filth
- Septicflesh
- Paradise Lost

Zaterdag:
- Satyricon
- Ankor
- Epica

Zondag:
- Dark Tranquillity
- Unto Others
- Eternal Breath
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
lijstjes :D @Jamel merci voor het idee!

vrijdag:

1. whitechapel *
2. Mantah
3.Feuerschwanz *

zaterdag:

1.Spiritbox
2.Watain * ( deze keer wil ik van de start er staan en niet op het einde van set komen.)
3.Pro-Pain

zondag:

1. OPETH *
2. Baroness *
3. Architects/ Jinjer*
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en Jamel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Vrijdag:
- Hippotraktor * (ooit 10 min live gehoord)
- The Ocean *
- Mental Cruelty *

Zaterdag:
- Spiritbox
- Epica
- Bizkit Park *

Zondag:
- Opeth *
- Architects *
- Dark Tranquillity

* = eerste keer live
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Vrijdag:
1. Beast In Black
2. Feuerschwanz*
3. Eclipse*

Zaterdag:
1. Epica
2. The Night Flight Orchestra*
3. Europe

Op de zondag staat er eigenlijk niks wat ik in een top 3 zou zetten. Gene Simmons heb ik al een keer live solo gezien en dat was niet zo geweldig dat ik 'em persƩ nog een keer wil zien, en de rest van de bands zitten buiten mijn genre. Deze dag laat ik over aan de kenners/fans ;)
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.340
Leuk om al een paar keer Feuerschwanz te zien in een lijstje!

Ben alleen aanwezig op de zaterdag, maar uiteraard ook even een top3 van de andere twee dagen.

Vrijdag:
1. Feuerschwanz
2. Beast in Black
3. Eclipse*

Feuerschwanz zonder *, omdat we over een maand ze al live gaan zien in Duitsland.
Speciale vermelding wel voor zowel Amon Amarth als The Ocean; de een voor de show, de ander om even de sfeer te proeven, ook al zijn beide absoluut niet mijn muzieksmaak. Lijkt me ook wel interessant om zoiets als The Ocean mee te maken met gewoon een berg forumgenoten erbij.

Zaterdag:
1. Dokken*
2. Europe
3. The Night Flight Orchestra*

Zondag:
1. Gene Simmons Band
2. Armored Saint
3. -
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: nikita en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.340
Op de zondag staat er eigenlijk niks wat ik in een top 3 zou zetten. Gene Simmons heb ik al een keer live solo gezien en dat was niet zo geweldig dat ik 'em persƩ nog een keer wil zien, en de rest van de bands zitten buiten mijn genre. Deze dag laat ik over aan de kenners/fans ;)

Hier bedoelde ze voor de zondag eigenlijk:
1. Gene Simmons Band
 
  • Haha
Waarderingen: nikita, RubenJS en Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.632
3.255
Vrijdag:
Hier staan te veel bands in het groen in mijn voorlopige clashfinder - dat ding heeft zijn naam niet gestolen!!
The Ocean - Monkey3 - Fen* (sorry Hippotraktor, ik maak het goed met jullie)

Zaterdag:
Crippled black phoenix* - Black crippled phoenix - Black phoenix crippled
(voor de statistieken: Pothamus - Rituals of the dead hand*)

Zondag:
Opeth - Dark Tranquility - Green Lung*
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Eerlijk gezegd is de line up van Alcatraz 24 voor mij iets minder. Op vrijdag ga ik bovendien precies maar heel moeilijk verlof kunnen nemen. Ik wil wel zoinzo de drie dagen gaan, maar vooral uit traditie (ik heb sinds 2017 nooit Ć©Ć©n dag Alcatraz gemist). Maar de enige band op vrijdag die ik goed vind en die ik nog nooit live gezien heb (mijn nummer 1 dan ook in het lijstje dat zo meteen volgt), speelt dit jaar vermoed ik op dezelfde plek als Bury Tomorrow vorig jaar: mainstage rond 16 h 30. En dat is onmogelijk voor mij om te halen als ik geen verlof krijg (wordt zelfs al moeilijk met een halve dag verlof).Het is nu wel een band die ik evt plan om volgende maand nog te gaan zien op een clubshow en anders zoinzo later dit jaar nog kan zien, spelen bv nog in Haarlem en Eindhoven eind november. Maar toch.


Vrijdag:
1. Feuerschwanz*
2. Septicflesh
3. Sylosis

Waarbij, als ik vergelijk met tijdschema van 2023, Sylosis en Septicflesh waarschijnlijk nog eens overlappen en ik waarschijnlijk tot 16 h minstens moet werken in Mechelen en dus Feuerschwanz nooit haal! :( Sterretje heb ik nog nooit gezien. De rest van de interessante bands die dag heb ik gelukkig al wel eens live gezien


Zaterdag:
1. Bodysnatcher*
2. Testament
3. Heideroosjes

Ook hier heb ik enkel het sterretje nog nooit live gezien. Ik kan ze de week er na ook wel zien op Dynamo. Of evt volgende maand denk ik al in Antwerpen. Maar ik wil ze gewoon eens live gezien hebben, dus zal waarschijnlijk toch Alcatraz worden. De rest van de interessante bands heb ik ook die dag rees live gezien

Zondag:
1. Opeth (indien By Request en dan met halve ster wat ik zal vertalen in streepje)-
2. Eternal Breath*
3. Gene Simmons Band* (sterretje, maar Kiss al wel gezien)

Hier doe ik wat lastig, excuseer. Opeth staat op 1 met een streepje waarmee ik bedoel: ik heb ze al live gezien maar heb ze nog nooit Dirge For November horen spelen live, dus als het By Request is dan op 1 ook al heb ik reeds live gezien. Indien het niet By Request is wordt mijn top 3 zelfs dit:

1. Eternal Breath*
2. Gene Simmons Band* (sterretje, maar Kiss al wel gezien)
3. Exodus

Opeth zou zonder request zelfs lager staan bij mij omdat ik ze met hun "reguliere" set al vaak gezien heb, en dan zou ik eerlijk gezegd op 4 Cobra The Impaler zetten (speelt een kameraad van mij in mee maar gewoon wat die mannen brengen is echt WAUW). En ook Eternal Breath, ook Belgische band maar nog maar sinds kort gaan waarderen door hun nieuwste singel. Ik overwoog ook naar hun album release te gaan 5 april in Torhout, maar op een vrijdagavond nog naar Torhout gaan (2 h onderweg) om dan nog thuis te moeten geraken terug (laatste trein al wss voor 23 h) en dus een hotel er bij te moeten boeken voor een Belgische band die ik ook elders kan zien: liever niet.
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Dit kon natuurlijk niet uitblijven, goed bezig @Jamel !:)(y)

Vrijdag
Top-3:
  1. Dyscordia
  2. Massive Wagons
  3. Orden Ogan
Honourable mentions:
  • Amon Amarth
  • Beast In Black
  • Cradle Of Filth
  • Eclipse
  • Fen*
  • Feuerschwanz*
  • Hippotraktor
  • Paradise Lost
  • Saxon
  • Septicflesh
  • Sylosis*
  • The Ocean*
  • Uada*

Zaterdag
Top-3:
  1. Carach Angren
  2. Epica
  3. The Night Flight Orchestra*
Honourable mentions:
  • Ankor
  • Bizkit Park
  • Columbarium*
  • Crippled Black Phoenix*
  • Europe*
  • Finntroll
  • Fleddy Melculy
  • Heideroosjes
  • Lord Of The Lost*
  • Pothamus*
  • Rituals Of The Dead Hand*
  • Spiritbox
  • Thronehammer*

Zondag
Top-3:
  1. Unto Others
  2. Dark Tranquillity
  3. Cirith Ungol*
Honourable mentions:
  • Architects*
  • Baroness*
  • Cobra The Impaler
  • Gene Simmons Band*
  • Jinjer
  • Korpiklaani
  • Opeth
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en Jamel

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
12
30
Het wordt na zo'n 15x Graspop dit jaar voor het eerst Alcatraz voor mij, zin in. Om ook maar een duit in het zakje te doen:

Vrijdag
- Life of Agony
- Cro Mags
- Cradle of Filth (maar die zullen wel tegelijk staan met LOA) - Doe maar Uada* dan.

Zaterdag
- Dokken*
- Europe
- Raven*

Zondag
- Danko Jones (of Dark Tranquility, ook weer zo'n verwachtte clash)
- Green Lung *
- Unto Others *

voor mij is de dag-indeling een beetje k*t, want de lijst van zondag had ik nog wel 3x zo lang kunnen maken, en dan stond nog niet alles er op. Maar in bovenstaande dus maar wat gefocussed op bands die voor mij nieuw zijn :)
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
wilde een lijstje maken maar kwam niet voor alle 3 de dagen aan 3 bands waar ik echt enthousiast voor zo zijn als ik zou gaan
wat trouwens vooral komt omdat ik er te weinig van ken, denk dat ik me goed zou vermaken op zo'n weekend als ik alle bands goed ga inluisteren
toch even zeggen dat ik wel jaloers ben op die headline shows van Architects en Amon Amarth, lijkt me fantastisch om die bands in het donker aan het werk te zien met een headline show
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
wilde een lijstje maken maar kwam niet voor alle 3 de dagen aan 3 bands waar ik echt enthousiast voor zo zijn als ik zou gaan
wat trouwens vooral komt omdat ik er te weinig van ken, denk dat ik me goed zou vermaken op zo'n weekend als ik alle bands goed ga inluisteren
toch even zeggen dat ik wel jaloers ben op die headline shows van Architects en Amon Amarth, lijkt me fantastisch om die bands in het donker aan het werk te zien met een headline show
Niet voor alle 3 dagen 3 bands? Oej, dat belooft wat inluisteren dan! Krijg nu al jeuk van de keuzestress voor elke dag.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Loek123 en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Voor mij ook maar een lijstje. Eigenlijk niet te doen met zoveel fantastische bands op de line-up.

Vrijdag
  1. The Ocean
  2. Monkey3
  3. SepticFlesh
En dan kan ik bands zoals Paradise Lost, Cradle of Filth en Amon Amarth nog geen eens noemen..

Zaterdag
  1. Crippled Black Phoenix (favoriete band op mijn favoriete festivalspot. Letterlijk mijn muzikale droom die werkelijkheid wordt)
  2. Satyricon
  3. Finntroll

Zondag
  1. Opeth
  2. Green Lung
  3. Architects
 
  • Geweldig
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Altijd een fan van lijstjes! * betekent dat ik ze nog niet live gezien heb.

Vrijdag
1. Uada*
2. Amon Amarth
3. Feuerschwanz* (Merk nu pas op dat er op de poster Feuerschawnz staat)

Zaterdag
1. Bizkit Park
2. Fleddy Melculy
3. Ankor*

Zondag
1. Architects
2. Mayhem
3. Dark Tranquillity
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
  1. Crippled Black Phoenix (favoriete band op mijn favoriete festivalspot. Letterlijk mijn muzikale droom die werkelijkheid wordt)
Dit vind ik sowieso een onderbelicht punt aan deze line-up. Denk dat de meeste mensen het er wel over eens zijn dat de twee laatste spots op een stage de mooiste plekken zijn. Dan heeft Alcatraz op die plekken voor komende editie vertegenwoordigingen van NWOBHM, Melodeath, Doom, Black, Hardcore, Hardrock, Post, Stoner, Symphonic, Glam, Punk, Prog, Metalcore en Thrash. Dat verdient in mijn ogen echt een dikke pluim.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken