Alcatraz Open Air 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.493
6.285
Het werd hierboven inderdaad reeds besproken, maar dit gerucht werd nu bevestigd in de krant Het Belang van Limburg. Aangezien dit belangrijk nieuws is voor Alcatraz-bezoekers op vrijdag 9 augustus, vond ik het nuttig dat ze hier het hele artikel konden lezen.
Dat artikel is toen het gisteren online kwam ook al volledig gescreenshot en in het AC/DC topic geplaatst. Voor Alcatraz bezoekers die AC/DC interessant vinden, is het daar dus al lang te lezen geweest, en oud nieuws. Voor Alcatraz bezoekers die AC/DC niet interessant vinden is het niet relevant. Je bericht voegt hier dus voor niemand iets toe. En idem dito in het Graspop topic.

Mijn excuses dat jij het nu specifiek moet ontgelden overigens, men begint al enkele dagen te pas en te onpas over dit gerucht, in allerlei topics waarin dat strikt genomen niet relevant is. Dat jij het nu nog eens herhaalt, in twee topics waar het om te beginnen niet thuishoort, is voor mij aanleiding om er eens goed wat van te zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.493
6.285
Dus het is niet bevestigd dat AC/DC naar België komt, maar dat er geruchten zijn dat AC/DC naar België komt..? :unsure:
En waar zouden ze die geruchten vandaan hebben? Ik gok van hier, of van vergelijkbare fora, waarvan de informatie hier ook al direct gedeeld wordt. We kunnen wel aan de gang blijven zo 😆
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

jbj

Dagopener
11 okt 2022
559
755
Een festival dat ik niet echt volg (en eigenlijk tot dit jaar niet kende) maar ik zag toevallig dat gisteren 20 nieuwe namen werden aangekondigd hier. Misschien bevat dit de resterende namen voor Alcatraz?

FB_IMG_1706210845441.jpg
Edit: blijkbaar komen hierbij nog eens 41 namen. Mooi festival blijkbaar.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.493
6.285
Een festival dat ik niet echt volg (en eigenlijk tot dit jaar niet kende) maar ik zag toevallig dat gisteren 20 nieuwe namen werden aangekondigd hier. Misschien bevat dit de resterende namen voor Alcatraz?

Bekijk bijlage 7775
Edit: blijkbaar komen hierbij nog eens 41 namen. Mooi festival blijkbaar.
Als ik hiervan mag uitzoeken wat die laatste drie namen zijn: Meshuggah, Baroness, en Riverside aub!

Edit: Stoned Jesus en/of Villagers of Ioannina City zijn ook welkom :)
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Jamel

jarne

Support act
14 feb 2013
1.003
325
Met een set en productie als deze gaat architects Alcatraz platspelen.

These colours don't run in de set!
Dan mag hij wel terug wat werken aan zijn screams, hoe jammer dat hij deathwish zo goed als helemaal clean zong, :/
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.234
1.297
'begin volgend jaar' eindigt voor mij op woensdag 31 januari. En meestal kondigen ze aan op vrijdag om 12 h. Dat komt er al niet meer in het begin van dit jaar.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
559
755
'begin volgend jaar' eindigt voor mij op woensdag 31 januari. En meestal kondigen ze aan op vrijdag om 12 h. Dat komt er al niet meer in het begin van dit jaar.
Idem. Ofwel is er iets tussengekomen ofwel gaat de ticketverkoop nog vlotjes waardoor ze wachten op een dalletje in de verkoop om de laatste tickets te boosten?
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Rellie80

Playlistbediener
31 dec 2023
5
14
'begin volgend jaar' eindigt voor mij op woensdag 31 januari. En meestal kondigen ze aan op vrijdag om 12 h. Dat komt er al niet meer in het begin van dit jaar.
De laatste aankondiging was vorig jaar op vrijdag 3 februari.
Ik gok dit jaar dus op vrijdag 2 februari.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.393
Wat een theorieën allemaal, en wat een ongeduld voor nog 3-4 naampjes..
Alcatraz ligt qua bekendmakingen mijlenver voor op de meeste andere festivals, en nog gaat het sommigen niet snel genoeg.. 😅
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
559
755
Wat een theorieën allemaal, en wat een ongeduld voor nog 3-4 naampjes..
Alcatraz ligt qua bekendmakingen mijlenver voor op de meeste andere festivals, en nog gaat het sommigen niet snel genoeg.. 😅
Dat krijg je nu eenmaal als je zegt nieuwe namen te lossen begin januari 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.234
1.297
Dat krijg je nu eenmaal als je zegt nieuwe namen te lossen begin januari 🤣
Begin januari zeiden ze nu ook weer niet. Dat ligt voor mij tussen 01 januari en 07 januari om 14 h 50😂nene mopje. Nu trek ik het in het belachelijk. Maar wel zowat de eerste helft van januari.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.762
2.463
Ik ga hier even dezelfde oefening maken als in het GMM-forum in de hoop nog een aantal te ontdekken bands aanbevolen te krijgen, zodat m'n spoorboekje een eventueel combiticket rechtvaardigt. Misschien zal dit m'n eerste keer Alcatraz gaan worden:

VRIJDAG
Must:
Channel Zero - Beast in Black - Feuerschwanz - Eclipse
Nice 2 see: Massive Wagons - Saxon

ZATERDAG:
Must:
Epica - Heideroosjes - Dokken - Bizkit Park - Vengeance
Nice 2 see: The Night Flight Orchestra - Fintroll

ZONDAG:
Must:
Clutch - Korpiklaani - Danko Jones
Nice 2 see: ?

Zijn er, op basis van m'n voorlopig lijstje hierboven, nog bands die jullie me kunnen aanbevelen onder mom van "verborgen parel" die ik nog kan ontdekken? :) Met name op zondag ken ik de meeste bands geeneens.

Thanks a lot!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
15
36
Leuk lijstje! Om het even bij de Zondag te houden:
- Green lung; soort oude Sabbath meets stoner meets Ghost
- Unto others: post-"van alles", kan het echt niet ergens mee vergelijken, maar denk dat het je misschien wel aanspreekt
- Audrey horne: Thin Lizzy-esque hardrock, met name het album Youngblood draai ik nog steeds
(en mocht je ietsjes hardere muziek ook nog verdragen: Orange goblin (stoner die steeds meer de Motorhead kant op gaat), Dark Tranquility (zweedse melodeath) or Armored Saint (klassieke heavey metal) zijn ook zeker aanraders
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.393
Ik ga hier even dezelfde oefening maken als in het GMM-forum in de hoop nog een aantal te ontdekken bands aanbevolen te krijgen, zodat m'n spoorboekje een eventueel combiticket rechtvaardigt. Misschien zal dit m'n eerste keer Alcatraz gaan worden:

VRIJDAG
Must:
Channel Zero - Beast in Black - Feuerschwanz - Eclipse
Nice 2 see: Massive Wagons - Saxon

ZATERDAG:
Must:
Epica - Heideroosjes - Dokken - Bizkit Park - Vengeance
Nice 2 see: The Night Flight Orchestra - Fintroll

ZONDAG:
Must:
Clutch - Korpiklaani - Danko Jones
Nice 2 see: ?

Zijn er, op basis van m'n voorlopig lijstje hierboven, nog bands die jullie me kunnen aanbevelen onder mom van "verborgen parel" die ik nog kan ontdekken? :) Met name op zondag ken ik de meeste bands geeneens.

Thanks a lot!
Dan doe ik ook maar weer dezelfde oefening.. 💁‍♂️;)
Vrijdag
Zeker checken:
Orden Ogan
Dyscordia
Misschien eens een kansje geven:
The Ocean
Brant Bjork Trio (vroegere drummer van Kyuss, grondlegger van de stoner/desert rock scene in Californië met o.a. Josh Homme van Queens Of The Stone Age))

Zaterdag
Zeker checken:
Raven
Lord Of The Lost
1000mods
Truckfighters
Misschien eens een kansje geven:
Crippled Black Phoenix
Arson

Zondag
Zeker checken:
Armored Saint
Soil
Audrey Horne
Unto Others
Eternal Champion
Cirith Ungol
Thorium
Eternal Breath
Misschien eens een kansje geven:
Opeth
Cobra The Impaler
 
  • Winning
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
gedeeld door de vorige eigenaar van alcatraz, vreemd genoeg heeft het officiële kanaal ze wel nog niet aangekondigd
424632679_10228973087564675_4088770227036350697_n.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken