Alcatraz Open Air 2023

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Tja, naast Powerwolf en KK's Priest vind ik het persoonlijk niet heel gek staan. Maar ik ken dit festival verder niet heel goed. Als @MetalLimbo en jij ze beiden als te klein inschatten ben ik geneigd jullie daarin te volgen!
De eerste subheadliners waarmee Alcatraz kwam aanzetten, waren Trivium, Anthrax en Killswitch Engage. Vind het raar dat ze Powerwolf en KK's Priest daarboven zetten, want die vind ik eigenlijk nauwelijks (eigenlijk helemaal niet) groter dan hun subs. Zou voor Dragonforce ook gelden.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
De eerste subheadliners waarmee Alcatraz kwam aanzetten, waren Trivium, Anthrax en Killswitch Engage. Vind het raar dat ze Powerwolf en KK's Priest daarboven zetten, want die vind ik eigenlijk nauwelijks (eigenlijk helemaal niet) groter dan hun subs. Zou voor Dragonforce ook gelden.
zeker KK's Priest niet!
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik zei hetzelfde al tegen een kameraad. We wachten beiden nog vol spanning af op de derde headliner, maar laat ons eerlijk zijn: de meeste namen op de tweede regel konden - à la Alcatraz - de dag headlinen. Anthrax, Trivium, Alestorm, Heaven Shall Burn, Killswitch Engage en Blind Guardian zouden in mijn ogen stuk voor stuk headliner van een dag kunnen zijn.

Ik ben gewoon blij dat Alcatraz opteert voor meerdere namen van dit kaliber aangevuld met allerlei ontdekkingen. Veel fijner zo dan de dagen laten afhangen van een grote naam zoals ze destijds deden met Limp Bizkit.

Ik blijf hopen op een headlinerset van In Flames... :)
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik zei hetzelfde al tegen een kameraad. We wachten beiden nog vol spanning af op de derde headliner, maar laat ons eerlijk zijn: de meeste namen op de tweede regel konden - à la Alcatraz - de dag headlinen. Anthrax, Trivium, Alestorm, Heaven Shall Burn, Killswitch Engage en Blind Guardian zouden in mijn ogen stuk voor stuk headliner van een dag kunnen zijn.

Ik ben gewoon blij dat Alcatraz opteert voor meerdere namen van dit kaliber aangevuld met allerlei ontdekkingen. Veel fijner zo dan de dagen laten afhangen van een grote naam zoals ze destijds deden met Limp Bizkit.

Ik blijf hopen op een headlinerset van In Flames... :)
Ik vind het dan vooral raar dat ze die apart aankondigen en daar ook een hele tijd mee hebben gewacht. Dan schep je een verwachting dat er iets speciaals komt en dan krijg je meer van hetzelfde. Kondig dat dan allemaal samen aan.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Zal Avatar worden, wachten wsl omdat optreden in de AB nog niet is uitverkocht..
 
  • Leuk
Waarderingen: Josar

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Zal Avatar worden, wachten wsl omdat optreden in de AB nog niet is uitverkocht..
Dat zou dan voor mij de tegenvallende headliner dit jaar zijn, heb echt weinig met die muziek. Maar dan kan ik mss vroeg naar huis wat ook niet slecht is, hoef ik die maandag geen congé te nemen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
On the other hand btw, HSB is headliner op Wacken. Op Alcatraz staan ze dan weer zelfs onder Alestorm, terwijl Alestorm ook op Wacken speelt.
Volgens mij is HSB nu wel veel populairder in Duitsland dan in Benelux, en Alestorm zal in Belgie wel zeer populair zijn (getuigde de uitverkochte show in Torhout), maar blijf het gekke toestanden vinden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
On the other hand btw, HSB is headliner op Wacken. Op Alcatraz staan ze dan weer zelfs onder Alestorm, terwijl Alestorm ook op Wacken speelt.
Volgens mij is HSB nu wel veel populairder in Duitsland dan in Benelux, en Alestorm zal in Belgie wel zeer populair zijn (getuigde de uitverkochte show in Torhout), maar blijf het gekke toestanden vinden.

Heaven Shall Burn is ook een Duitse band, dus die zetten ze dan uiteraard bovenaan
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
On the other hand btw, HSB is headliner op Wacken. Op Alcatraz staan ze dan weer zelfs onder Alestorm, terwijl Alestorm ook op Wacken speelt.
Volgens mij is HSB nu wel veel populairder in Duitsland dan in Benelux, en Alestorm zal in Belgie wel zeer populair zijn (getuigde de uitverkochte show in Torhout), maar blijf het gekke toestanden vinden.
Ik zou niet bepaald zeggen dat ze onder Alestorm staan. Door de afwisseling swamp/prison spelen ze in principe na Alestorm (maar dan niet op de mainstage). Maar in mijn ogen is dat onderscheid swamp/prison op Alcatraz eerder beperkt, aangezien zij maar 1 hoofdpodium hebben en om praktische redenen verplicht zijn af te wisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Zal Avatar worden, wachten wsl omdat optreden in de AB nog niet is uitverkocht..

Zou Avatar op Alcatraz echt wel appreciëren als laatste headliner.
Hebben sinds hun show van 2019 twee nieuwe albums uitgebracht, waarvan "Hunter Gatherer" toch wel echt door de jaren heen geklommen is als één van m'n favorieten.
De show in de AB is wel pas eind maart. Zouden ze werkelijk zo lang wachten om dit aan te kondigen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Moet wel eerlijk zeggen dat ik dat laatste avatar album niet erg memorabel vindt.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Heaven Shall Burn is ook een Duitse band, dus die zetten ze dan uiteraard bovenaan
Technisch gezien is Beyond The Black ook een Duitse band en nog enkele andere bands lager op de affiche ook :p.
Nene maar ik snap wel wat u bedoelt, valt wel op dat de drie eerste bands na Iron Maiden allemaal van die Duitse typische bands zijn inderweel ja min of meer.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik zou niet bepaald zeggen dat ze onder Alestorm staan. Door de afwisseling swamp/prison spelen ze in principe na Alestorm (maar dan niet op de mainstage). Maar in mijn ogen is dat onderscheid swamp/prison op Alcatraz eerder beperkt, aangezien zij maar 1 hoofdpodium hebben en om praktische redenen verplicht zijn af te wisselen.
Ik snap het punt. En eigenlijk staan ze ook niet onder Alestorm maar op dezelfde lijn (maar wel na, en op de Wacken affiche voor).
Zijn we zeker dat HSB in de Swamp staat en Alestorm op de prison? Alestorm zal wel kloppen (stonden ze vorige keer ook) maar HSB met hun meters hoge vlammen en op Dynamo dit jaar toch wel enkele explosies, zouden die de Swamp niet in licherlaaie zetten als ze daar spelen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Moet wel eerlijk zeggen dat ik dat laatste avatar album niet erg memorabel vindt.
Ja, zelfde, al staan er wel wat aardige nummers op. Nieuwe album klinkt niet alsof het ook iets voor mij is. Een nummer als The Dirt I'm Buried In is gewoon Ghost-achtig. Maar goed, leuke headliner dat wel, maar nog steeds niet de grootste. Dan heb je met K.K Priest, Powerwolf en Avatar wel een mager rijtje. Gelukkig maakt die undercard veel goed.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik zou het zelf een goede headliner vinden (ookal zou ik Avantasia nog veel gaver vinden), maar denken jullie echt dat Avatar echt op Alcatraz gaan staan aangezien ze in maart (zaal) en juni (Graspop) ook al in Belgie zijn?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Ik zou het zelf een goede headliner vinden (ookal zou ik Avantasia nog veel gaver vinden), maar denken jullie echt dat Avatar echt op Alcatraz gaan staan aangezien ze in maart (zaal) en juni (Graspop) ook al in Belgie zijn?
Oh nee, dat niet. Denk dat ze nog wat uit de hoge hoed gaan toveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Ik snap het punt. En eigenlijk staan ze ook niet onder Alestorm maar op dezelfde lijn (maar wel na, en op de Wacken affiche voor).
Zijn we zeker dat HSB in de Swamp staat en Alestorm op de prison? Alestorm zal wel kloppen (stonden ze vorige keer ook) maar HSB met hun meters hoge vlammen en op Dynamo dit jaar toch wel enkele explosies, zouden die de Swamp niet in licherlaaie zetten als ze daar spelen?
Podiumindeling is reeds bekend (website onder line-up), er is echter nog geen tijdsschema bekend. Staan dus zeker op de swamp, wat ik ook een rare keuze vond gezien hun show... Nu, er zal wel een aangepaste vlammenshow zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
HSB zette op dynamo dit jaar echt een zeer indrukwekkende headliner show neer, lijkt me wel een beetje een gemiste kans om die niet gewoon de mainstage te laten headlinen. Ik betwijfel of powerwolf of kk priest deze show kan evenaren. Met de pyro die ze mee brengen denk ik niet dat dit tot zijn recht zou komen in een tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
HSB zette op dynamo dit jaar echt een zeer indrukwekkende headliner show neer, lijkt me wel een beetje een gemiste kans om die niet gewoon de mainstage te laten headlinen. Ik betwijfel of powerwolf of kk priest deze show kan evenaren. Met de pyro die ze mee brengen denk ik niet dat dit tot zijn recht zou komen in een tent.
Volledig akkoord! Nu, als de clashfinder realistisch is, is er wel een mooie doorsteek Amorphis - HSB :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
HSB zette op dynamo dit jaar echt een zeer indrukwekkende headliner show neer, lijkt me wel een beetje een gemiste kans om die niet gewoon de mainstage te laten headlinen. Ik betwijfel of powerwolf of kk priest deze show kan evenaren. Met de pyro die ze mee brengen denk ik niet dat dit tot zijn recht zou komen in een tent.
Een tijdje geleden werd ik terecht gevraagd om een andere afkorting te gebruiken dan 'SS' voor de South Stage van GMM, om voor de hand liggende redenen..
Kunnen we in datzelfde licht met z'n allen afspreken om KK's Priest te blijven schrijven i.p.v. kk priest? :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken