Alcatraz Open Air 2023

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Channel Zero kondigt rustig enkele data aan, zou dit een kanshebber zijn?
Ik denk niet als headliner (stonden 2 jaar geleden niet als headliner, wel 2 sets), maar zetten wel steeds een goeie show.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Channel Zero kondigt rustig enkele data aan, zou dit een kanshebber zijn?
Ik denk niet als headliner (stonden 2 jaar geleden niet als headliner, wel 2 sets), maar zetten wel steeds een goeie show.
Zou me verbazen en ook een beetje tegenvallen. Zoals je zelf ook zegt vorige doorkomst ook geen headliner. Na KK's Priest mag er toch wel een vette headliner naast eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Zou me verbazen en ook een beetje tegenvallen. Zoals je zelf ook zegt vorige doorkomst ook geen headliner. Na KK's Priest mag er toch wel een vette headliner naast eigenlijk.
Akkoord! Ik bedoelde inderdaad niet als headliner, dat zou enorm tegenvallen. Voor een 15e editie mag er inderdaad wel nog iets mooi komen. Voorlopig ben ik tevreden maar nog niet omver geblazen, al zit de teleurstelling van kk daar ook voor iets tussen 😆
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Channel Zero staat eind mei in de Bosuil in Weert voor 25 euro entree. Die zullen op GMM hooguit in het begin van de dag op de main staan of halverwege de dag ergens in de tent.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Channel Zero staat eind mei in de Bosuil in Weert voor 25 euro entree. Die zullen op GMM hooguit in het begin van de dag op de main staan of halverwege de dag ergens in de tent.
In België ligt dat wel wat anders natuurlijk, zullen wel wat hoger staan.
Zijn best nog wel populair en leveren toch topshows.
Ik ga naar 1 van hun 3 AB shows en dat kostte me bijna 40 euro dacht ik. Tickets liggen hier al 3 jaar stof te garen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Stonden nochtans al hoog op GMM voordien.
Channel Zero staat eind mei in de Bosuil in Weert voor 25 euro entree. Die zullen op GMM hooguit in het begin van de dag op de main staan of halverwege de dag ergens in de tent.
Goh dat zou ik nu niet durven claimen. In hun topjaren stonden die naast Motorhead en Hatebreed op de affiche (2010). Uiteindelijk waren ook 2/3 shows in de AB uitverkocht voor verplaatsing (nu 1/3) dus ik denk wel dat die nog goed volk trekken.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Verwacht dat Channel Zero ondertussen toch terug wat lager mag worden ingeschat. Bij hun comeback ontstond er een hype die ze een jaar of 5 hebben volgehouden, omdat ze toen nog aanspraak konden maken op het label "populairste Belgische metalband", maar daar zijn ze toch ook langs alle kanten voorbijgestoken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.207
Begrijp de discussie over Channel Zero niet helemaal. op de poster van 2021 kan je toch gewoon zien hoe hoog ze op Alcatraz zouden staan?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
2021 was geen normaal en/of representatief jaar, nauwelijks tot geen Amerikaanse bands, roeien met de riemen die ze hadden, dat jaar stonden er wel erg veel Belgische groepen hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Zoals verwacht geen Gojira (wegens Amerikaanse tour). Niet dat ik het had gedacht maar er leefde toch een sprankeltje hoop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik zag hier eerder iemand Yoth Iria noemen als band die gezien moet worden en inmiddels sluit ik me hierbij aan. Kwam de laatste dagen paar keer voorbij in de playlist en hele fijne sound. Geen extreme doorbeuk black metal maar wat duisterder, mogelijk occult met een goede groove. Dit smaakt naar meer en ga ik zeker nog beter beluisteren voor Alcatraz losbarst!
 
  • On fire
Waarderingen: duck en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ik zag hier eerder iemand Yoth Iria noemen als band die gezien moet worden en inmiddels sluit ik me hierbij aan. Kwam de laatste dagen paar keer voorbij in de playlist en hele fijne sound. Geen extreme doorbeuk black metal maar wat duisterder, mogelijk occult met een goede groove. Dit smaakt naar meer en ga ik zeker nog beter beluisteren voor Alcatraz losbarst!
Dat was ik, ja. 😉

En het wordt ook nog vroeg opstaan die dag..
Aan alle black metal fans: zorg dat je de eerste 2 optredens in Helldorado niet mist!

Afgaande op de clashfinder van @theblackmadness begint direct om 11:00 al Yoth Iria, voor mij nu al een van de ontdekkingen van Alcatraz 2023. Opgericht in 2019 door 2 grootheden uit de Griekse extreme metal scene, Jim Mutilator (ex-bassist van Rotting Christ en Varathron) en Magus Wampyr Daoloth (ex-toetsenist/bassist/zanger van Rotting Christ en Necromantia).


Na een waarschijnlijk kort maar krachtig half uurtje is er maar even tijd om op adem te komen en eventueel een (2e) biertje ofzo te halen, want om 12:00 start Gaerea, de dit jaar doorgebroken Portugese, gemaskerde sensatie.

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Nieuwe datum voor Avantasia 2 mei in Chili. Zegt natuurlijk niet zo veel voor Alcatraz behalve dat ze wel op zowel festival als zaal podia staan in 2023. Ik ben erg benieuwd wanneer we de laatste naam horen
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Nieuwe datum voor Avantasia 2 mei in Chili. Zegt natuurlijk niet zo veel voor Alcatraz behalve dat ze wel op zowel festival als zaal podia staan in 2023. Ik ben erg benieuwd wanneer we de laatste naam horen
Schat ik inderdaad goed mogelijk. Organisatie was blijkbaar enorm tevreden over vorige passage.

Helloween kondigde vandaag ook een show in Hongarije aan, 29 juli. Deze komen ook dichter en dichter met hun tour

Deze lijken mij dus twee kanshebbers.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Er moesten toch nog 2 namen bekend gemaakt worden waaronder 1 headliner? Is het niet heel simpel? één headliner en één toekomstige winnaar van de alcatraz battle. Nu weten we dus alles en nog niks tegelijkertijd.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Inderdaad, zeker een vroege must-see op zaterdag. Hopelijk ben ik tegen dan al degelijk wakker, want heb ook - dankzij het inluisteren - Svalbard leren ontdekken... Wàt een unieke sound.. Deze moet ik ook meepikken op vrijdag!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken