Russian Circles of Blind Guardian? Gelukkig heb ik een gruwelijke hekel aan ballenknijpmetal en is de keuze snel gemaakt.
La Morgue is zo'n gezellige tent... Geen security, geen afstand tussen band en publiek... Waar gretig gebruik van gemaakt wordt! Ik herinner me van het afgelopen jaar dat o.a. fans tijdens Peter Pan Speedrock van het podium gecrowdsurft werden door het publiek. De zanger van Speed Queen waagde zich hier ook aan! Oprecht zalig.Ah. Ik heb al een potentieel top 3 concert gespot. Svalbard als afsluiter van de dag in La Morgue. Blijft voor mij de ultieme spot op Alcatraz en dan zo'n goede band daar!
Klopt, dat betekent dus inderdaad 36 bands per dag, oftewel 9 per podium per dag.Er zijn momenteel 106 acts aangekondigd.
106 acts = 98%
1% = 1,08 act (106/98)
100% = 108,16 acts
Dus nog 2 acts!
P.S.: Corrigeer me a.u.b. als ik verkeerd gerekend heb, ben nogal gaar van werk . Aantal acts klopt sowieso.
Mooi lijstje! In principe quasi allemaal namen die ik graag zie doorkomen. Op basis van de geruchten durf ik deze tussen haakjes zetten:Klopt, dat betekent dus inderdaad 36 bands per dag, oftewel 9 per podium per dag.
Dit jaar stonden er 38 per dag (10 op Prison en in Helldorado, 9 in Swamp en Morgue).
In totaal dus 6 namen minder dan dit jaar (iets later beginnen, iets eerder stoppen, of alles beetje uitrekken?).
Alleen nog de headliner op zondag en een naam op zaterdag, en we zijn klaar.
Kandidaten resterende headliner die ik voorbij heb zien komen of zelf kan bedenken (alfabetisch, vul gerust aan):
- Airbourne
- Avantasia
- Bring Me The Horizon
- Evanescence
- Gojira
- Helloween
- In Flames
- Lamb Of God
- Machine Head
- Megadeth
- Nightwish
- Sabaton
- Saxon
- Volbeat
- Within Temptation
De laatste band op zaterdag kan natuurlijk zowat alles zijn, benieuwd waarom die nog niet bekend is..
En het wordt ook nog vroeg opstaan die dag..Man die zaterdag. Dit rijtje is echt heel sterk, daar is menig metalfestival jaloers op:
Sepultura - Shadow of Intent - Belphegor - Decapitated - Godflesh - Whitechapel - Alestorm - Obituary - Amorphis - Heaven Shall Burn
Mooi gedaan!speciaal voor @Joslittel, op basis van de volgorde op de site:
lijkt me idd nog twee bands te wordenAlcatraz Open Air 2023 Clashfinder
A free, printable timetable for Alcatraz Open Air 2023clashfinder.com
Goed dat je die er nog even uithaalt. Yoth Iria heb ik nog minder kunnen beluisteren maar Gaerea is echt een black metal parel. Kan hoog komen qua favoriete optredens. Staat alleen wel wat vroeg helaas.En het wordt ook nog vroeg opstaan die dag..
Aan alle black metal fans: zorg dat je de eerste 2 optredens in Helldorado niet mist!
Afgaande op de clashfinder van @theblackmadness begint direct om 11:00 al Yoth Iria, voor mij nu al een van de ontdekkingen van Alcatraz 2023. Opgericht in 2019 door 2 grootheden uit de Griekse extreme metal scene, Jim Mutilator (ex-bassist van Rotting Christ en Varathron) en Magus Wampyr Daoloth (ex-toetsenist/bassist/zanger van Rotting Christ en Necromantia).
Na een waarschijnlijk kort maar krachtig half uurtje is er maar even tijd om op adem te komen en eventueel een (2e) biertje ofzo te halen, want om 12:00 start Gaerea, de dit jaar doorgebroken Portugese, gemaskerde sensatie.
Lijkt me heel sterk.Ik zag net de affiche van Into The Grave en bedacht plots: maakt Jinjer geen kans op een headlinerspot?
Spelen nu toch al in grote(re) zalen (rockhall bv) hebben nog tourdata waardoor de aankondigen kan uitblijven. Nu lijken ze dus toch festivals te gaan spelen. Ik ken de band zelf niet goed, maar verpakt als vrouwelijke headliner kan het lukken?
Ja dat is wonderlijk. Dat HSB de Swamp afsluit had ik nooit verwacht. Opzich wel enorm sterk geboekt van Alcatraz eigenlijk. Dat wordt me ook een showtje hoor.Lijkt me heel sterk.
Ik denk dat de 3e headliner de grootste van de 3 wordt.
Vermoedelijk de reden dat headliner 2 zo (relatief) klein is.
Ik begrijp sowieso niet dat KK's Priest headliner is.
Het zou dan toch logischer zijn om Alestorm of Heaven Shall Burn headliner te maken, en KK's Priest onder die 2 te zetten?
Beetje hetzelfde verhaal, zie daar ook geen headliner in, zijn niet groter dan Alestorm of Blind Guardian (discutabel of Powerwolf dat wel is, maar goed..).Van datzelfde Into The Grave affiche maar een maatje groter: is Dragonforce niet de mogelijke laatste headliner? Of wordt het met Powerwolf dan iets teveel powermetal en gimmicks? Zie ze net zo goed naar Graspop gaan maar ik dacht, gooi het er eerst hier eens in...
Die zijn toch geen headliner? Was het voorprogramma van de headliner nota bene..Van datzelfde Into The Grave affiche maar een maatje groter: is Dragonforce niet de mogelijke laatste headliner? Of wordt het met Powerwolf dan iets teveel powermetal en gimmicks? Zie ze net zo goed naar Graspop gaan maar ik dacht, gooi het er eerst hier eens in...
Tja, naast Powerwolf en KK's Priest vind ik het persoonlijk niet heel gek staan. Maar ik ken dit festival verder niet heel goed. Als @MetalLimbo en jij ze beiden als te klein inschatten ben ik geneigd jullie daarin te volgen!Die zijn toch geen headliner? Was het voorprogramma van de headliner nota bene..
Megadeth én Helloween zijn intussen uitgesloten als zondag headliners, staan beiden op Bloodstock die dag.Beetje hetzelfde verhaal, zie daar ook geen headliner in, zijn niet groter dan Alestorm of Blind Guardian (discutabel of Powerwolf dat wel is, maar goed..).
Ik verwacht toch een band uit het rijtje dat ik hierboven plaatste (of vergelijkbaar kaliber).
Meer specifiek geef ik de grootste kansen aan:
- Avantasia
- Helloween
- In Flames
- Lamb Of God
- Megadeth
- Nightwish