Alcatraz Open Air 2023

Hollywood Vampires is wel een paar maatjes groter. Muzikaal stelt dat misschien ook niet zoveel meer voor, maar die hebben nu eenmaal Alice Cooper, Johnny Depp en Joe Perry en dat zijn veel grotere namen dan KK Downing of Tim Owens. Hollywood Vampires zou inderdaad een headliner zijn voor Alcatraz, maar KK's Priest is gewoon een teleurstelling.

Zeker aangezien de echte Priest ook steeds meer van zijn (commerciële) pluimen aan het verliezen is en zelf ook steeds meer moeite heeft om de headliner-positie te rechtvaardigen, zelfs op Alcatraz. Betwijfel dat Judas Priest nog iets als de Lotto Arena uitverkocht krijgt, wat toch vaak als ijkpunt wordt gezien.
Nee dat kunnen ze niet. In NL spelen ze niveau 013 met 3000 man.

Nee dat kunnen ze niet. In NL spelen ze niveau 013 met 3000 man.
In se grappig dat zij nog als headliner op graspop stonden dit jaar. PWD, Ghost en Gojira gaan los over die 3000 man. Natuurlijk weet ik dat status etc. meespeelt, maar toch, grappig hoe moeilijk het is om oude rotten te laten gaan ten opzichte van -nu- meer relevante en kwalitatieve bands 🙂

Bands zoals Priest (the real stuff), Ghost, Gojira, Sabaton, Nightwish, enz..zijn voor Alcatraz gewoon financieel niet meer haalbaar, met amper 7000 man per dag mogen we gewoon weg blij zijn dat ze nog kunnen overleven!

Bands zoals Priest (the real stuff), Ghost, Gojira, Sabaton, Nightwish, enz..zijn voor Alcatraz gewoon financieel niet meer haalbaar, met amper 7000 man per dag mogen we gewoon weg blij zijn dat ze nog kunnen overleven!
De tijd van 7000 man per dag ligt al even achter ons hoor. Vorig jaar 36.000 bezoekers.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
36.000 in totaal uiteraard zoals hierboven vermeld 🙂Jaar ervoor was gelijkaardig. Ik vermoed dat 12.000 per dag ook de maximale capaciteit zal blijven.
In 2019 waren al 24.000 bezoekers vond ik net terug.

Lijkt me nu niet dat Alcatraz financieel niet gezond zou zijn. Wel een eigen leuze van de organisatie om die grote bands niet meer te boeken. 1 keer verbranden aan Limp Bizkit was genoeg voor hen.

+ Hebben een eigen karatker door kleinere bands als headliner te plaatsen en in de breedte uit te pakken

• Leuk
Waarderingen: HerveBe en Joslittel
enig idee wat de capaciteit van het terrein is? als ze dicht bij sold out zitten?

Helaas, geen derde headliner! Wel een mooie poster en een voorlopige dagindeling.
320231804_864546604595063_6135049789869115910_n.jpg

ik mis eerlijkgezegd wat metalcore, beartooth en while she sleeps zijn in de buurt, zou voor mij de lineup al meteen een heel pak meer geven.

zeal en ardor zijn ook een must, sleep token is ook in de buurt, zijn klein genoeg om beide graspop en alcatraz te doen.

die zaterdag met alestorm, heaven shall burn, whitechapel, shadow of intent en brand of sacrifice lijken nog het meest mijn ding te worden. valt te overwegen.

Ben nog steeds van plan om 3 dagen te gaan, maar er staat toch nogal veel wat me minder boeit net samen op de zaterdag. Op de site kan je de indeling per stage terugvinden.

Ben nog steeds van plan om 3 dagen te gaan, maar er staat toch nogal veel wat me minder boeit net samen op de zaterdag. Op de site kan je de indeling per stage terugvinden.
Thanks! Had dat laatste nog niet door.
Nog even examens verbeteren en dan kan ik dat tijdens m'n pauze eens bekijken. Wel handig voor eventuele clashfinders!

Heaven Shall Burn heel verrassend in de Swamp! Dat wordt een prachtig slagveld zeg. Wie stort zich op een clashfinder? Met de podiumindeling kan die voor 98% al gemaakt worden

• Leuk
Waarderingen: duck
Ik tel 35 bands op vrijdag en zaterdag en 36 op zondag, dus de affiche is nog niet volledig?
Dit jaar waren er +120 bands aanwezig, maar de organisatie wil iets aan het vroege aanvangsuur en het late sluitingsuur doen, het zijn er volgend jaar iets minder dan zeker? Dan zitten we dicht bij een volledige affiche.
Ik zie dat Vital Remains op dezelfde dag speelt als Deicide. Ik ga de kak van een zwangere boomotter opfretten als Glen Benton geen guest performance komt brengen tijdens de gig van Vital Remains. :D

Wie komt er nog in aanmerking voor de resterende headline spot? Megadeth zou wel cool zijn.

(Voor wie me aan mijn weddenschap wil houden: tamme boomotters komen niet in aanmerking.)

Ik tel 35 bands op vrijdag en zaterdag en 36 op zondag, dus de affiche is nog niet volledig?
Dit jaar waren er +120 bands aanwezig, maar de organisatie wil iets aan het vroege aanvangsuur en het late sluitingsuur doen, het zijn er volgend jaar iets minder dan zeker? Dan zitten we dicht bij een volledige affiche.
Ik zie dat Vital Remains op dezelfde dag speelt als Deicide. Ik ga de kak van een zwangere boomotter opfretten als Glen Benton geen guest performance komt brengen tijdens de gig van Vital Remains. :D

Wie komt er nog in aanmerking voor de resterende headline spot? Megadeth zou wel cool zijn.

(Voor wie me aan mijn weddenschap wil houden: tamme boomotters komen niet in aanmerking.)
De post spreekt van "a few slots" dus de affiche is nog niet volledig inderdaad. Ik gok dat we richting de 37 bands gaan iedere dag? We kregen voor de resterende 15 procent nog 23 bands dus kan kloppen.
Ik denk ook dat we nog even op onze honger zullen blijven zitten, anders hadden ze geen tussentijdse affiche gemaakt.
Ik denk ofwel Megadeth (gehint voor lokerse) ofwel een GMM-band die om contractuele redenen zich (nog) niet mag uiten. Aan de andere kant ... KKs Priest verraste mij ook, maar niet in de goeie zin 😆
Ps. De drachtperiode van boomotters eindigt begin augustus, maar we helpen wel meezoeken, geen paniek

Users who are viewing this thread